- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Magisk
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Honor 90 - modellalkat
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
Hirdetés
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Közben Björn Nyland letesztelte a szokásos ezer kilométeres távján, meg csinált egy max. hatótáv tesztet. Mindkettőben kiválóan szerepelt az autó.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz <Adamsky> #23 üzenetére
Karotta sajnos teljesen elvakult feketeöves tesla-dzsihádista lett, az i4et is lefikázta, holott a világon számtalan teszt mutatta meg hogy marhára nincs elmaradva a Teslától sem hatékonyságban sem hatótávban. Műszakilag, komfortban meg egy teljesen más szintet képvisel.
Björn Nyland csak a valós fogyasztás miatt érdekes, nem sokan csinálnak ilyesmit, pláne nem sokan végezték el már rengeteg autón, így lehet összehasonlítani.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz <Adamsky> #31 üzenetére
Megnéztem, erre alapozva mondom amit mondok.
Egy rettentő elfogult, néha hülyeségeket állító, féloldalas teszt. Karotta monológja a garázsban gyakorlatilag a pályafutása mélypontja...
Eleve a versenypályás mérés önmagában egy marhaság, mert az i4 nem versenypályára készült, de ha már oda viszik, legyen már objektív, mint például ez:[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Hidd el, gondban vannak. A rekord nyereség egy átmeneti jelenség volt, gyorsan el fog olvadni.
Nincs mesterséges termelés korlátozás, mindenki annyit gyárt amennyit ki bír izzadni magából, akárhogy is. Fentebb is írták, gyakori hogy alap extrák nincsenek beépítve, tolatókamera, ülésmozgatás, satöbbi, csak hogy elkészüljön az autó.
Jelenlegi előrejelzések szerint legalább év végéig még így fog menni, a chiphiány kitart.
És erre rakódik az ukrán balhé miatti kiesések. Kábelkorbács, alapanyaghiány, stb.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nincs általános szabály, van aki a listaárhoz képest ad valamennyi kedvezményt hiányzó extra esetén (pl. a BMW) van aki meg nem. (Pl. Tesla).
Nem jönnek ki anyagilag jobban a hiányból, ez egy félreértés. Az egy átmeneti jelenség volt, hogy az általános piaci hiány miatt a kedvezmények eltűntek, és némi áremelést is végre tudtak hajtani a cégek, és a csökkenő eladások ellenére nagyobb bevételeket tudtak realizálni.
Lassan viszont begyűrűzik mindenhová az áremelkedés, az infláció, a költségek brutálisan kilőttek, ez felzabálja a plusz bevételt, ami a hiány miatt keletkezett.Egyébként is gondold el: ha a BMW például tényleg tudna ettől többet termelni, akkor a racionális piaci viselkedés az lenne, hogy növelné az eladásokat hogy piaci pozíciókat szerezzen a konkurenciával szemben, és az emelt árakon még többet keressen. Az hogy nem teszi azt bizonyítja hogy nem is tudja.
(És tényleg nem tudja)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Így van. Meg aztán a világ nem csak Magyarországból áll. Mondjuk egy olasz BMW vásárló inkább kifizet egy havi ülésfűtés bérleti díjat egy évben, mert csak akkor kell neki amikor elmegy síelni, egyébként nem.
Ő sokkal jobban jár ezzel a lehetőséggel.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ma sem adnak semmit sem ingyen. Az emlegetett ülésfűtés például a fenti i4be 380 euró, ha hátra is kéred akkor 760, de ahhoz meg kell rendelni a bőr üléseket is...
Ha 17 Euro a havi díj, akkor sok vevőnek jobban megérheti az, hogy nem veszi meg előre, hanem bérel, ha kell.
Vagy a második tulajnak is jó lehetőség, hogy olyan extrákat tud megvenni az autóhoz, amit eredetileg nem kértek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"gyarto csak ugy tud tobbet keresni, ha az ugyfelnek dragabb."
Nem feltétlenül. Úgy is lehet vele többet keresni hogy a jövőben újabb vevőket vonzol be az új eladási csatornákkal és lehetőségekkel.
Lásd például a használt autó vásárlót, aki új funkciót vesz a cégtől, évekkel azután hogy eladták az autót az első vevőnek.
Vagy olyantól aki néha hajlandó havidíjat fizetni valamiért, amit egyébként teljes áron nem vett volna meg.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"ott van de nem használhatod, mert softwareessen korlátozva van"
A te szempontodból tökmindegy hogy azért nem használhatod mert nincs is benne fizikailag, vagy azért mert szoftveresen van letiltva. Igazából közöd sincs hozzá.
"A gyártónak nem fog kevesebb kerülni az előállítása nem lesz kisebb a költsége"
Számodra, mint ügyfélnek ez szintén irreleváns. A gyártói költségkalkuláció amúgy sem egyszerű téma.
"Még egyszer egy kocsiban ott lévő működő, kifizetett funkcióról beszéltek"
Nem igaz, nem fizetted ki a funkciót, ha nem vetted meg vagy így vagy úgy.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Lehet hogy úgy lesz végül, hogy minden csak havidíjas lesz, majd kiderül. Én is el tudom képzelni.
De a világ ebbe az irányba tart. Ahol pénzt látnak a cégek, azt kiaknázzák, hogy profitot tudjanak termelni. Nem jótékonysági intézmény egyik sem. (Meg aztán a dolgozó is várja az éves nyereségrészesedést, pont az ehavi fizuval jön, úgyhogy hajrá:)))
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Konkrétan kifizettem az autót és nem használhatom a funkcióját, konkrétan benne van!"
Nade ha a funkcióért nem fizetsz, akkor persze hogy nem használhatod.
Hogy a gyártó hogyan látja jónak a gyártás szervezését, ahhoz meg tényleg semmi közöd az égvilágon.Nem új dolog ez egyébként, már húsz éve is benne volt minden autó vezérlőjében például a tempomat funkció, csak nem volt szoftveresen aktiválva, meg nem építették be a bajusz kapcsolót ha nem fizettél külön.
Vagy ott vannak a teljesítményszintek. Egy csomó autó szoftveresen volt lefogva, a nagyobb teljesítményt külön ki kellett fizetni.
Szóval nem új dolgok ezek.Amúgy meg ha nem tetszik nem veszel aztán kész. Szerencsére nem kötelező.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"az én tulajdonomat a BMW birtokolja"
Nem. Ha nem fizettél érte akkor nem a tulajdonod.
"mert ez egy HW elem beépítése, és nem egy meglévő HW szoftveres korlátozás, amiről itt szó van."
Logikailag ugyanaz. Teljesen mindegy hogy egy hardveres kapcsolót nem építenek be, és azért nem működik az amúgy beépített funkció, vagy egy szoftveres kapcsoló nincs aktiválva.
"melyik gyártó is csinálta"
A kérdés inkább az hogy melyik nem? Ez a módszer már a 90es években is teljesen elterjedt volt autóipar szerte.
"US-ben pl. miért nem csinálja a BMW, miért csak EU-ban?"
Ott is fogja csinálni, ha beválik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
"Feláldozni a szépség oltárán a praktikumot?"
Bizony. Egy csomó kategória erről szól.
"Fél napos út után a hátsó ülésen."
Ezeket az autókat jellemzően egyedül használják, legfeljebb ketten.
"az átlagemberek magassága eléri a 180-190cm-t."
Egy kétméteres ember is simán elfér az első üléseken.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A Porschétól meg a Mustangtól annyival praktikusabb hogy van négy ajtaja. Aztán ennyi.
Ez egy életmódautó. Aki ezt veszi azt marhára nem érdekli hogy mekkora hely van benne hátul.
Praktikus családi BMW villanyautónak ott az iX3. Vagy az iX.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Azonnali fotós kérdések órája
- Xbox Series X|S
- Ford topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care