- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hívószám-hamisítás
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Honor 8 - tisztelet a kivitelnek
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
5G-s verzió is készül a Realme C65-ből
ma Ha itthon is kapható lesz, valószínűleg a modernebb adatkapcsolati képességekkel bíró verzió érkezik.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Town of Salem 2 és a The Big Con
gp A jövő hét folyamán az Industria és a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
vicze
félisten
Már elnézést de ezt totális hülyeség.
Egy 20milliós autóban ne legyen mikrótranzakciók vannak.És ezzel nagyon is egyet kell értsek, nem hogy kiborító, hanem egyenesen undorító minden ilyen jellegű próbálkozás.
Most nem arról beszélünk, hogy valami nincs az autóban, hanem arról, hogy ott van de nem használhatod, mert softwareessen korlátozva van. A gyártónak nem fog kevesebb kerülni az előállítása nem lesz kisebb a költsége.
Ugyan ezért lettek gyűlöltek a mikrótranzakciók a játékiparban, mert mértéktelenül visszaélnek vele a gyártók.Konkrétan semmi más mint a vásárló lehúzása minél tovább.
A példáitok igen nagy ökörségek. Még egyszer egy kocsiban ott lévő működő, kifizetett funkcióról beszéltek, amit lekorlátoznak hogy fizess. None sense, semmi más. -
opr
veterán
válasz Shadowbull #101 üzenetére
Egyelore. Legalabbis nekem a velemenyem az, hogy ez csak egyelore van igy. Azert ez a velemenyem, mert ez az iparagakon ativelo tendencia.
Persze amig az van, hogy a mikrotranzakcio egy kiegeszito lehetoseg, es akar kesobb is vehetsz akar teljes aron is vegleges aktivalast, addig abszolut pozitiv es zsenialis cucc, ezzel nincs is baj, sot, gyakorlatilag csak elonye van.A problemam az, hogy ahol megjelenik a mikrotranzakcio, ott mindig megfigyelhetoek ugyanazok a folyamatok, es ezek mindig negativak. Ezert vagyok ennyire pesszimista a dologgal kapcsolatban.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
"ott van de nem használhatod, mert softwareessen korlátozva van"
A te szempontodból tökmindegy hogy azért nem használhatod mert nincs is benne fizikailag, vagy azért mert szoftveresen van letiltva. Igazából közöd sincs hozzá.
"A gyártónak nem fog kevesebb kerülni az előállítása nem lesz kisebb a költsége"
Számodra, mint ügyfélnek ez szintén irreleváns. A gyártói költségkalkuláció amúgy sem egyszerű téma.
"Még egyszer egy kocsiban ott lévő működő, kifizetett funkcióról beszéltek"
Nem igaz, nem fizetted ki a funkciót, ha nem vetted meg vagy így vagy úgy.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Lehet hogy úgy lesz végül, hogy minden csak havidíjas lesz, majd kiderül. Én is el tudom képzelni.
De a világ ebbe az irányba tart. Ahol pénzt látnak a cégek, azt kiaknázzák, hogy profitot tudjanak termelni. Nem jótékonysági intézmény egyik sem. (Meg aztán a dolgozó is várja az éves nyereségrészesedést, pont az ehavi fizuval jön, úgyhogy hajrá:)))
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
vicze
félisten
válasz Shadowbull #106 üzenetére
Hogy a jó fenébe ne lenne mindegy?
Konkrétan kifizettem az autót és nem használhatom a funkcióját, konkrétan benne van!
Ekkora mellébeszélést bameg, hogy nekem mint ügyfélnek irreleváns..."Nem igaz, nem fizetted ki a funkciót, ha nem vetted meg vagy így vagy úgy."
Semmi más mit hazugság, az autót fizeted ki egyben mindennel ami benne van. Amiről te beszélsz az továbbra is egy softweres korlátozás semmi más, ez mikrótranzakció amivel a gyártó lehúz.Értem, hogy benn vagy a BMW seggében elég mélyen, de ez már igen sikító pofátlanság.
Gondolom támogatod, hogy mobiloknál is előfizetésese legyen a kamera a BT a Wifi és egyéb HW funkciók használata miután megvetted téléjsáron a készüléket.
Az hogy jelenleg még meg lehet esetleg valamit teljes áron venni, egy dolog, elég nyilván való, hogy a végső cél a kizárólagos előfizetéses lehetőség.
Pontosan ugyan az a kérdéskör mint a right to repair-nél, én birtokolom a hardware-t vagy a gyártó olyan rendes, hogy megengedi, hogy használhassam. Az én tulajdonom, hogy a gyártóé?
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"Konkrétan kifizettem az autót és nem használhatom a funkcióját, konkrétan benne van!"
Nade ha a funkcióért nem fizetsz, akkor persze hogy nem használhatod.
Hogy a gyártó hogyan látja jónak a gyártás szervezését, ahhoz meg tényleg semmi közöd az égvilágon.Nem új dolog ez egyébként, már húsz éve is benne volt minden autó vezérlőjében például a tempomat funkció, csak nem volt szoftveresen aktiválva, meg nem építették be a bajusz kapcsolót ha nem fizettél külön.
Vagy ott vannak a teljesítményszintek. Egy csomó autó szoftveresen volt lefogva, a nagyobb teljesítményt külön ki kellett fizetni.
Szóval nem új dolgok ezek.Amúgy meg ha nem tetszik nem veszel aztán kész. Szerencsére nem kötelező.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
vicze
félisten
válasz Shadowbull #109 üzenetére
Tehát azt mondod, hogy az én tulajdonomat a BMW birtokolja, mert nem használhatom a benne lévő fizikailag jelen lévő funkcióját?
"Nem új dolog ez egyébként, már húsz éve is benne volt minden autó vezérlőjében például a tempomat funkció, csak nem volt szoftveresen aktiválva, meg nem építették be a bajusz kapcsolót ha nem fizettél külön."
Megint ordas ferdítés és hazugság, mert ez egy HW elem beépítése, és nem egy meglévő HW szoftveres korlátozás, amiről itt szó van."Vagy ott vannak a teljesítményszintek"
Hm, ezt melyik gyártó is csinálta tippelhetek B-vel kezdőik és M a vége?"Amúgy meg ha nem tetszik nem veszel aztán kész. Szerencsére nem kötelező."
Aha... Hogy is volt ez máshol, valaki elkezdte a fejést és mindenki átvette mert nem volt elég ellenállás. Egy birkájuk már van, ahogy látom...Ja igen és US-ben pl. miért nem csinálja a BMW, miért csak EU-ban? Ez megválaszolnád?
Ja tudom ezt a gyártó dönti el....
Értem én a gyártó eldönti, hogy kit lehet lehúzni... -
Shadowbull
addikt
"az én tulajdonomat a BMW birtokolja"
Nem. Ha nem fizettél érte akkor nem a tulajdonod.
"mert ez egy HW elem beépítése, és nem egy meglévő HW szoftveres korlátozás, amiről itt szó van."
Logikailag ugyanaz. Teljesen mindegy hogy egy hardveres kapcsolót nem építenek be, és azért nem működik az amúgy beépített funkció, vagy egy szoftveres kapcsoló nincs aktiválva.
"melyik gyártó is csinálta"
A kérdés inkább az hogy melyik nem? Ez a módszer már a 90es években is teljesen elterjedt volt autóipar szerte.
"US-ben pl. miért nem csinálja a BMW, miért csak EU-ban?"
Ott is fogja csinálni, ha beválik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
""Vagy ott vannak a teljesítményszintek"
Hm, ezt melyik gyártó is csinálta tippelhetek B-vel kezdőik és M a vége? "Ezt mondjuk konkretan kb mindegyik, mar bo egy evtizede. (Boven elotte is voltak ra peldak, de a teljes egeszeben, utolso muanyag bizbaszig megegyezo motorok kulon teljesitmenyszintekkel az utobbi bo evtizedben lettek annyira elterjedtek, hogy gyakorlatilag iparagi standardkent tekinthetunk ra.)
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
nihill
őstag
Az csak nekem cinkes, hogy pont most, a minden-hiány kellős közepén kezdenek el elindulni azon az úton a gyártók, hogy ki nem fizetett és lehet hogy soha nem használt cuccokkal pakolnák tele az autókat, utólagos még több bevétel reményében? Ülésfűtésből stb stb pont nincs hiány, mekkora szerencse.
-
Shadowbull
addikt
-
BReal
addikt
válasz Shadowbull #109 üzenetére
De épp az a lényeg, hogy (elvileg) nem fizeted ki az adott extrát, hanem bérled/előfizetsz rá.
Szerk.: ez természetesen vizének ment volna.
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
Oszinte leszek: Figyelembe veve, hogy egy olyan trivialis dolgon, mint egy OTA update funkcionalitas, mennyi ideje szopnak a "nagy, hagyomanyos" autogyartok, es meg mindig vannak megoldasra varo problemak (hogy nagyon finoman fogalmazzak), nem lepne meg, ha 10 eve menne a fejlesztes a mikrotranzakciorol, csak mostanra sikerult nekik eljutni idaig.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Zozzy94
tag
Egyre jobban tetszik ez a kis malacka. Élőben még szebbek és fura, de egyre jobban elfogadnám az i4-et is, főleg ezzel az akár 500 km-es hatótávval, persze a sorhat az igazi hátsó kerékkel
Aztán idén nemsokára meglátjuk mennyire nyírják ki a villanyosokat.
iPhone 12 Pro Max 256GB & iPad Pro M1 256GB Cellular & AirPods Pro2
-
opr
veterán
Olvasd el ujra amiket irtam, es ertelmezd. Fordits kulonos, nagyon aprolekos figyelmet az igeidokre, meg olyan szavakra, mint "szerintem" (jelen idoben), "lesz" (jovo ido!), illetve ha ez sikerult, akkor ismeteld meg a procedurat ugy, hogy most az indoklasra figyelsz.
Amig ez nincs abszolvalva, addig nincs sok ertelme folytatni a beszelgetest.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
opr
veterán
Latom, ez nem az erosseged. Megprobalom leirni egyszerubben, pontokba szedve, hatha:
Elso pont, alapveto logikai levezetes, miert lesz szerintem, jovo idoben dragabb a mikrotranzakcios extra, mint a sima:
- A gyartok minel tobb penzt akarnak keresni
- Egy ilyen rendszer (mikrotranzakciok) kifejlesztese sok ido es penz
- Sok idot es penzt csak akkor szoktak kolteni a cegek, ha meg tobbet fognak vele keresni
- Tobb penzt csak ugy lehet keresni ugyanazzal, ha tobb penzt kapsz erte (whoa, sokkolo info mi?)
- A fentiekbol az kovetkezik, hogy vegul a vasarlonak dragabb lesz ugyanaz, mint eddig.Masodik pont:
- Eleinte a mikrotranzakcio mindig olcsobb (un beetetes idoszak)
- Kesobb picit felviszik az arat
- Meg kesobb elkezdenek varialni csomagokkal
- Ezutan jonnek a csomag kategoriak, amik ugy vannak kitalalva, hogy mindenkeppen a legdragabb csomagot erje meg megvenni csakPeldak, ha esetleg amit leirtam szamodra uj lenne es nem talalkoztal meg vele (nem minden peldara igaz mindegyik pont, mert nemelyik vagy nem tart meg ott, vagy eleve durvabban kezdte, vagy egyelore csak a kiserletezo stadiumban van, vagy valami miatt nem logikus, vagy -es ez a rohadt ritka- nem is tervez eljutni a vegeig valami oknal fogva):
- Mobilos jatekipar (mar van elofizeteses is, sot, mar csomagos layeres is)
- PC-s jatekipar (kulonos tekintettel egyes mmo-kra igaz a dolog)
- Konzolos jatekipar (PS+, gamepass)
- YouTube, 9gag, PH!, Tesla (ez utobbi mar most eleg gusztustalanul tolja, es hol van meg a vege... A fenti joslasnak nem tesz jot, hogy a tobbi gyarto is oket majmolja sajnos.)
- Kulonbozo zene streaming szolgaltatasok (eros korlatozasok, ha ingyen hasznalod, csak az eszkozt vetted meg ala, van egy olcso elofizu, meg egy draga, jobb hangminoseggel)
- Online streaming szolgaltatok (sok van, ahol savos elofizu van minosegre, csatornak eleresere, stb - mint a TV-nel)
- Amazon, ebay (mint aruhazak)
- Amazon, Microsoft (mint cloud providerek)
- Apple, Microsoft (mint szoftver providerek)
- Kulonbozo cad szoftverek (revit pl kiemelkedoen gusztustalan ilyen szempontbol)
- Legitarsasagok (wizz air, ryanair, british airways biztos, de valahogy nem lepne meg, ha a tobbire is igaz lenne, csak azoknal nem tudom biztosan, hogy van ilyen)
- Autoberles konstrukciok (nyugaton jellemzo foleg, nagyon megy az alapar+savos szolgaltataskinalat modell)
- Mozik, strandok, ilyesmi szorakozohelyek
Meg meg az a hatszazezer pelda, amirol nem tudok, vagy igy 3p alatt nem jutott eszembe. Szinte mindegyikre igaz az, hogy erosen noszogtva van a kedves felhasznalo az elofizetes fele, akar olyan aron is, hogy az addig adott szolgaltatas butitva lett (vagy siman csak idegesitobb hasznalni, pl yt reklamokat erdemes megnezni hogyan/milyen iranyba valtoztak).Oszinten meglep, hogy ezt le kellett irnom. Felteteleztem, hogy ha mar itt vagy a PH!-n, akkor az elmult ket evtized legprominensebb trendjeivel, meg ezeknek a lefolyasaval azert alap szinten tisztaban vagy.
Szoval, meg egyszer, szummazva a dolgokat:
Nem kinyilatkoztattam, nem vagyok orakulum, nem ismerem a jovot, igy biztos sem lehetsek semmiben, ami lesz, sot, meg abban sem, ami van, csak abban, ami volt. (Igeidokre koncentraljunk!)
Viszont!
Ha letezik egy ket evtizede megfigyelheto minta valamire, amit altalaban kovetni szokas a cegeknek, akkor ha egy ceg (illetve egy egesz iparag) elindul ugyanazon az uton, mint az osszes tobbi, es raadasul ugyanugy kezdi, es ugyanazokat nyilatkozza, meg ugyanazokkal a bullshit magyarazatokkal altat, es ugyanolyan stilusban vitatkoznak a fanjaik mindenkivel, aki nem a seggeben hordja a fejet, akkor vagyok annyira bator, hogy meg merjem tippelni, hogy valoszinuleg ugyanazt az utat fogjak bejarni, ugyanoda szeretnenek elerni, es ugyanaz a cel.Csak mivel most kezdik, ezert -mivel nem idiotak- szepen lassan csinaljak a dolgot, hogy ne akadjon ki a nep. Tudod, beka, forro viz esete.
Szerinted igy mar elegge alatamasztottam azt, amit fentebb irtam? Sikerult atadni, hogy velemenyrol es becslersol beszelgetunk, ami a jovoben fog bekovetkezni valoszinuleg (tehat nem biztos)?
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
-
Na ja, a saját biztonságunk
Egyes ipari vezérléseket gyártó cégek (khm, úgy kezdődik, hogy Sie, és az a ége, hogy mens), csinálnak olyat is újabban, hogy nincs próbaverzió. Megveszed a szoftvert pár milláért, aztán majd eldöntöd, hogy kell-e neked
Mutogatni való hater díszpinty
-
opr
veterán
Ugy-ugy.
Autodesk revit (epitoipari tervezoprogi) is hsaonloan mukodik, csak ott meg havi/eves dij IS van, es nem szamitogepenkent, hanem seat-enkent. Es meg ezen felul vannak az egyeb mikrotranzakcios f@szsagok. Asszony tanulta azt a fost, a gondolatatol felment az agyvizem, mocskosul gusztustalan egy ceg. Fogalmazzunk ugy, hogy tudjak, hogy nincs sok valasztasa a kedves ugyfelnek, es az se jobb, ugyhogy... Ez van.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
"Autodesk revit (epitoipari tervezoprogi) is hsaonloan mukodik, csak ott meg havi/eves dij IS van, es nem szamitogepenkent, hanem seat-enkent. "
Persze, ez alap, hogy minden userre veszel egy licencet (ez még nem is akkora baj, ha ennek megfelelő az ára). Nekünk is ilyesmi van CAD cuccokból melóhelyen, amire a kolleg szépen intéz licencet, ha felvesznek valakit CAD-ezni.
Mondjuk szokás education, meg próba meg home verziókat is kiadni... Eagle is egész értelmesen van, hogy pl. 10x10-es NYÁK-ot tervezhetsz, 1db-ot egyszerre az ingyenesben.Mutogatni való hater díszpinty
-
opr
veterán
Pont azért hoztam példának a revitet, mert nincs neki publikusan elérhető ilyen cucca. Van elvileg education edition, gyakorlatilag meg kizárólag akkor, ha igazolni tudod, hogy valamelyik olyan egyetemen vagy aktív hallgató, aki a partnerük.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
Noukoum
veterán
1 darab konkrét példát kértem ahol drágábban jövök ki mikrotranzakciókkal, mint (akár régen) anélkül.
Mert hogy mindegyik példád ami egy átlag embert érint katasztrófa.Tessék mutatom hogy néz ki egy példa.
iPhone SE 64gb: 194 990ft
iPhone SE 128gb: 214 990ftiCloud 50gb felhő: havi 300 ft
24 hónap használat= 7 200ft
Azaz 194990+7200= 202 190ft.
A szemét “mikrotranzakció”, megspórolt nekem 10 ezer forintot. Bezzeg régen többet fizettem volna, rohadjanak meg!
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
opr
veterán
Engedjük el, ennek tényleg nincs értelme, olyan szinten kéne belemenni, hogy arra egy fórum már kevés.
De ha gondolod, itt egy kis segítség: Konkrétan a saját példád hazudtol meg mindent, amit állítasz, és nagyon szépen alátámasztja azt, amit fentebb írtam. Csak kicsit alaposabban bele kell gondolni.És itt nem kell semmi hülye anon szintű kőbuta összeesküvéselméletre gondolni, konkrétan nagyon jól dokumentált dolog, hogy miért jó a cégeknek a mikrotranzakciós üzleti modell, hogy működik, stb. Igaz, főleg angolul vannak források, magyar egyetemek még nem jutottak el addig, hogy ezt is tanítsák sajnos, pedig lassan nagyon ideje lenne, mert mára nyugatabbra konkrétan alapvetés, hogy ezt tudja az ember, olyan szinten, hogy már nem is csak a managgának meg a pénzügyesnek kell tudnia, elvárják, hogy kimondanak két szót és mindenki a teremben tudja, miről van szó és miért, a kérdés kb csak az ütemezés.
Olvass utána, ha érdekel, mert ha olyan a szakmád, nagyon hasznos tud lenni akár már ma is, de ha ma nem is, előbb utóbb úgyis előjön a dolog a magyar cégeknél is, előny lesz, ha valaki keni-vágja a témát. Még maguk az egyenletek/képletek se bonyolultak általában, 99%-ban valami alap statisztika, meg mára elfogadott állandók (pl tipikus engagement százalék adott régióban/világszinten) alapján sima projekció/sorozat. A vége mindig az, hogy a user roszabbul jár, a cég már rövid/középtávon is jobban, mindezt úgy, hogy a user még örül is neki. Nem csoda, hogy imádják a cégek a modellt, és mindegyik rohan, hogy be tudja dugni a mancsát a mézesbödönbe.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Noukoum
veterán
Tehát akkor nem lettek drágábbak a “mikrotranzackiókkal” a termékek, szoftverek.
Egyébként nálam nem működik ez a regényekkel mellébeszélünk dolog, lehet hogy ez számodra meglepő de még van ilyen. Ezért kértem volna tényinformációt, sajnos az valami váratlan fordulat miatt elmaradt (ahogy a legtöbbször). Pedig én szó nélkül elismerem hogy másnak van igaza, mert tévedni emberi dolog.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
opr
veterán
De. Csak nem érted. A saját példádban is konkrétan többet fizetsz, és még örülsz is neki. Nekem nem is kellett több példát hozni, mert leírtad Te a létező legjobbat. Annyira jót, hogy keresni is nehéz lenne jobbat. Annyira jót, hogy lehet el is lopom a jövőben demonstrációs céllal.
Ismét: Ha megy az angol, olvass utána kicsit. Igaz, azok mind hosszú "mellébeszélések" lesznek, mert a komplex dolgok már csak ilyenek.
Ui.: Ezért szar a fórum amúgy, mert nehéz műfaj. 99%-ban biztos vagyok benne, hogy egy sör mellett hadonászva 20-30p alatt el tudnám magyarázni (ha adott egy toll+papír) úgy, hogy teljesen tiszta legyen a dolog, mert nem tűnsz butának, csak egyszerűen ezek az infók eddig elkerültek. Írásban egy több oldal hosszú cikket kéne írnom, hogy ugyanazt a hatást elérjem, azt meg ne haragudj, de nem fogom megtenni, annyira azért nem érdekel, se időm, se kedvem hozzá. Viszont élőben, papír, toll, hadonászás, 20-30p, amit végig lehet röhögni, jó hangulatban, és done.
Komolyan mondom, hogy olvass utána ilyesmi keresőszavakkal, hogy microtransaction business strategy vagy practice, math of microtransactions, stb, és érteni fogod, biztos vagyok benne. Igaz, ez sajnos részedről is olyan, hogy nem csak átadni nehezebb az ilyen jellegű infót írásban, hanem fogadni is, szóval több idő és erőfeszítés lesz, de ez sajnos ilyen.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
-
-
bostone
addikt
A mikrotranzakció nem hiszem, hogy a leendő autótulajdonosoknak szól, jóval inkább a jövőben bevezetésre kerülő közösségi közlekedés új formáját szolgálja ki. Ha elegendő jármű elérhető, kevesebbre van szükség, mint a jelenlegi formában. Reggel keresel egy autót, amivel beszáguldasz a munkahelyedre, amikor végeztél keresel egy másikat a haza vezető útra. A regisztráció alapján a szolgáltatások automatikusan betöltődnek.
Én valószínűleg a kisfalumban ezzel a szolgáltatással már nem fogok találkozni életem folyamán, talán elektromos autóm sem lesz.
Azt nem értem, hogy a családi sedan jellegű formára miért kell egy coupe sapkát erőltetni?
-
bostone
addikt
válasz Shadowbull #151 üzenetére
Feláldozni a szépség oltárán a praktikumot?
Ültetett Warthburg?
Skoda 110R?
Fúrja az oldalam Horst Tappert mit szólna, egy fél napos út után a hátsó ülésen.
Meg úgy egyébként, az európai autógyártás mikor fedezi fel, hogy az átlagemberek magassága eléri a 180-190cm-t. -
Shadowbull
addikt
"Feláldozni a szépség oltárán a praktikumot?"
Bizony. Egy csomó kategória erről szól.
"Fél napos út után a hátsó ülésen."
Ezeket az autókat jellemzően egyedül használják, legfeljebb ketten.
"az átlagemberek magassága eléri a 180-190cm-t."
Egy kétméteres ember is simán elfér az első üléseken.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
bostone
addikt
válasz Shadowbull #153 üzenetére
Félreértettem a kategóriát. Tehát a klasszikus Porsche vagy Ford Mustang világában indul a teremtmény?
A méretet általános értelemben vett mivoltában jellemeztem, nem erre a modellre vetítettem ki a neheztelésem tárgyát.
-
Shadowbull
addikt
A Porschétól meg a Mustangtól annyival praktikusabb hogy van négy ajtaja. Aztán ennyi.
Ez egy életmódautó. Aki ezt veszi azt marhára nem érdekli hogy mekkora hely van benne hátul.
Praktikus családi BMW villanyautónak ott az iX3. Vagy az iX.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
bostone
addikt
válasz Shadowbull #155 üzenetére
Értem, hogy az élményautó, nem csapatszállító. Elsőre is felfogtam.
-
orion1025
őstag
válasz Shadowbull #136 üzenetére
Kérlek menj el szemészetre, ne zavarjon, hogy a legtöbb autó első kerékjárati íve magasabbra van húzva, nem véletlenül vannak olyan ültető szettek, ahol az első tengely általában 2 centivel lentebb van rakva... Velem kár ezen vitatkoznod, nálam ez paranoia, folyton ezt lesem, hányok ettől a megoldástól, pláne egy "prémium" autónál nettó igénytelenség. A formavilág pedig kínai, elvégre az a piac diktál, ugye ezt is tudnád, ha figyelgetnél néha, ezeknek a köpedékeknek meg a bóvli design jön be, azért ilyen putris a legtöbb új autó.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
-
válasz Shadowbull #158 üzenetére
Az ázsiai piacok mostanra sokkal jobban pörögnek.
Mutogatni való hater díszpinty
-
orion1025
őstag
Pontosan, ezért lett az évek alatt a prémiumból bohóc autó. A minap pont egy RS audi mellett állt egy Insignia a munkahelyemen, az a vicc, hogy az Opel messze komolyabb vörsönyautónak nézett ki, mert az Ódi egy nyomorult kis gyerek kocsinak tűnt mellette.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
-
orion1025
őstag
Ez is egy megközelítés, igen, bár én nem pesten élek, így felénk a dugó fogalma kicsit más, persze itt is vannak szép sorok. Számomra az felfoghatatlan, hogy egy villanyos autót miért kell otrombára megrajzolni. Értem én, hogy ezzel jelzi a külvilág felé, hogy más autóról van szó, de nagyon komolytalan hatást kelt az összes, pláne a kínai piac miatt ez még hatványozódik minden gyártónál.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
BReal
addikt
És bizony ez a fő drágító tényező, nem a chiphiány. Egy 2021 decemberi cikk szerint az addig eltelt 2 évben kb. 20%-kal nőtt az új autók ára. Azóta eltelt 8 hónap, mondjuk legyen ez a szám 25% mára. És ezt most hasonlítsuk össze a fantasztikus forint 50%-os drágulásával. A 2001 nyarán vásárolt 4 ajtós VW Polo 1,4 16V 75 LE alapfelszereltséggel 2,6 millió Ft volt 250 Ft-os EUR árfolyammal számolva. Ugyanez a kocsi a mai árfolyamon 4,2 millió Ft lenne. Ha jól néztem, 4,5-5 millió Ft körül volt 2004-ben egy új VW Bora. Ugyanaz a kocsi ma 7,3 millió Ft lenne. Tragédia.
Új hozzászólás Aktív témák
- Külpolitika
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Gyúrósok ide!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- lezso6: Miért veszünk SUV-okat?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- PlayStation 5
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...