- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- iPhone topik
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Fotók, videók mobillal
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #22 üzenetére
Itt nem a szoftveresen elosztott dolgokon van a hangsúly. A jelenlegi GeForce és Radeon kártyák a DX10 pipeline-nak megfelelően tervezett célhardverek (a DX10-et most csak a technológia miatt említem, az OpenGL is hasonló pipeline-t használ). Bár már jól felhasználhatók általános célra a mai GPU-k a fő tervezési szempont mégis a grafikus feldolgozás (főleg a geometriai transzformációk és a raszterizálás irányában). A Larrabee jóval általánosabb felépítésű, és kétségtelen, hogy erre halad a kor, de mégis nagy ugrás ez a hardver a mostani rendszerekhez képpest.
A távolabbi jövőben a legtöbb gyártónak a Larrabee-hez hasonló rendszere lesz már, mert a szoftveres renderelés tulajdonképpen visszatér.A Larrabee alapötlete nagyszerű, de sok kérdés van a kivitelezésben. A Siggraph slide-ból már páran kiszámolták a FEAR alatti elméleti teljesítményt. 8 darab 1GHz-es Larrabee Core 1600x1200 ban 4xAA-val 38-40FPS körül lőhet átlagban. Mivel az anyag kimondja, hogy elméletben a skálázódás közel arányos, így el lehet játszani a számokkal különböző mag mennyiség és órajelek mellett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Fusion több lesz annál. Első körben megjelenő Swift tényleg "csak" egy CPU-GPU lesz, de a következő generációk már több meglepit fognak tartogatni.
A Larrabee-re én inkább GPGPU-ként néznék... Az egész olyan lesz, mint az R600 megjelenése, az a chip egyszerűen "megelőzte a korát" kategória. Na most a Larrabee Grafikus chipként már "nagyon megelőzte a korát" kategória. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az nem fog sikerülni. Az első Fusion ivadék a 2009 végén vagy 2010 elején debütáló Swift lesz. Ami a következő generációs Shrike mobil platformba jön. Ez még egy nagyon kezdetleges koncepciója a Fusion-nak, de ténylegesen az első egyede a projectnek.
Az első Larrabee 2009 végén vagy 2010 elején lehet kint tehát az majd az R800 szériás Radeonokkal vagy azok továbbfejlesztésével fog vetekedni. Nagy valószínűséggel nem lesz sok esélye a 45nm-es Larrabee példányoknak, mert 2010 elején még a DX10 kihasználása lesz a szempont a fejlesztőknek ami nagyon kedvez az egyszerűbb hardvert felvonultató Radeonoknak. A Larrabee sokkal bonyolultabb rendszer lesz ... GPGPU-ként jól fog vizsgázni, de GPU-ként kevés lesz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az egészet röviden úgy kell elképzelni, hogy a 3D-s renderelés egy ponttól elkezdett átalakulni. AZ elején szoftver-es renderelés volt, majd a kialakult a fix funkciós hardveres renderelés (3Dfx volt az első úttörő). Jött a Direct3D API ami vitte előre a fejlődést. A DX8.0-tól megjelent a vertex és pixel feldolgozás programozhatósága, majd a DX10 ezt kiegészítette a Geometry Shaderrel. Jelenleg itt tartunk. A közeljövőben a teljes eddig használt feldolgozási futószalag programozhatóvá válik (ez egy átmeneti időszak lesz). Erre a területre jön az AMD Fusion és tulajdonképpen a Larrabee is. A Larrabee, mint látszik teljesen általános felépítésű rendszer, nagymértékben párhuzamos feldolgozásra felkészítve. A Fusion-nak annyiban lesz előnye, hogy a benne rejlő magok nem mind lesznek általánosak, tehát a CPU core mellett lesz benne speciális területre fejlesztett GPU core is. Ergo az átmeneti időszakban elég kevés a Larrabee esélye a Fusionnal szemben. A következő jövőbeli lépcsőfokban pedig eltűnik az eddig megszokott és kialakított futószalag és visszatér a szoftver-es renderelés. Ez az a terület amire a Larrabee lett tervezve. Tulajdonképpen az Intel átugrotta azt a bizonyos átmeneti időszakot. Ami logikus, hiszen az Ati fejlesztésű GPU magok ellen gyakorlatilag semmi esélye nem lenne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát kb. rá lehet mondani, hogy a Fusion lesz az AMD-s ellenfél. A Larrabee majd ott lesz nagyon jó amikor visszatér a szoftveres renderelés és a programozók saját egyéni renderelőt írnak majd.
Teljesítményt nem nagyon mondtak, de annyit már ebből ki lehet számolni, hogy 2,4GHz-es órajelen és 24 Larrabee maggal működő chip olyan gyors lehetne a jelenlegi alkalmazásokban, mint egy RV770, vagy egy G200.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xbox tulajok OFF topicja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Automata kávégépek
- Melyik tápegységet vegyem?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eredeti játékok OFF topik
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
- Bomba ár! Toshiba Satellite Pro R50-C - i3-6G I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Új! Számla + 1-3ÉV Gari! Áfás! Gamer PC - Számítógép! I5 14400F / RTX 5060 / 32GB DDR5 / 1TB M.2 SSD
- Apple iPad (9th Generáció) Wi-fi + Cellular, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest