Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meteorhead

    aktív tag

    válasz polika #7 üzenetére

    Ez meg szerintem pont az a kérdés, hogy vesz-e az ember médialejátszót otthonra. Veszel olyan dobozt, ami NAS-ról le tud játszani mpeg4, H264, ... kódolású filmeket? Nem veszel, mert nem tudsz rajta változtatni. Ha van egy n+1edik kódolású filmed, sütheted az egészet. Vagy ha rosszul van kódolva a filmed, az asztali lejátszók garantáltan nem fognak hibajavítani.

    Az ARM ugyan emiatt nem akar H264 kódolót fix funkciósan beépíteni az új procijaikba, mert ha elszáll felette az idő, vagy tuningolni szeretnénke a dekódolás sebességén, nem tudnak vele csinálni semmit. Cserébe megoldják IGP-ből (shaderekből), mert picit lassabb ugyan, picit többet fogyaszt, de megcsinálja, és később módosítható, okosítható, és még a H265-tel is megbírkózik, ha van benne elég kakaó.

    Az egész unified shader modell is ebből lett, hogy ne kössék meg a programozók kezét, hogy milyen arányban terheljék a különböző shader lépcsőket. És mindenki örült. A hardver okosabb lett attól, hogy kevésbbé lett specifikus. AKKORA nyers erő van a GPU-kban, hogy igazán lehetne áldozni belőle egy keveset az általánosság oltárán.

  • Meteorhead

    aktív tag

    válasz Lacccca87 #2 üzenetére

    A mostani fix-funkciós egységek nem okosíthatók. Egy algoritmus van beléjük égetve, és azt tudják. Pont. (Erről szól minden fix funkciós egység) Ez a megoldás lassabb, mint a fix-funkciós egység. Attól lesz gyorsabb, hogy egy képkockában a modelleket nem csak tesszellálni kell, hanem ki is kell színezni, és a fix-funkciós motor nagyon gyorsan tesszellál, de az eredményt csak lassan lehet színezni. Ez a megoldás lassabban tesszellál, de később nem fáj annyira, amikor színezni kell.

    Magyarán, jött egy olyan algoritmus, ami a flexibilitása miatt jobban teljesít, mint a beégetett verzió.

    Én személy szerint nagyon várom, hogy mikor veszik ki az összes fix-funkciós egységet a vasból. Az okosok biztos meg tudnák mondani, hogy az arany középút esetben (ami a játékokat jelenti) mennyivel lenne lassabb, ha mindent shaderből tolnának. Én úgy tippelem mondjuk 30%-kal. SZVSZ vállalható lenne ez az áldozat, ha cserébe:

    - Drámain egyszerűsödne a chip dizájn, ezért nagyobb redundanciát lehetne alkalmazni, a meglévő shaderek energiahatékonysága javulna (noha a fix egység hatékonyabban végezné el a célfeladatot), jobbak lennének a kihozatali arányok, ergo olcsóbb lenne a chip.

    - A patologikus esetekben (mint amilyen ez is) javulna a rendszer teljesítménye, mert meg lehetett spórolni 2-4-8 tesszellátor modult.

    Persze ha a teljesítményvesztés 50+%, akkor már messze nem éri meg.

Új hozzászólás Aktív témák