- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Nokia N900 - egy kategória újraértelmezése
- Huawei Mate 20 Pro - a mindenit!
- Bővebb Google-támogatást kap sok Garmin óra
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
Új hozzászólás Aktív témák
-
sb
veterán
válasz
#06658560 #104 üzenetére
Csatlakozom Bicihez.
Ha garázscég vagy akkor lehet DX11-re is fejleszteni.
Ha meg valami jobbat akarsz akkor nyomhatod az újabb API-kra. Ismétlem: a program nem írja meg önmagát, optimalizáltan főleg nem. Ebben munka lesz... nem is kevés. De legalább lehet eredménye.Ez olyan mintha reklamálnál, hogy biciklivel nem lehet a holdra eljutni.
Azzal soha nem oldod meg - ahogy a jelenlegi magas szintű api-k rendszerhibáit sem alacsony szintű nélkül. Rakétát meg két perc összedobni és bonyolultabb is. Ez van.Aki nem tudja megoldani ezt az kétféle dolgot tehet:
1. Kiad új api-s játékot és csak a baj lesz vele. -> Keres másik elfoglaltságot.
2. Belátja, hogy nincs több forrása és összerakja régi api-ra. Garantáltan fut mindenhol ahogy eddig csak töredék sebességgel. A régi limiteket nem tudja átugrani.A 3. esetet meg majd járják a nagyok. Akik eddig is beletették volna a többszörös költséget a kicsikhez képest de a limitek miatt mégis a töredék sebességű/limitált vackot kapták eredményül.
-
sb
veterán
válasz
#06658560 #101 üzenetére
Eddig kellett optimalizálni?
Igen.Cserébe jól futott a kód? Nem kellett mondjuk drivert is fejleszetni hozzá? Nem volt így blackbox a driver-játékfejlesztőknek? És cserébe a magas szintű api brutális megkötései (draw call limit, cpu limit, aszinkron compute limit nem voltak érvényben?
Melyikkel jársz jobban? Ha kicsapod a limiteket, elvben írhatsz az adott hw-ra 1.5-3x gyorsabb (gpu számítás, aszinkron compute), és több nagyságrenddel gyorsabb (draw call) kódokat + még az igpu-t is tudod használni? ... cserébe pár dolgot optimalizálni kell?
Vagy a régi módszer ahol magas szinten elérted a töredékét de azt legalább lassan vagy ugyanúgy egyáltalán nem biztosan.
Figyelem: egy program soha nem írja meg magát. Optimálisan meg méginkább nem. Magas szinten pedig nem lehet optimális különböző architektúrákra. Ez logikailag lehetetlen. Nem tudsz átlépni rajta.
szerk: Mellesleg egy azonos architektúrájú kód optimalizációs kiegészítésekkel teljesen kezelhető valami mint egy totálisan más struktúrájú kód. Ha nem lennének azonosak az alapok (és hw-k is nagyon hasonlóak) az api-k miatt.
-
sb
veterán
Ezzel az a gond, hogy eddig a csík húzta a repülőt.
Persze pár év elment így, tehát akár folytatódhatna ugyanúgy: vállalhatatlan pc-s játékfejlesztés/portolás marad ÉS kiegészül még a DX12 árnyoldalaival: egyedi optimalizációk szükségessége, következésképpen szétfagyó, szar, lassú játékok. (Meg Win10-re nem váltó játékosok.)Az a gond, hogy van egy kritikus tömeg hatás. Ha mindenki „szart” fejleszt és nincs előrelépés akkor nincs sehol, bele lehet süllyedni a posványba.
Ez nem csak a fejlesztőkön múlt, api sem volt hozzá. Legalábbis én így gondolom látva a DX11-DX12 előrelépést, gpu kihasználtságot, cpu limiteket: szerintem ez egy nem működő modell már régóta. Itt hiába fejleszt bárki bármit, nem tudott jobbat alkotni mint a másik. Max vért izzadva.Az új apikkal viszont megfordul az irány: könnyebb(olcsóbb) egyforma kódot írni aminél minimális a portolási feladat. A fentiekből látszik a teljesítménybeli (kihasználtsági) előrelépés. Itt már lehet jobbat alkotni. El fogunk érni a „kritikus tömeghez” amikor átfordul a helyzet: ha valaki tényleg tud egy 30-40 akárhány %-kal gyorsabb plussz részletesebb grafikát gyártani óriási lesz a szakadék a régi DX11 megoldáshoz képest. Ez kellő lökés lehet ahhoz, hogy mások is kénytelenek legyenek követni. Plussz a felhasználónak egy Win10 váltásra.
Persze jöhet Vulkan is, platformfüggetlenül, ez már mindegy. Ez már csak azon fog múlni melyikkel egyszerűbb a fejlesztő élete.Még egy eset maradt: Mi van ha nem érünk el a váltóponthoz? Mert mindenki továbbra is csak ül a s*ggén? Ezt pedig kizárnám mert az üzlet lényege a mozgás. Ugyanazt nehéz eladni 10-szer. És ha egyre könnyebb(olcsóbb) újat/mást/valóban jobbat letenni az asztalra akkor valaki elkezdi a folyamatot versenyelőny reményében.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Wise (ex-TransferWise)
- Majdnem mindenki a TSMC 2 nm-es node-jára vágyik, de van egy nagy probléma vele
- Hardcore café
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Fűnyíró topik
- ricshard444: Fényképező ? Telefon helyett
- További aktív témák...
- SanDisk Extreme Portable 8TB (SDSSDE61-8T00-G25)
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Több Lenovo Thinkpad x1 carbon gen 4 / 5 / 6 / 7 X1 Yoga gen3 6-9. gen i7, i5 procik
- IKEA (HAVREHOJ) tablet vagy laptop tartó
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest