Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    válasz Dr. Akula #44 üzenetére

    Igen ezt csináljuk (átküldünk mindenkit előre egyszerre, ráadásul sokszor a rendszer memóriát "kihagyva" egyből a háttértárból, és esetleg csak "futólag" ugrik be az adat a rendszer memóriába), de mivel az alaplapi ram elérés sokkal lassabb mint a VGA ramja, egy rendes "pre-cacheing" nélkül ez nem fog változni, mert be-be-beszagatna vagy erős framedrop lehetne esetenként ha nem jó az algoritmus.. ezt senki nem fogja "kitesztelni" és emiatt kockáztatni (főképp nem saját pénzen) a programozói szokás nem fog változni amíg a VGA-kon több gigabájtnyi ram van (és egyre több).. Ez maximum akkor működne máshogy ha a VEGAban látható módon működne a cache és maga a driver döntené el mi kell a "kicsi" VGA memóriájába és mi marad a rendszer tárban (bár ennek a hatékonyságában is még mindig kételkedem, amik voltak "demok" vegával aminek lekorlátozták a memóriáját 2GB-ra és fps számlálóval mutatták 1 játékban, hogy "jól működik" nem volt túl megbízható "forrás").. Mindenesetre ez kellene a kihasználáshoz, vagy játékonként vagy driverben (némi hardver "melléktámogatással").
    Én ennek a technológiának inkább az APUk esetében látom máig majd lehetséges "feltámadását", ahol kap mondjuk a chip egy 512MB vagy 1GB-os chippet (ha gyártani fog valaki ekkorát, vagy kap nagyobbat, de VGA kártyához képest "kicsit"). Persze ezen HBM esetén is meg kell oldani, hogy a memória közös címtérben legyen a CPU-val, az jól tud jönni egyes számításoknál, hogy nem kell tartalmat "duplázni" majd számítás után "szinkronizálni", így a GPU mellett a CPUnak is el kellene érni a tárterületet (lehet azért is tart addig az első változatok megjelenése mint ameddig tart).

    Az eddigi évek tapasztalatai alatt, nem kell félni attól, hogy a programozók hirtelen bármiféle kényszer nélkül megváltoztatnák azt a módot ahogy eddig programoztak. Már csak eleve azért se mert a mostani játékmotorok nem így működnek, egy újabb generáció meg belőlük megint 5-10 év lehet.. Épp csak elkezdték lecserélni a széjjel patchelt 10-15 éves 1-2 szálat használó motorokat.. Egy hamar nem fognak továbblépni egy ilyen drasztikus átírást igénylő motormódosítás céljából.. sok motor máig csak reklámként hordja a DX12 jelzést, de "sz*rul" van implementálva így nem, hogy nem nyer sebességet még veszít is, és esetenként "framedropol" (ügye kedves EA?). De mivel manapság a grafika a minden ezt azért még itt hagyom akkor már -> [link]

  • DraXoN

    addikt

    válasz Dr. Akula #27 üzenetére

    ez ebben a formában "hülyeség", vagyis, mire használnák? (nem akartalak megsérteni vele, de most még "nincs mire" használni a jelenlegi generációkkal).

    Lehetne használni a grafikus helyett a lokális memóriát.. akkor kihasználnák? Igen és nem, mert összességében lassú az a ram, és sokaknak nem tetszene, hogy ki kéne "gyúrni" az alaplapon levő memória mennyiséget (egy a VEGAban található "memoria cache" módszerrel végül is használható lenne).

    A másik aminek viszont kellhet majd a sávszélesség, de főképp a pcie4 jobb latencyje, az a CPU alapú raytracing. Egy bizonyos minőségi szint felett annak előnyére válhat a grafikuskártya felé.
    De ahhoz viszont kell a combos 12-16magos "gaming" CPU (lehet nem ok nélkül nevezte gaming cpunak AMD a 3950X-et?)...
    De tény.. a CPU alapú raytracing sokkal többre lehet képes mint a VGA alapú.. A "tradicionális" VGA felépítésnek meg pont gyenge pontja az RT, nem véletlen kerül kell hozzá extra dolgokat a GPUba beépíteni.. akkor már lehet jobb a CPU alapú...

    A fentiek alapján, maximum akkor kellhet gyors PCIE4 majd PCIE5 pár év múlva, ha ténylegesen az RT-t CPU fogja számolni, esetleg valami "csoda" okán az alaplapokra olyan olcsó lesz a ram, hogy nem érné meg VGA egységekre sokat tenni és mindenki cachelné onnantól a memóriát (bár ezzel nvidia nem kis bajban lenne).

  • DraXoN

    addikt

    válasz TIT #24 üzenetére

    ha VGA miatt vennél 4.0 pcie-s alaplapot, amiatt felesleges, szerintem még 10 év múlva is csak "épp hogy" lesz a különbség kimutatható... még PCIE3 esetén is hibahatár körüli a különbség a x8 és x16 módok között.. azaz összességében, a pcie4 x4 tempóját ha "épp kinőttük" még csak... ez kb azt jelenti, hogy egy pcie 2-es x16 a tempó (úgy nagyjából) amire manapság szükség lenne, az meg már egy több mint 10 éves szabvány..

    egyébként talán nem ide tartozik, de a most megjelenő ryzen 4000res APU-k nem támogatják a PCIE4-et csak a PCIE3-mat ... legalábbis a mobil változatok, de esélyes, hogy akkor az asztali változatok se fogják, mivel kvázi azonosak lesznek, csak magasabb órajelen.

  • DraXoN

    addikt

    válasz TIT #15 üzenetére

    A b450 tomahawk VRM-je simán elbírja a 16magos Ryzent is még PBO mellett is (bár utóbbihoz azért kell már valami "légáramlat" a VRM felé)..
    sok x570 VRM-je vicc.. inkább csak a mennyiség sok rajta, de nem a minőség.
    Ha minőségi VRM lenne rajtuk akár 4-6 fázisos is simán elbírná a 16magos cpu-t, közepes minőségű VRMből 8elég (erre példa a B450 Tomahawk lap).. De gyenge minőségű chipekből a 12-16 is kellhet (és még akkor is többet fog fogyasztani az alaplap)...
    Inkább a minőségi VRM-chipeket kellet volna előírnia AMDnek...

    Remélem ez jobban sikerül mint a többi "olcsó" x570 MSI alaplap...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés