Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz laposonly11 #7 üzenetére

    Szerintem itt félreértés van: a pixelgrafikát már rég nem tekintik retro jópofaságnak, hanem egy önálló grafikai ág amely saját jogán megáll a piacon épp úgy, mint az izometrikus nézet, szöveg-alapú UI vagy a csili-vili sugárkövetéses 3D is. Egy indie horror kalandjátékhoz ez illik - ha AAA akció játéknak készült volna akkor valószínűleg nem ezt választották volna. Ahogy azért az is vitatható, hogy azért készül egy játék ezzel a technikával, mert kevésbé időigényes - ma már inkább hosszabb ideig tart ezzel szöszölni, mint Blenderben vagy Unrealben megvásárolható és ingyenes assettekből összedobni egy open world 3D területet amiben fel-alá küldözgetheted a játékost és az A-ból B-be való 10 perces utazási idők miatt a végén kevesebb fejlesztéssel is ki lehet hozni, hogy 20-30 óra a kampány.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz laposonly11 #15 üzenetére

    Nincs kétségem afelől, hogy bőven alkalmaznak leegyszerűsítéseket ahhoz a korhoz képest, mikor kényszerből kellett 8 bittel és pixelekkel dolgozni, mert nem volt másra digitális kijelző - ezt elfogadom. Ugyanakkor a jó ízlés és művészeti véna ehhez is kell, hogy a végén koherens és látványos végeredmény jöjjön létre.
    De talán félre is ment a mondandó lényege, mert bár a bele fektetett időt is valóban meg kell becsülni, de nem feltétlen azt próbáltam kidomborítani, hogy szar munkához idő kell, épp ellenkezőleg: ha gyorsan össze tudja dobni úgy, hogy a játékos számára megteremti az immerziót, akkor szánjon csak 20 percet egy képkocka pixelesre retusálására és leanimálására, de a grafika hozzáadott értéke még így is valószínűleg magasabb lesz, mint ha valami lélektelen nagy-felbontású környezetben töltött volna akár sokszor annyi időt ugyanannak a jelenetnek a leképezésével. A kevesebb néha több.

Új hozzászólás Aktív témák