- Na! Ez egy JÓ utólagos autós fejegység - Minix CP89-HD
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- One mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rusi
senior tag
Tehát szerinted a 2-3 éves térkép jobb, mint amit kb. folyamatosan online javítanak, bővítenek, ráadásul élő, online közlekedési információkat kapsz a kátyúktól a lerobbant autón át a traffipaxig? Oké...
A Nokia N97 kiváló példa, elvégre egy olyan készülék, aminek kb. 6 éve halott az operációs rendszere. Ez kb. olyan, mint hogy a GTA5 nem fut el Windows 95-ön, meg Pentium MMX procin. Senki sem kötelezi az embert, hogy félévente új mobilt vegyen, de a példának hozott N97 olyan szinten túlhaladott cucc, hogy aki okostelefonként is szeretné használni, az villámgyorsan lecseréli, választék van bőven.
Az Android Auto cuccot annyira kukázzák, hogy hamarosan magán az androidos telefonon fog futni, pont azért, hogy akinek nincs olyan autója, aminek a fedélzeti rendszere tudja ezt, az magán a készüléken kap egy autós felületet, amivel megkönnyítik a telefonálás és navigálás (mert autóban ülve gyakorlatilag ez a kettő a lényeges) használatát. Ráadásul ha az Android Auto-t abbahagyják, attól még magán a telefonon a Waze (vagy más navigáció) minden további nélkül működik, minden funkciójával egyetemben. Az autógyártó meg kiad XY típust, hozzá beépített navit, amihez a térképet mondjuk évente (gondolj bele, az elmúlt 1-2 évben mennyi ideiglenes és végleges forgalmi változás volt mondjuk Budapesten, ezeket az offline navik képtelenek lekövetni), pénzért frissít, majd mondjuk 3 év után azt mondja, hogy oké, ennyi volt, ha akarsz újat, vedd meg az XY típus faceliftes vagy teljesen új generációját, 2-3 milliért megéri váltani az új navira, nemde?
Én a Google Maps-et, illetve most már a Waze-t évek óta használom, számtalan készüléken, de még az Android előtti korszakban a Garmin XT-vel toltam, ami akkor az egyik legjobb offline mobilos navi volt (futott Symbianon és Windows Mobile-on is). Össze sem lehet hasonlítani a kettőt, a folyamatosan frissülő térkép és a közlekedési információk, illetve az ennek megfelelő újratervezés aranyat ér, főleg a budapesti káoszban, de ha külföldre megy az ember, számára ismeretlen területre, akkor meg aztán duplán. Ja, azt már meg sem említem, hogy az autókba épített offline navikért nevetséges felárat kérnek a gyártók. Egy Suzuki Vitarába is kb. 80 ezer az SD kártya (a szoftver alapból telepítve van az autóban, a speciális kártyán csak a térkép van, ami egyébként alapból 3 éves...), de volt nemrég nálam egy másik autó, ott is széria az érintős, kihangosítós, CarPlay-es rendszer, amihez külön 165 ezer forint(!!!) a navigációs rész (szerencsére nem kötelező megvenni hozzá), de legalább ehhez viszonylag friss térképet kapsz. 165 ezerből szerinted mennyi ideig tudok használni online navigációt külföldön?
-
Rusi
senior tag
Oké, 18 éve nem volt még Google. Viszont én meg azt kérdezném, hogy ha van egy most 8-10 éves autóm, amely már rendelkezik beépített navigációval, akkor vajon azon friss és ropogós a térkép? Ja, és persze ingyen ugye, ha már mondjuk 8-10 éve kifizettem pár milliót érte. Nos, ez még ma sem működik, 2-3 évig esetleg jön rá frissítés (térkép, szerencsésebb esetben szoftver is, persze 95%-ban szép kis pénzért, nem ám ingyen), aztán csá. Az online, telefonról működő naviknál meg ha olyan a szitu, akkor kb. 2 perc egy másik programra váltani, hiszen alternatíva van bőven (az egy másik dolog persze, hogy az adott program mennyire jó). Lehet, hogy nem a Google lesz örökké a világ egyik legnagyobb cége, de ha mondjuk az NNG berobban a telefonos piacra és lenyomja őket vagy akár még ez sem, de mint alternatíva ott van, akkor ha a Google-nél kavarnak valamit, két kattintás, lehúzom az NNG progiját és onnantól azzal navigálok. Egy autóba épített gyári offline navinál ezt hol és hogyan teszed meg, akár ingyen, akár pénzért? Sehogy. Ezért fogja fel egyre több gyártó, hogy a fedélzeti rendszerek egyik legfeleslegesebb része a beépített navigációs program. Őket is és a vevőket is megkíméli millió bosszúságtól. Beleteszik az Android Auto-t, meg a CarPlay-t, aztán a júzer azzal navigál a telefonjáról, amivel akar. Ha Waze, akkor Waze, ha Maps, akkor az, ha Sygic, akkor meg amaz.
-
Rusi
senior tag
És gondolom ez egyik napról a másikra történt, illetve a felhasználókat semmilyen módon nem értesítették a dologról. Valamint nyilván semmi köze sem volt hozzá, hogy az adott szolgáltatást mennyien használják és mennyire sikeres. Egy zeneboltot ne keverjünk már össze egy navigációval. Utóbbiból a Waze mellett is él és virul nem kevés megoldás, ráadásul ezek többsége is a 2-3 nagy szolgáltatóra épül, rengeteg helyen a Google Maps térkép az alap, ahogy az offline naviknál sincs minden programban különböző cégektől származó térképállomány. No meg valahogy az az érzésem, hogy a Google-nél kicsit jobban tolják a navigáció témát, mint a Microsoftnál a zeneboltot.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX X570-E Gaming alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Országosan a legjobb BANKMENTES részletfizetési konstrukció! Dell G15 5530
- Apple iPhone X, 256GB, Kártyafüggetlen
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB Rampage SHIVA TT 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged