- iPhone topik
- Magisk
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
idegen lény
addikt
Na de mi köze van e lénynek az 1966-os Leonidák meteorrajhoz?
-
VIC20
őstag
Érdekes ez: pixelgrafika pfuj, lepuszult, ocsmány felhasználói felület meg, gondolom, rendben.
-
-
válasz
bLaCkDoGoNe #20 üzenetére
Ma is csak saját kézzel rajzolt képekkel lehet indulni, fázisokat is kell mellékelni nevezéskor, pont annak biztosításra, hogy tényleg pixelenként van megrajzolva a kép.
Idén volt Árokon egy olyan kép, ami szeritnem kizárt, hogy kézzel volt rajzolva, mert túl jól nézett ki és nagyon konvertáltnak nézett ki. Lehet, hogy a készítő annyira profi, hogy konkrétan konvertált kép minőségben tud dolgozni, de mindenesetre tőlem a minimális pontot kapta.
-
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz
SunMount3r #19 üzenetére
Nálam a Deluxe Paint II
Anno a demoscene-en a scannelés - átrajzolás kombó kimondottan üldözendő volt, compo-kon sokszor kizárást vont (vonhatott) maga után. (Legalábbis a '90-es évek végéig így volt, azután már nem követtem az eseményeket.)
-
SunMount3r
nagyúr
Nálam a Panda Paint volt a nyerő. Ami amúgy nem volt rossz, de ácsingóztam valami jobbra/másra, profibbra, de valahogy sose tudtam beszerezni. Később volt hozzá egerem is, de nem lett sokkal jobb a "rajzélmény" tőle. Szerintem sok pixelgrafikus már akkor is digitalizálással dolgozott elő.
-
válasz
SunMount3r #17 üzenetére
Igen, én is arra hajlok, hogy valószínűleg volt egy kész artwork, amit lehoztak alacsony felbontásra és ~4 bites színmélységre, majd azt kézzel kiigazították.
30 éve, amikor C64-en rajzoltunk, semmi nem állt rendelkezésére az egyszeri fiatalnak, mint a joystick és a logo editor vagy egyéb rajzprogram (pl. FLI editor), amiben tényleg pixelenként kellett megrajzolni mindent. Már akkor alkalmaztuk az antialiasingot, amikor még azt sem tudtuk, mi az.
-
SunMount3r
nagyúr
Ilyen és hasonló eredményekkel annak idején is "digitalizáltak", még C64-re is. De egy rajzolt kép már teljesen más tészta. Lehet épp a Mothman a kettő keverékével készült, de biztosan nem csak fotók és ilyen Photoshop-os pár másodperces trükközéssel. Eleve sok jeleneten látszik, hogy inkább rajzolt. Persze a rajzoltat is lehet így letrükközni. De ezzel meg nem tudom mi lenne a baj...
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
laposonly11 #15 üzenetére
Nincs kétségem afelől, hogy bőven alkalmaznak leegyszerűsítéseket ahhoz a korhoz képest, mikor kényszerből kellett 8 bittel és pixelekkel dolgozni, mert nem volt másra digitális kijelző - ezt elfogadom. Ugyanakkor a jó ízlés és művészeti véna ehhez is kell, hogy a végén koherens és látványos végeredmény jöjjön létre.
De talán félre is ment a mondandó lényege, mert bár a bele fektetett időt is valóban meg kell becsülni, de nem feltétlen azt próbáltam kidomborítani, hogy szar munkához idő kell, épp ellenkezőleg: ha gyorsan össze tudja dobni úgy, hogy a játékos számára megteremti az immerziót, akkor szánjon csak 20 percet egy képkocka pixelesre retusálására és leanimálására, de a grafika hozzáadott értéke még így is valószínűleg magasabb lesz, mint ha valami lélektelen nagy-felbontású környezetben töltött volna akár sokszor annyi időt ugyanannak a jelenetnek a leképezésével. A kevesebb néha több. -
laposonly11
senior tag
Teljesen mindegy hogyan dolgozik a "pixelgrafikus", ha a végeredmény hasonló vagy ugyanaz, valóban ez a telenovella nem hagyományos "pixelgrafika", amire te gondolsz az ez:
https://www.derekyu.com/makegames/pixelart.html
Ez a játék sem készült hagyományos "pixelgrafikusi" módon, a játékban rendkívül egyszerű kézzel rajzolt(hogy aztán fejből, vagy fénykép referencia alapján, megint teljesen mindegy) rajzok vannak, kb. 20 perc - 1 óra lehet egy egy darab, (fénykép esetén a téma keresése, mászkálás ide-oda az ami idő, de amikor kéznél van mindenkinek az internet, már ez sem számít), amik aztán le vannak redukálva a fent említett módon. -
válasz
laposonly11 #12 üzenetére
-
gliskard
senior tag
válasz
laposonly11 #11 üzenetére
és már csak az összes képhez kell készíteni egy-egy fotót amiből PS-ben át lehet konvertálni. csodás.
szerinted így készülnek a 8-16 bites grafikát imitáló játékok hátterei, asset-jei? -
-
laposonly11
senior tag
válasz
Feketelaszlo #8 üzenetére
-
Aki fikázza a játék dizájnját, egyszer próbáljon meg néhány színből pixelgrafikus módon előállítani rajzokat, képeket. Majd meglátja, hogy ami ránézésre egyszerű, az valójában mennyire nem az.
#9 Grath: Elfelejtik, hogy nem csak a mainstream létezik, és nem jönnek rá, hogy ezek a játékok nem nekik készültek. A nagy pixel továbbra is gyönyörű!
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
laposonly11 #7 üzenetére
Szerintem itt félreértés van: a pixelgrafikát már rég nem tekintik retro jópofaságnak, hanem egy önálló grafikai ág amely saját jogán megáll a piacon épp úgy, mint az izometrikus nézet, szöveg-alapú UI vagy a csili-vili sugárkövetéses 3D is. Egy indie horror kalandjátékhoz ez illik - ha AAA akció játéknak készült volna akkor valószínűleg nem ezt választották volna. Ahogy azért az is vitatható, hogy azért készül egy játék ezzel a technikával, mert kevésbé időigényes - ma már inkább hosszabb ideig tart ezzel szöszölni, mint Blenderben vagy Unrealben megvásárolható és ingyenes assettekből összedobni egy open world 3D területet amiben fel-alá küldözgetheted a játékost és az A-ból B-be való 10 perces utazási idők miatt a végén kevesebb fejlesztéssel is ki lehet hozni, hogy 20-30 óra a kampány.
-
laposonly11
senior tag
Pontosan, a 8-bites retro grafika mint poén, már el lett sütve jó párszor, elsőre még elment a nosztalgia faktor, 100 adszorra már nem poén, sőt, kicsit olyan szaga van, mintha: "Figyelj főnök, hárman a csapatból elmentünk egy hét szabira, de ne aggódj, összedobunk sörözés és pizzázás közben egy másfél óra alatt végigjátszható valamit, azt feldobhatod majd a steam re 7,99€ ért, az így is tiszta haszon."
-
gliskard
senior tag
Srácok, ez egy indie játék (7,99 euro a steam-en) és egy relatív szűk rétegnek szól nem a mainstream-nek.
-
GodGamer5
addikt
Itt tartunk 2022-ben, hogy ilyen a játékok szintje...
Nem is írok mást mert csak sértő jelzőket tudnék írni. -
Televan74
nagyúr
Lehet egyedül vagyok vele, de nekem ez a C64 -re hajazó grafika és zene nem jön be. Pedig fiatalon volt benne részem, mégsem kapott el a nosztalgia faktor. A szöveg hang meg egyenesen idegesített(igen, néztem róla gameplay videót).
-
3.Aragorn
addikt
Annyira nincs már pénz vasra, hogy 1966-ban írt címeket is leporolunk?
-
Hangulatos a dizájn. Emlékszem amikor a DOS-os játékokban lehetett indításnál választani, hogy EGA/CGA/VGA/TANDY színekben pompázzon e.
-
SunMount3r
nagyúr
Várjuk a C64-es verziót és az ebből készült Netflix-es sorozatot...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple MacBook
- Eredeti játékok OFF topik
- Nintendo Switch 2
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon G8, i7-10510U, 16GB, 1TB SSD, 4K kijelző + WWAN (ELKELT)
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E7450 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bitcoin Miner Eladó Bitmain Antminer S19 JPro 104 Th 3150 watt
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest