Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BSOD

    senior tag

    válasz Jack@l #29 üzenetére

    Szerintem meg pont fordította az arány, sőt elenyésző a végfelhasználó. Ha úgy lenne, ahogy állítod rengeteg youtube videót csinálnának és posztolnának hands-on tapasztalatokat a 'júzerek. Én ezekből nem sokat találok, max pár fanatikust és újságírót látni, akik leírják a véleményüket vagy mutatnak egy-egy gameplayt.

  • BSOD

    senior tag

    válasz Jack@l #17 üzenetére

    Ki mondta, hogy csak játékokat lehet rá fejleszteni? Arról nem beszélve, hogy ez az eszköz új távlatokat nyit. Pont az lenne a lényeg, hogy gyökeresen új megközelítésű dolgok szülessenek, ne csak a meglévő cuccok legyenek hozzáigazítva.

  • D1Rect

    félisten

    válasz Jack@l #17 üzenetére

    "állítom az eddig eladott dk-knak jó ha ötöde került fejlesztők kezébe... "
    Mi alapján?

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Jack@l #17 üzenetére

    "Jajj, ezeket a változtatásokat nem is sejtették a mérnökök és nem is tudták volna úgy kiadni az előző dk-kat?"
    Ha nem ertesz a fejleszteshez, akkor itt es most hagyd abba a flamet.

    Az elso Oculus egy kiserleti cucc, nagyon sok gyerekbetegseggel. Alacsony a felbontas, problemas a latency, problemas a render ido, problemas a szedules, a hanyinger. Sok tapasztalat se volt a teruleten: A community eros, jatekfejlesztok es kutatok eloszeretettel hasznaljak, de amikor kijott keves volt a tapasztalat a hatasarol, a terulet pedig ahogy nezem serious games vonalon az utobbi evek diplomamunkait par intezmenyben elegge hot topic.

    Viszont, jelen formaban a cuccot nem lehet kiadni, tul sok vele a baj. A masodik dev kitnel az elso hibait javitottak, ami valtoztatasokat valszeg nem ismertek/nem tudtak a mernokok az elso dev kitnel megoldani. Tudod, a fejlesztes nem ugy megy, hogy a mernoknek van vegtelen eroforrasa (penze/ideje/tudasa), aztan kapasbol a tokeletes cuccot ki tudja fejleszteni, tegnapra.

    Lehet az ACbe ket nap volt az integracio, lehet, hogy egy 48/72 oras game jam alatt nullarol ossze lehet hozni egy jatekprototipust oculusra (lattam mar ilyet is), de nem altalanos esetrol beszelunk. Egyszeruen meg nem all keszen a market startra: Egy fejleszto vagy egy kutatonak elfogadhato, hogy par dologgal szivni kell es altalanos esetben a cucc nem mindig mukodik, de nem egy fizeto usernek.

  • Menthirist

    veterán

    válasz Jack@l #17 üzenetére

    Mit mondanék. Semmit, mert NEM veszem meg, majd csak a véglegeset. De aki megveszi (és nem fejlesztő), az is mit mondana? van egy vr szemüvege addig is, fizet azért hogy ne kelljen várni. Mindenki maga dönti el. Ha szigorúan nézed, felfoghatod úgy, hogy már most is hozzájuthatsz, ha akarsz, 350 dolcsi az ára, és ugyan tekintélyes a várólista, de nem akadályoz meg benne senki. Ha meg várni akarsz egy későbbire, tedd azt. Mindenkinek szíve joga. De megint csak azt tudom mondani, mit mondtál volna akkor, ha kiadják a dk1-et consumer termékként, egy évre rá a dk2 alapút, megint egy évre rá a dk3 alapút. Akkor az lenne a baj, hogy csak adogatják ki, de támogatás sehol, szoftver sehol, stb. Hiányozna ez nekünk?

    VR szemüvegek eddig is voltak, tévedés azt hinni hogy nem. Csak épp marha drágán, és technológiailag ettől igencsak maradibban. Persze, jöhetnek a kínaiak vagy a Morpheus, mind mind kissé mást fog nyújtani. A Nintendo is milyen szépen megélt a gameboy-ból, annak ellenére hogy kamionszámra dőlt a kínai alternatíva. Akik sima monitoros szemüveget akarnak, azoknak eddig is, és a jövőben is van/lesz alternatívája. Az OR viszont azért egy fokkal másabb ettől a nagy látószög, a gömbtorzítás és a többi belbecsének köszönhetően. Lehet hogy kevesebbet adnak el majd belőle, mintha siettek volna, de ebben sem látom a problémát, pláne hogy egy Facebook áll mögöttük, tehát tönkre nem fognak menni. Támogatás szinten pedig szerintem előnyben lesznek a kínai csodákhoz képest.

    Az meg teljesen érthető hogy nem csak fejlesztők startolnak rá a dolgokra. Innovator-oknak hívják őket, és 1-2 %-ra tehető a számuk. Azok, akiknek nem pénz az a 300-350 dollár, de marha kíváncsiak az újdonságokra. Persze fejlesztők is vannak közöttük, a Riftenabled.com-on is zajlik az élet, ahol az emberek osztják meg egymással a cuccaikat. Ettől függetlenül sok a kíváncsi ember, nincs ezzel gond.

  • Menthirist

    veterán

    válasz Jack@l #11 üzenetére

    azért eléggé radikálisan átdolgozták a dk2-őt. Megcsinálták az első prototípust, nem sok ember fért hozzá (talán 30k körüli mennyiséget adtak el), és a visszajelzések alapján szabták át kb a fél mindenséget (low persistence, oled kijelző, külső motion tracking, új szenzorok, stb). Ezzel remélhetőleg sikerült kijavítani azt, hogy a dk1-től többen szédültek. Az nem volt termékesítésre alkalmas, a dk2 sem feltétlen az még (elvégre ergonómiában is ki kell találni, hogy pl a szemüvegesekkel mi legyen), és addig valóban nincs értelme kiadni, amíg a driverek és a szoftveres rész is el nem jut arra a szintre hogy nagyobb körben is használják. Szerintem nincs szó itt arról hogy azért nem engedik eladni, mert be akarják fogni az emberek száját, elvégre nem kevés ember próbálta már ki így is, szóval a hangjukat lehet hallani így is. Az pedig számomra eddig mindenképp pozitív összképű volt.

    Én inkább kicsit örülök annak, hogy nem az a tervük, hogy majd a 3. vagy 4. generációs consumer termék majd használható lesz, hanem azért várnak, amíg össze nem rakják remélhetően jól az egészet. Nem kapkodják el, az biztos, de nem is feltétlen baj ez a mai világban.

    @bunevo: azért van egy kis különbség abban, ha valaki megrendeli az OR-jét, kifizeti, megjön, kipróbálja és eladja (van rá lehetőség), vagy megrendeli 350 dollárért, és mielőtt megjönne, azonnal teszi is fel ebay-re 5000-ért... Előbbi vélemény és tapasztalat, utóbbi vegytiszta nyerészkedés hiszékeny embereken.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés