- iPhone topik
- Magisk
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Szivárognak a Vivo X300 kameraadatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
lajthabalazs
senior tag
válasz
fatallerror #33 üzenetére
Nem csak a kimeneti pixelek kerülnek ám a memóriába. Ott vannak a poligonok és a textúrák is. Attól még, hogy alacsony a felbontás, lehetnek szépek a textúrák, ami azt jelenti, hogy elfogy a VGA memóriája. Emellett ha gyengébb modelleket (kevesebb poly) használsz és gyengébb textúrákat, akkor Full HD-hez is elég az 1GB.
Én CoD MW2-t játszottam sokat HD5750 1GB-on, és vettem egy Full HD monitort, felraktam a felbontást natívra. Elkezdett a játék csúnyán fagyni. Megnéztem a hibaüzenetet, Out Of Memory - kövezkező futásnál fent hagytam a Task Manager-t is. Kiderült ,hogy a rendszermemóriát is használta a textúrák tárolására, és ki volt kapcsolva a lapozó-file, ezért a 32 bites oprendszer feladta 3,néhánytized GB-nál.
Levettem a textúrákat Ultra-ról High-ra (amit egyébként eredetileg ajánlott a játék), és így már ment. De persze a kártya nem bírta számolni az AA-t, meg a High beállításokat, akadozott, 20-30FPS körül. A felbontást, textúrákat megtartottam, a modell minőségét és az élsimítást levettem Mediumra és 0-ra, és hozta az 50+ FPS-t.
Úgyhogy a memória és a felbontás bár közvetlen összefüggésben állnak, mégsem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy az 1GB kevés a Full HD-hez. Függ a játéktól, és játékon belül is függ a beállításoktól. Ezért van olyan gomb, hogy Auto, amit pld MW2-nél és Metro 2033-nál egész jól eltaláltak.
Már most is van játék, ami örül a 2GB-nak, gyorsabb lesz, mint ha a rendszermemóriát kellene túrnia (DDR3 vs GDDR5 ráadásul az előbbi távol van). És valószínüleg a 6970-es teljesítménye már olyan, hogy a memória mérete lesz a szűk keresztmetszet, és nem a shader-ek vagy a GPU, vagy a memória-vezérlő sávszélessége. Mindig az egyensúlyra kell törekedni, mert a leggyengébb láncszem határozza meg a teljesítményt. Egyes komponensek ugyan tudják tehermentesíteni egymást, de nem 100%-os hatásfokkal.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
fatallerror #37 üzenetére
Az 512 is elég a FullHD-hoz (tapasztalat), csak ne nagyon tolj rá képminőséget...
-
kenwood3
addikt
válasz
fatallerror #40 üzenetére
én gépigényre sose adok , csak arra amit a gépen látok menni
-
hoffman_
nagyúr
válasz
fatallerror #33 üzenetére
FullHD-ban nagyon sokan játszanak, de ettől függetlenül az 1 giga nem kevés.
-
wolfman
veterán
válasz
fatallerror #33 üzenetére
Én pl.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! Gigabyte AORUS 16X (2024) Gamer notebook - i7 14650HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GBWin11
- PlayStation Network Card (PSN) ajándékkártyák, egyenesen a Sony-tól!
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- 124 - Lenovo Yoga Pro 7 (14IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060 (48 hónap garancia!) (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest