Új hozzászólás Aktív témák
-
DraXoN
addikt
válasz
Dr. Akula #44 üzenetére
Igen ezt csináljuk (átküldünk mindenkit előre egyszerre, ráadásul sokszor a rendszer memóriát "kihagyva" egyből a háttértárból, és esetleg csak "futólag" ugrik be az adat a rendszer memóriába), de mivel az alaplapi ram elérés sokkal lassabb mint a VGA ramja, egy rendes "pre-cacheing" nélkül ez nem fog változni, mert be-be-beszagatna vagy erős framedrop lehetne esetenként ha nem jó az algoritmus.. ezt senki nem fogja "kitesztelni" és emiatt kockáztatni (főképp nem saját pénzen) a programozói szokás nem fog változni amíg a VGA-kon több gigabájtnyi ram van (és egyre több).. Ez maximum akkor működne máshogy ha a VEGAban látható módon működne a cache és maga a driver döntené el mi kell a "kicsi" VGA memóriájába és mi marad a rendszer tárban (bár ennek a hatékonyságában is még mindig kételkedem, amik voltak "demok" vegával aminek lekorlátozták a memóriáját 2GB-ra és fps számlálóval mutatták 1 játékban, hogy "jól működik" nem volt túl megbízható "forrás").. Mindenesetre ez kellene a kihasználáshoz, vagy játékonként vagy driverben (némi hardver "melléktámogatással").
Én ennek a technológiának inkább az APUk esetében látom máig majd lehetséges "feltámadását", ahol kap mondjuk a chip egy 512MB vagy 1GB-os chippet (ha gyártani fog valaki ekkorát, vagy kap nagyobbat, de VGA kártyához képest "kicsit"). Persze ezen HBM esetén is meg kell oldani, hogy a memória közös címtérben legyen a CPU-val, az jól tud jönni egyes számításoknál, hogy nem kell tartalmat "duplázni" majd számítás után "szinkronizálni", így a GPU mellett a CPUnak is el kellene érni a tárterületet (lehet azért is tart addig az első változatok megjelenése mint ameddig tart).Az eddigi évek tapasztalatai alatt, nem kell félni attól, hogy a programozók hirtelen bármiféle kényszer nélkül megváltoztatnák azt a módot ahogy eddig programoztak. Már csak eleve azért se mert a mostani játékmotorok nem így működnek, egy újabb generáció meg belőlük megint 5-10 év lehet.. Épp csak elkezdték lecserélni a széjjel patchelt 10-15 éves 1-2 szálat használó motorokat.. Egy hamar nem fognak továbblépni egy ilyen drasztikus átírást igénylő motormódosítás céljából.. sok motor máig csak reklámként hordja a DX12 jelzést, de "sz*rul" van implementálva így nem, hogy nem nyer sebességet még veszít is, és esetenként "framedropol" (ügye kedves EA?). De mivel manapság a grafika a minden ezt azért még itt hagyom akkor már -> [link]
-
Dragon3000
nagyúr
válasz
Dr. Akula #44 üzenetére
Azért ehhez hozzátartozik, hogy Windows esetén eleinte csak az xp 64bites szarja volt. A pci-e használata még nem igazán fog változni, elvégre egy 2080ti-t se fogja vissza, ha X8 sávra van korlátozva, így még a 3.0-ban is van bőven tartalék a vga-k terén. A sebességen kívül még a késleltetés se az igazi, bár ezen a 4.0 javít.
-
dkess
őstag
válasz
Dr. Akula #19 üzenetére
Esetleg a Gigabyte Aorus Extreme? Mondjuk a speciális vonalon (csak vízhűtéssel alkalmazva) az ASRock X570 AQUA? Avagy MSI vonalon maradva a Godlike - avagy "emészthetőbb" árszínvonalon az Ace?
Abban egyetértek, hogy lehetne nagyobb választék is ...
Walter_White
FHD helyett 4K -ban is ilyen arányok vannak? Esetleg a "sima" Ryzen 3600 -osnál komolyabb CPU -val is? Abban mondjuk egyetértek, hogy jelenleg VGA fronton semmi értelme PCIe 3.0 fölé menni - és ez egy darabig így is marad ... -
DraXoN
addikt
válasz
Dr. Akula #27 üzenetére
ez ebben a formában "hülyeség", vagyis, mire használnák? (nem akartalak megsérteni vele, de most még "nincs mire" használni a jelenlegi generációkkal).
Lehetne használni a grafikus helyett a lokális memóriát.. akkor kihasználnák? Igen és nem, mert összességében lassú az a ram, és sokaknak nem tetszene, hogy ki kéne "gyúrni" az alaplapon levő memória mennyiséget (egy a VEGAban található "memoria cache" módszerrel végül is használható lenne).
A másik aminek viszont kellhet majd a sávszélesség, de főképp a pcie4 jobb latencyje, az a CPU alapú raytracing. Egy bizonyos minőségi szint felett annak előnyére válhat a grafikuskártya felé.
De ahhoz viszont kell a combos 12-16magos "gaming" CPU (lehet nem ok nélkül nevezte gaming cpunak AMD a 3950X-et?)...
De tény.. a CPU alapú raytracing sokkal többre lehet képes mint a VGA alapú.. A "tradicionális" VGA felépítésnek meg pont gyenge pontja az RT, nem véletlen kerül kell hozzá extra dolgokat a GPUba beépíteni.. akkor már lehet jobb a CPU alapú...A fentiek alapján, maximum akkor kellhet gyors PCIE4 majd PCIE5 pár év múlva, ha ténylegesen az RT-t CPU fogja számolni, esetleg valami "csoda" okán az alaplapokra olyan olcsó lesz a ram, hogy nem érné meg VGA egységekre sokat tenni és mindenki cachelné onnantól a memóriát (bár ezzel nvidia nem kis bajban lenne).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 42C3 - 42" OLED EVO - 4K 120Hz 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- BESZÁMÍTÁS! Asus A520 R5 3600 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 8GB Rampage SHIVA CoolerMaster 700W
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- AKCIÓ! Gigabyte B450M R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX VEGA64 8GB CM 690 III FSP 600W
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest