Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lajthabalazs

    senior tag

    válasz Def26 #81 üzenetére

    "
    Persze mindez racionális fogyasztókat feltételez, ami a hardverpiacon a sok fanboy és enthusiast miatt hibás hipotézis. [...]
    "

    1.) Tehát el tudják adni 50k-ért is, ez a fogyasztói társadalom szépsége. Kijön egy teszt, és a kártyád, ami tegnap még jól vitte a játékokat már csak egy régi darab, amit le kell cserélni, mielőtt eladhatatlan lesz. Néha már csak egy áreséses bejelentés is elég, és a használt hardware árak megmozdulnak lefelé. Rosszabb, mint a tőzsde...

    2.) Nem tudnának annyit gyártani, hogy alacsonyabb áron érjék el a magasabb profitot.

  • lajthabalazs

    senior tag

    válasz Def26 #72 üzenetére

    Ez egy buta magyarázat. Azért dobják le az árat, mert így többet tudnak belőle eladni.
    Egyszerű közgazdaságtan, ami egyszerű matek. Ha egy terméket 100Ft-ért állítanak elő, és 120Ft-ért 1.000 ember veszi meg, 110Ft-ért pedig 5.000, akkor érdemes a terméket 110Ft-ért adni. Ha mindenki húzza a száját, hogy 50.000-ért nem vesz videokártyát, inkább használja a régit, de 40.000-ért már minden játékos lecseréli, akkor a fenti megközelítés alapján meg kell nézni, mit mondanak a számok, és meghatározni az árat.

    Még egyszerűbb a helyzet, ha van alternatív termék a piacon, akkor azt fogják megvenni, aminek a hasznosságra eső költsége kisebb. Tehát alacsonyabb áron kell adni, mint az ugyanolyan hasznosságú helyettesítő terméket adják, és akkor megszerezték az egész piacot.

    Persze mindez racionális fogyasztókat feltételez, ami a hardverpiacon a sok fanboy és enthusiast miatt hibás hipotézis. A fogyasztónak lövése sincs, hogy mekkora hasznosságot hoz az új eszköz, csak azt tudja, hogy kell neki. És két terméket sem tud összehasonlítani, mert a piros vagy zöld matrica aránytalanul nagy feltételezett előnyt jelent a számára.

  • lajthabalazs

    senior tag

    válasz fatallerror #33 üzenetére

    Nem csak a kimeneti pixelek kerülnek ám a memóriába. Ott vannak a poligonok és a textúrák is. Attól még, hogy alacsony a felbontás, lehetnek szépek a textúrák, ami azt jelenti, hogy elfogy a VGA memóriája. Emellett ha gyengébb modelleket (kevesebb poly) használsz és gyengébb textúrákat, akkor Full HD-hez is elég az 1GB.

    Én CoD MW2-t játszottam sokat HD5750 1GB-on, és vettem egy Full HD monitort, felraktam a felbontást natívra. Elkezdett a játék csúnyán fagyni. Megnéztem a hibaüzenetet, Out Of Memory - kövezkező futásnál fent hagytam a Task Manager-t is. Kiderült ,hogy a rendszermemóriát is használta a textúrák tárolására, és ki volt kapcsolva a lapozó-file, ezért a 32 bites oprendszer feladta 3,néhánytized GB-nál.

    Levettem a textúrákat Ultra-ról High-ra (amit egyébként eredetileg ajánlott a játék), és így már ment. De persze a kártya nem bírta számolni az AA-t, meg a High beállításokat, akadozott, 20-30FPS körül. A felbontást, textúrákat megtartottam, a modell minőségét és az élsimítást levettem Mediumra és 0-ra, és hozta az 50+ FPS-t.

    Úgyhogy a memória és a felbontás bár közvetlen összefüggésben állnak, mégsem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy az 1GB kevés a Full HD-hez. Függ a játéktól, és játékon belül is függ a beállításoktól. Ezért van olyan gomb, hogy Auto, amit pld MW2-nél és Metro 2033-nál egész jól eltaláltak.

    Már most is van játék, ami örül a 2GB-nak, gyorsabb lesz, mint ha a rendszermemóriát kellene túrnia (DDR3 vs GDDR5 ráadásul az előbbi távol van). És valószínüleg a 6970-es teljesítménye már olyan, hogy a memória mérete lesz a szűk keresztmetszet, és nem a shader-ek vagy a GPU, vagy a memória-vezérlő sávszélessége. Mindig az egyensúlyra kell törekedni, mert a leggyengébb láncszem határozza meg a teljesítményt. Egyes komponensek ugyan tudják tehermentesíteni egymást, de nem 100%-os hatásfokkal.

Új hozzászólás Aktív témák