Hirdetés
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Egy kamerát dobhat, egy fontos S Pen funkciót visszahozhat az S26 Ultra
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mire jó a mild hibrid?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
válasz
7Heads Drago #341 üzenetére
Ezt most nem értem. Miért most dobta fel nekem ezt a régi hírt az oldal?
-
7Heads Drago
veterán
Ha mondjuk 5 éve jelent volna meg ez a cikk még érteném.... Jelenleg számomra ebben semmi új nem volt. És nem értem hogy aki nem tud róla az hol volt eddig. Meg lehet nézni hogy Turbadó és társai mikor jöttek létre. Most hogy egyre több céget zárnak be most adjuk el hírként.
-
kelzsoca
félisten
Egy kis összefoglaló, ha valaki lemaradt volna:
Újabb telefonos cég tűnhet el Magyarországon
Bezárt a turbado.hu
Átverte a vásárlókat és most megszűnt Turbado.hu webáruház
Áll a bál: Megszűnt a Turbado?Gerichtsurteil – Handy-Kostenfalle von Onlinehändler Turbado untersagt
A berlini regionális bíróság 2020. május 5-i ítélete
turbado-mietvertrag (turbado bérlés, a cikk 2017 végén íródott) -
gekkoXT
senior tag
Csak lett eredménye ennek a cikknek és a hozzászólásoknak. A xiaomi.hu-n Szállítás alatt szövegre cserélték az Elfogyott feliratot.
-
-
-
NGA
addikt
Poco x3 77-el nyitott az alzán.
-
Meg ugye ott vannak a direkt javíthatatlanra tervezett egységek meg az apró kopó alkatrészek, amelyek össze vannak valahogy nőve a fődarabokkal.
Nagy kedvencem a Mercedes hátsó lámpateste, amiben nem lehetett izzót cserélni.
Úgy tudom, a franciák már kezdik ezt tiltani. Ugyanakkor sajnos dolgoztam tervezett avultatási projektben (ami persze nyilván nem is létezik), és láttam, hogy ha akarják, mennyire bombabiztosan megoldható minden.
MaCS
-
asdf_
veterán
Megtaláltam, 2021. március elsejétől érvényes: https://ec.europa.eu/energy/topics/energy-efficiency/energy-efficient-products/list-regulations-product-groups-energy-efficient-products_en?redir=1 Itt termékekre bontva le lehet klikkelni és magyarul is elolvasni, hogy mi az elvárás (2019/2020, 2019/2022, 2019/2019 stb.) Randomra leklikkelt mosógép (az ontopik telefonkészülékekre nem vonatkozik, azt majd később tervezik hozzáadni, ha jól olvastam):
8. ERŐFORRÁS-HATÉKONYSÁGI KÖVETELMÉNYEK
2021. március 1-jétől a háztartási mosógépeknek és a háztartási mosó-szárítógépeknek meg kell felelniük az alábbi követelményeknek:
1.pótalkatrészek rendelkezésre állása:
a) a háztartási mosógépek és háztartási mosó-szárítógépek gyártói, importőrei vagy ezek meghatalmazott képviselői a modell utolsó darabjának forgalomba hozatalától számított legalább tíz évig kötelesek a hivatalos szervizek rendelkezésére bocsátani a következőket:
— motor- és motorkefék;
— a motor és a dob közötti erőátvitel;
— szivattyúk;
— lengéscsillapítók és rugók;
— mosógépdob, dobcsillag és a kapcsolódó golyóscsapágyak (különállóan vagy csomagban);
— fűtőtestek és fűtőelemek, beleértve a hőszivattyúkat (külön vagy együtt);
— csővezetékek és kapcsolódó felszerelések, köztük tömlők, szelepek, szűrők és aquastop szelepek (külön vagy együtt);
— nyomtatott áramköri kártyák;
— elektronikus kijelzők;
— nyomáskapcsolók;
— termosztátok és érzékelők;
— szoftver és firmware, ideértve az alaphelyzetbe történő visszaállításhoz szükséges szoftvert...
2.
a pótalkatrészek maximális szállítási ideje:az (1) pontban említett időszakokban a gyártók, az importőrök vagy a meghatalmazott képviselők gondoskodnak arról, hogy a pótalkatrészek szállítása a megrendelésüktől számított 15 munkanapon belül megtörténjen
-
asdf_
veterán
Az jön majd vissza EU-s szinten azt hiszem 22--től (és azt hiszem nem fogom tudni megtalálni a hivatkozást rá).
Mondtam is rá egyből, hogy sokat érek vele, ha úgy lesz, mint most, hogy ha egy 100e ft-os hűtő két ajtaja közül csak az egyikhez 20e ft-ért adják az ajtógumit (tehát a hűtő árának ötödéért két méter szaros műanyagot), akkor teljesen lényegtelen, hogy kötelezve vannak az alkatrészellátásra, ha arra viszont nem, hogy azt ne heroináron adják. -
asdf_
veterán
A gyári szervizbe, mert sajnos a jog nem tiltja azt, hogy egy adott gyártó megtehesse azt, hogy ha odamész egy zsák pénzzel, hogy 1 ilyen, 2 olyan, és 3 amolyan alkatrészt kérek és erre ő középső ujjat mutasson és azt mondja, hogy nem adunk el alkatrészt (senkinek!)*, kizárólag a saját szervizünknek, amiely munakdíj ellenében beszereli azt önnek.
* bár ha jobban végiggondolom ,lehet, hogy egy versenykorlátozó magatartást rá lehet húzni, fene tudja
-
gekkoXT
senior tag
És akkor most gari időn kívül hová vihetem szervizbe a telómat? Kijelzőt kéne cserélni és gyárit szeretnék.
-
Fall-N
veterán
Én általában nem kockázatok és valamelyik nagy műszaki lánc boltjában veszem meg a telefont. Ez lehet Euronics vagy Media Markt vagy webshop. Szolgáltatónál is vehetnék elvileg kedvezménnyel telefont, de a választék jóval kisebb és kártyafüggetlen új telefon szerintem mindig jobb választás.
-
Masooo
aktív tag
Én nem hallottam amúgy rosszat a fent nevezett boltról, bár nem is kerestem konkrétan rá erre. A garancia kérdésköre volt kicsit homályos, és több részletből az jött ki, hogy azért az ott leírt általánosan fogalmazott mondatból ne azt szűrje le senki, hogy elviszik egy másik EU országba és ott megjavítják gyári alkatrésszel és szervízháttérel mert dehogy. Jóesetben amúgy úgy tudom elképzelni, hogy mikor olcsó, rendelnek minden tipusból a szervíznek is és bontás beépítéssel legalább gyártól származó az alkatrész, de ugye az utángyárott is játszik, ami viszont messze nem olyan sok esetben. Kár ezen füstölögni viszont, a lényeg, hogy a bolt van, volt így talán nem lép meg évente mint sok egyéb és ők foglalkoznak legalább, hogy megszervizeljék ha valami nem jó.
-
Tiédetis
senior tag
Ahhoz képest, hogy sájomi volt a téma, eléggé elkanyarodtunk a témától. Olvashattunk "belsőbb" infókat is az érintett cégről. Ez tök jó.
De lassan bele lett keverve a piac minden másik szereplője is. Pedig mi userek tudnánk mondani rosszat MINDEN szereplőre.
(ez a fólia arra a telefonra jó - persze nem kell tudni vásárlás előtt, hogy dehogy jó az ívelt kijelzőre, de majd vesz másikat, fillére dolog tudom, de éppen ez is mutat valamit)
Személyes tapasztalatom van sok cégről, akik átbasszák az embert, ha már problémád van, ezeket ki kell teregetni, hogy kerüljék a tudatos vásárlók. Sok "márka"szervizes tapasztalatom van (sony, lg stb) max 20%-os elégedettségel. (azért userek is ezt igazolják vissza)
Ezek fényében, bizony néha üdítő sziget lehet az a zugGSM, ahol nincs hivatalos háttér, csak megcsinálják a telefonod, mert ebből élnek, akit kiszolgálnak, azokból.
Turbado: nem rendeltem tőlük soha, nem ismerem őket. Van egyébként negatív visszajelzés szervizről? Ha nincs, nem (majdnem)mindegy hogyan oldják meg?Fogy.védelem: na ezt meg hagyjuk. Olyan ködösítés ment 2 esetben is részükről, olyan fokúnak érzem a "tehetetlenséget", amit a kereskedők tudnak is, hogy kb. le is ....k az egészet. A másik ilyen felesleg szervezet a békéltető testület. Ennél több szót nem is érnek.
Én jobban hiszek a nyilvánosság erejében, a problémáimat ezek oldották meg. Egy dolog van, ami ezeket kordában tartja, a negatív "propaganda" élménybeszámoló róluk. -
Masooo
aktív tag
Egy fogyasztóvédelmis span ma rákérdezett emailben a turbadonál, hogy milyen származásúak a készülékek és a grancia menete mi.
Válaszoltak, ami meglepte.
A származásra:
Az EU-s modell azt jelenti, hogy európai hálózatokon kíválóan működik a készülék , pl a Xiaomi esetén B20 - 800MHz támogatást jelent.-Ez bíztató, hisz ez a sáv az Eu-ra jellemző bár afrikában is használják itt-ott. Viszont ha a xiaomi ezt minden global verzióban elérhetővé tette, akkor már a szórás nem kicsi a származásra és máris visszaléptünk.
Garancia
Minden termékünk mellé 2 év forgalmazói garanciát biztosítunk díjmentes oda-vissza szállítással és saját szerivizháttérrel.-Az oldalon pedig ez van kinnt.
A készülék az EU területéről származik, ezáltal minden garanciális eljárásra jogosult, amit a helyi márkák biztosítanak.Az első ítélet, hogy ez bizony megtévesztő a kapott válasz tükrében és egyben kicsit kormányplakátos (semmitmondó). Átbeszélik és ha kell mélyebben is ránéznek a dologra.
Véleményem, hogy stabilabb mint a zuggsm vonal, de a garancia itt is érdekes.
-
kelzsoca
félisten
A magánszemélyeknek kiállított számlára gondol.
"Jövő év januárjától már nem csak a "belföldön nyilvántartásba vett adóalany" számára kiállított számla lesz lejelentésköteles, hanem minden számlaadásra kötelezett ügylet esetében élni kell a bejelentéssel. Vagyis a magánszemélyeknek kiállított számlákkal is bővül a lejelentendők köre." -
zozoo83
tag
Január 1-étől minden piti számlát látni fog már a NAV. Még az kell hozzá, hogy havonta be kelljen fizetni hozzá az ÁFÁ-t, mert ha nem akkor bezár a bazár vagy kötelezővé kell tenni egy bizonyos összeg feletti befizetést és már ki is estek az ÁFA csalók.
-
kelzsoca
félisten
A turbado azt írja, hogy eu területről származó termékei vannak
Közösségi oldalon, Xiaomi csoportokban olvastam, hogy szolgáltatóknak szánt, maláj, indonéz (ázsiai piacra szánt) készülékeket kaptak kézhez a vásárlók, és arra is volt már példa, hogy bontott, visszaküldött példányok kerültek új készülékként értékesítésre.
minden olyan garanciális feltétel él rájuk amit a gyártók adnak.
A turbadótól származó információk szerint, valahol az eu területén, valahol, valamilyen szervizben történik a szervizelés, ha a történetnek ez a része rendben lenne, kiemelt információként hírdetnék, hogy a termékek gyártói szervizben kerülnek javításra.
A turbado beszerzési forrásai valószínűleg folyamatosan változnak, ott vásárol, ahol elérhető az adott termék, és ahol a számára legjobb áron be tudja azt szerezni. -
Masooo
aktív tag
Volt szó a turbado garikról stb.
Az volt a válasz, hogy bontott / utángyártott dolgokat szerelnek be, mert a xiaomi csak olyanoknak ad eredeeti alkatrészt akik szerződtek vele.A turbado azt írja, hogy eu területről származó termékei vannak és minden olyan garanciális feltétel él rájuk amit a gyártók adnak.
Ebből arra is lehetne követkeeztetni, hogy a magyar sarcokat és szarakodást elkerülve eu kereskedőktől szerzi a terméket olcsón, igaz, hogy magyar gari nincs rá, de pl cseh spanyol vagy ahonnan éppen vette gari van, az pedig gyári ahogy erre utalnak is. Ezért a dolguk elküldeni a terméket abba az országba ahonnan származik és a gyári partner már javítja is. nem? -
Plebi
senior tag
válasz
kelzsoca #308 üzenetére
Én úgy látom, hogy van egy express-javítás és garanciális javítás oldaluk. A garanciálison belül még ott szerepel a prémium csomag, ellenben az express-javítás gyakorlatilag ugyanez, csak nem előre fizeted be a 10-30%-ot, hanem express javítás kérésekor ennyivel kevesebbet ér a telefon beszámításkor.
Mondjuk a telefont érdemes nagyon jól megvigyázni, mert a ház kozmetikai sérülései miatt további 10% a kijelző karcok miatt további 20%-ot vonnak le. Ez így első évben max 40%, második évben már 60% levonás is lehet, ami nem kevés.
-
-
Doller
tag
Akkor a Turbadoról érdemes vásárolni garancia szempontjából, vagy nem? 😄
-
Huhh, azért az utolsó 30-40 hozzászólás már jól elkanyarodik a témától...
Nem mehetnénk vissza a témához?
Nincs vmi GVH topic?
-
asdf_
veterán
válasz
Tiédetis #283 üzenetére
Baromi egyszerű. Kérj állásfoglalást a GVH-tól és tedd ki ide. Aztán ezzel vége a vitának és a különböző értelmezésnek.
Nem kell, egyrészt ott van 3 hozzászólással előtted a GVH büntetéses link amit a Husi kapott, én pedig mutatok egy másikat:
Több mint félmilliárdos bírságot szabott ki a Versenyhatóság biztonságtechnikai termékek forgalmazásának korlátozása miatt
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy .... valamint magyarországi disztribútorai ... közel 10 éven keresztül korlátozták az eszközök értékesítőinek versenyét.
A GVH a forgalmazási szerződések, a vállalkozások által tanúsított piaci magatartás és a rajtaütés keretében lefoglalt e-mailek, illetve más bizonyítékok alapján arra a következtetésre jutott, hogy a három cég
megtiltotta a .. termékek külföldre történő értékesítését (az ún. passzív export tilalma révén),
meghatározta a minimális telepítői árrés nagyságát, ami a viszonteladási árak közvetett rögzítését eredményezte,
korlátozta a termékek értékesítését a világhálón a végfelhasználói árak internetes közzétételének megtiltásával.A versenykorlátozó kikötéseknek köszönhetően mind a viszonteladók, mind a telepítők magas árrést érhettek el a ... termékek értékesítésekor, amit végső soron a fogyasztók fizettek meg az eladási árakban. E magas árrés pedig arra késztette a viszonteladókat és a telepítőket egyaránt, hogy más márkákkal szemben az érintett termékeket preferálják, azaz, ajánlják saját vevőiknek, akik – az eszközök bonyolultsága, illetve a szükséges szakértelem hiánya folytán – jellemzően a telepítők által ajánlott márkát választják.
-
judas13
addikt
válasz
Schuler888 #292 üzenetére
"De mint azt számos fogyasztói megkeresésből tudjuk, az 59 Ft-os ajánlott fogyasztói ár nagyon fontos vásárlóink számára, hiszen ez az egészséges termék ezáltal sokak számára könyebben és továbbra is elérhető. Ezt az árat viszont csak úgy tudtuk megtartani, hogy a termék súlyát 2006-ban 150g-ról 125g-ra csökkentettük. Az 59 Ft-os ajánlott* fogyasztói ár terméken történő feltüntetése nemcsak a fogyasztók tájékoztatása szempontjából fontos, hanem azért is, mert ezáltal érhető el az - hogy a legkisebb boltok kivételével- az összes kereskedelmi csatornában, lehetőség szerint*, betartásra kerüljön ez az általunk javasolt ajánlott fogyasztói ár."
* ajánlott, lehetőség szerint
-
Tiédetis
senior tag
válasz
Schuler888 #295 üzenetére
Mettől-meddig?
Azért, mert a gyártó rányomtatta, az még nem jelentette azt, hogy annyiért kell adni. Sok helyen volt annyi, de nem mindenhol. Kis boltok pont leszarták az 59Ft-ot. Valószínű kaptak valami kompenzációt utána. Ez volt az az időszak ismereteim szerint, amikor a nagy meleg miatt, elkezdtek összemenni a danone dobozai, és sajnos nem fért bele annyi töltősúly, mint előtte. Ezt neveztük kilóra vetített átcseszésnek. -
Schuler888
senior tag
válasz
Tiédetis #294 üzenetére
Nem akcio volt, sok-sok evig ment igy. A raragasztas meg konkretan a vasarlo megkarositasa lett volna,mivel reklamban is felhivta ra a gyarto a figyelmet, .. nameg 2 helyen is ra volt nyomva, a folian es a dobozon is
Bar eleg hulyeseg volt a 20 forintos rudihoz hasonlitani, amibol naponta egy ember vesz teszem azt 10et is akar, egy nagysagrendekkel dragabb elektronikai termeket.
De a #272ben leirtam, hogy megy ez a valosagban.. -
Tiédetis
senior tag
válasz
Schuler888 #292 üzenetére
És akciós időszak volt. De volt olyan is, hogy arra ragasztotta rá az adott bolt, az általa előírt árat.
-
dabadab
titán
válasz
Schuler888 #292 üzenetére
És minden bizonnyal ott volt az apróbetű is, hogy "ajánlott fogyasztói ár".
-
Tiédetis
senior tag
válasz
kelzsoca #288 üzenetére
Az a baj, hogy H- vonal kiesése miatt, kicsi hazánkban a választék drasztikusan leesett 3 szereplőre. Samu, alma és xiaomi.
A többi valljuk be, hogy futottak még, eladott mennyiségben mindenképpen, közösségi "támogatásban" pedig nagyon.
Mint átlagos user, próbálj meg hazai (de akár nemzetközi) fórumon pl. realme készülékekről infókat összeszedni.
Azzal, hogy a H kicsinálása szintet lépett (nem vagyok fan, sőt) idő kell, mire a xiaomi helyére lép valaki, mennyiségben és közösségi támogatásban is. Addig meg?
De egy pl.: az említett Realme x50 pro-ról. kamera olyan, mint a többi, talán picit rosszabbnak mondják a szoftveres részt, de arról, hogy működike-e gcam, ha igen jelent-e javulást, túl sok bejegyzés nem található, egyet találtam, de igazából nincs rá, mert OP-ről hozták át. Sajnos ez gyér.
Ha valaki nem foglalkozik xiaomival, elég sok usert veszíthet. Ha veszteséges, nyilván akkor meg zsét, ami mégis fájdalmasabb, mint a bevétel nélküliség, pontosabban, csökkent bevételiség. -
lo_jo
senior tag
De a kereskedo nem arulhatja tartosan beszerzesi ar alatt, tehat a nagyker igy megszabja az also hatart teljesen legalisan. Aki kereskedelemben dolgozik, tisztaban van vele, hogy a termekkategoriakon mekkora szazalekot szoktak a kereskedok nyerni, ugyhogy latatlanban be tudja loni a konkurencia arahoz. Ala pedig nem nagyon fog menni, mert nem 30%, aminel van nagy mozgaster.
-
Poco f2 pro nem kerül itthon hivatalos forgalomba? Fiúk tudok nektek jó állást. Ez azért már mindennek az alja. Így működni...
-
asdf_
veterán
Nem, nincs, egy arat szabhat meg, hogy a kereskedőjének mennyiért adja. Hogy a kereskedő mennyi hasznot rak rá, ahhoz semmi köze, és nem is szólhat bele, mert azzal -sokadjára írom- versenyt korlátoz, azt, hogy én 129-ért kapjam a Túró Rudit a Coopban amikor a CBA-ban 135. Este próbálok majd GVH határozatot keresni hasonló ügyre és linkelem, de utána elengedem a témát, mert mocskosul off, és valamiért nem akarod látni, hogy az egységes árral a vevő legalacsonyabb áron való termékhez jutása van korlátozva.
@szente : attól, hogy ez így működik, attól még nem jogszerű.
-
Woodcutt3R
tag
-
asdf_
veterán
Nem érted meg, hogy azzal, hogy egy gyártó egy termékének az árát szabályozza az importőr, azzal a forgalmazók közti versenyt lehetetleníti el, ezáltal azt, hogy én, mint vevő nem annyiért tudom megvenni a terméket, amennyiért a sok forgalmazó valamelyike legolcsóbban adná, hanem a megszabott áron.
Tényleg ilyen bonyolult lenne, hogy nem kerülhet a Túró Rudi egységesen az egész országban minden boltban 139 Forintba, hanem kell, hogy legyen, ahol 129, ahol akciósan 115, és olyan is, ahol meg 149, meg 160? -
NGA
addikt
Ez azért elég szánalmasra sikerült. Volt egy fickó, aki szembe ment a NAV-al, és nem volt hajlandó adót fizetni, mondván nem arra költik, amire kellene, meg amire neki tetszik. Úgy emlékszem elvérzett. Ez minden országban így megy, csak más országokra nincsen rálátásunk. Gondolom akkor minden mással is így vagy.
-
madd dogg
senior tag
Jobb is hogy nem mentél Bog, egy koszos kultúrálatlan rasszista banda a pekingi HQ. Egy csaladtagnak volt szerencséje hozzájuk szerződött partnerként, úgy bántak vele mint egy kutyával, és a hely maga is inkább illett egy kabaréba a munkamorállal mint egy tech oldal hírei közé. Ő azóta bojkottálja a cég termékeit.
-
Schuler888
senior tag
1.a sesoterok 2 kulon ceg tulajdonaban vannak felosztva
2.a mobiltelefonok egyseges arai, pont a verseny miatt vannak egysegesen, ertsd a mediamarktnal konkretan monitorozzak az edigital, euronics, auchan stb(most konkret hivatalos partner disztrik aruirol beszelunk, JancsiGSM, turbado, stb kiesik) arait es a legalacsonyabb szerint arazzak be ok is, a tobbi ugyanigy, ez altalaban persze az afá, de ha vki akcioz, utanamennek. Erre a mm meg kampanyt is epitett.. -
asdf_
veterán
válasz
instantwater #270 üzenetére
A tesco egy cég. A sestore-ok meg -szerintem, de most éjjel fél egykor nem nyomozom le, megyek aludni- minden bolt külön magáncég, ha az összes a Bravotelé, akkor persze lehet egy áron.
Példa, hogy mi nem lehet: Pl. a Canon azt mondja a 220 voltnak, az edigitalmak, a mm-nek, a tripontnak a digicamnék, hogy mittomén melyik alapgépük a 18-55-os kitobival 134 990 Ft-os kell kerüljön, ettől eltérni nem lehet. Vagy az lg magyaro azt mondja, hogy az F2J5WN4W mosógépük padlóára 104 990 ft, nem lehet olcsóbban adni. -
-
dabadab
titán
Hogyan versenyez egy termék önmagával?
Nem a termék, hanem a kereskedők. Kartellezésnél tipikusan ugyanazt a terméket (vagy egymástól gyakorlatilag megkülönböztethetlen termékek (pl. útszóró só, hogy legyen némi wtf-feeling is) vagy szolgáltatások terén teszik ezt.
-
asdf_
veterán
Ha az imprortőr előírja, hogy az adott terméknek a polcon mennyibe kell kerülnie, az versenykorlátózó magatartás. Hiszen nem kerülhet ugyananyiba mindenhol, mert az egyik bolt x heylen van saját tualjdonú kecóban, a másik bolt öt kerülettel odébb bérelt helyen (így eltérő költségeik vannak), a harmadik stb., az egyiknek tíz alkalmazottja van és x bértömege, y forgalma, a másiknak 3 alkalmazottja, w bértömege és x forgalma, az egyik csak az adott márkát forgalmazza, a másik további négyet is. Ezek a tényezők a termék elaádsi árában is kell jelentkezniük, az egyik olcsóbban tudja adni a másiknál, a másik drágábban, a harmadik a kettő között valahol, a negyedik meg anyámkínja. Ha ebbe fentről az importőr beleszól, is fixárassá teszi az összes kereskedőjét, akkor versenyt korlátoz, olyat meg tilos.
-
kzaabox
tag
válasz
Dare2Live #49 üzenetére
Teljesen egyetétek. Egy Ft-ot sem vagyok hajlandó adóként önként megfizetni, amíg a fizetésemet lehúzzák kb. 20 jogcímen, de az egészségügyre és az oktatásra már nem jut pénz a Puskás aréna, a kisvasút, az 1m magas kilátó, a kurvázás, és egyéb királyi mulatság mellett.
-
asdf_
veterán
Nem, ilyenkor szokott jönni az egyszerre több telephelyre kiszállunk, lefoglalunk és megtaláljuk, hogy nem azért 239 500 Ft mind a 8 márkaképviseletnél a termék ára, mert azok automatikusan átvették az ajánlott árat, hanem mert az importőr fentről leszólt, hogy ennyiért kell adni (a lefoglalás és házkutatás ennek a bizonyítéknak a feltárása miatt szokott történni). És amennyiben ez bebizonyosul, hogy az importrőr nem ajánlja, hanem megszabja az árat -ésetleg olyan feltételeket is szab, hogy mondjuk külföldre értékesíteni tilos (védve az ottani importőr munkáját és az ottani piacot)-, már meg is érkeztünk, ott a versenykorlátozó megállapodás.
A fenti olynra vonatkozik, hogy van mondjuk pesten 15 Samsung store (csak azért ők a példa, mert tudom, hogy van pár saját boltjuk), és mind a 15-ben tökugyanannyi a Note 20 ára. -
Azt, amikor a magyar forgalmazói hálózat tagjainál kottára ugyanannyiba kerül egy termék, azt úgy hívják, hogy versenykorlátozó megállapodás, és elég nagy számokkal szokták díjazni.
Már bocs, de ez irtóra nagy hülyeség. Ha minden mobiltelefont 1 millióért adnának (értsd, minden márkát), na az lenne kartell miatt.
-
Megy a vita egy olyan szinten, ahol minket még mindig csak az érdekel, hogy van e és mennyi az adott a termék. Hát nem?
-
Perillustris
senior tag
Kvázi az összes márka összes típusa érintett az ÁFÁ-s körhintacsalásban, különösen a drágábbak, hiszen ezeken lehet a legtöbbet nyerni.
Sok éve ez megy, s bár a NAV munkatársai igen jó szakemberek, akik pontosan átlátják a helyzetet, olykor ők is falakba ütköznek.
-
kelzsoca
félisten
válasz
Viktor0610 #260 üzenetére
MI STORE nyitási engedélyt kaptak.
A XIAOMI tájékoztatása szerint az ARENA MI STORE a beszerzéseit a „piacról” kell megoldania. -
-
kelzsoca
félisten
A Xiaomi három magyarországi cégen keresztül értékesít, ezen cégek a gyártó szerződött partnerei:
- WayteQ Europe Kft. - nagyker, kisker, Mi Store online (xiaomi.hu) offline bolt (Mi Store, Lurdy)
- Mystical Hungary Kft. (Bravophone) - szolgáltatók kiszolgálása, nagyker
- Ingram Micro Magyarország Kft. - szolgáltatók kiszolgálása
A fenti cégektől vásárló viszonteladó partnerek (kisker, nagyker) is a hivatalos forráshoz tartoznak, az általuk értékesített készülékre is 2 év gyártói jótállás érvényes.
A Xiaomi szerződött szervizpartnere a TMX Kft.
-
asdf_
veterán
válasz
rbalint88 #255 üzenetére
Egy sornyi disclaimer lett volna az írásod alá...
(a hazai képviselet meg szerintem úgy vágja a centit, mint a nép korábban a katonaságnál,, hogy mikor jár le a szeződés és léphet ki ebből az egészből, mondani nyilván csak negatívat tudnának, olyat meg nem tesznek, mert saját maguk alatt vágják a fát)
-
asdf_
veterán
válasz
rbalint88 #252 üzenetére
Legkedvencebb hozzászólásaim azok, amikor valaki ugyanolyan, sőt még nagyobb arccal osztja az észt, mint akiket leszól, ellenben nulla információt oszt meg és nulla (általa) téves(nek vélt) információt helyesbít, miközben a belépője alapján ő maga minden tudás birtokosa és a faszagyerek.
Tehát hozzászóltál, de minek... Akár csönben is maradhattál volna -
rbalint88
addikt
Ha a tudatlansagbol lehetne energiat nyerni, ez a topik kivaltana Paksot
Sajnos a cikkben is van par aprobb tevedes/csusztatas a xiaomi kepviselet/nagyker(ek)/xiaomi.hu domain kapcsan, ha az elvileg hozzaerto sincs kepben teljesen, akkor ezt a kommenteloktol se lehet elvarni. De hogy mindenki a felinformacioibol ennyire magabiztosan hangoztatja az igazat, az priceless -
TomPack
őstag
Ha Xiaomi terméket veszek, kifejezetten kerülöm a gyári garanciát! Nagyon rossz tapasztalatom van a szervizükkel! Fellengzősek, kötözködőek.
Rengeteg olyan webshop-ban is megtalálható a termékük, ahol elnézést kérve, mélyen meghajolva kicserélik/megjavítják a hibás terméket! -
-
Fall-N
veterán
Így van. Itthon a nyugati országokhoz képest alacsony a keresetünk, de az árak nagyjából egyformák vagy jelen esetben drágább. Nyilván egy német, osztrák, angol sokkal könnyebben megvesz akár egy márka csúcsmodelljét is sokkal könnyebben, mint mi. Itt arra egy havi kereset sem elég sokszor, ott meg könnyen kigazdálkodható.
Így nyilván itthon arra kell megoldás, hogy olcsóbban lehessen venni telefont, mint a hivatalos magas ár. Elviekben ha egy több országban jelenlévő multi cég EU-n belül tart fenn raktárat és nagy tételben rendel, akkor sokkal olcsóbban tudja adni a terméket. EU-n belül vámmentesen be tudja hozni a hazánkba, így egy csomó sarc kiesik az árból, a kisker-nagyker haszon is. Ez teljesen legális út lenne, de erre nincs a kis vállalkozásoknak tőkéje. Így marad a 0 perces használt, refurbished és más szürkeimportos trükközés. De ahogy a kolléga említette, lehetnek nagy külföldi nagykerek is ahol olcsóbban be tudják szerezni legálisan (?).
-
Fall-N
veterán
Teljesen jogos a felháborodás artisjus ügyében. Nekem 100 %-ig tiszta a telefonom. Netflix előfizetésem van így nem töltök le semmilyen filmet, sorozatot. Zenét inkább offline hallgatom, vagy Android TV-n a YouTube-on. Az offline zene bandcamp-ről származik ahol megvettem őket. A programok is tiszták, egy rakat pénzt fizettem már a Playen.
Ezek után ne tartsa a markát az arisJUSS. Főleg, hogy én magyar zenét szinte nem is hallgatok.
-
NGA
addikt
Aliexpress-en a 2 napos promo alatt kuponokkal 64e-re le lehetett vinni az árát. Le is írták melyik kuponok. Nekem csak egyet sikerült már felhasználnom, így 68k lett szállítással. GLS hozza, már itt van Mo-on a GLS depoban.
De most olvastam, te a 6/128-ra gondoltál, az 74e Ft volt. Én a 64-eset vettem. -
judas13
addikt
Jó cikk.
-
lócitrom
őstag
„Ha hinni lehet a különböző pletykáknak, akkor eredendően nem is annyira akartak Kínán kívül kereskedni...”
meglátszik. india gyarmatosításán kívül eleve nincs mostanában fontosabb. lurdyba tenni egy üzletet a soha meg nem érkező készletekkel meg azt hirdetni, hogy iszonyat fontos lett ez a piac... hát jó komolyak voltak a szándékaik mindig is.
-
Ákinard
aktív tag
aqua által adott ár között, az utóbbi javára. Pedig nem gondolnám, hogy ők adóval trükköznének.
Én sok-sok éve ballagtam már vissza Aquához Samsung LED TV-vel mert kiderült róla, hogy szürkeimportos, és nem lehetett aktiválni hozzá a plusz garanciás éveket, amit akkor épp adtak a magyar piacra szánt termékekhez.
Egy másodpercig nem tagadták a dolgot, ég fel is ajánlották, hogy ők megadják azt a pár év garit rá... Még valami beszerzési nagyembert is kapcsoltak, aki állítólag megnézte a raktárat és mind olyan kódvégű volt, ami nem magyar. -
TheCif
tag
Én úgy hallottam, hogy a magyar Xiaomi egyelőre 4 emberből áll, valószínűleg ezért nem lesz interjú meg hq mutogatás.
-
mjani1172
addikt
?
Olvasd vissza amiket írsz.
miért írta alá az ügyvédek által többszörösen ellenőrzött szerződést?Én vizionálok? Te akarod perelni a xiaomit, de mi alapján? elmondtam hogy nem is írnak alá számukra negatív szerződést. Akkor mit perelsz? A semmit. Egyedül a te víziódban van a xiaomira hátrányos szerzódés, a valóságban nincs. Egyszerűen az élet nem így működik.
Az a legjobb, hogy úgy magyarázol valamiről hogy fingod nincs.
Mivel ennél egyszerűbben már nem tudom leírni és semmi nem ment át, én kiszállok.Valamiért sejtem mivel foglalkozhatsz hogy állandóan ezekkel a perekkel jössz.
Igazolódni látom amit az elején gondoltam arról hogy életeben nem dolgoztál az iparban, a mezőgazdaságban, vagy a kereskedelemben, vagy állami cégen kívül. -
válasz
Viktor0610 #231 üzenetére
Végülis jah. Régen a GSM boltok ellen voltam és ez megmaradt, szívesebben rendelem a bangiról vagy bármi mint gsm bolt, pedig a gsm gyorsabb és ugyan úgy nincs gar, vagyis inkább hagyjuk.
Utoljára a band 4 volt a lurdyból jött,DE az is azért, mert előtte párom rendelt gearbestről és élőben bejött, láttam milyen vele az élet. Épp jó áron ment és éppen (!!) volt raktáron, ha nem lett volna bárhonnan jöhetett volna. Szóval érdekes dolgokon múlnak vásárlások. Most pl az A800 dashcammal szemezek, ha lenne náluk alig drágábban mint kintről akkor náluk venném, de attól tartok Kína nyert amint lesz EU raktár. Szomorú lehet ezeket olvasni a magyar xiaominek, de sajnos ez ilyen világ.Egy vagon dolog itthon xiaomi, már "elkopott" a mini porszívó is mire itthon lehetett kapni. A MI 9T és a Note 10 mire lett nálam már kb eladó sorban volt.
-
genlog
aktív tag
válasz
mjani1172 #236 üzenetére
Miket vízionálsz? Ki írta, hogy a kínai gyártó belemenne olyan üzletbe, ami neki hátrányos? Olyan szerződést senki nem írna alá, ha nem muszáj.
EU-n belül perelni egyáltalán nem nehéz, csak hosszadalmas és drága. A 40 ezer euróért valószínűleg nem éri meg, mert mellette küldik a jó árut is, gondolom ezért nem léptétek meg.
A másik verzió, hogy nem tudjátok bizonyítani az igazatokat, mert arra nem terjed ki az adott szerződés/szabályozás... az pedig a ti hibátok, pontosabban így jártatok.
Ja, arról nem volt szó, a szürke melyik árnyalatát képviseli az import, esetleg kockázatos start up-jellegű céggel köttetett az üzlet. -
mjani1172
addikt
Borzasztó távol vagy a valóságtól, de még az elmélettől is. Sőt még a saját gondolatmenetedben is hiba van.
"Ha az adott feltételek nem tetszenek a forgalmazónak, nem köt üzletet. Mégis sorban állnak a Xiaominál"
Szerinted egy eleve gátlástalan kínai cég ahol sorban állnak, hogy forgalmazhassák a termékeket, aláír egy olyan szerződést ami rá bármilyen szempontból is hátrányos?
Én 30 éve vagyok a kereskedelmben, kicsit máshogy látom. Ezek a dolgok egyszerűen nem így működnek. És nem csak a kínaiaknál.
Én nemrég egy kamion rossz árut kaptam Hollandiából, a bukta 40.000 euro. Nem teljesen eladhatatlan, csak lassabban és másra volt vevő aki számított rá. Le sem szarnak, csak annyit mondanak, hogy sorry.
Tudod milyen nehéz lenne egy pert a nyakukba akasztani? Mennyi pénzbe és időve kerülne? És ez csak Hollandia nem Kína. -
-
-
-
genlog
aktív tag
válasz
mjani1172 #222 üzenetére
Számodra hihetetlen, de a nagykereskedők szerződéseket kötnek a gyártóval.
A késve-szállításért valószínűleg nem lehet perelni, mert a szerződésben tisztázva van annak lehetősége; akár ha bizonyos mértéket meghalad a késés, a forgalmazó kedvezményeket kap.
Ha az adott feltételek nem tetszenek a forgalmazónak, nem köt üzletet. Mégis sorban állnak a Xiaominál, mert reklám nélkül is óriási kereslet van a termékeikre - megéri forgalmazni.
Magam ruhaipari termékek importjában vettem részt hajdanán, igaz, nem Kínából. -
válasz
Tiédetis #227 üzenetére
Akkor válaszolok.
Azért nulla a készletük, mert nem küld a Xiaomi terméket.
Erről szólt a cikk is. Kelzsoca leírta, hogy kifizetett készleteket nem küldenek....
Az ismét tulajdonost váltanak részt nem értem, hisz ilyen nem volt, mire gondolsz?
Ja , hogy az első kérdésed mi talált , mi süllyedt?
Masodregisztrációt tiltja az oldal.Ezt gondolom tudod. Tehát, ha kitiltanak, nem csinálhatsz másikat. Ha nem így van megkövetlek, mélyen elnézést is kérek.
.
-
Tiédetis
senior tag
válasz
Graphics #213 üzenetére
Mi az hogy visszajöttem? (ez a második kérdésem, az elsőre kínosan nem válaszolsz)
Nem tartom olyannak a helyzetet, hogy bármit is írjak neked privátban. Írtam, válaszoltam, te meg válaszolni próbáltál más helyett is.Kértelek, hogy hanyagolj, de azon felül, hogy teleszarod a topicot, belekötsz majd mindenkibe, mást nem mutattál fel. Szóval feléd ennyi.
------------
Közben úgy látom, hogy mégis lesz (vagy lehet, hogy lesz ) nyitás más forrásból való beszerzésre? Ezt jó ötletnek gondolom és szerintem mások is. Ha a hivatalos forrás nem biztosítja, ennek lehet több oka is. Jelenleg szinte nulla a készletük. Az is lehet, hogy ismét tulajdonost váltanak, vagy csak annyira minimális a forgalmuk, hogy nem éri meg fenntartani a cégnek?
-
Elég negatív cikk, nem sok jó olvasható ki belőle.
Sajnos nálunk családon belül két tény leng ami miatt a MO hivatalos nem rúg labdába. Sorban írom: Megjelenés amikor megvásárolható, ára.
És ez ennyire egyszerű nincs mit róla beszélni. Még ez nem változik, legalább a megjelenés, addig marad Kína. Ali, bangi és társai. Gar: nem lényeg.Kieg: Ha ezek a kiskapuk megszűnnek akkor valószínűleg a márka is viszlát. Mert drága lesz.
-
Masooo
aktív tag
Lehet nem jól emlékszem, de vmelyik évben a mwc-re a xiaomi támogatásával mentetek ki (nem tudom hogy a hivatalos vagy a másik), akkor jövőre gondolom erre nem pályáztok
Avagy a samu annyira ki akarja tolni a xiaomit, hogy kicsit jobban a zsebébe nyúl sponzorálás kapcsán, így most már ki lehet fakadni, jelzem jogosan a kínai értékesítési morálra?
Nem gonoszkodás, vagy ilyesmi, kérdés. Egyet értünk a xiaomi témában, én írtam volna cifrábbakat is a környezetszennyezési részről is.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Nem vagyok gépnél, szóval nem tudom rendesen kifejteni, de:
- ha van hivatalos képviselet, akkor onnan kérünk terméket
- ha nincs, akkor megpróbáljuk a HQ-t direktben (Red Magic, Cubot, OnePlus, de még LG is van olyan, ami Koreából jön, mint most a Wing.)
- ha az sem opció, akkor úgy vagyunk vele, hogy a gyártó tojik a magyar júzerekreItt a helyzet annyiban árnyaltabb, hogy amíg úgy tudjuk, hogy lesz a termék valamelyik partnerünknél, addig őket nem kerüljük meg (mert nem úgy működünk, mint a Xiaomi
), aztán van, hogy mégsem lesz.
Nyilván a Poco X3 már a sokadik eset. Úgyhogy igen, most már az összes érintettel való szájkarate után el fogjuk kezdeni megint a kínai webshopos forrásainkat jobban kiaknázni, eddig ilyen helyekről a korrektség jegyében csak olyan termékeket kértünk, amik itthon tuti nem kerülnek forgalomba. Például úton van egy Fiido D11, azt tökre várjuk.
Ettől azonban nem oldódik meg a hazai helyzet, mi majd írunk tesztet itthon nem kapható, vagy csak később kapható Xiaomi cuccokról, aminek az olvasó örül, de mi megint nem a hazai értékesítés felé tereljük az olvasót. Viszont asszem, hogy ez most már nem a mi hibánk lesz...
-
genlog
aktív tag
válasz
kelzsoca #203 üzenetére
A partnerséghez két fél kell. A másik fél miért írta alá az ügyvédek által többszörösen ellenőrzött szerződést? Mert hasznot remélt belőle csakúgy, mint a Xiaomi.
Ha valami nem a törvényeknek megfelelő, jogi úton lehet révényesíteni az igazat.
Az adott keretek között nagyon jól csinálja a Xiaomi és ha valaki moralizálást, érzelmeket vár egy cégtől, az nagyon el van tévedve. Minden cég egy dologra hajt: a több profitra - különböző stratégiákkal.
A cikkben le van írva, hogy a Xiaominak nem kell különösebb support, mert elvan anélkül is, az amerikai és európai emberek veszik a termékeket anélkül is. Minden közgazdász megmondhatja, hogy ekkor nem is éri meg ebbe különösebben befektetni, viszont a törvényeknek eleget kell tenni - ennyi. -
-
Jakuu
őstag
Mar elore kivancsi vagyok mennyi lesz itthon a Global Poco X3 NFC 6/128 verzio, mert a kinai nagykerben (ahol van kisker eladas is) mar promozzak 1dbos tetelben 85k-ert, tobb darabosban 82k-ert. A rohej meg az ha applikaciojukon keresztul veszed -4k meg ebbol az osszegbol is.
-
Plebi
senior tag
Amennyire örült neki az ember, hogy "hivatalos" xiaomi kereskedés nyílt itthon, annyira nem éreztem a hatását a piacon. Voltak jól árazott termékeik, de ezek szinte sohasem a telefonjaik voltak. Kommunikáció egy nagy nulla, választék is, árukészletről meg nem is beszélve. A köztudottan slágergyanús termékekből sosem volt elég készlet, hetekig elérhetetlenek voltak. Érdekes velük közel egyidőben az addig tökéletes hozzáállású eustock hirtelen a háttérbe vonult és többet kisembert nem szolgált ki.
A bolt és webshop hiába van egy felületen, hivatalosan nem kezelik egyben, így én hiába vettem annó xiaomi legót a pesti boltban, másnap megjelent a nekem jobban tetsző "tank" a webshopban, nem tudtam őket becserélni, mivel a bolt és webshop külön kezelendő. Először vissza kellett volna küldenem a boltnak a terméket, ők visszafizették volna majd, és utána a webshoptól is megrendelhettem volna. Ezt inkább nem, így megvettem a tankot is
, de köszönöm jól esett.
A garanciát én nem emelném ki, ugyanúgy nekem kell postázni, ugyanúgy nincs átvételi pont és ugyanúgy kérdéses határidővel dolgoznak mint egy szürke bolt, ennek ellenére sokak szerint is nagyon megbízható és korrekt garanciát, jó kommunikációval ad a turbado.
Egyébként Pocophone F2: Nevetséges, hogy hivatalos boltban, ahol egyébként max csak az üzletben van kint, de a webshopban nincs
a telefon 200e Ft, még 2 év cseregaranciával a turbadotól 136e Ft +10% felár a cseregari miatt. Ez ezért fájó különbség.
Bog:
Régebben én emlékszem, hogy volt olyan teszt ahol az volt írva, hogy a készüléket az XXL Gsm biztosította, ott van Pocophone F2 még sincs tesztelve. Megértem, hogy a lojálisak vagytok a támogatóitokhoz/partnereitekhez, de ha ők nem tudnak/akarnak készüléket adni, miért nem teszteltek más forrásból az olvasóitok miatt? A Xiaomi Magyarországtól Zsoltotok tudott videótesztet csinálni már lassan két hónapja, ide mégsem jutott tesztkészülék, tőlük ez milyen hozzáállás?
-
Valahogy nekem is az 1S volt az első, sőt szerintem még a MTK-s kivitel, a Hongmi
De a Note szériából is volt mindkét procis.@Tiédetis: Na, visszajöttél?
Szuper, alakul a hétvége. Ha bármiféle problémád van, a +1 helyett nyugodtan írd le privátban, felesleges teleszarni a topicot
-
Jakuu
őstag
Es nem is biztos hogy rosszul jarnak, mert az esetek tobbsegeben, nem kell a markakepviseletet meglatogatni. En peldaul egy Redmi 1S-el kezdtem, amikor meg az itt levoknek meg fogalmuk se volt arrol, hogy mi az a Xiaomi, de most megmondjak,
Vegigfutottam jo par telefonjukon es egyikkel sem volt problemam, igy a markakepviselethez se kellett futkosni. Teszem hozza itthoni Voda,Telenor,Tcom kinalatban se voltak, ellenben a hasonlo tudasu telefonokat 2-3szor dragabban arultak. En tuti mindenkepp jol jartam az elmult 7 ev alatt, mert jo par szazezer forinttal tobbet fizethettem volna, latszolagos elonyok nelkul, amit mas marka nyujtott volna -
-
asdf_
veterán
Egyet ne felejtsünk még el, olyan, hogy hivatalos ár, olyan nincs. MSRP, azaz gyártó/frogalmazó által ajánlott végfelhasználói ár van. Azt, amikor a magyar forgalmazói hálózat tagjainál kottára ugyanannyiba kerül egy termék, azt úgy hívják, hogy versenykorlátozó megállapodás, és elég nagy számokkal szokták díjazni.
(#203) kelzsoca: azért ha valaki valaha kereskedett már kínaiakkal, olyan hatalmas meglepetés ezen nem kellett, hogy érje, majdnem hogy mondhatnám, hogy tök standard magatartás.
-
batai15
félisten
Akkor ezek szerint veled is egyet értek ,ebben is maximálisan. Szerintem sem jó az irány amit a cég kepvisel , ennek többször is hangot adtam,de igazából azt sikerült el érni hogy trollnak bélyegeztek . (De szép is mindenre ezt ragasztani)
Kelzsoca írása is megdöbbentő , igazából nálam ez az utolsó szög a xiaomi koporsóba .
Az a baj hogy az ár egyébként sem tükrözi a minőséget , különösen szoftveres oldalról. -
kelzsoca
félisten
A Xiaomi üzleti modell egyedülállónak számít a világon, a profit hajszolása felülír minden írott, és íratlan szabályt, ami az üzleti életben előfordulhat.
A Xiaominál megszokott dolog, hogy partnereit semmibe veszi, vagy kellemetlen helyzetbe hozza, ha az érdeke úgy kívánja meg, olyan is előfordulhat, hogy a ráragadt készlettől úgy próbál megszabadulni, hogy annak vásárláshoz köti, más termék(ek) elérhetőségét, így kényszerítve rá a partnereit a beragadt készletek felvásárlására, ami egyébként eladhatatlan, vagy jelentős veszteséggel értékesíthető, esetleg kifutott modell, amire nincs érdeklődés.A partnereknek a rendeléseiket hónapokkal előre le kell adniuk, és a rendelés ellenértékét ki kell fizetniük a Xiaominak, aztán jöhet a több hónapnyi várakozás, mert a Xiaomi folyamatos gyártási, és ellátási problémákkal küzdő cég már a kezdetek óta, de még ha a termelés valami csoda folytán folyamatos is lenne, első körben a cég embereihez pénzügyileg köthető vállalkozások részesülnek előnyben mindenki előtt, így jutnak a nagyobb kínai webáruházak áruhoz (pl: Gearbest és társai) ezen kör után jönnek a nagyobb országok hivatalos partnerei, és valahol a kör legvégén juthat el a magyarországi, és szomszédos országokba a portéka a szolgáltatókhoz, és a boltok polcaira.
Lenne még bőven mesélnivaló, de már ez is sokkal több, mint amit leírhattam volna Nektek.
Röviden, és tömören összegezve: X1G.
Ui: A Xiaomi értékesítési számokban (és már árazásban is) felzárkózott a nagyok közé, azonban az "egyedi" üzleti modell miatt azoktól fényévekre van, az idő majd eldönti, hogy ez az üzleti stratégia mennyire lesz kifizetődő hosszú távon.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma És miért érkeznek a hivatalos csatornákba sokkal később az új termékek? Miért a Xiaomi-ra jellemző ez a jelenség a leginkább?
- Xiaomi 12 Pro 256/12GB / szép állapotban / 12 hónap jótállssal
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Honor 90 512/12GB / Újszerű állapotban / 12 hónap jótállással
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 13400F / 32GB DDR5 / RTX 4070 Super / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest