Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jucye

    tag

    válasz Joci10 #102 üzenetére

    :R

    Asszem egyetértünk, köszi a hivatkozást. Remélem hasznosan offoltunk és nem hiába...

    :R

  • jucye

    tag

    válasz Joci10 #98 üzenetére

    :R

    Nyilván értelmezés kérdése, van benne ráció, de jogszabály nem teszi az eladó kötelességévé.
    Ezt szokták az eladók a gyakorlatban úgy alkalmazni, hogy 3 napon belül ha visszaviszed, hogy szar, azonal cserélik (Pl. Media Markt).

    De ahogy látod ez is csak a cserére vonatkozik, s nem a "pénzvisszafizetésre".

    Mindenesetre be lehet szaratni az eladót is, csak jól kell forgatni a szavakat. :) És persze a vásárlók könyve is egy jó dolog, néha érdemes belenézni, van mikor tettre készteti az eladót a vita helyett (nem vesz nyakába egy felesleges ellenőrzést ha nem muszáj...)

    Na asszem végzek az offal mert kitiltanak... :D

  • jucye

    tag

    Nem tudom honnan gondolja némely fórumtárs ezt a 3 napos visszavesszük és visszafizetjük dolgot, mert ilyen nem igazán van, kivéve pl. az internetes vásárlást (ez is az un. távollévők között megkötött szerződés egyik fajtája) mint pl. a bankkártyás és átutalásos vásárlások (tehát ez alól itt a PH! fórum sem kivétel!) ahol 8 napon (nem munkanap!) joga van a vevőnek a szerződéstől elállni.
    Ami tehát annyit tesz, hogy a cucc vissza az eladónak a pénzt pedig vissza kell fizetni a vevőnek. Ezek a szabályok "jöttek át" az eu-ból a jogharmonizáció során.

    Ez a 3 napos dolog max. akkor képzelhető el, ha az adott eladó ezt maga vállalja, merthogy semmilyen jogszabály nem írja ezt számára elő!

    Akkor lehet beszélni pénzvisszafizetésről ha a termék hibás, de a Ptk. (1959. évi IV. törvény a polgári törvénykönyvről) 305-311. §-ai szerint ekkor is be kell tartani a szavatossági igények törvényi sorrendjét azaz:

    - elsősorban: kijavítást vagy kicserélést lehet követelni, kivéve ha annak teljesítése lehetetlen, vagy ha az az eladónak aránytalan többletköltséget jelentene összehasonlítva a többi szavatossági igény teljesítésével
    - másodsorban: ha a vevőnek nincs joga kicserélésre vagy kijavításra (vagy ezeket az eladó nem vállalja, vagy ha ezeknek nem tud megfelelően eleget tenni), akkor lehet választani, hogy árleszállítást kérsz, vagy pedig elállsz a szerződéstől (jelentéktelen hiba esetén azonban nem lehet elállni)

    Értelemszerűen elállás esetén mindent az eredeti állapotába kell visszaállítani (amennyire lehet) tehát cucc vissza az eladónak pénz vissza a vevőnek.

    Van azonban még egy fontos szabály! A fenti szavatossági igények között át lehet térni a másikra (ha már választottál, akkor is kérhetsz mást), de ekkor az eladó kárát meg kell téríteni, amit az áttéréssel okoztál (kivéve, ha az áttérést az eladó magatartása okozta).

    Erre egy egyszerű példa: veszel egy deszkát, használod majd se kép se hang. Visszaviszed azt mondják, hogy kijavítják, amit te elfogadsz (erre amúgy 15 napjuk van tartós fogyasztási cikkek esetén). Ha tovább javítják mint 15 nap, akkor kötelesek cserekészüléket biztosítani. De nem javítják 15 nap alatt és cserekészüléket sem adnak, akkor te mondhatod azt, hogy elállsz a szerződéstől és kéred vissza a pénzed.

    A szavatossági igények érvényesítésére 6 hónapja van a vevőnek a vásárlástól számítva. Ha a vevő fogyasztó (magánszemély mindig az ha boltban "vesz" cuccot, de magánszemélyek között értelemszerűen nem beszélhetünk fogyasztókról) akkor 2 éve van, használt cucc esetén pedig 1 év áll rendelkezésre.

    Röviden ennyi...

Új hozzászólás Aktív témák