Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Normális esetben nem. A tesszellálás on-the-fly elvű. Minden képkocka során újra kell számolni. Persze vannak trükköző tesszellátorok, mint az AMD Gen8 és Gen9 motorja. Mindkettő menthet a memóriába, majd visszatöltheti. Utóbbi még az L2 cache-be is menthet, és onnan is visszatölthet egy nagyon bonyolult felületet. A szabvány ezt nem tiltja, de driverből kell profilozni.
Nem a konzolok jelentik a tesszellálás gátját. A művészek nem szeretnek vele dolgozni. Nekik egy tesszellált modell komoly meló, mert elkészítik jól az alapmodellt, és utána a tesszellált modellhez is hozzá kell igazítani az UV mapot. Pepecselős az egész. Főleg, ha nem csak egy tesszellált modellt csinálsz. Mindegyikhez jól kell illeszteni az UV mapot, ami tiszta szívás. Ezen a vector displacment változtathat a Ptex-szel vegyítve. A modell mindig tökéletesen néz ki, és a művésznek sem kell pepecselni az UV mappal. Ráadásul mehet adaptív tesszellálás is, mert a vector displacement miatt a modell sosem nyílhat szét.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
stratova #137 üzenetére
Be kell dobni a proci tokozására egy gyors ramot. Ennyi a titka. Ilyen csinál az AMD és az Intel is.
A Kaveri nem fog 4500 MHz-en tekerni. Ez most részletkérdés, de csak szólok már.(#139) dezz: Egyelőre nincs olyan statisztikám, amit én hamisítottam.
Az erőforrás-kihasználás problémájára is vannak tervek. A virtuális ISA egy jó irány.
A rengeteg poligont nem muszáj mozgatni. Ott a tesszellátor a termékekben. Simán csinálhatsz alacsony poligonszámú modelleket, amiket feltesszellálsz. Ezzel kíméled a memóriahasználatot és a memóriabuszt is. Az egyetlen probléma itt, hogy sokat kellene tesszellálni, de ez nézőpontfüggő megoldással megoldható lenne. Innen kapod a másik problémát a DX11 NoSplit megvalósításból, vagyis széttörhet a mesh. Erre megoldás a vektor displacement map alkalmazása, amihez kell a PTEX, vagy más hasonló textúraformátum. Utóbbi előbb-utóbb bevezetésre kerül, mert az UV mapokkal való pöcsölés egyre nagyobb humánerőforrást igényel, ahogy növekszik a részletességre való igény.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem is. Az AMD és az NV is makacsul ragaszkodik a dGPU-khoz. Ellenben nem úgy, ahogy eddig. Az APU IGP-jének kiegészítői lesznek. Olyan fejlesztés zajlik, hogy az APU mellé bedobsz egy kompatibilis dGPU-t, és az a saját memóriáját csak gyorsítótárnak használja. A lényegi számításokat az APU végzi, és a képkocka információk is a rendszermemóriában lesznek, míg egyes számításokat átdob a rendszer a dGPU-nak. Jellemzően itt a post processt érdemes erőltetni, mert az eleve sok erőforrást elzabál, és a kész információ aránylag gyorsan visszavándorolhat a rendszermemóriába.
A köv. konzoloktól nem tudom mennyire lehet várni a VGA-kra való kereslet erősödését. Inkább pont ezek okozzák a problémát. A fejlesztők alapvető igénye, hogy minden egyes egység dolgozzon egy memóriába, vagyis ne kelljen az adatok másolgatásával törődni a különböző feldolgozók memóriái között. A másik igény, hogy legyen szorosabb a CPU és a GPU összeköttetése, szinte minimális késleltetéssel, hogy mindig a számításra ideális magok hajtsák végre az aktuális részfeladatot.
Egy lassú buszra kényszerített VGA-nak ezek az igények nem fognak tetszeni.
Van még egy harmadik igény is. A fejlesztők olyan technológiák beépítésén gondolkodnak, amelyek jelentősen egyszerűsítik a content elkészítését, így ezeket szintén jó lenne megfelelően támogatni. Sajnos elértük azt a szintet, amivel az animációs filmek piaca küzdött pár éve. A tartalom elkészítése drágává vált, így már nem csak a hardver korlátozza a grafikát, hanem a tartalomkészítésre szánt anyagi- és humánerőforrás is. Nagyon fontos tényező lesz, hogy a művész ne pöcsöljön órákat a bonyolult felületek UV-mapozásával. Jellemzően gondolhatunk mondjuk az emberi modellek fülére, ami nagy szívás szokott lenni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A PC-s játékpiacon az aktuális piackutatások szerint 70%-os a mainstream játékosok aránya a hardcore játékosokhoz képest. A mainstream játékos a definíció szerint 100 dolláros, vagy olcsóbb VGA-t vesz. Az IGP számukra bőven elég lesz a jövőben, és akár most is elég számukra egy Llano. Érdemes különbséget tenni az IGP-k között, mert a Llano az SB-hez képest borzalmasan erős. A komplex shadereket futtató játékokban 3-6x is gyorsabb, függően a programtól. Majd megnézzük, hogy az aktuális generációra ez hogyan változott. Az SB IGP-jérül tudjuk, hogy sok sebből vérzik, ugyanakkor az Intel biztos okult a fejlesztésből, és látják, hogy hol kell javítani.
Az APU az egyetlen vásárlási opció lesz a jövőben ... az Intel és az AMD asztali útitervében sem szerepelnek új asztali CPU-k. 2013 végéig az Intelnél az aktuális SB-E fog menni, míg az AMD-nél a Vishera, ami idén kijön, de ennyi. 2013 után nem látjuk a terveket, mert nincs még útiterv, de az AMD-nél már erősen utaltak rá, hogy vége a CPU-k pályafutásának, és az Intelnél is egy Halo kódnevű Haswellről lehet hallani, ami tartalmaz általánosan programozható IGP-t. Ezek alapján konkrétan nem lesz más opciója a vásárlónak. 2014-ben az NVIDIA is megérkezik ide a Maxwellel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VaniliásRönk #79 üzenetére
Nem hiszem, hogy lesz új chipset. Az AMD 2013-ra a 2012-es procikat viszi tovább. Így nincs értelme egy új vezérlőlapkának.
A roadmapokból úgy látom, hogy a hagyományos homogén többmagos CPU-k eltűnnek. Az AMD-nek is volt 2013-ra egy 28 nm-es CPU-ja, de már nincs. Az Intelnél is eltűnt az Ivy Bridge-E ... végig marad az SB-E. Szerverre ezek szerintem ki lesznek fejlesztve, de asztalra már nem lesznek lehozva, mint korábban. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem fér bele. A DP az tranyóban sokat eszik. Jelenleg két GCN CU tömb létezik. Egy 4 CU-s, és egy 3 CU-s verzió. A 4 CU-s tömb képes DP-re. A 3 CU-st úgy tervezték, hogy ne legyen benne DP támogatás. Láthatod, hogy a Tahiti csak 4 CU-s tömböt használ, amiből az egyik CU DP-s. A Pitcairn és a Cape Verde két és egy ilyen 4 CU-s tömböt használ, és a többi 3 CU-s. Természetesen innen a DP-re képes CU hiányzik.
(#75) Zeratul: Ezek nem ugyanazok a szuperskalár shader processzorok, mint a Caymanben. Biztos vagyok benne, hogy az AMD a DP-t kivette belőlük. Túl sok tranyót visz el.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Atom_Anti #63 üzenetére
A melegedés a dizájnttól függ. A notebookgyártók egyre inkább úgy tervezik a termékeket, hogy kenyeret is lehessen vele vágni ... ha érted mire gondolok.
Ez a vékony irányzat nem biztos, hogy jó egy 45 wattos terméknek, de ha lesz rá igény, akkor gyorsan lehet csinálni egyet.
(#72) VaniliásRönk: Szvsz nincs DP. Az még nem fér bele.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez már több mint találgatás. A Haswell is erre megy, de erről írtam korábban, hogy lesz egy Halo kódnevű verzió. A Haswell viszont bonyolult lesz. Ott több lapka készül. Úgy tudom, hogy az IGP két fizikai konfigurációban lesz. Egy 20 EU-s és egy 40 EU-s. Az asztali Haswell csak GT2-ig skálázódik, ami 20 EU. A mobil termékek GT3 IGP-t is használhatnak 40 EU-val. A GT1 elvileg 10 EU. Az persze lehet, hogy a Halo variáns megkapja a 40 EU-s GT3-at. Igazából illene, ha már csúcstermékről van szó. Na ez majd kiderül.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A lapkára rá szerintem nem rakják, de mellé a tokozásra raknak majd. Erre vannak tervek. Az AMD már mutatott egy ilyen az év végi tajvani rendezvényen. De 2012-ben biztos nem lesz ilyen. 2013-ban talán ... de inkább 2014.
Antikomcsi levezetéséből nekem az jött le, hogy ő úgy akarja, hogy legyen a procinak is egy memóriavezérlője, és az IGP-nek is. És ezek ki legyenek vezetve külön modulokhoz. Ezt nyilván nem csinálják meg, még ha meg is lehetnek oldani. Teljesen előnytelen az egész koncepció.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Trinity a mobil vonalon élvez elsőbbséget. Az asztali vonal startol legkésőbb.
A Brazosból lesz 2.0-s verzió hamarosan. Azt érdemes azért megvárni.(#23) Atom_Anti: Elvileg nem lesz 45 wattos verzió. 17 és 35 wattos lesz mobil vonalon. Lehetne 45 wattos, de az AMD szerint nincs rá szükség, mert a mobil termékek egyre csak vékonyodnak, és a wattokat ezek melegedésben megérzik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
antikomcsi #4 üzenetére
Lehetne, de az integráció fő fejlesztési iránya, hogy a CPU és az IGP teljesen koherens memóriát osszon meg egymással. Ez még nem történik meg a Trinity-vel, de ez a következő lépcső. Innentől kezdve felesleges ezen gondolkodni, mert pont az integráció értékeit és célját veszed el.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core i9-14900KF 24-Core 3.2GHz LGA1700 Box (BX8071514900KF) Processzor! BeszámítOK
- Csere-Beszámítás! Intel Core I5 14600K Processzor!
- Ryzen 9 7900 /// Bontatlan // Üzletből, számlával és Garanciával!
- Eladó Intel i7-6700 Processzor Hibátlan Működés!
- Intel Core i7 10700 - 4.8 GHz - 8mag/16szál - Eladó!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi A3 64GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Gombászkönyvek egyben
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged