Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz #06658560 #104 üzenetére

    Csatlakozom Bicihez.

    Ha garázscég vagy akkor lehet DX11-re is fejleszteni.
    Ha meg valami jobbat akarsz akkor nyomhatod az újabb API-kra. Ismétlem: a program nem írja meg önmagát, optimalizáltan főleg nem. Ebben munka lesz... nem is kevés. De legalább lehet eredménye.

    Ez olyan mintha reklamálnál, hogy biciklivel nem lehet a holdra eljutni.
    Azzal soha nem oldod meg - ahogy a jelenlegi magas szintű api-k rendszerhibáit sem alacsony szintű nélkül. Rakétát meg két perc összedobni és bonyolultabb is. Ez van.

    Aki nem tudja megoldani ezt az kétféle dolgot tehet:
    1. Kiad új api-s játékot és csak a baj lesz vele. -> Keres másik elfoglaltságot.
    2. Belátja, hogy nincs több forrása és összerakja régi api-ra. Garantáltan fut mindenhol ahogy eddig csak töredék sebességgel. A régi limiteket nem tudja átugrani.

    A 3. esetet meg majd járják a nagyok. Akik eddig is beletették volna a többszörös költséget a kicsikhez képest de a limitek miatt mégis a töredék sebességű/limitált vackot kapták eredményül.

  • sb

    veterán

    válasz #06658560 #101 üzenetére

    Eddig kellett optimalizálni?
    Igen.

    Cserébe jól futott a kód? Nem kellett mondjuk drivert is fejleszetni hozzá? Nem volt így blackbox a driver-játékfejlesztőknek? És cserébe a magas szintű api brutális megkötései (draw call limit, cpu limit, aszinkron compute limit nem voltak érvényben?

    Melyikkel jársz jobban? Ha kicsapod a limiteket, elvben írhatsz az adott hw-ra 1.5-3x gyorsabb (gpu számítás, aszinkron compute), és több nagyságrenddel gyorsabb (draw call) kódokat + még az igpu-t is tudod használni? ... cserébe pár dolgot optimalizálni kell?

    Vagy a régi módszer ahol magas szinten elérted a töredékét de azt legalább lassan vagy ugyanúgy egyáltalán nem biztosan.

    Figyelem: egy program soha nem írja meg magát. Optimálisan meg méginkább nem. Magas szinten pedig nem lehet optimális különböző architektúrákra. Ez logikailag lehetetlen. Nem tudsz átlépni rajta.

    szerk: Mellesleg egy azonos architektúrájú kód optimalizációs kiegészítésekkel teljesen kezelhető valami mint egy totálisan más struktúrájú kód. Ha nem lennének azonosak az alapok (és hw-k is nagyon hasonlóak) az api-k miatt.

  • sb

    veterán

    válasz CPT.Pirk #31 üzenetére

    Ezzel az a gond, hogy eddig a csík húzta a repülőt.
    Persze pár év elment így, tehát akár folytatódhatna ugyanúgy: vállalhatatlan pc-s játékfejlesztés/portolás marad ÉS kiegészül még a DX12 árnyoldalaival: egyedi optimalizációk szükségessége, következésképpen szétfagyó, szar, lassú játékok. (Meg Win10-re nem váltó játékosok.)

    Az a gond, hogy van egy kritikus tömeg hatás. Ha mindenki „szart” fejleszt és nincs előrelépés akkor nincs sehol, bele lehet süllyedni a posványba.
    Ez nem csak a fejlesztőkön múlt, api sem volt hozzá. Legalábbis én így gondolom látva a DX11-DX12 előrelépést, gpu kihasználtságot, cpu limiteket: szerintem ez egy nem működő modell már régóta. Itt hiába fejleszt bárki bármit, nem tudott jobbat alkotni mint a másik. Max vért izzadva.

    Az új apikkal viszont megfordul az irány: könnyebb(olcsóbb) egyforma kódot írni aminél minimális a portolási feladat. A fentiekből látszik a teljesítménybeli (kihasználtsági) előrelépés. Itt már lehet jobbat alkotni. El fogunk érni a „kritikus tömeghez” amikor átfordul a helyzet: ha valaki tényleg tud egy 30-40 akárhány %-kal gyorsabb plussz részletesebb grafikát gyártani óriási lesz a szakadék a régi DX11 megoldáshoz képest. Ez kellő lökés lehet ahhoz, hogy mások is kénytelenek legyenek követni. Plussz a felhasználónak egy Win10 váltásra.
    Persze jöhet Vulkan is, platformfüggetlenül, ez már mindegy. Ez már csak azon fog múlni melyikkel egyszerűbb a fejlesztő élete.

    Még egy eset maradt: Mi van ha nem érünk el a váltóponthoz? Mert mindenki továbbra is csak ül a s*ggén? Ezt pedig kizárnám mert az üzlet lényege a mozgás. Ugyanazt nehéz eladni 10-szer. És ha egyre könnyebb(olcsóbb) újat/mást/valóban jobbat letenni az asztalra akkor valaki elkezdi a folyamatot versenyelőny reményében.

Új hozzászólás Aktív témák