Hirdetés
- One mobilszolgáltatások
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Alig lesz vastagabb gombjainál az iPhone 17 Air
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- A lapkakészlet és az akku különbözteti meg a Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro-t
- Fényképeken az újra lilába boruló Xperia 1 VII
- Minden téren tudott fejlődni a Motorola Razr 60 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tiédetis
senior tag
Ám legyen, bár nem írtam márkát direckte
Realme, oppo, vivo : az a gondom, hogy nem látom a hazai bázist, akik "tömegével" lennének és az cseprőbb hibák emigyen megvitatása már nyűgösebb. De ugyanez igaz lg-re is, régen voltak problémás szériák, azóta valahogy a cerka is vastag volt, nem is olvastam róluk, tehát kakukk hogy mit tudnak és milyen minőségben. De egy velvet 5G dual a maga 765géjével már nem olcsó
szóval kicsi a merítés
alma rohadt drága, 5-800Ft/kg, nem veszek (dual?) -
-
zseko
veterán
válasz
Graphics #184 üzenetére
Én nem szoktam magyarázkodni, ha tévedek, akkor igyekszem az elsők között lenni akik elismerik. Nem (az) érdekel hogy nekem legyen mindenáron igazam, csupán ebben most itt nem volt valós amit írtál, és csak erre szerettelek volna rávezetni. Bocs ha kissé gunyorosabbra sikerült a kelleténél, meg úgy azt egész hsz is
Természetesen ha elégedett lennék az itthoni ár(akk)al akkor nem írtam volna semmit úgy gondolom, persze az 5-ös szériánál azért már kisebb a 'plusz zsebpénzt', mint amit eljátszottak a 2-esnél például. Úgy vélem, hogy azért a nagy átlagnál kicsivel több rálátásom van arra, hogy nem szimplán a legyártják-> megveszem módszerrel kerül hozzánk egy termék, persze én sem tudhatok azért mindent.
-
mjani1172
addikt
válasz
pintermiki #195 üzenetére
Töröltem.
-
pintermiki
csendes tag
Én akkor szembesültem azzal, hogy milyen pofátlan és brutális módon túlárazzák a magyar vállalkozások a műszaki cikkeket, amikor 2007-ben fényképezőgépet vásároltam magamnak. 112-120 ezer környékén lehetett itthon kapni, Franciaországból 3 nap alatt leszállították egy online shopból 63 ezerért! (Sajnos már nem emlékszem a bolt nevére, de akkoriban nagyon futott, sokan rendeltek onnan). Na, azóta kerülök minden magyar műszaki vállalkozást, pofátlanul túlárazzák a termékeket, csak külföldről rendelek elektronikai eszközt, legyen az mikró, tv, mosógép - bármi. Sokszor egyszerűbb behozni Szlovákiából (pl Légkondit, mert ott nem szemétkednek az emberrel a kötelező beszerelés ráerőltetésével) mint itthon megvenni bármit is.
-
Masooo
aktív tag
Én általában azért akadok ki a xiaomin az utóbbi időben, mert erősen zavar, hogy teleszemeteli a piacot 1 szaros telefonjának a 12 módosításával (ne akadjunk fenn a 12őn, nem számtan óra). Heti vagy 2 heti szinten kitol valamit a piacra és a franc nem tudja, hogy miért jó ez, illetve az anyagi oldalt értem, de ha ennyire mindig az újat tolom akkor mutatja, hogy magasról teszek arra amit már kiadtam, egy statisztikai elem. Ezzel idővel pocsék lesz a termékek támogatottsága és az pedig már visszaüt a márkára és annak értékére. Nem mellesleg pedig környezetszennyező is. Van egy haver aki sosem tudja eldönteni mit is akar. Kicsit ilyen ez a cég is. Adjon ki egy telót egy lite meg egy pro verzióval és annyi, aztán még adott évben 2 ilyen sorozatot. Elég. Nem. Ehelyett xiaomi 1 xiomi 1 pro xiomi 1 lite xiaomi 1 pro zoom xiomi 1 utra zoom pro és aztán ez redmiben meg lassan ez pocoban is.
Aztán a másik amiről itt is szól a fáma, hogy magasról szarik a piacra. Kiadtam, vedd meg aztán szeressél, kb ennyi. Régiónként sem egységesek a feltételek, pedig úgy lenne fair (ez egy álom, én is lázasan riadtam fel) hogy kínában eleve drágábban adja a partnereknek, és azon az áron amiért ott megy, megvehetem itt is, mert kezdetnek is számolták a logisztikát és egyéb költségeket és így kb a világon egységes, vagy 10-15% belül van az eltérés. De ugye a hazai piac....
Azt a vállalkozót sem értem aki xiaomi képviseletre adta a fejét anno, mikor már korábban is látható volt ez a mentalitás. Sokan nem értik, hogy boltot nyitva nem a honi boltok az ellenfelek, világkereskedelem van, 5 nap alatt egy pagodát ideszállítanak ha arra van gusztusom. Evidens, hogy ráadásul a piaci árakat is illik követni a világkereskedelem korában.
xiaomi.hu 240.000 turbado pl 140.000 alin meg 113.000. Ahhoz az árhoz képest a 140 még baráti, elfogadható. DE 240? Ráadásul az a teló is vérzik pár sebből, de ha a xiaomi legalább a zoomos k30ból alkotta volna meg, akkor sem érné meg a 240.000ret. Abban a ligában is jó telók fociznak.
Garancia? Olvastátok már a garanciát termékek esetén? Gyártásból eredő hibákra jó kb és ezt a mentalitást a magyar szervízek zöme erőse képviseli is. 240.000ért 2 pcof2prot adnak (mert ugye fentebb ez volt a példa) Aliról pl és 4000 marad egy fülesre. Viszont most egy f2pro és 2-3 év múlva mikor megnyekken, vagy jövőre mikor megúnod, megint lesz vmi xiaomi cucc amire eltolod a 120.000ret és máris új telód van. GaranciaFolyasztói társadalom van, ebben a garancia már magában megmosolyogtató az időzített meghibásodások korában.
Volt anno egy elképzelésem ami tavalyig egészen jól bejött. Mindig a feltörekvőben lévő márkák termékeit választottam akik már elértek a jó erős középmezőny felsőbb szegmensége és a csúcsra akartak jutni. Ott szolídabb bolt az árazás, megjárja a terméktámogatás és kiváló volt a termék, építve a brandet. Ebből a xiaomi kezd kisétálni sajnos. VISZONT, jön másik.
A xiaomi képviseletnek meg kitartást, jusson eszükbe, mindenre van madár, biztos vesznek dupla áron ott is ezt-azt, én azért szoktam besétálni, hogy megnézzem a terméket mielőtt máshonnan megrendelem, de már kb azért is fölös, annyira nincs semmi. Ez szomorú, de ha átváltanak pl 1+ képviseletre, legalább meglesz a rutin. -
genlog
aktív tag
Az a nem semmi, hogy egy cég termékei mindenféle reklám és támogatás nélkül elterjednek az európai és amerikai piacon, komoly brand-értéket képezve!
A Xiaominak nem is kell csinálnia semmit, ha így is veszik, mint a cukrot. -
Tiédetis
senior tag
Ezt most jól összekavartad
Szerintem pedig C!
Mindenki vegyen ott, ahol jónak érzi.
Egy termék ára = 100% (mindegy hol)
Ha úgy döntesz, hogy neked csak 80%-on éri meg, és vállalod, hogy 2 évig nem lesz úgysem baja, megveszed a 80%-os cégnél és örülsz, hogy nem lett gond 2 évig.
De dönthetsz úgy, hogy neked fontos az a háttér, amit egy X ideje működő cég nyújt, megveszed 100%-on és örülsz, amikor 2 év után semmi nem történt és még piaci áron beszámolja az újba.
Aztán jöhet az is, hogy neked fontos a honi népgazdaság és a munkahelyek védelme, és igenis megveszed a 140%-ot (vagy többet) és örülsz, hogy van gyári garid, és annak is, hogy 2 évig nem történt semmi. Viszont támogatod a sok kis-és multivállalatot és a hozzájuk kapcsolt egyéb marketing cégecskéket.
Mindegyik járható út.
No, szerintem a cikk meg arról szólt, amit a cikk szerzője gondolt és leírt.
Verselemzést most kihagyom -
-
SZIGMA
aktív tag
"Hogyan kommunikálja a cég, hogy a hivatalos forrásból származó eszköznél mások a garanciális feltételek és lokalizált a szoftver?"
Ezt valaki elmagyarázná nekem? A garanciális feltételeket értem.
De a Global vagy EU ROM-os készülékek esetében szerintem ugyanolyan készülék van a hivatalos és a "szürkés" üzlet dobozaiban is. Vagy valamitől "lokalizáltabb" a hivatalos forrásból származó telefon szoftvere?
-
siege5
aktív tag
Amúgy akkor hogy értsük is meg, mi is akar lenni a cikk és az utána jövő beszélgetés konklúziója (csak hogy az egyszeri olvasó is értse). Ne vegyen senki kínait (vagy legalábbis nem ajánlott) főleg saomit mert ha "A" hivatalosan veszi nem lesz épkézláb terméktámogatás, mint más épkézláb "nívós" cégeknél (hiszen se készülék, se alkatrész), vagy "B" felhivatalosan véve nem támogatjuk, a magyar hálózatot, és így esély sincs épkézláb magyar képviselet kialakulására?
-
Mint írtam, neked van igazad. Nyugodtan magyarázkodhatsz, de neked van igazad!
"Engem az érdekelne, hogy mikor bejelentéskor 25$-t mond a gyártó live-ban hivatalos árnak (mi Band), abból hogy sikerül itthon 12-14e forint? "
Bocs, hogy ebből az jött le, hogy ezt várod, akkor elégedett vagy a 12-14 ezerrel
Téged érdekelt, hogy jön össze ez az ár, leírtam, nem felelt meg... Akkor most ebből ennyi volt kihozható
-
RoyBatty
aktív tag
válasz
janeszgol #174 üzenetére
Magyarország egyetlen gyártónak sem komoly piac (mivel akkora vásárlóerővel rendelkezik, mint egy közepes kínai város), ennek megfelelően a magyar piac kiszolgálása nagyjából nullás prioritást kap, de ez nem csak a kínaiaknál van így. Amikor például az Apple kiad egy új iPone-t akkor megmondja, hogy hány darabot hajlandó a magyar operátoroknak adni, függetlenül attól, hogy azok akár a többszörösét is eltudnák adni egyetlen nap alatt.
-
-
mjani1172
addikt
Ez a kínai kereskedőkre nagyon jellemző. Hiba lenne az mondani hogy Xiaomi sajátosság.
-
válasz
#26097408 #167 üzenetére
Segíts.
Régebbi modelleken idővel már nem fog menni semmi.Rokon vett néhány éve egy akkor kifutó iPhonet, MediaMarktból. Azt hitte milyen jó üzletet csinált.
Csak az a baj, hogy 2 évvel később már sikítoznak az appok, hogy nem támogatott rendszer. Frissíteni nem akar, mert az hazavágja a sebességet, akkuidőt és tárhelyet.
Azt hiszem nem kell ecsetelnem, hogy az alma úgy adja a tárhelyet, mintha a fogát húznák.
Használtpiac?
Milyet szeretnél?
Töröttet?
Ázottat?
Leharcoltat?
Frankeinstein módon összelegózottat?
Halott akkusat?Annyi pénzért új xiaomit kapok, aki köbeh.gyozza a használt almát minden tekintetben.
Hagyjuk is abba az alma flamet.
Ez nem az a topik. -
Clay
senior tag
Oké, nem akarok én ebbe nagyon belemenni, mert nekem pont megfelel az is, ha külföldről rendelek. Eddig ha gondom volt, párszor természetesen előfordult, mindig le tudtam focizni az eladóval a problémámat, a xiaomi cuccokkal kapcsolatban csak pozitívan tudok erről nyilatkozni. Volt már dolgom a sajomiponthu-val is, meg a másik bolttal is, amit ugye a nyitáskor csúnyán betámadtak. Nagyon visszafejlődtek, és itt merül fel a kérdés, de mondom nem akarok ebből vitát, meg gyanúsítgatni se akarok, hogy akkor a sajomiponthu mit képvisel? Vagy csak egyszerűen megvették a márkanév használati jogot és azzal akartak nagyot szakítani, vagy van rendes viszonteladói szerződésük? Mert ha van akkor miért nem tesznek jogi lépéseket ennek a helyzetnek a feloldására? Nyílván nem arra gondolok, hogy országvilág előtt pereskedéssel fenyegetőzzenek, de mivel már régóta fennáll ez a helyzet, le se ültek tárgyalni? Vagy ha ennyire nem állnak szóba velük, akkor miért nem bontják fel a szerződést? Ez az utóbbi lehetőség nyílván nem nagyon merülhet fel, mert gondolom rengeteg pénzt beleöltek az üzletbe, de így meg még hosszú távon se fog megtérülni.
-
dabadab
titán
válasz
Graphics #170 üzenetére
Mondjuk te a kisker árra raknál még egy kisker árrést, az azért normál esetben nem úgy van
Meg a bejelentéskori 25 dolláros ár valószínűleg az amerikai piacnak szólt (mert ugye ott van dollár) és hát oda is el kell valahogy jutnia az árunak, ott is van szálítási költség.Az ilyen kis zugboltoknál a felár gyakorlatilag abból jön, hogy nincs érdemi forgalmuk, sokan ténylegesen kisker áron szerzik be az árut és a kis forgalom miatt jó nagy marzsot raknak rá, hogy mégis legyen valami bevétel.
-
Ingyen hozzák el? 1 db-ot igen, egy konténert már nem.
Ki kell próbálni, nyitni egy olyan üzletet, ami kínai készletre épül, már ha van.
A felár nem 100%-os. Leírtam miből tevődik össze egy ár. Ezt kell értelmezni.De én nem fogok közgazdaság órát tartani, a hozzászólásod alapján azt várnád, hogy ami kint 25$, az onnan X kilométerre lévő helyszínen is essen annyiért a kezedbe, 0% áfával, és ingyen dolgozó emberekkel... Irreális.
Ezzel nem lehet vitatkozni, és még érvelni sem. Szóval elengedem
Van egy elképzelésed, ami vevő oldalról mesés gondolat, gazdasági oldalról pedig ezzel az elképzeléssel lenne egy mínuszos céged...
-
zseko
veterán
válasz
Graphics #165 üzenetére
Szállítás? Logisztika? A magyar 'hivatalos' szajomi boltban? Ahol termék is elvétve? 😂 Ez indokolná a ~100%-os felárat?
Vagy a MiBand2-nél a 3-4x-eset anno? Amikor Kínából kvázi ingyen szállítanak, mert kétlem, hogy több ezres tételt rendelnének egyszerre?
Akkor ilyen alapon az 1000$-os 30x0-es nv kártya is 2000$ lesz (lenne) majd itthon. -
Bog
HÁZIGAZDA
A márkaképviselet és a disztribútor nem teljesen ugyanaz, itt a probléma. Korábban nem volt hivatalos képviselet (emberek, akik a Xiaomi alkalmazásában állnak (bár itt még csak ez sem igaz, mert a Xiaomi nem alkalmaz, hanem egy cégen keresztül kölcsönöz)), csak disztribútor. Magyarán a disztribútor direkt kapcsolatban volt a pekingi HQ-val (amúgy most is), rendelgette a cuccokat és árazta őket, most meg ugyanúgy rendelget, oszt vagy küldik, vagy nem (ez a HQ sara), de árazni már a hivatalos képviselet áraz (ez meg az ő saruk).
-
#26097408
törölt tag
válasz
instantwater #166 üzenetére
Segitek akkor kicsit: regebbi modellek, hasznaltpiac
-
-
Mondjuk ez a cikkben le volt írva.
Nem kap a forgalmazó készletet, nem azért mert nem akar, hanem mert nem küldi a gyártó...
Amit leírtál meg nem újdonság, a Xiaomi rengeteg Eco-system jellegű terméket gyártó cégben benne van, részesedéssel is, akár leányvállalat, stbstbstb.
@zseko: Kínai ár a 25$, áfa, szállítás, logisztika, árrés, mert ingyen Te sem dolgozol
.
Sok esetben a kezdő készlet olcsó ára egy hangzatos marketingeszköz is lehet. Ezt szinte minden webshopban eljátsszák.
A bejelentett kínai árak pedig azok az árak, amiért megkapod, ha Kínában besétálsz egy Mi üzletbe.
Ha egy kínai webshopban egy termék ára túl magasra van állítva, az sokszor azt jelenti, hogy nem elérhető, nincs készleten.
Lásd Poco X3 219$ volt, viszont amikor elfogyott 1240$-ra lett beállítva. -
zseko
veterán
Nem telefon, de ha már Xiaomi... Engem az érdekelne, hogy mikor bejelentéskor 25$-t mond a gyártó live-ban hivatalos árnak (mi Band), abból hogy sikerül itthon 12-14e forint? Az, hogy megjelenéskor 140$-ért akarják eladni webshopok balekoknak, megint más dolog, aki viszont annyit ki is ad érte, az azért meg is érdemli.
-
Clay
senior tag
Ahogy mások is már leírták, a sajomiponthu-n pont semmiből nincs készlet, nemhogy telefonokat, még az apróságokat se tudják beszerezni, inkább azt kéne megkapargatni, hogy így, hogy lehetnek egyáltalán hivatalos forgalmazók? A Xiaomi, nem csak gyárt, hanem átvesz más gyártóktól is termékeket, amiket aztán beilleszt a saját rendszerébe, némi matricázás, meg burkolat fehérítés után, és a saját neve alatt forgalmaz. Kismillió ilyen van, és sajnos már hamisítják is. Ha megnézitek a "Xiaomi Home" appot, (természetesen Chinese mainland-ra állítva
, EU régióra állítva jóval szűkösebbek a lehetőségek) ahol gyakorlatilag csak azok a cuccok vannak felsorolva, amiket be lehet illeszteni az "okos otthonba", szinte felsorolni se lehet mi minden van ott, a Philips okos-izzótól (igen van jó pár Philips
) kezdve, a mosógépeken, klímákon keresztül, a fogkeféig minden. És akkor még nem beszéltünk a nem smart termékeikről. Na hol van, akár csak az EU-s termékek listájához képest is a magyar hivatalos forgalmazó árukészlete? Akkor honnan lehet itt Magyarországon hivatalosan beszerezni, hivatalos garanciával ezeket a termékeket?
Vagy akkor ez a hivatalos márkaképviselet, mégse teljesen az, mint aminek állítja magát?
-
Roga
lelkes újonc
válasz
janeszgol #154 üzenetére
Teljesen jogos a kérdés. Az én fejemben is megfordult, hogy ha most kellene elvinnem a kis 9 SE-t ( ugye másfél éves készülék ) netán valami baja lenne, akkor vajon van még hozzá alkatrész, ha van akkor mennyit kell rá várnom mire megérkezik ide?
Mondjuk ahogyan elnézem inkább úgy vannak vele, hogy "figyelj paraszt, fél év múlva jön az új generáció és majd megveszed azt ha tetszik, ha nem" -
sutyi^
senior tag
Biztos van szürke import itthon... dehogy Németországból megtudom rendelni Redmi Note 9S-t és szállítással együtt is 15-20e Ft-tal olcsóbb mint itthon a hivatalos márka képviselettől...
De ha emlékeim nem csalnak, akkor mikor indult a Xiaomi.hu itthon akkor ilyen orbitális árkülönbségek nem voltak...
-
mjani1172
addikt
Itt most kijött minden.
A Xiaomi (és általában a kínaiai cégekre jellemző) rendkívül gusztustalan üzletpolitikája, a hatóságok bénázása (ami nem véletlen) , a magyar képviselet nem megfelelő hozzáállása, és a világos tényfeltáró cikket meg nem értők reakciója, akik inkább kötekednek, mintsem megértsék a dolgokat. Ez főleg a fiatalabbakra jellemző, egy fluimucil generáció.
Ez a mai valóság.
A kereskedelem a valós magyarok cégek számára egyre nehezebb lesz, teljesen ellehetetlenítik őket, nem is lesz komoly magyar tulajdonú cég a kereskedelmben. -
janeszgol
félisten
-
gekkoXT
senior tag
Érdemes megnézni a xiaomi.hu mobil kínálatát.
Heti akció: Egy termék se felelt meg a keresésnek.
Xiaomi Mi 10 5G okostelefon: Elfogyott
Xiaomi Mi Note 10 Lite okostelefon: Elfogyott
Xiaomi Redmi Note 9 Pro okostelefon: Elfogyott csak tropical green van raktáron
Xiaomi Redmi 9 okostelefon: Carbon Grey - Készleten, Ocean Green - Készleten, Sunset Purple - készleten
Xiaomi Redmi Note 9 okostelefon: Forest green - Elfogyott, Midnight grey - Készleten, Polar white - Elfogyott
Xiaomi Redmi Note 9S okostelefon: ElfogyottÉs ez nem csak a mobil termékekre igaz.
Ennyit erről.A telefonok amúgy messze a legjobb ár-érték arányú, jó támogatottságú termékek. Simán vettem már külföldről, garira, úgyse lesz szükség,mert magától el nem romlik.
-
Noukoum
veterán
Amennyire ígéretesnek indult, annyira gyenge lett a hivatalos Xiaomi forgalmazás.
Termékek hiánya, vagy lassan vagy még lassabban vagy soha nem lesz kapható egy adott termék. Ez gáz nincs mit szépíteni.
Készlethiány. Felraknak egy várt terméket az oldalra, azonnal elfogyik. Van valami jó akció szintén. A boltban sosincs készlet.
Az árazás. Igen legyen drágább hiszen vannak többletköltségek. De lássunk már reálisan. Ki fog megvenni egy poco f2-t 240ért, mikor korrekt helyeket 140ezer forint? A Xiaomi még messze nem tart ott mint az apple, és a felhasználói tábor is teljesen más. Az itthoni Xiaomi vásárló közönség egy látható részét egy geekebb réteg fedi le, akik minél hamarabb és normális árazással akarnak terméket. Ezeknek pont nem felel meg a Xiaomi.hu
Persze itt is van laikusabb réteg, aki szolgáltatónál, vagy népszerűbb boltokban vásárol csak az nem biztos hogy már a xiaomi.hu-n fogja megtenni. Arról nem is beszélve hogy itthon a vagyonosabb réteg nem xiaomit vesz hanem apple-t tehát nyilvánvalóan nem a közel kétszer annyiba kerülő hivatalos helyen fognak megvenni egy adott készüléket.
20-30% abszolút beleférne 2020-ban.
Az meg hogy amint lett hivatalos forgalmazás itthon egyből magasabb volt az árazás... A fenét, teljesen normális árazás volt szerintem túl olcsó is.. Az árnövekedés nem emiatt lett.
Úgyhogy jó szolgáltatás, sok termék, nagy mennyiségben raktáron és korrekt árazás szükséges. Majd lehet növelni az árakat ha lesz vásárló bázis. De nem hirtelen kell őket kilőni a plafonra. -
válasz
mongoose66 #149 üzenetére
Helyette vettél olyat, amivel elégedett vagy.
Én is azt mondom, mindenki olyat vegyen, amivel elégedett.
Egy Xiaomi vérfannak, mint én ugye, ahogy batai15 is írta, hiába mondaná bárki is, hogy próbálja ki a Samsungot, hisz annyira elvakult vagyok, hogy nem látom a fától az erdőt... ( ezzel ugye sajnáltatom magam, meg fizettem is érte prémiumként, hogy itt megjelenhessen ez a fórumon... -
joey04
titán
Jó cikk volt, sok embernek helyére kerülhet pár dolog. Amikor kiderült, hogy jönnek "hivatalosan" is az országba, már akkor megjegyezte sok ember (a teljesen egyértelműt), hogy meg fognak ugrani az (hivatalos) árak. Ebben nincs semmi meglepő, sok plusz teher jön a hivatalosan behozott cuccokra, plusz a bolt terhei, plusz mindenki pénzért dolgozik, tehát valami hasznon is kell rá, és hopp, ott a magas ár. Plusz ugye alapvetően is emelte az árakat a Xiaomi. Azzal nem számolt senki, hogy ez a hivatalos belépés csak ront majd a helyzeten. Plusz hogy ilyen szarul kezeli a piacot a Xiaomi, a magyarok meg így engedik, hogy rángassák őket. Emlékezetes hazai Poco start pl...
Persze ha azt vesszük, hogy alapvetően hazaiban utaznak és ez csak részben változott (lásd mi 10 ultra meg egyebek) akkor érthető (de nem elfogadható), hogy szarnak a többi piacra, max pár kiemelt országgal foglalkoznak. Úgy meg aztán pláne érthető, ha azt nézem, ennek ellenére hogy megugrottak az EU eladásaik már ennyitől is. Akkor várható majd változás, ha a növekedésük lelassul/megáll az EU-ban és kénytelenek lesznek normálisan kezelni ezt a piacot is.
-
mongoose66
tag
Én az elmúlt kb 2 évben majdnem vettem saomit. Majdnem
-
-
mdraco
őstag
Jól emlékszem mikor még nem volt hivatalos xiaomi jelenlét, talán eustock volt akkor, gyorsabban jöttek a tesztek?
-
siege5
aktív tag
válasz
Essentials #143 üzenetére
Ellenben ugyanolyan árazásra már nem mint egy két másik gyártó. És ez az ami visszás, illetve valahol összeegyeztethetetlen.
Azt hiszem itt olvastam régebben róla (de kövezettek meg ha nem), hogy egy másik mostanság a lejtőn lefelé haladó nagy Kínai gyártónak is többek között ezért emelkedtek meg a mobiljainak árai a konkurensekéhez mérten, mert több költség ment a helyi kiépítésekre, ami magában hordozza azt, hogy ezt fizetni kell és ki kell termelni.
Szóval értem én, hogy olcsón jót szépet és még ugráljanak is körbe, de ilyen létezik? -
Bog
HÁZIGAZDA
A disztribútornak nyilván full rossz ez a helyzet (és mondjuk nem kell elfelejteni, hogy éveken át egy magyar cég állt bele a márka itthoni népszerűsítésébe, valamint a szervizbe), de a fogyasztónak sem jó, hogy egy tényleg vonzó árfekvésű termék csak hónapokkal később jelenik meg hivatalos forgalmazásban, ráadásul jóval drágábban. Erről bizony a gyártó és a hazai management tehet. Az áfacsalós ügyeskedésre pedig semmiféle körülmények között nem lehet mondani, hogy oké, a Xiaominál ezek szépen össze is adódnak.
Az meg csak hub a tortán, hogy mi sem kapunk időben tesztcuccot, lásd Redmi Note 9 Pro.
Pont mindegy, hogy egy ilyen anyag mikor íródik meg, de tény, hogy pont azóta még nagyobb az árolló, hogy van hivatalos Xiaomi képviselet itthon, ami nemigen fair az eddigi partnerekkel és ügyfelekkel szemben sem. Korábban ugyanis a kínai webshopos árhoz ha hozzáadtad az áfát, meg az artisjus díját, akkor kb kijött a hivatalos forgalmazású termék ára supporttal, szervizzel, meg minden, most ezek köszönőviszonyban sincsenek egymással, terelve az árérzékeny júzereket a nem mindig megbízható beszerzés irányába.
-
Essentials
aktív tag
Na az ilyen exkluzív tényfeltáró írásokért érdemes olvasni a mobilarénát. Jó cikk lett, én régóta rugózom a Xiaomin ez miatt. Sokszázezres telefonokat is forgalmaznak, de a két nagyhoz Apple, Samsung, és még a Huawei-hez képest sincs sehol az európai infrastruktúrájuk. Ha az ember prémium telefont keres, a fizikai shopok mellett anyanyelvi supportra, kiforrott szervízhálózatra és megfelelő készlet ellátottságra is igényt tart, akár a szolgàltatók választékában... Az Apple honlapjára ha felmész, és lerendelsz bármit bármilyen színben úgy, hogy belegravíroznak neked,, 2 napra rá az ajtódban a csomag. Ha felnézel a Xiaomihoz, néhány telefon van fent, de az is viszonteladói kínálatból, és minden alá oda van fikkantva hogy izzadt homlokkal dolgoznak a beszerzésén, persze már mindenki tudja, h sosem fognak megérkezni... Szánalmas.
-
siege5
aktív tag
válasz
Graphics #140 üzenetére
Félreértés ne essék, nem gondolom hogy bárki fizetett érte.
Ő egy cikket írt, valószínű a gondolatait is tükrözi, de mint egy hivatalos oldal hivatalos tagja, (aki, mint ahogyan Bog maga is említette sok régi megbízható partnerrel tart kapcsolatot) mást nem is tehetne, mint hogy elítéli a cikkben leírtakat. Nincs semmilyen hátsó szándék, egyszerűen még ha egyet is ért vele, ez őt valamilyen szinten akkor is kötelezi.
Ettől még egy felhasználó örül, és él a lehetőséggel (remélhetőleg felelősségének tudatában), hogy van B opció is, és mivel alapvetően nem a gyártóval tartjuk a kapcsolatot, így részéről annak üzletpolitikája is csak másodlagos. -
-
siege5
aktív tag
Köszönjük a cikket, egészen érdekes oldalról közelíti meg a dolgokat, és valamilyen szinten érthető védhető gondolatmenet, bár igazából nem látom be, hogy a cikkben szereplő mondanivaló most miért is okozna gondot.
Nekem és a legtöbb felhasználónak (ami egyébként tényleg nem egy márkára brandre redukálódik), nem érdekem az amúgy is sokszor nyerészkedő és láthatóan jól teljesítő, magas profittal dolgozó céget tovább tömni.
Jó persze ez volna a hivatalos út, és szép és jó volna ha mindenki megvenné hivatalos úton, talán tény és való hogy kevesebb is lenne a visszás és rossz tapasztalat, de feltételezem a legtöbb ember beszámítható mikor valamiért pénzt ad és el tudja dönteni megéri-e neki a felárat az hogy jobb esetben gyorsabban menjen egy gariztatás vagy megkapja azt a háztól házig garit stb.
Kivétel a nagyon sufni bolt, ahol a lehúzás megy, de erről melyik gyártó tehet? Ezeket ki kell szűrni, tudtommal itt is több topikban óva intenek ezektől, és innentől saját felelősség.
Maga a gyártót sem tudom hibáztatni, az hogy ő hogyan gazdagodik, és hogy egy hivatalos forgalmazó nem tud így annyit keresni mint szeretne, na bumm ez most komolyan ne a gyártó vagy az egyszeri felhasználó gondja legyen már.
Kicsit összességében tényleg olyan fennhangja van az egésznek, hogy sajnáljuk már szerencsétlen hivatalos viszonteladót, mert nem tud rajtunk és a gyártón eleget keresni. -
Jakuu
őstag
válasz
Graphics #103 üzenetére
Neked nem matekozni kellene hanem ertelmezni, mert mint irtam a 80k mar akcios ar volt.
Na es meselj 50k-nak mennyi az afaja? (amugy a csomagbiztositassal behozott 46k-s telefon lett vegul 50k, hogy ne tunjon el a csomag) Akcio nelkul meg 100k.
Tuti mindenki van olyan hulye, hogy duplaarat fizet ugyanazon termekert, mert van AFA.
Teszemhozza az itthoni viszonteladok tobbsege is kintrol hozatja be a termeket igy es bizony nem a behozatal, hanem az eladas utan fizet csak sarcot, ezzel mindenki tisztaban van. -
Ki fizette, és miért?
Még mindig nem látom az összefüggést... Miért fizetne valaki egy lehúzó cikket magának?
Hallod, kérdezd már meg Bogot mennyit fizettek ezért a cikkért? Gondolom nem fogod..
Ha kötöd magas valamihez, de nincs alapja, akkor halkan kérj elnézést és lapozzunk.
Nincs értelme annak, amit írsz .. -
vodrosjozsi
addikt
Jó cikk lett, köszi!
-
Nem, ez a vérfanság nem opció most, nem errol volt szó. Abszolút inkorrekt ez a verfan dolog, mivel a cikk tartalmával egyetértek. Inkább érvelj, miért érzed fizette hirdetésnek, és ez hogy van?
Mi lenne, ha nem támadnál ilyennel?
Te azt írtad fizetett cikk, jó akkor ki fizette és miért?
-
zolya1973
aktív tag
De miért csak a Xiaomit?
Mindennel így vagyunk ebben az országban.
Pl pont most nézegetem a tévéket.Ott sincsen másképp.Simán vannak 50ezres különbségek is.
Vagy Samsung telóknál is ez van,nem? -
#90305280
törölt tag
Valaki írta, hogy 'inkább veszem hivatalos magyar garival, de persze megnézem, hol olcsóbb'.
És ilyenkor futnak bele (szerintem) többen abba a hibába, hogy az apró betűs részt már nem olvassák el, csak azt, hogy 'hivatalos' 'magyar' 'garancia'.
Akár így, egymás után, egy mondaton belül.
Nos, amit már nem olvas el, hogy pl. a Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 12/256-os hivatalos, magyar, 1 év garival 473 buks, addig ugyanez, hivatalos, magyar, 2 év garival 485 buks.
Magyarán, rágja a sz-art 12 buks miatt, de olcsóbban vette.És az a baj, hogy a fenti példa konkrét.
Az ördög - jó magyar szokás szerint - a részletekben leledzik.
-
#22743424
törölt tag
Köszönjük a cikket Bog.
Már nem is egyszer beszélgettem ezen problémákról néhány fórumtaggal.Remélem ez a helyzet változni fog Wagner Tibor úr kezei alatt de gondolom ez nem fog menni egyik napról a másikra.
Én drukkolok neki minden esetre .
-
batai15
félisten
válasz
janeszgol #125 üzenetére
Lehet ,de róluk mégsem születik ilyen cikk.
Graphics , tudom te verfan vagy,de sehol sem írtam azt hogy a cikk nem a xiaomit fikazza. Azt írtam hogy a hivatalosan értékesítő cég nem tudja ez által annyiért adni a készüléket mint mások,ez pedig zavarja őket, mármint a boltot . Megint bele magyarazol hülyeséget ,huawei stb sehol nem volt említve.
-
-
-
batai15
félisten
Gondolom a tudjuk melyiket shopnak rosszul esik hogy a hivatalos árakkal nem tudnak versenybe szállni az olcsóbb boltokkal.
Elég sokan szóvá is teszik ezt nekik .Viktor: nem , már régen csalódtam a markában ,nem lepődtem meg alapvetően azzal a modellel hogy ismét nem sikerült a mutatvány . Mondjuk semmi köze a témához , szóval ez most lényegtelen.
-
-
válasz
RedSwallow #101 üzenetére
De van, csak ez nem jogi kategória. Senki sem állította, hogy törvényt sért a szürke import. Elsősorban arról van szó, hogy nem a hivatalos importőrön keresztül kerül a termék az országba.
-
batai15
félisten
Fizetett hirdetés, mindjárt meg sajnáljuk őket.
-
Zsoltpeter
tag
Nem kell túlgondolni... kisebb haszonkulcsal dolgoznak..😁
-
válasz
RedSwallow #78 üzenetére
Nem egészen, illetve nem feltétlenül. Ha a spanyol cég egy éven belül 100k EUR felett szállít mondjuk Magyarországra, akkor itt kell befizetnie a forgalmi adót (ÁFA). Nem véletlen, hogy az Amazon rendes magyar Áfás számlát állít ki. Persze ez plusz terhet jelent (bonyolultabb pénzügyi ügyvitel, adminisztráció stb.), az ilyen EU depo webshopok el is sunnyogják tipikusan. Szóval az értékhatárokat figyelembe véve valószínűleg nem felel meg a gyakorlat a jogszabályoknak.
-
Nagyon kellett már ez a cikk mert egyesek azt hiszik, hogy a geekbuying-os ár egy promo kóddal az teljesen hivatalos ár.
-
-
Tiédetis
senior tag
válasz
Graphics #106 üzenetére
A helyzet ugyanaz, nem kell itt a bohóckodás és megmondó szerepkör. Szóval ne akard megmondani, hogy mit lehet írni és főleg gondolni!
Olvasd el mit írtam, értelmezd és utána írj, hogy kötekedni akarsz, vagy provokálni! Megírtam, hogy nem neked válaszoltam, olvastam a hozzászólásaid és direkt kerültelek. Tedd Te is azt.---------------------------------------------
#108
Jé, tudom milyen lámpa az ali.
Cubot, ugye tudod miről írtam, Ne kelljen már meséket írnom róla
Reklám költés: nem akartam ezt felhozni, bár más már megtette. igen, érződik bőven a MA oldalán, hogy kik a hirdetők. Az még oké, hogy hagyjuk a felbukkanókat és jönnek, hiszen ebből jön a pénz. A többi már..
Nem vagyunk egy véleményen, de ez nem baj. Amíg ketten beszéljük ezeket meg vagy át, de a kibiceket nem szívlelem, még akkor sem, ha 0,5 bitesek, akkor sem. -
válasz
PeetShelby #99 üzenetére
A Xiaomishop nem hivatalos... Az ő esetuk külön story lehetne a Smartduck LTD-vel, a halloszajomi.hu-val. .
-
Bog
HÁZIGAZDA
Igen, pont ez a lényeg. Ingyen reklám nincs. Ha idead tesztre valaki egy telefont egy hétre és cserébe azt kéri, hogy legyen megjelölve a cikkben, akkor az jelentős marketingértéknek számít a mi olvasottságunkat tekintve. Ergo neki megéri nyilván, nekünk meg állatira nem, mert mások ennél többet áldoznak arra, hogy szerepeljenek nálunk.
Szórakoztunk kuponkóddal addig a pontig, amíg három naponta nem cseszegetett a kínai akárki, hogy most új kód van, a régi nem jó, aztán meg megint, meg megint, meg megint... kösz, de kösz nem. Max a fórumba berakom. (Nem ma kezdtük ezt, basszus, tényleg hidd el, hogy nem te fogod megfejteni a működési akadályokat.)
Baromi sok júzernek van negatív élménye himihumi céggel, volt ilyen együttműködés is, aztán nálunk panaszkodtak a júzerek, hogy a boltban átverték, vagy szartak a garanciára. Szóval kösz, de ezt is kösz nem. (Jé, még egy tapasztalat.)
Az Ali nem egy bolt (de ezt már mások is írták.) A Geekbuying, meg a Gearbest már inkább, ott is van bőven tapasztalat más topikokban, általában amúgy pozitív, csak macerás (videózd le a termék hibáját és küldd el, aztán foglalkozunk vele).
Még mindig az az alapvetés, hogy addig nem kérek be kínai webshopból (vagy olvasótól, ismeretlen cégtől) terméket tesztre, amíg van arra esély, hogy az évtizedes partnerek ezt tudják biztosítani kicsit később. Mert ezek az évtizedes partnerek jóval többet költöttek az évtizedek alatt hirdetésre, mint amennyit egy ismeretlen cég esetleg ígérget, ha egyáltalán. Szerintem ez elég érthető, nem vagyunk egy nagy cég, de nekem személyes felelősségem van abban, hogy 5 embernek legyen munkája és megélhetése, ezért az évtizedek alatt kiépített és megbízható kapcsolatok fenntartására törekszem a tesztkészülékek esetében. -
-
-
RoyBatty
aktív tag
válasz
RedSwallow #101 üzenetére
Nem törvényt sértenek, de a fogyasztónak tisztában kell lennie azzal, hogy a két termékhez kapcsolódó háttér szolgáltatás nem ugyanaz (magyarul a két telefon hiába azonos műszakilag, nem ugyanazt kapja a pénzéért). Nincsenek a kereskedelemben nagy csodák, ha valamit sokkal olcsóbban adnak a hazai hivatalos árnál, ott bizony van annak a különbségnek oka. Ráadásul mindenkinek más a kockázatvállalási szintje, én mondjuk simán bevállalom ha egy 100k-s telefonra nincs hazai garancia, de másnak ez komoly pofáraesést jelenthet, ha bekocog a meghibásodott készülékével a magyarországi márkaszervízbe.
-
mjani1172
addikt
Csak azért hogy lásd, milyen ostobán gondolkodnak nagyon sokan, nálam a raktárban is dolgozik úgy ember, nem látja, nem érzi át, mi kereskedők a haszonból élünk, és nem hajlandó megérteni, amennyiben direkt lassan és szarul dolgozik akkor kevesebb a haszon és a ő pénze is.
Nemhogy itt, akik legtöbben "kapják" a pénzt. -
-
SkyLine3000
addikt
válasz
AxBattler #14 üzenetére
Én is hasonlóképp gondolom. Megy a szekér, adják el dögivel a telóikat, van bőven nettó bevétel. Akkor meg minek kommunikáljanak? Abból csak gond van. Ha nem kommunikálnak, nincs mibe belekötni, nincs nagyon támadási felület. Ennek része az is, h nem engednek be egy újságírót sem a HQ-ba pl.
-
RedSwallow
tag
Tehát nem létezik szürke import, régi téma, de semmi nem változott. A garancia érvényesítésével továbbra is nyilván ahhoz a forgalmazóhoz kell fordulni, akitől vásároltunk. Ez a helyzet teljesen fekete-fehér, nincs itt semmi szürkeség
Hirdessék magukat prémium/hivatalos/profi akármilyen szervizháttérrel rendelkezőnek magukat, akik közvetlen kapcsolatban vannak a gyártóval, de ne keltsék már azt a látszatot a konkurenciáról, hogy valami törvényt sértenek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma És miért érkeznek a hivatalos csatornákba sokkal később az új termékek? Miért a Xiaomi-ra jellemző ez a jelenség a leginkább?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- One mobilszolgáltatások
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Új Apple iPhone 16 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- Bezámítás! Gigabyte AORUS 16X (2024) Gamer notebook - i7 14650HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GBWin11
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! I7 6700 / GTX 1070 8GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest