- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- iPhone topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Netfone
- Légies iPhone halvány színei
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
Komplikato
veterán
Hát lehet az emlékek szépítik csak, de a belinkelt mindkét screenshotnál JÓVVAL jobban nézett ki a FarCry még 32 bitesn HDR patch elött egy gagyi GeForce 5200 is. Egy erősebb radeonnal meg majdnem olyan jól nézett ki HDR patchel, mint a linkelt X360 verzió.
Szóval ez inkább marketinges parasztvakítós screenshot szerintem. -
Raymond
titán
Bonuszkent dobunk be egy kis PR lecket amihez epp az Alan Wake-et hasznalhatjuk mert nagyon jo pelda. Itt a riport az IDF2006 kerdeses reszerol:
[link]
Ezzel kezd:
''Alan Wake was demoed...on an overclocked Core 2 Quad system running at 3.73GHz, mainly because the game itself is significantly multithreaded and could take advantage of the quad-core system.''
Es ezzel vegzodik:
''The demo ran extremely well on the test system, which was a Core 2 Quad running at 3.73GHz with a GeForce 7900 GTX. Markus said that it would have run just as well if the Core 2 Quad was running at its default clock speed, which we assume was 2.66GHz.''
Tehat a jatek sebessegevel nem volt gond, viszont ha ugyanugy megy 2.66Ghz-n mint 3.73Ghz-n akkor mar most VGA limitalt, ami a hasznalt kartya mellett nem meglepo. Az overclock csak azert volt hogy az Intel megmutassa ilyet is tud, nem azert mert szukseg lett volna ra.
''The game will actually spawn five independent threads: one for rendering, audio, streaming, physics and terrain tessellation.''
Tehat az ot thread all ket komolybol (rendering, physics), ket atlagosbol (streaming, tesselation) es egy emlitesre sem meltobol (audio). Az audio (szoftveres) mar most is hasznalhatoan fut a nep zomenek PC-jen az egymagos procikkal is, ugyhogy az felejtos. A tesselation a renderinghez kapcsolodik es meg elotte dolgozza fel az adatokat, igy az sem annyira terhelo mint a rendering maga. Ez viszont attol is fugg hogy van megcsinalva. Ha tenyleg a DX10 is komolyan hasznalva van (mint ahogy azt az MS le akarja nyomni a torkunkon), akkor a tesselation viszont abban a valtozatban nem komoly thread, mert arra lesz elmeletileg jo a Geometry Shader. DX9 kartyaknal viszont marad a CPU. Meg hat akkor is marad ha azert valamilyen szintu interaktivitas elvart a fizika es a valtozo terep kozt. A fennmarado ket threadbol a cikk szerint a physics egy mag kb. 80%-at hasznalja, a streaming pedig szinten messze nem terhel le egy teljes magot, talan ha a felet - a Core2 mag SIMD resze orult sebessegu dekompressziokra kepes.
Szoval akkor a nagy ''quad-core igeny''-bol eljutottunk kb. 2,5 core-ig 2.66Mhz-n max minoseg mellett.
Es meg ott all a kovetkezo is:
''... it may be possible to run on single-core Pentium 4 processors with Hyper Threading enabled, with noticably reduced image quality/experience.''
Es ez:
''With Alan Wake being developed simultaneously for both the Xbox 360 and the PC, efficiency is quite high.........With that said, Markus expects the visual and gameplay experience to be identical on the Xbox 360 and the PC when Alan Wake ships,...''
Szoval a game ugy van megirva hogy egy a bemutatott Core 2 Quad procinal lasabbal is menjen komolyabb minosegromlas nelkul. Az XBox360 CPU-ja harom darab, egyenkent 2 thread futtatasara alkalmas joszag. Az OS ebbol allando jelleggel lefoglal valamennyit es az egy magon futtathato threadek kozul van egy komoly es egy alacsonyabb prioritasu. Tehat a jateknak marad 2 full thread es 3 kicsi (vagy 3 komoly es 2 kicsi) attol fugg az OS mennyit is foglal le valojaban. Azon kivul ezek a threadek es a proci teljesitmenye ugy altalaban (joval) alacsonyabb mint egy hasonlo vagy valamivel alacsonyabb frekvencian futol Core 2 processzore.
Aztan meg ott a grafika (Xenos) ami a valosagban meg a cikkben emlitett 7900GTX-nel is gyengebb. Van 48 darab shader egyseg ami feldolgozza a vertex es fragment shadereket is 500Mhz-n. Aztan van (ha jol emlekszem) 16 TMU, viszont csak 8 ROP (eDRAM ide vagy oda). Ami modnjuk azert eleg is a megcelzott 1280x720-as felbontashoz. Ezzel osszehasonlithatod a 7900GTX-et a maga 8 VS, 24 PS, 24 TMU es 16 ROP egysegevel amik 650Mhz-n futnak. Meg az allandoan rendelkezesre allo 50+ GB/s memoria savszelesseg. Hiaba van ott a Xenos-nak az eDRAM ha csak 10MB van belole. Texturazas abbol nem megy, igy arra marad a 22GB/s main RAM amin a CPU-val osztozik. Ezert is nem latni az XBox360 jatekokban gyakorlatilag soha Anisotropic Filteringet - ott halna meg az egesz helyben. Eleg szomoru latvany 2006-ban, foleg annyi hype utan.
Lehetne meg errol irni, de eleg lesz mert a DX10-hez nem sok koze vanMaradjunk annyiban hogy a PR az PR a valosag meg kicsit azert mashogy fest
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Bocsi, hogy meg kell ismételnem Raymond szavait:
''Remelem nem sertodsz meg, de lehet nem kene a PR-t olyan nagykanallal enni.''
Az felmerült már benned, hogy ki fogja megvenni azokat a gamekat, amik csak DX10-ben és csak a leges-legmodernebb hardvereken fognak futni? Arra gondoltál hogy ennek a ''tömegnek'' a pénzéből, eladási volumenéből bajosan fognak megélni a játékfejlesztők? Arra gondoltál, hogy a mostani (xbox360) és a közeljövőben várható (PS3), legmodernebb konzoloknál erősebb PC-k mellett ezeken a konzolokon is el kell futniuk ezeknek a játékoknak, ráadásul zökkenőmentesen? Remélem nem lep meg az sem, hogy ezeket a játékokat többnyire elsősorban konzolra fejlesztik.
Minden komolyabb VGA vagy CPU megjelenése előtt láttunk olyan techdemókat és játékokat, amikez az éppen adott nagy vas csúcsteljesítménye kellett, aztán, csodálatos módon ezekből a techdemokbol vagy nem lett végleges termék, vagy a végleges már sokkal kisebb hardverigényű eszközökkel is beérte. Anno asszem a Serious Sam 2 (Cro Team) egyik fejlesztőjétől olvastam, hogy pár sorban lehet olyan shaderkódot írni ami bármilyen hardvert megfektet, de nem az a művészet, hanem elfogadható hardverigényből a lehető leglátványosabbat kihozni. -
Raymond
titán
Annak hogy egy jatek 32bit vagy 64bit-re van kompilalva semmi koze a textura felbontasahoz vagy formatumahoz. A VRAM meretehez meg mar vegkepp semmi.
''Tehát ha pl. a Crysis-t vesszük bla bla bla........'' - ennek pedig mar abszolute semmi ertelme:
1) Honnan tudod a video vagy kepek alapjan eldonteni milyen eroforrasokat igenyel pontosan egy aplikacio?
2) Mi koze van a szamolasigenyessegnek ahoz hogy egy proci 32 vagy 64bit-es az X86 csaladon belul? Belenyugodhatsz hogy a magonkent 3 darab 128bit SSE feldolgozoegyseget tartalmazo Core 2 Duo megeszi a Crysis-t reggelire.
Remelem nem sertodsz meg, de lehet nem kene a PR-t olyan nagykanallal enni. -
rudi
nagyúr
Éppen ezért írtam, hogy távolról sem ugynaz, bár hasonló. A DX10 szerintem 3 fő blokkbak különbözik a DX9-től. Az egyik a GS a másik az új filozófiájú futószalag és memóriakezelés (stream out és sok textúra jellegű buffer), a harmadik pedig az új driverhozzáférés, amit a Vista tesz majd lehetővé, bár ez inkább Vista mintsem DX10 fícsör. Meg ott van mág a no cap limit, no extra codepath mindenféle GPU-nak, no félig teljesített követelmények.
-
rudi
nagyúr
Nem: Én csupán azt akarom végre már megmondani, hogy ami DX10-es az nem fog mennia mai VGA-kon. Ebből remélem mindenkinek világos, hogy a játékok még jóideig úgy készülnek, hogy a lehetséges DX10 kód mellett ott lesz a régi, DX9-es is, hiszen egyelőre nem tehetik meg azt a játékfejlesztők, hogy csak a leges-legújabb hardverre fejlesztenek. Nem tették meg ezt a DX7-8 és DX8-9 váltás idején sem. Ninnentől kezdve nem az a kérdés, hogy DX10-es lesz-e egy game, hanem hogy lesz-e benne DX10-es codepath.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gaming notebook topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Gumi és felni topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Ismét 128 és 256 GB-os memóriaszetteket villantott a G.Skill
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- One mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
- Apple iPhone 13 128GB / Kártyafüggetlen 1ÉV GARANCIÁVAL
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest