Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz nyakdam #84 üzenetére

    Ma nincsenek next-gen motorok, aminek az az oka, hogy még sok esetben célzott az Xbox 360 és a PS3. Nagy tévedés, ha a felhasználók azt hiszik, hogy amit látnak az a next-gen. Ez az előző generációs technika szteroidokon, de alapjaiban még mindig úgy van felépítve, hogy fusson a két előző generációs konzolon. Majd lesz egy pont, amikor mindenki csinált újraírt rendszereket, amelyek már nem futnak a régi gépeken. Na ott kezdődik a next-gen.

    Itt nem plusz effektekről van szó. Itt kész effektek lesznek, amelyeket konzolból át lehet hozni. Az a többletmunka, ha nem hozhatod át. Ha áthozod, akkor az semmibe nem kerül a fejlesztőnek, csak bizonyos szinteken tiltani kell őket.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz nyakdam #60 üzenetére

    A fejlesztők Xbox One-ra fejlesztenek. Azért volt ennyi maszatolás a TIER_1 és TIER_2 szintekkel, hogy bizonyos butítások mellett bármit képesek legyenek futtatni PC-n. Nyilván az gáz lenne, ha terveznek egy játékot Xbox One-ra, de nem tudnák futtatni csak a piac egy kis részén. Ergo kellett egy olyan, jól kezelhető, átlátható bekötési modell, amellyel lehetőség van lényegében csak pár effekt és butítással, vagy esetleg lassulással megoldani a programfuttatást a piacon található PC-k nagy részén. A grafikának mindig van egy olyan szerencsés helyzete, hogy nem befolyásolja a játékélményt, tehát bármit kikapcsolhatsz a feldolgozás során, annak hatása a játékmenetre nem lesz. És ebből a koncepcióból kiindulva született három bekötési szint.

    A Microsoft számára az a lényeg, hogy az Xbox One kihasználható legyen, és erre készült a TIER_3 szint. Mostantól az a lényeg, hogy a PC-n is ezt támogassák az új hardverek, de az átgondolt működésnek hála a gyengébb szint a programfuttatást nem befolyásolja, csupán a grafikára és a sebességre lehet hatással.

    (#55) Egon: Valójában egyféle koncepcióval fejlesztenek multiplatform címet. Fusson a két konzolon és onnan majd a lehetőségek kielemzésével leportolják PC-re. Ez olcsó, és az aktuális piaci viszonyokat tekintve kifizetődő. Itt az a legfőbb kérdés, hogy a konzol kód milyen. Nyilván azt tervezhetik TIER_3-ra, vagy a PS4 GNM-nek a bekötési modelljére, amely egyébként még a TIER_3-nál is többet tud, de ez mellékes. Innen már csak az a kérdés, hogy a TIER_1 és TIER_2 szintet hogyan szolgálod ki. Választható az egyszerűbb út, ami az effektek lekapcsolása, vagy az egyes problémás effektekre kereshető alternatív algoritmus, amely megkerüli a TIER_1 és TIER_2 limitációkat. Ez nyilván egy jóval drágább út, és több pénzt kell belerakni, de ilyen formában van esély rá, hogy az eredetileg letiltásra ítélt effekt fusson. A választást főleg az határozza meg, hogy mekkora büdzsét tud szánni a kiadó a PC-s portra. Ha sokat, akkor nyilván megvan a lehetőség, hogy kerülőutakat válasszanak, és ne az Xbox One kódból éljenek meg. Ami elvben több effektet eredményezhet a kevésbé modern hardvereken.

  • Kicsimix

    őstag

    válasz nyakdam #60 üzenetére

    Ember.. Konzolon Tier 3-fut. Majdnem minden címnél a konzol az elsődlegesen megcélzott platform amiben AMD ketyeg. Nem kiba...tt NV kártyákra írják a címeket. DX12-re pedig átlehet emelni a tier3 szintet. Miről besz?

    Itt csak annyi kérdés maradt már, hogy a nem tier2-3 kompatibilis vga-k mennyi korlátozást szenvednek el.
    Mert hidd el ha konzolra írnak rohadtul nem a Tier 1-re fognak koncentrálni csak azért, hogy a konzolon se legyen jobb valami....
    A legkevésbe sem számit mit akar az NV ezek tudatában.

    szerk:
    #62
    Pontosan..

  • Zeratul

    addikt

    válasz nyakdam #60 üzenetére

    Xbox-on és PS4-en megírják és lényeges változtatások mellett át lehet portolni PCre, hogy az régi nVken ronda lesz, az nVnek külön üzlet mert el tudja majd adni a tier3 kártyáit.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés