- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- iPhone topik
- MuziX blog: Kipróbáltuk a GGMM multiroom rendszerét
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- 70mai Omni 4K - körszem-őrszem
Új hozzászólás Aktív témák
-
flymi
addikt
Megnéztem a videót. Akkor már inkább ÍGY, sokkal mókásabb.
-
ricogsm
őstag
Láttad mennyi cső lóg le? Azzal ezt a manővert itthon megcsinálja egy nyugdíjas és már hívhatja a sárga angyalt.
-
szerintem egy 20-30 éve már láttam hasonló koncept autót. A gond az, hogy ennek gondolom nem kell 150-nel döngetnie, szériaéretté elég nehéz lenne csiszolni.
-
dabadab
titán
válasz
Hieronymus #46 üzenetére
A SMART autók méretüket tekintve beállhatnának merőlegesen is a párhuzamosan parkoló autók közé. Még sem teszik.
Olyan simán nem: 2,5 méter hosszúak, az feltűnően több, mint egy sima autó szélessége.
Láttam olyat, aki megjátszotta, és ki is lógott. -
Igen aki rendszeresen vezet annak van rálátása a problémára.
Mondjuk a másik két autónak még lehet helye a másik oldalon. De abban igazad van hogy ezt nem lehetne játszani. A SMART autók méretüket tekintve beállhatnának merőlegesen is a párhuzamosan parkoló autók közé. Még sem teszik. Egyrészt kényelmetlen mert nem egyszerűen kiszállni az autóból és a másik két jármű akadályoztatva lehet az elhajtásban. Akit még ez sem rettent el, azt a mikuláscsomag emlékezteti a szabálytalan parkolásra.
-
Gdi
senior tag
A gömbkerék volt már?
-
-
igen, a hátsó kerekeket a csukló mozgása kényszerkormányozta, ezen a videón pl jól látszik baloldalt a kormányszerkezet.
-
Alpi.
addikt
És a kormányzott kerekű járművek falán ez szerepel a posztereken.
-
Alpi.
addikt
Renault-é is aktív. Sebességfüggően választ irányt. Gondolom az összes aktív így van megoldva.
Lenry: meg, hogy azt lehet-e kormányozhatónak hívni egyáltalán. :D Mmint a hátsót. Mert ha jól tudom, azok a csukló elfordulásától függően kanyarodtak. El lehetne szörszálhasogatni.
De ne tegyük, nem azért írtam. -
-
bambano
titán
válasz
MasterDeeJay #37 üzenetére
kérdés, hogy mit nevezünk összkerék-kormányzásnak.
az ikarusban is volt
az az összkerék-kormányzás, amikor a futóműgeometria olyan, hogy terhelés változására változtatja a kerék paramétereit, vagy az, amikor a számítógép valami aktuátorral ténylegesen befordítja a kereket?
Audinak, mercinek, bmw-nek biztosan van aktív összkereke. -
dabadab
titán
válasz
MasterDeeJay #37 üzenetére
Mindennapi autók között a Renault-nak biztosan van négykerékkormányzása, 4control néven fut.
-
Igazából az összkerék kormányzás sem lett elterjedt de nem mondható ritkának. Itt a városban van pont Honda Prelude meg 3000GT amik ilyenek elég érdekes látni amikor kiáll. Gondolom voltak modernebb autók is ilyen kormányzással.
-
-
válasz
Donki Hóte #33 üzenetére
plutónium meg szemét? ennek egy része itt körülöttem is akad
-
-
-
nevemfel
senior tag
Király. Lehet vele pörögni, amíg ki nem fogy a benzin.
-
Ahhoz, hogy a hátsó kerék így be tudjon fordulni, ahhoz annyi hely kell, hogy 100 literrel kisebb lesz a csomagtartó
-
#56573440
törölt tag
válasz
Hieronymus #21 üzenetére
"Azon az 1cm szabad helyen, a vezetők 99,99%-a nem fog beparkolni."
Szerintem ez a legkisebb gond, még mondjuk hogy be is tud állni. Viszont az emberek jelentős része nem fogja szeretni, ha arra megy ki a kocsijához, hogy egy ilyennel centire álltak az orrától, fenekétől, mert onnantól esetenként esélyed nem lesz kiállni... Oké, vannak helyek -Párizs pl- ahol bárhova betesznek bármit és ha nem hagyod üresben a kocsit amikor leparkoltál rögzítő fék nélkül akkor hamar körbe lesz húzva egy kulccsal, de ilyenre azért a legtöbb város nincs felkészülve...
Mondjuk valszeg nem lesz egy elterjedt rendszer, úgyhogy...
-
Feketelaszlo
senior tag
Ha már ilyen személyes hangvételűre sikerült a reakciód felvázolok még pár lehetőséget részletesebben a kedvedért:
1) Nem muszáj a belvárosban autózni vagy parkolni. Mi van egyáltalán egy történelmi belvárosban amiért ez olyan nagyon muszáj volna? Templomok, vendéglátóhelyek, múzeumok, hivatalok, iskolák, ügyvédi meg könyvelő irodák, butikok. Esetleg bankfiókok meg posta, de már oda sem nagyon mennek személyesen az emberek, tehát semmi olyan ami akkora járműforgalmat indokolna, mint pl. egy kórház, összeszerelőüzem vagy hipermarket.
Ennek megfelelően egyébként már elég sok magyar város akad amely vagy csak a parkolást vagy a teljes autós forgalmat kitiltotta a városmagból - pl. Eger, Székesfehérvár, Győr vagy Miskolc. Egyik várost sem lehetne azzal vádolni, hogy zöld vagy kerékpárosbarát ideológiák mentén cselekedtek, egyszerűen csak ránéztek az építészek a belvárosra, elhányták magukat a látványtól és ezen felbuzdulva az autókat kipaterolták és letérkövezték a hűlt helyüket. Nyilván egy ideig a korábban bent parkoló járművek a belváros perifériáján fognak többlet parkolási igényként fellépni, de ott már több helyed lesz kulturált parkolóhelyek kialakítására, szóval ez egy kipróbált és működő megoldás.
2) Van az "olasz módszer" aminek lényege, hogy ha már a belvárosi parkolás tényleg muszáj akkor viszont akinek muszáj az idomuljon is a városhoz. Vagyis fogadd el, hogy nincsenek szabályok és nincsenek jogok (mármint a parkolási díjon kívül), a kocsid egy utcabútor amit a járókelők, robogósok vagy más autósok időnként megkarcolnak, s ha csak nem valami sok ezer eurós levert visszapillantó tükörről van szó egy Ferrarin akkor senkit nem fog érdekelni. Parkolsz, ahogy tudsz. A társadalmi konszenzus része az is, hogy városban városi autókkal közlekednek (egy ilyen benga Hyundait már csak azért is összekarcolnának), de a közlekedést is inkább csak képletesen kell érteni, hiszen Nápoly magasságában a forgalom már egy furcsa érdekérvényesítési játékká silányul. Piros lámpát azért többnyire betartják, de én mondjuk nem szeretnék olyan parkolási versenyt itthon, mint ami Dél-Olaszországban van, az 90°-ban kiforduló kerekekkel sem lenne élhetőbb.
3) Ha egyik megoldás sem szimpatikus akkor lehet a garázstechnikához fordulni. Ma már Budapesten is több tucatnyi parkológép van telepítve, világszerte meg ezerszámra építik őket. Ráhajtasz a parkolópalettára (ami akár utcaszinten is lehet, kb. egy buszmegállónyi hely elég akár egy 100 autós föld alatti tárolóhoz), az meg eldugja a járgányt. Nem kell semmit manőverezni, ráadásul az elektromos autók töltése is megoldott a legtöbb ilyen rendszerrel (WÖHR, KLAUS, Lödige). Drága? Iszonyatosan, de hát épp ezért jó zsinórmértéke annak, hogy vajon mennyire is muszáj nekünk a városi autózás. Vajon évi 0,5 millió forintot hajlandóak lennénk rááldozni egy parkolóhelyre? Esetleg 1 milliót, 1,5 vagy 2-t? Akárhogy is, ez a leginkább helytakarékos rendszer és jóval több problémát old meg, mint az autó kerekeinek kifordítása.
Azt azért továbbra is tartom, hogy az a háromszög ahol Átlagos János közlekedik (otthon, munkahely, szupermarket) nem indokolja ezen a problémán való rágódást, ma már tényleg nagyon kevés embernek napi rutin a párhuzamos parkolás mondjuk a '90-es évekhez képest. -
Alpi.
addikt
Villanymotorral ez egyszerű, de egy belső égésű motorral, ahol a kerekekhez kell vezetni a hajtást egy sor nehézség adódik. Nehéz, drága, bonyolult és hajtási veszteség szempontjából is elég rossz lett volna.
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #21 üzenetére
nem az a probléma, hogy van egy darab autó a százból, amelyik be tud állni két ujjnyival hosszabb parkolóba. hanem az, hogy a másik két autó, amelyiknek 5 centire ráállt a lökhárítójára és abban nincs derékszögű futómű, hogy fog kijönni.
-
válasz
Feketelaszlo #20 üzenetére
Oké, akkor személyesen fogod lebontani a fél ország belvárosait, hogy elférjenek a merőleges parkolóhelyek ott, ahol még kb. a párhuzamos sem fér el, csak muszáj?
-
CounterBoci
senior tag
-
válasz
Feketelaszlo #20 üzenetére
Ha valaki nem tanul meg az autók mai manőverezési képességei mellet parkolni, az a 90 fokban elforduló kerekek mellett sem fog majd parkolni tudni.
"De még ha valaki ezek után is ésszerű megoldásnak tartja, hogy a 4,6 méteres autóval könnyebben be tudjon állni a 4,61 méteres parkolóhelyre a 90°-ban elforduló kerekeknek hála arra az ergonómiai apróságra érdemes felhívni a figyelmet, hogy egy ilyen kialakítású autónak nem fog hozzáférni a csomagtartójához. "
Azon az 1cm szabad helyen, a vezetők 99,99%-a nem fog beparkolni. Vagy az elejét üti meg az autónak vagy hátulját. Alternatív megoldás lehet még, ha már félig beparkolva, a két másik autó közé feszíti be a sajátját. Másként fogalmazva, az elejét és a hátulját is megüti a saját autójának.
Akinek sikerül a mutatvány az ügyessége vagy csak a szerencséje okán, az is hosszabban fogja megfogni a közlekedést, mint az elegendő méretű parkolóhelyre, egy ütemben betolató vezető. Vagy a parkoló automata.
PS:
A marsjáró képességeit ne keverjük ide. Az az eszköz műúton soha se fog közlekedni. Ráadásul önállóan kell megoldania a problémáját. Mire a Földről be lehetne avatkozni, a marsjáró katasztrófája, már megtörténne.
A Földi vezetők nagy része, a műútról csak parkolási céllal tér le, Azt is csak pár tíz méter hosszan tartó offroad kaland.Illetve telefonos segítséget is kérhet, ha valamiben megakad.
-
Feketelaszlo
senior tag
A probléma meg lett oldva azzal, hogy már 50+ éve szinte sehol nem alakítanak ki párhuzamos parkolóhelyeket, vagy legalábbis a parkolóhelyek kisebb hányada épülhet csak így. A szoci lakóparkok is már merőleges vagy halszálka parkolókkal terveztettek, nyugaton meg még régebb óta az épületekhez tartozik a rendezett parkoló akár garázs vagy parkolóház formájában. Ha valakinek napi szinten problémája van a párhuzamos parkolással ott nagy valószínűséggel nem az autót kell átszabni, hanem a környezetet, vagy épp az utcai parkolást kell megszüntetni, hogy ne kelljen átépíteni a környezetet. Az utca forgalmát is jelentősen felgyorsítja, ha nem kell mindig a párhuzamos parkolók manőverezéseire várni a forgalomban résztvevőknek.
De még ha valaki ezek után is ésszerű megoldásnak tartja, hogy a 4,6 méteres autóval könnyebben be tudjon állni a 4,61 méteres parkolóhelyre a 90°-ban elforduló kerekeknek hála arra az ergonómiai apróságra érdemes felhívni a figyelmet, hogy egy ilyen kialakítású autónak nem fog hozzáférni a csomagtartójához. Tehát csak le tudod parkolni, de nem használhatod ki az összes funkcióját, ahhoz jó 40 centivel rövidebbnek kéne lennie, hogy pakolni is tudj bele (s akkor lehet, hogy nem is lenne olyan nagy gond a parkolás sem). -
-
bambano
titán
válasz
ergoGnomik #17 üzenetére
majd szólj, amikor a marsi robotszondákat sorozatban gyártják a földön, nincs bennük atomerőmű és marika néni is vezeti.
-
icemad
nagyúr
Volt már hasonló próbálkozás 80 éve...
YouTube videó: [link]
-
bambano
titán
valószínűleg azért kellett ennyit várni rá, mert marhaság.
én azt tippelem, hogy megy is a kukába. -
lsebestyen
addikt
Suzuki is tudja, nagy kaland.
-
Nem a meglökés a legnagyobb baj.
A vezetők legnagyobb hibája, az oldaltávolság figyelmen kívül hagyása. A teljes figyelmet leköti a tolatás. Az oldalán horzsolódik a jármű. Ha nincs autó, akkor követ vagy bármilyen más objektumot sikerül megtalálni.
Kaptunk öt darab új Fiesztát. Még nincs egy hónapja a csere, de már egy autó meg van húzva. Elöl - hátul parkolás segítő rendszer. Hátul kamera. Az autó önállóan képes be- és kiparkolni ha elegendő a hely.
Ezeket a funkciókat tökéletesen figyelmen kívül hagyják a kollégák.Nem nagy a kár, csak újra kell festeni az karosszéria elemet. Mivel lízingelt az autó, csak a Ford végeztetheti a festést. Patikai drága áron. Azt még nem tudjuk ki vagy mi volt a másik fél.
-
-
.Szaki.
addikt
válasz
Klaus Duran #4 üzenetére
Pontosan. Nagyon ritkán lenne erre igény, emellett pedig költséges is.
Ráadásul szerintem ez még azért is lenne baromi jó megoldás, mert most ha van egy kevésbé tehetséges sofőr és az autó méreténél kisebb helyet választ magának, akkor maximum tolatásnál meglöki a mögötte lévő autót és behorpad a rendszám. Ha ezzel méretezi el, akkor az előtte lévő autónak a hátsó lökhárítóját, a mögötte lévő autónak az első lökösét, a sajátjának meg természetesen az első és hátsó lökhárítóját is probléma nélkül bontaná le.
-
-
Somatom
veterán
Túl sok helyet igényel a kerék a doblemezben. Más kihajtás is kell, mert a féltengelycsuklók nem tudnak ilyen szögben hajtani.
-
"Mindenesetre ezzel talán az asszony is be tudna parkolni két autó közé... "
Már az alsó árkategóriás autók között is van önparkoló autó. Például a Fieszták már kb. 5 éve képesek önállóan ki- és beparkolni. Csak a sebváltót és a féket kell kezelnie a vezetőnek. Az autó viszont csak azt tudja be lehet parkolni vagy sem. Azzal nincs tisztában az autó, hogy szabad vagy nem szabad az adott helyen parkolni.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Csupa új technika
[link]
-
válasz
Klaus Duran #4 üzenetére
-
Drága és nagyon kevésszer van rá ténylegesen szükség. Annyira hülye és béna a legtöbb sofőr hogy még a korlátos autókkal sem tudnak közlekedni. Na ha derékszögesen tudnának akkor miket művelnének.
Londoni taxiknak van egy követelménye ami miatt azok spec járművek és relatíve jól fordulnak.
-
NvidiaRTX
őstag
Mert drága lenne azért.
Jelenleg egy új Dácsia alapára is 5-6-7 milla akkor egy ilyené mennyi lenne? -
Egon
nagyúr
Azért technikailag nem olyan könnyű ezt megoldani szvsz: ha az lenne, már elterjedt volna.
Mindenesetre ezzel talán az asszony is be tudna parkolni két autó közé... -
Jhonny06
veterán
.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Erre miért kellett 2023-ig várni? A sok felesleges extra mellett ne lett volna rá igény? Kötve hiszem. Meg hát...
- ThinkPad P15 Gen1 15.6" 4K UHD OLED érintő i7-10850H T2000 32GB 512GB ujjlolv IR kam új akku gar
- LAMAX W 10.1 Akciókamera + 256GB SD kártya + kerékpárra szerelhető tartó + úszó szelfibot GARANCIA
- Kopottas állapotban lévő Apple iPhone 14 256GB 84%-os akkuval kábellel, dobozzal, fekete színben
- Csere-Beszámítás! RTX Gamer Számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Samsung Galaxy Watch 6 47mm ESIM
- LG 77B3 - 77" OLED - 4K 120Hz & 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - 700 Nits
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 4060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest