- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Magisk
- Átlépi végre az iPhone az 5000 mAh-t?
- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
- iOS alkalmazások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
L4CI2
aktív tag
hi
Mikor lesz ebből stabil kiadás ?
-
headshot17
csendes tag
válasz
sz.balazs.95 #57 üzenetére
-
válasz
sz.balazs.95 #56 üzenetére
*megy
-
válasz
headshot17 #55 üzenetére
azzal természetesen meg.
-
headshot17
csendes tag
válasz
sz.balazs.95 #54 üzenetére
És nVidia-ra ?
-
válasz
headshot17 #53 üzenetére
Ha pontosak akarunk lenni, akkor nem „ki lett találva”, hanem el lett készítve PC-re.
És mivel Linux distro-ról beszélünk, ezért szabadon le lehet tölteni/telepíteni stb.
Viszont most még nem kompatibilis a Radeon kártyákkal, ahhoz majd később jön támogatás. -
headshot17
csendes tag
válasz
sz.balazs.95 #52 üzenetére
Akkor PC-re is ki lett találva nem de?
-
válasz
headshot17 #51 üzenetére
2013. december 13-án
[forrás] -
headshot17
csendes tag
Ki tudja mikor adják ki a SteamOS-t?
-
Prof
addikt
válasz
sz.balazs.95 #49 üzenetére
Ezert lenne igazan jopofa szerintem egy nagyon pici A8 Kaveris Steam Machine. (jovoben Mantle-val)
-
-
Értem.
Viszont, ha a konzolokkal akarnak versenyzni, akkor valami olyan kell nekik, amit a konzolok nem tudnak: alacsonyabb ár + olcsón elérhető és szórakoztató, egyszerűbb játékok.
Ezt a teret viszont az Android már megszerezte magának.Furcsa... mindenesetre én drukkolok nekik nagyon, mert legalább miattuk az AMD is összekapja magát linux driver téren, ami nekem SteamOs-től függetlenül is fontos.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Valve mindentől elzárkózik jelenleg ami zárt. Meg kell érteni, hogy az ő koncepciójukhoz elég az OpenGL és az OpenCL is. Ők nem akarnak extrém grafikát, meg olyan nyálcsorgatást, ami mondjuk lesz Windowson. Lásd a Metro is lényegesen rosszabb grafikával rendelkezik SteamOS-en, mint az MS OS-én, de nem is cél, hogy technikailag legyen grafikai minőség. Az a cél, hogy a játékos a konzol helyett Steamgépet vegyen a nappaliba. Ennyi. Az persze látszik, hogy ezt a Valve jobban is beleverhette volna a partnerek fejébe, mert a legtöbb gép 1000 dollár fölötti, tehát pont a célközönséget nem tudják elérni.
-
válasz
#65675776 #45 üzenetére
Őszintén szólva, arra nem látok esélyt, hogy a fejlesztők a konzolok API-ján, a DX-en és a Mantle-n kívül még két API-ra megírják a motort, pláne, hogy egy nV vagy intel low level API több melóval járna, mint a Mantle a konzolok után.
A Steam elzárkózik a Mantle támogatástól? -
#65675776
törölt tag
Mert a Mantle GCN only jelenleg. Ha nem Steam OS lenne, haanem Catalyst OS, akkor azt mondom OK. De ennek működnie kellene mindennel. Ergo, ahogy írod is, meg kellene írni ezeket az API-kat minden GPU architektúrára, ami jelenleg forgalomban van. AMD esetén ezzel már nem kell vesződnie a Valve-nek, mert ott a Mantle. A két másik cég meg nyugodtan megírhatná, elvégre állítólag mind a ketten tőkeerősebbek az AMD-nél. Persze akkor meg a fejlesztők problémáznának, hogy mennyivel több munkájuk van így. (Mondjuk a fejlesztők meg mikor és miért nem elégedetlenkedtek eddig?)
A probléma az, hogy amint kijön a Mantle linuxrta nem lesz értelme AMD-s rendszerekhez a SteamOS-t használni. Mert szinte biztos, hogy sebességben és szolgáltatásokban is oda fogja verni egy bármilyen disztró. Steam-et meg lehet telepíteni más disztróra is, és BigPicture meg abban is van. Hacsak a Valve szándékoltan ki nem szedi majd.
-
#65675776
törölt tag
válasz
Lacccca87 #41 üzenetére
Érdekesen indul a hsz-od, mert az első mondat alapján ellentmondasz nekem, aztán meg egyetértésbe csap át.
Szóval a Steam OS jelen esetben ugyan azokat a megkötéseket tartalmazza API szinten, mint egy Win, sőt, még többet is.
Direkt írtam, hogy Mantle-szerű. A lényeg az alacsony szintű hw elérés lenne. Az egészhez csak az kellene, hogy a Valve megírjon egy saját API-t, futószalagot. Ehhez viszont pont az OpenCL kellene, ami szintén nincs támogatva a SOS-ben. Így kissé öngól, mert lényegében a Valve összerakott egy őskövületet (hw elérés szempontjából a Win PC + DX is az), ahelyett, hogy valami ténylegesen előremutatót tett volna le az asztalra.
-
Lacccca87
addikt
válasz
#65675776 #40 üzenetére
Pont hogy ennke lett volna értelme. Ha tényleg nagyot fog szólni akkor ugyis fogják hazsnálni ergo eleve kész lesz, és mivel közvetlen elérése van a HWhez gondolom az OS így nem számít hogy linux vagy win.
Spec ha ezt meglépték volna akkor z NV kiszál a buliból már az elején. -
Lomha 8V
addikt
Odébb van még szerintem, mire ez tényleg használható lesz.
-
Lacccca87
addikt
válasz
sz.balazs.95 #33 üzenetére
Semmiben.
Ennek az egész koncepciónak nincs értelme egyébként, nem tudom miért pattant ki ez a fejükből de felesleg. Abba sem vagyok biztos hogy nem az OEM gyártók beszélték rá őket hogy esetleg egy újabb plecsni hátha azzal több fogy majd a PC-k ből. OS-- megint csak ilyen, ha akarják akkor meg tudják úgy csinálni a steam telepítőjét hogy telepítés közbe bejelölhessük hogy automatikusan szeretnénk indítani és hogy desktop vagy bigpicture módba. -
kicsizoz
csendes tag
Azt érzem sokan félreértitek a SteamOS szerepét, születésének okát.
Elsősorban nem a konzolok ellen indult, hanem menekül a Windows esetleges bezárása elől.
Ha az MS is bevezeti az asztali gépen valamiféle market-et és csak onnan telepíthetsz játékot, a steam-nek vége. Vagy valamilyen formában hátráltatja a PC-s játékok terjedését/hatékonyságát, pl. a directX elsorvasztásával, így a konzolja felé terelve a felhasználókat...
Tehát szerintem a Valve nem új területet akar meghódítani, hanem próbál előre menekülni. -
SityiSXT
őstag
Pont azon tunodom, hogy az egyetlen AAA cim, ami be van jelentve SteamOS-re, az a Project CARS... Van meg mas is, vagy ez lesz a kvazi huzocim?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#65675776 #34 üzenetére
Szerintem a legtöbben nem így állnak hozzá. Egyszerűen csak nem értik, hogy mitől forrná ki magát a dolog. Ezért a kiadók nem hibáztathatók. Józan paraszti ésszel átgondolva én sem értem, hogy ez a SteamOS mitől lenne sikeres. De mindegy a kiadók nem mondtak csípőből nemet, ha elér 20%-os összesített részesedést, akkor támogatják.
-
-
Lacccca87
addikt
válasz
sz.balazs.95 #31 üzenetére
Csak az Ubuntu nem stimmel mer az debian de a többi az ok
-
A Steam OS a gyakorlatban miben nyújt többet egy Ubuntu+Steam+Big Picture-höz képest?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Unity az semennyire nem alkalmas olyan szuperprodukciókat összerakni, mint a Battlefield, a Crysis, a Tomb Raider, stb.
De magának a Linuxnak is az a gondja, hogy messze van attól a szinttől, amit a Windows kínál a játékfejlesztőknek. Nincsenek elég jó fejlesztőkörnyezetek az egészhez. Előbb ezen kell változtatni.(#25) Bici: Ugyanaz, mint a többi fejlesztőnek. A Linux fejlesztésénél nem fókusz a játék. Semennyire, így hiányoznak a szuperprodukciók kényelmes fejlesztéséhez szükséges SDK-k.
(#26) dabadab: A CryEngine-nek is van. Minden motort érdemes két API-ra fejleszteni a diagnosztika miatt. Aztán a fejlesztés egy szakaszában csak az egyiket folytatják, de a másik kódot nem veszik ki, csak nem fejlődik.
-
dabadab
titán
"Nem nagy dolog Linuxra portolni egy játékot."
Ez erosen fugg rengeteg tenyezotol - attol, hogy mennyire tamaszkodtak win-only librarykre, vagy ha kulso engine-t hasznaltak, akkor annak letezik-e linuxos portja (ha nincs, akkor gyakorlatilag game over), stb.
Vegeredmenyben a portolas nehezsege a majdnem trivialistol a gyakorlatilag lehetetlen skalan barhol lehet."Kevesen tudják, hogy minden motornak és ezzel játéknak van alapból OpenGL portja."
Ez mennyire biztos info? A CryEngine pl. full DX-nek latszik.
-
dabadab
titán
"A fő különbség, hogy Windowson vannak olyan fejlesztőkörnyezetek, melyekkel hatékonyan össze lehet rakni egy játékot. Linuxon ez eléggé hiányos"
A Unity (ami talan a legnepszerubb engine) van Linuxra, meg eleg sok minden mas is, pl. ugye Source is
"Eleve ott kezdődik a gond, hogy a Linux még Carmack szerint sem alkalmas játékokhoz"
Mondjuk ilyet pont nem mondott, egyaltalan.
-
direwolf
őstag
Én bízom benne, hogy lesz a SteamOS-ből valami. MS már túl sokat ült a DirectX-en, gyakorlatilag ez (és a megszokás) élteti a Windowst.
A kétkedőknek csak annyi, hogy gondolták-e volna 5 éve, hogy a telefonjukon egy gányolt JAVA virtuálgép fog futni Linux kernelen? Aztán most hol tartunk... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem nagy dolog Linuxra portolni egy játékot. Kevesen tudják, hogy minden motornak és ezzel játéknak van alapból OpenGL portja. Egy ideig párhuzamosan fejlesztik ezeket, aztán az egyik API-ra jobban koncentrálnak. Ez jellemzően a DX lesz. A Metronak is azért készült el a Linux portja, mert ott volt a játékban az OpenGL támogatás. Aktiválták, leporolták, kikapcsolták az extra effekteket, amik OpenGL alatt nem működtek és az alapvető fejlesztés/ellenőrzés mellett ki is adták. Pár hetes meló volt. Egy AAA produkció költségeinek szintjén filléres tétel volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindenki így fejleszt Windowsra. Oda sincsenek tökéletesen egyező driverek. A fő különbség, hogy Windowson vannak olyan fejlesztőkörnyezetek, melyekkel hatékonyan össze lehet rakni egy játékot. Linuxon ez eléggé hiányos. A Valve foglalkozik ezzel manapság, de eddig mindenki fütyült az egészre.
Eleve ott kezdődik a gond, hogy a Linux még Carmack szerint sem alkalmas játékokhoz, illetve az, hogy a disztribúciók esetében is semmibe veszik a komoly játékfejlesztők igényeit. Egyszerűen beletörődtek, hogy a Linux nem lesz komoly gaming platform. Ezt tulajdonképpen senki sem akarja, csak a Valve.
Aki Windowsról megy Linuxra és játékos az csalódni fog. Ilyenre nem vágyik a Linux közösség.
-
Prof
addikt
-
-
marcias
őstag
Nyilván ez a tyúk/tojás esete, vagy akár a wii U-t is lehetne mondani... annyi különbséggel, hogy ott van a streaming opció, meg pár tucat indie játék natívan. A kiadókat nyilván meg lehet érteni, hogy megtérülést szeretnének ha már megcsinálják a linux verziót. A Valve-nak meg nincs akkora tőkéje, hogy akár veszteséggel is, de megtolja ezt a folyamatot (értsd: kifizeti a portolás költségeit). Így marad a lassú út. Azért maga a Steam is nagyon kicsiben indult... aki még emlékszik rá, milyen volt 2004-ben, és milyen most.
-
Lacccca87
addikt
Abszolute nem kellene ilyen szutykokkal foglalkozniuk.
Lenen bőven más dolga is:
-rendberakni a steam klienst
-növelni a stabilitást a steam rednszereknek/háttérrendszereknek
-karbantartani a szervereket/softwarekörnyezeteket amiket létrehoztak (pl workshop)
-készíteni az HL3/EP3-atés még lehetne sorolni.
Nem hisze hogy ennyire aggódniuk kellene azon hogy a konzolok és a csökkenő PC eladások miatt gázba lennének, meg főleg nem összerúgni a port az MS-el cska mert ők is csináltak egy online boltot (van még legalább ezer másik webalapú online játékbolt).Amit elég lett volna nekik megcsinálni az csak a kontroller szerintem.
-
bunevo
tag
"Na akkor johetnek mostmar a miniITX Kaveri-s Steam Machine-ak"
Én is annak örülnék a legjobban, viszont ha jól értem a Valve most még nagyon nem ebbe az irányba gondolkodott.
Pedig milyen jó lenne egy olyan Steam OS, ami valódi új alternatíva lenne. Talán meg lehetne találni egy piaci rést, mert a Windows DX-beteg, az Android java-val döcög optimalizálatlanul, a Linux robusztus, kényelmetlen, és driver-hiányos, OSX meg más tészta (bár ott is lehetne potenciál).Szóval nekem nagyon tetszene egy kicsi, egyszerű, de jól optimalizált OS, ami direkt csak játékra, netezésre, médialejátszásra és saját appokra lenne kitalálva, és páldául komoly HSA, Huma, hQ és Mantle támogatást élvezne.
-
Én azért a driverek minőségében is keresem annak okát, hogy miért 1%-os a desktop linux részesedése, illetve miért születik kevés komoly játék linuxra.
Megnézném azt a fejlesztőt, aki szeret úgy fejleszteni, hogy közben olyanokkal kell megkűzdenie, hogy egyik gyártó ezt a funkciót nem támogatja a linux driverben, a másik meg azt, a harmadig meg éppen ki tudja mivel szivatja a népet. Így kénytelenek arra a grafikai szintre törekedni, amivel mindegyik gyártó drivere stabilan megbírkózik. Ez a szint nyilván jócskán elmarad a Windows-ostól.Ha tényleg lesznek windows szintű driverek, akkor az szerintem nagy löketet ad a linuxos jétéknak, illetve általában a linux használatnak. Nyilván nincs veszélyben a Win trónja, de mondjuk 2-3%-ra (csak tippeltem) fel is mehet a linuxos tábor, néhány év alatt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A nagy kiadók mondták, hogy előbb eredményeket akarnak, aztán lehet tárgyalni a támogatásról. Szóval ez a része a dolognak minimum 2015-2016 körül fog megtörténni, mert nagyjából egy év lesz az az időtartam, amíg a kiadók várni fognak, hogy a Valve bizonyítsa a SteamOS létjogosultságát.
-
marcias
őstag
Az exkluzív címek teljes hiányát én sem értem. Illetve, legalább azt vártam volna, hogy a bemutatókor 4-5 AAA linuxon futó címre fény derül majd. Volt akár egy is? Ez így azért minimum érdekes lesz.
Igaz még nem most kezdődik a hardverek árusítása, így ezen még lehet dolgozni, talán. Vagy tényleg senki sem csinálja meg Linuxra a játékát?Az optimista felem viszont azt mondja, ez nem egy azonnali sikertörténet lesz. Áttörő sikert igazából ők sem, és senki sem várt, aki kicsit is a realitás talaján mozgott. Kitartó, szorgos munkával viszont szerintem van potenciál a platformban. Több évben gondolkozva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A SteamOS a konzumer részt célozza meg.
Mert a konzolpiac már bizonyított. A Valve koncepcióját még maguk a partnerek sem értik teljesen. Jelenleg támogatják ... lehet, hogy siker lesz, csak senki sem tudja, hogy mitől lehetne az. De sorolni lehet, mitől lehetne bukás:
- exkluzív cím nulla
- sebességben és grafikában a játékok egy része rosszabb, mint Windowson
- a SteamOS előnye a big picture, ami ugyanúgy van Windowson
- a windowsos játékfelhozatal töredéke érhető csak el
- a nagy kiadók támogatását nem nyerte el a ValveA SteamOS szerintem egy elhamarkodott reakció a konzolokra. Értem én, hogy a Valve számára gáz, hogy a PC nem a nappaliba való, és ne adja az isten, de mondjuk ki kellene adni a HL3-at, hogy pénzük legyen.
-
dabadab
titán
"Vért kell izzadni Linuxon azért, hogy a 3d gyorsítás egyáltalán működjön (még ha lassan is)"
Arra gondolsz, hogy az ember a csomagkezeloben, ami minden mas szoftver telepiteset is vegzi, rabok a megfelelo (Nvidia v AMD) driverre? (Kiveve, ha elore van telepitve es automatikusan hasznalja a megfelelo drivert, mint pl Openelecben, ahol a usernek konkretan semennyit nem kell azzal torodnie, hogy milyen videokartyaja van meg drivere.) Ha ez vert izzadas, akkor a windowsos megoldas meg mar kereszthalal, vagy micsoda?
Mondjuk az teny, hogy az AMD-nek a linuxos driveren azert meg dolgozni kellene.
(#8) Abu85: "Senki sem koncentrál 1%-os piaci részesedésű rendszerre."
Lehet, hogy konzumer desktopkent tenyleg ekkora a reszesedese, de pl. renderfaromokban nem Windowsok szoktak lenni, ahogy HPC clustereken sem.
"logikusan átgondolva a SteamOS-re sokkal kevesebb játék érhető el, mint Windowsra, és a top játékok grafikai minősége is rosszabb, mint az MS rendszerén."
Ugyanezt barmelyik konzolrol is el lehet mondani, aztan megse temeti senki se az X1-et meg a PS4-et.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A legfőbb probléma a SteamOS-sel nem a driver. Az csak döntés kérdése. Senki sem koncentrál 1%-os piaci részesedésű rendszerre. Maximum a Valve kérése miatt, de a CES-en a "puszi Gabe-nek effektus" mellett sok kétely merült fel. A gyártók nem mondják ki, mert partnerek, de logikusan átgondolva a SteamOS-re sokkal kevesebb játék érhető el, mint Windowsra, és a top játékok grafikai minősége is rosszabb, mint az MS rendszerén. Mindemellett még sebességben is rosszabbul fut, amit többen mondtak, hogy nem a driver hibája, mert az alkalmazás fejlesztője nem figyel oda. Egyszerűen elég ha fut alapon készül a portolt szoftverek többsége.
A labda a stúdióknál pattog, mert senki sem írja meg helyettük az OpenGL portot. A fejlesztők érve meg annyi, hogy ha bizonyít a SteamOS, akkor figyelünk rá.
-
n4n3x
csendes tag
A kérdés az hogy az AMD VÉGRE hajlandó lesz-e normálisan működő LINUXOS grafikus drivert tákolni, mert ami most van az kritikán aluli (r9 280x, Euro Truck Simulator 2, Kubuntu 13.10, legjobb esetben 30 FPS
)
Szerintem ez SteamOS-en dedikált Steamboxon se fut jobban
Ha sikerül a driver fejlesztés, akkor lesz létjogosultsága a steamos-nek a piacon, addig bukásszaga van az egésznek -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az egész OS késleltetését redukálni kell, mert jelen pillanatban egyik Linux+OpenGL+driver kombináció sem elég jó a VR-hez, amit a Valve eléggé támogat. Szóval a SteamOS az OS oldalán minimalizálja a késleltetést, míg az API oldalán ezzel nem tudnak mit kezdeni önmagukban, de már tárgyalnak a gyártókkal, hogy szedjék ki az agresszív kötegelést a driverekből, hogy csökkenjen a késleltetésük.
-
Lacccca87
addikt
"SteamOS elkészítése eleve nem könnyű feladat"
Mi olyan nehéz abban hogy csináltak egy debian fork-ot (de talán még azt se), aztán berakták automata indításba a Steam BP módban.....
-
dgabor80
tag
Tuti, hogy a 3D-ben valakinek pénz van...
lehet hogy egy "iparág" is épült már rá...
a szabad fejlesztők meg mehetnek a.... -
kenand
veterán
Vért kell izzadni Linuxon azért, hogy a 3d gyorsítás egyáltalán működjön (még ha lassan is)
Mesze van még attól, hogy használható legyen.
Hát még talán az is jobb lett volna, ha OSX alapú lenne. (legutóbbi OSX ingyen tölthető)
Persze ott az Applenek kellett volna gyártani a hardware-t..( pontosabban gyártani az Apple sem gyárt csak gyárttat) -
Zoli0726
aktív tag
Ha olyan jók lesznek a meghajtók, mint linuxon, akkor a steam os-nek befellegzett.
Ritka nagy parasztság az AMD-től legalábbis mindenképp, hogy a kernel driver gyorsabb, és jobb energiagazdálkodással rendelkezik, mint a saját készítésű driverük. A 2d gyorsítás meg kritikán aluli. Fglrx-el még az áttűnési animációk sem folyamatosak egy mobility 6750-en, galliummal meg hasít mint a szélvész. Vicc. -
Prof
addikt
Na akkor johetnek mostmar a miniITX Kaveri-s Steam Machine-ak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- DUNE médialejátszók topicja
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Energiaital topic
- VR topik
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- További aktív témák...
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG321QR 32 165Hz WQHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel - használt
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z370 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX6600 8GB Cooler Master MB510L Chieftec 500W
- BANKMENTES részletfizetés Noblechairs HERO Fekete/Platinafehér Gamer Szék
- Samsung Galaxy S22 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest