Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dezz #148 üzenetére

    Normális esetben nem. A tesszellálás on-the-fly elvű. Minden képkocka során újra kell számolni. Persze vannak trükköző tesszellátorok, mint az AMD Gen8 és Gen9 motorja. Mindkettő menthet a memóriába, majd visszatöltheti. Utóbbi még az L2 cache-be is menthet, és onnan is visszatölthet egy nagyon bonyolult felületet. A szabvány ezt nem tiltja, de driverből kell profilozni.

    Nem a konzolok jelentik a tesszellálás gátját. A művészek nem szeretnek vele dolgozni. Nekik egy tesszellált modell komoly meló, mert elkészítik jól az alapmodellt, és utána a tesszellált modellhez is hozzá kell igazítani az UV mapot. Pepecselős az egész. Főleg, ha nem csak egy tesszellált modellt csinálsz. Mindegyikhez jól kell illeszteni az UV mapot, ami tiszta szívás. Ezen a vector displacment változtathat a Ptex-szel vegyítve. A modell mindig tökéletesen néz ki, és a művésznek sem kell pepecselni az UV mappal. Ráadásul mehet adaptív tesszellálás is, mert a vector displacement miatt a modell sosem nyílhat szét.

  • stratova

    veterán

    válasz dezz #148 üzenetére

    Igen az. Illetve, hogy Amkor még későbbre (2014-2015). Noha GloFo és Amkor közötti együttműködés jegyében előbbi szállíthatná Kaveri-t akár már stacked RAM-mal is, ha kellő kapacitással rendelkezik és kedvezően alakul a tesztelés.
    Abban nem vagyok biztos, hogy Kaveri "két körös" lenne; ebben az esetben egy Excavator alapú APU-val érkezhetne, de remélem nem így lesz.

  • stratova

    veterán

    válasz dezz #139 üzenetére

    Elsősorban grafikára gondoltam. Egy másik témában már latolgattuk a hardveres lehetőségeket. Most a szoftveres oldalra lettem volna kíváncsi, mert bár már Kaverinek is esélye lehetne a stacked megoldásra; Amkor februári diája óvatosabb. Trinity-nél viszont még szó sincs erről.
    Ha már memória.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dezz #132 üzenetére

    Nem is. Az AMD és az NV is makacsul ragaszkodik a dGPU-khoz. Ellenben nem úgy, ahogy eddig. Az APU IGP-jének kiegészítői lesznek. Olyan fejlesztés zajlik, hogy az APU mellé bedobsz egy kompatibilis dGPU-t, és az a saját memóriáját csak gyorsítótárnak használja. A lényegi számításokat az APU végzi, és a képkocka információk is a rendszermemóriában lesznek, míg egyes számításokat átdob a rendszer a dGPU-nak. Jellemzően itt a post processt érdemes erőltetni, mert az eleve sok erőforrást elzabál, és a kész információ aránylag gyorsan visszavándorolhat a rendszermemóriába.

    A köv. konzoloktól nem tudom mennyire lehet várni a VGA-kra való kereslet erősödését. Inkább pont ezek okozzák a problémát. A fejlesztők alapvető igénye, hogy minden egyes egység dolgozzon egy memóriába, vagyis ne kelljen az adatok másolgatásával törődni a különböző feldolgozók memóriái között. A másik igény, hogy legyen szorosabb a CPU és a GPU összeköttetése, szinte minimális késleltetéssel, hogy mindig a számításra ideális magok hajtsák végre az aktuális részfeladatot.
    Egy lassú buszra kényszerített VGA-nak ezek az igények nem fognak tetszeni.
    Van még egy harmadik igény is. A fejlesztők olyan technológiák beépítésén gondolkodnak, amelyek jelentősen egyszerűsítik a content elkészítését, így ezeket szintén jó lenne megfelelően támogatni. Sajnos elértük azt a szintet, amivel az animációs filmek piaca küzdött pár éve. A tartalom elkészítése drágává vált, így már nem csak a hardver korlátozza a grafikát, hanem a tartalomkészítésre szánt anyagi- és humánerőforrás is. Nagyon fontos tényező lesz, hogy a művész ne pöcsöljön órákat a bonyolult felületek UV-mapozásával. Jellemzően gondolhatunk mondjuk az emberi modellek fülére, ami nagy szívás szokott lenni.

  • stratova

    veterán

    válasz dezz #131 üzenetére

    A VGA piac szerintem legfeljebb leszűkül professzionális felhasználásra pl. FirePro vagy a másik oldalon a Quadro, Plex, Tesla. A HD 7900-as sorozat már most is inkább oda illik, Tahiti SP/DP aránya jobb mint Cypress-é.

    Játékoknál elég csak megnézni a Wii-t vagy PC vonalon a Sims-et, hoztak valami viszonylag újat, ami nagyobb réteget fogott meg; taroltak is vele. Vagy ami már már kiveszett a platformjátékokból, a többjátékos mód Trine-nál (ez csak személyes kedvenc, régóta nem játszottam már szinte semmivel [ergo kiöregedtem?], de ez harmadmagammal felettébb jó). A VR még szvsz nagyon drága a tömeges terjedéshez.

  • lenox

    veterán

    válasz dezz #125 üzenetére

    Neked már az is beszólás, ha valaki nem azt írja, hogy mindenben te vagy az ász...? :P

    Volt mar olyan, hogy valaki azt irta?

    Dehogynem. Lassan nem lesz CPU PC fronton, csak APU. Diszkrét kártyákra viszont szükség lesz még évekig, ha valaki normálisabban játszani akar. Szóval, ha játék, akkor adott lesz az APU+dGPU.

    Hat ebben en csak talalgatok, de en azt talalgatom, hogy a megvasarolt jatekok kis resze fog csak apu+dgpu platformon futni, marmint ugy ertem, hogy nem lesz a gepben dgpu, amin futnanak. Abu szokta tudni, hogy melyik resze mekkora a vga piacnak, most ugye a 70-80 dollar koruli aru vga-knal tartanak az amd apuk tudasban, szoval az ennel dragabb kartyak maradnak egyelore. En azt gondolnam, hogy ez a jatekra is hasznalt gepek kevesebb, mint 10%-a. De csak talalgatok.

    De amúgy ha megnézed a linkelt videót és a többit is, nos van egy szint, amikor az látványosság átcsap valami másba, valamibe, amire az ember (hétköznapi) azt mondja, hogy na ez már valami! Hogy ez már nem csak kockáknak való, mesterséges környezet.

    Ezt a folyadekos videora mondod? Nem tudom, en azt kerdezem, hogy mennyivel tobben jatszananak world of warcraftot vagy diablo 3-at, ha ilyen lenne benne? Szerintem minimalisan tobben...

  • Taragas

    aktív tag

    válasz dezz #125 üzenetére

    Én a következőt látom, sajnos: Nagyon szép dolog ez a fizika amúgy amit meg lehetne valósítani az IGPkkel, de ehhez is plusz számítási teljesítmény kell ha egyszerre akarjuk a az élethű fizikát, és a grafikát, de ha egy GPU be van építve a prociba, és ad képet, az az emberek többségének elég, és nem érdekli őket a játékban a plusz fizika, mint látvány növelés, ha nem kell venniük VGA-t, az nekik csak jó, a játékos réteg meg le lesz tojva. Tehát a szép grafika, és az élethű fizika együtt amúgy sem lesz megfalasítható egy IGPvel, mivel iszonyat számítás igényes, latency ide vagy oda (a memó sávszélről meg nem is beszéltünk). De mivel az IGP ki is nyírja a dGPU piacot, valamiról le kell majd mondani! Olyan drágák lesznek ráadásul a kártyák, hogy csak na, ha egyáltalán lesznek, és nem jutnak a hangkártyák sorsára. Szal lehet dobálózni hogy most már nem csak grafikára lesz jó a VGAm hanem fizikára is(mármint az IGP), de a többségi vásárló, ha megússza a plusz költséget, mert nem kell még egy részegységet megvennie, mert minek, úgy sem játszik, csak képet kapjon, amit az IGP is képes adni, meg vigye a FULLHD filmet azt kész! (arcfelismerő progik egy külön dolog persze, oda elég az IGP önmagában, ugye ott nem számít grafika :DDD , azt valós élet adja!)

  • lenox

    veterán

    válasz dezz #121 üzenetére

    Bizonyára jó programozó vagy aki mindenféle fontos dologban vett részt, szépen leprogramoztad (low-level, optimizált kódban), amit mondtak, de -- már ne is haragudj -- úgy tűnik, nem te voltál a kreatív ember a csapatban... :)

    Ezt mibol sikerult kikovetkeztetni? Csak mert szerintem erre kb. semmibol nem lehetett kovetkeztetni, szoval nekem ugy tunik, hogy annyi ertelme van, hogy beszolas, arrol meg priviben azt beszeltuk, hogy hanyagoljuk.
    Amugy szerintem is jo vagyok (bar nem programozo, hanem infos, es nem csak szerintem), es tenyleg volt mar egy csomo erdekes dolog, ebben a kettoben nem tevedtel, a tobbiben igen.

    Szerintem felreertetted, en is el tudok sok mindent kepzelni, viszont amirol meg beszeltem az a jelenlegi allas.

    Nekem is tetszik az apu+dgpu konfig, de nem vagyok ennyire optimista, szerintem kifjezetten ritkan lesznek ezek jol kihasznalva, a jatekiparnak nem a celplatformja, meg tul elterjedt sem lesz.

    A szuper fizikat jatekoknal en csak eszkoznek, es nem a legfontosabb eszkoznek latom. Valamennyit segithet, de nem hatarozza meg a jatekelmenyt. Persze kivetelek lehetnek, pl. egy rendes autoszimulatornal lehet nagyon fontos, hogy mennyire valosaghu a fizikaja, de egy szint utan az mar nem is jatek, ami persze nem baj, csak az mar keveseket erdekel.

    Így vagy úgy, térjünk erre vissza monduk 5 év múlva! Meglátjuk, kinek volt igaza... ;)

    Pontosan melyikre? Pl. hogy csak agyutolteleknek vagyok jo, az mar regen eldolt, hogy nem igaz. Az apu+dgpu konfig elterjedtsege az erdekes lehet 5 ev mulva, en arra voksolok, hogy nem lesz tul elterjedt. A fizika meghatarozza a jatekokat allitassal sem ertek egyet, ezt is megnezhetjuk.

  • lenox

    veterán

    válasz dezz #119 üzenetére

    Matthias Muller? Ismerem, eleg okos csavo. Physx research lead, errol ennyit :).

    Amugy jatek fizika kb. az egyetlen dolog, ami esetleg kihasznalja a gpu-t egy mezei usernel a grafikan kivul. Kar, hogy nincs gyartofuggetlen api, apu-n egyelore tudtommal nem fut a physx, igy az sp-t sem hasznalja.

    Amugy a jatekokrol az a velemenyem, hogy az elmenynek elorebb kellene lenni a technikanal, es ez egyre kevesbe van igy.

  • lenox

    veterán

    válasz dezz #117 üzenetére

    Szerintem alig valakit. Mar ugy ertem, a generalt jpg megnezesehez nem kell dp capable apu.

    Gpu-n vagy igp-n futtatott fizika az gyakori? Az volt eddig a benyomasom, hogy nem tulsagosan. De erre valoban jo egy apu. Mar ha nem lassitja tulsagosan a grafikat.

  • lenox

    veterán

    válasz dezz #114 üzenetére

    A Mandelbort es a Julia az csak erdekessek, geek-eknek. Mezei usernek nem kell. Aput sem fognak gyartani miatta.

    En mar programoztam fizikat, es nem jatek szinten 50-100 fps-sel, hanem professional szinten, force-feedbackel, ahol 1000 Hz kellett. Nem kell hozza dp. Hang, arc felismereshez sem kell. Egyeb otlet?

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés