Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    válasz #95904256 #69 üzenetére

    A felsorolásom nem csak a hsz-edben említettekre tér ki, egyfajta összefoglaló volt. Ugyanígy van amit nem mondtál/nem te mondtál, vagy csak úgy általánosságban "mondhatnád" a problémára, ezt nem tettem minden helyen teljesen világossá, elnézést.

    - késleltetés: Továbbra is azt állítom, hogy a cloud computing a jövőben fog megvalósulni.

    Esetleg ha a hálózat két végpontja között tisztán fénnyel fog terjedni az információ. Na ez nagyon nem ma lesz. :)
    Majd a következő évtizedben elkezdhetünk beszélgetni érdemben a problémáról, addig felesleges előre jósolgatni, ennyi idő az informatikában fél örökkévalóság.

    - sávszélesség: Sehol nem írtam, hogy a jelenlegi eszközök alkalmasak.

    Kb. az egész hálózatot le kéne cserélni hozzá. Csak azért, mert valakik arról álmodoznak, hogy a szerveren fusson a render játékoknál. Rofl.

    - minőség: Megjegyzem pl. a DVD vagy a digitális tv adások is veszteségesen tömörített streamekkel dolgoznak. Vajon ezektől is fanyalogsz? Vagy itt el sem képzelhető, hogy ne vennéd észre a különbséget?

    Az egészen más téma, mert ott nem lenne elérhető az eredeti, tömörítetlen forrás a jelenlegi médiumokon keresztül. Ha ugyanúgy, helyileg lehetne előállítani a veszteségmentes verziót mint játékok esetében, akkor fanyalognék. Így nem, mert nincs más lehetőség.

    Ezzel a hozzáállással soha semmi nem lenne érdemes piacra dobni, mert mire kifejlesztenék addigra úgyis nagyobbak lesznek az igények. A valóság nem ezt igazolja...

    Nem igaz, mert az aktuális konzolok/PC-k tudása alapján alakulnak ki az igények. Azok pedig évekkel előrébb vannak a szerverek lehetőségeihez képest. :P
    Majd ha beérik a szerverek a kliensek által nyújtott lehetőségeket, akkor lehet beszélni megfelelő szerverkapacitásról. Kár hogy ugyanúgy fejlődnek a kliensek is, nehéz dolga lesz a szervereknek.

    Mostanában minden pénzbe kerül és mindig megtalálják a módját, hogy hogyan húzzák ki azt az ember zsebéből...

    Ez mindig így volt és mindig is így lesz amíg ember van a földön. Közhelyekre sajnos nem lehet értelmes vitát építeni, ilyeneket felesleges mondanod.

  • #16939776

    törölt tag

    válasz #95904256 #71 üzenetére

    Amit írtam A jövőre értendő, mármint ha ránk szakad a felhő. Ha az egyik szolgáltató 3-5ms-el gyengébb akkor az ügyfeleket fog veszteni. :K

    "ISP-ek egyelőre nem tudnak mit tenni, mert nem áll rendelkezésükre a megfelelő hardver".

    Rendelkezésükre áll(mármint akár egy előző generációs xeon-on is el kellene botorkálnia) csak nem bővítenek erre a feladatra, mert el vannak foglalva azzal hogy a felhasználók felé ne kövessenek el szerződésszegést :) mármint nő az ügyfelek száma/sávszélesség igénye ezt próbálják most utolérni.

    az 5-6-év alatt nem fog az infrastruktúra ennyit javulni, lehet hogy lesz lehetőség rá de nem itthon->10-12év

  • #16939776

    törölt tag

    válasz #95904256 #68 üzenetére

    Nem a szolgáltató gondja, egészen addig amíg emiatt ügyfeleket nem veszít.

    A távolság legyőzéséhez idő kell, minél távolabb van a szerver annál kínosabb, ennyiben érinti az isp-t.

    Egyetlen dolog amit tehetnének hogy gazdaságtalanul túlméretezik a Throw-put-ot.

    ha a szerver nem az isp tulajdonában van akkor bonyolódik a dolog a rendelkezésre állás, hibaelhárítás miatt.

    Tudom hogy kisarkítottam a dolgot a FullHD-vel meg a 60Fps-el, de ez az amit elvárnék, hamár egy komplett gép árát kifizetem nekik 1-1,5 éven belül. :B

    mondanám hogy 5-éven belül lehet általánosságban feladat végrehajtásra használni bárkinek, játszogatni komolyan 10-15 ÉV amit jósolok. persze nem MO.-n

  • Suker10

    tag

    válasz #95904256 #60 üzenetére

    A telefont nem lehet párhuzamba állítani vele. Egyszerűen semmi hasonlóság nincs.
    Az elterjedést kizárólag az újdonság varázsa motiválta, divat lett belőle. Egyébként egy telefont semmi másra nem használnak a beszélgetésen kívül.
    Miért nem használ mindenki taxit a saját autó helyett?
    1. Nem lehetne kiszolgálni és később sem oldható meg.
    2. Nem éri meg.
    3. A birtoklási vágy.
    4. Függőséget okoz. Nincs szabadságérzet.

    Az erőforrásokat egy kicsivel jobban el lehet osztani, de pl. a minimális teljesítményt igénylő alkalmazásokra értelmetlen. Egy játék árát pár óra után elkérik ezért a szolgáltatásért, a biztosítása egyre drágább lesz, ahogyan a hardvert fejlesztik, szemben az adathordozók fokozatos árcsökkenésével. Egy régebbi játékot olcsón megvehetsz, itt nincs régi játék, vagy sokkal drágábban juthatsz hozzá.
    A hálózatokat sem azért találták ki, hogy a munkaállomásokat kiváltsák.
    A világháború után volt ez divat, az akkori körülmények miatt. Egyetlen dologról szól ez az egész: pénz. :D
    Túl nagy változások kellenének ahhoz, hogy valamennyire megvalósuljon és akkor sem érné meg. Abba belegondoltatok, hogy ez mennyi pénzben kerül, mennyi a fenntartása? Mekkora a konkurencia? Nagyon nagyot lehet bukni vele.

  • julius666

    addikt

    válasz #95904256 #45 üzenetére

    A cloud computinggal alapvető technológiai és gazdasági problémák vannak, ezt már többször leírtam.
    Technológiai problémák:
    - késleltetés: a késleltetés ugye a jelenlegi multis játékoknál is megvan, ezt hívják lagnak. Csakhogy ez itt másfajta lag lenne, itt az irányítás maga késne. Gondolj bele, húzod az egeret és érezhetően lassabban megy után a célkereszt a képernyőn. Használhatatlanná teszi a játékot. Szvsz már 100 ms is baromi zavaró. És hiába mondod hogy el lehet érni manapság is alacsonyabb késleltetéseket (most néztem, google.com 24 ms), de ahhoz lokalizált szerverparkok kellenek (nagyon megdobja a költségeket), illetve az csak 1-1 csomagra vonatkozik, márpedig itt folyamatos nagysebességű streamről beszélünk, ahol ugye a késleltetés-ingadozásokat is korrigálni kell. Ez szintén jelentős késleltetés-növekedést okoz.
    Mindamellett a szerver válaszidejéhez hozzáad még a frame-render ideje (ez ugye most is megvan kliens oldalon, egy képkockányi idő + ami a Vsync-hez kell) illetve a video-stream tömörítés ideje.
    - sávszélesség: pofátlanul nagy kéne minimum 10-20 Mbps, de inkább jóval több, főleg FullHD-hoz. Mindezt úgy, hogy "bérelt vonal" jellegű szolgáltatásként, tehát legalább amíg a játékkal játszunk, addig ezt a sebességet és alacsony késleltetést folyamatosan, nagyon magas rendelkezésre állással tudja. Ja, és a hálózatnak mindezt úgy kell tudnia, hogy mindenki csúcsidőben fog játszani, tehát akkor ki kell szolgálnia mindenkit egyszerre. Na ezt a jelenlegi hálózatok egyáltalán nem tudják biztosítani. Ha nekem nem hiszel, kérdezd Bambano-t talán még tudna egy nagyságrendi árat is mondani egy ilyen kapcsolat mennyibe fájhatna felhasználónként. Csak úgy a miheztartás végett.
    - minőség: itt veszteségesen tömörített streamekről beszélünk, ami magától értetődően rosszabb minőségű lesz mint amit pl. a tv-re kötött konzol kimenetén látsz, mert az veszteségmentes. Ez kit jobban, kit kevésbé fog zavarni (az alkalmazott tömörítési eljárástól és bitrátától függően), én nem kérek belőle, köszönöm.
    - számítási kapacitás: erre lehet mondani, hogy igen, ez folyamatosan fejlődik, egységnyi számítási kapacitást egyre olcsóbban kapsz. Csakhogy azt sokan elfelejtik, az igények ugyanúgy exponenciálisan nőnek. Hiába tudod mondjuk 5 év múlva már a két kezeden megszámlálható számú 0-val végződő összegbe kerülő szerverparkkal kiszolgálni a jelenlegi igényeket, ha akkor már jobb grafika fog kelleni nagyobb felbontáson, nagyobb FPS-el és esetleg többnézetes 3D-ben.

    Gazdaságilag pedig azért röhej az egész, mert ugye a hardver olcsó, a sávszél drága. A klienshardvert a megfelelő számítási kapacitással megkapod annyiért, mint amennyibe mondjuk 3 hónapnyi havidíja fájna egy tényleg nagysebességű internetelérésnek amire mindenképpen szükséged lenne. És azzal hiba nélkül játszhatnál, nem úgy mint a neten keresztül. Emellett pedig ott lenne még az előfizetés a szolgáltatásra...

    Nem is értem informatikával foglalkozó mérnök embereknek hogyan juthat ilyesmi komolyan az eszükbe.

    "nem fontos hogy a jatekaimat barhonnet futtatni tudjam"

    Most így gondolod. Aztán egyszer kipróbálod, majd megszokod és utána már el sem tudod képzelni, hogy milyen a "felhőtlen" élet...

    Ehhez nem kell a rendert is cloudból streamingelni. Elég ha a mentés van cloudban.

    A felhasználónak nem kell érteni a hardveréhez, a szoftverbeállításokhoz, stb. Márpedig az ember kényelmes jószág és a kényelemért hajlandó fizetni, stb...

    Erre lett a konzol kitalálva, csókolom.

  • LordX

    veterán

    válasz #95904256 #60 üzenetére

    B+. Sehol nem mondtam, hogy a mobil konkurencia, az csak egy ok a 'konkurens' problémára, hogy exponenciálisan nő az adatforgalom, amivel amúgy se tudnak mit kezdeni az ISPk, nemhogy csökkentsék a késleltetést.

    A személyeskedést meg tartsd meg magadnak.

  • LordX

    veterán

    válasz #95904256 #56 üzenetére

    Szerintem olvasd el még egyszer mit írtam, mert nyilvánvalóan nem értetted meg.

  • #16939776

    törölt tag

    válasz #95904256 #55 üzenetére

    Jövőben használható lesz, és ezért intel (a saját érdekeit követve) mindent el fog követni.

    Szerintem nem akarják sokáig halogatni a dolgot. Legalább a Win8 megjelenése után kellene tudniuk valamit mutatni, a köv. DirectX fejlesztésének elkezdése előtt, hogy az felhős megoldásukra gyúrjanak a játékgyártók, és ne a konkurensére, vagy a DX12-re...

    A felhasználóknak 2-300 doláros "klienseket" így is úgyis el lehet sózni, mondjuk 1-2 évente újjat. Ezen minimális részesedésük van ~25%. de stabil. Ha egy két évente csökkentik a csíkszélességet, egy két újítással, jobb energiagazdálkodással karöltve, akkor le is fogja cserélni a user legalább 2 évente.

    Természetesen a szerver oldalhoz is tudják hozni az "erőforrást", sőt szívesebben gyártanák 6-700Usd-s Xeon procikat a gyártósoron mint holmi 300Usd-os SB-ket, mert nekik ugyan akkora a fajlagos költsége mindkettőnek.
    Az általuk generált igényeket kielégítik, utána már csak 2-3 évente kell lecserélni a sok százezer szervert, persze csak a szinten tartás kedvéért :DDD

    Mivel a felhasználók egyre kisebb része hajlandó évente 1-200K-t ért (egy összegben) új pc-t vásárolni (ha követi a piac a jóslatokat), így ezzel a módszerrel lehet kevésbé fájdalmasan kiemelni az ügyfelek zsebéből ugyan ezt az összeget.

  • bitblueduck

    senior tag

    válasz #95904256 #45 üzenetére

    El sem tudják képzelni, hogy a 2-300ms-os válaszidő célirányos fejlesztésekkel akár néhány éven belül is a tizedére is csökkenthető.
    Nem fogja az egesz vilag lecserelni a halozatat, hogy par even belul 20-30 ms-es ping legyen.
    fix havidíjért mindig a legújabb játékokkal játszhatsz egy olyan hardveren ami biztosan kielégíti az igényeidet
    Nem tudom sehogy elkepzelni, hogy a mainal olcsobb megoldast szeretnenek rank sozni. annyiban kulonbozik ez, hogy kifizettetik a gep arat Veled, csak a vegen nem lesz a tied.
    A colud computingnak is ki kell forrnia magát.
    1960 ota volt ideje kiforrni, most csak olyan helyre probalkoznak be vele, ahol ertelme nincs pl #51 miatt.

  • LordX

    veterán

    válasz #95904256 #45 üzenetére

    "a 2-300ms-os válaszidő célirányos fejlesztésekkel akár néhány éven belül is a tizedére is csökkenthető"

    Ez így igaz. Viszont jelenleg nem ez irányba megy a fejlesztés, a szolgáltatók már azért is vért izzadnak, hogy egyáltalán el tudják vinni az exponenciálisan növekvő adatmennyiséget, nem hogy a jelenlegi késleltetéseket csökkentsék, és nem várható, hogy a következő 1-2 évtizedben ez a tendencia megfordulna, legalább is addig nem, amíg a Föld összes lakója nem kap szélessávú mobilnetet, Szahara közepét és Antarktiszt beleértve. (Ugyanis az okostelefonok forgalomigény-növekedése az, ami a leggyorsabban növekszik jelenleg Edit: freudi elszólás, de belegondolva igen, a növekedés növekedése)

    Hozzászámolva azt, hogy egy mobilban annyi számítási teljesítmény van, mint egy desktop PC-ben 10 éve, még 10 év múlva meg a Crysist 3-at fogják futtatni, egyszerűen fel se merül az igény a számítási teljesítmény központosítására (az ötlet persze felmerül, lásd cikk), így nem valószínű az, hogy hirtelen az egész világ sarkára fordul, és vékonykliens+cloud irányba indul.

    Majd ha a körülmények megváltoznak, akkor.

  • #16939776

    törölt tag

    válasz #95904256 #50 üzenetére

    Mekkora processzor (HPC-nél vga) erő kell egy felhasználónak a játék akadásmentes futtatására?( nem tudok elvonatkoztatni a mai kor, közepes igényű játékaitól)

    Ha csak 1 szálat megesz akkor is gazdaságtalan (vagy olyan áron lesz hogy ne legyen az ;] )
    Egy 128 utas szerver kitud szolgálni ?64? user-t folyamatos 30Mb/s-es(tömörített FullHD 60Fps) stream-el?

    Nekem ez kicsit meredek :B

    Ha csak ez megy rajta, és 3 éves elavulást, áramfogyasztást veszünk figyelembe akkor kb.:20000 huf-os havidíjjal lehet számolni (64 user). Persze valószínű hogy Intel szívjóságból alja a felét, az első két évben :))

    A 20000 darab szervert nem viccből írtam.

  • #16939776

    törölt tag

    válasz #95904256 #45 üzenetére

    A fantáziámmal egyenlőre nincs baj, egedül a lag amit nem tudok elviselni ;)

    Kíváncsi vagyok hogy mikor fogják ledobálni Magyarisztánra azt a 20000 szervert, ami a lakosságot maradéktalanul kiszolgálná, mindezt egy kábeltévé áráért...

  • bitblueduck

    senior tag

    válasz #95904256 #42 üzenetére

    Mindenesetre latszik a hozzaszolasokbol, hogy ez nem jatekra a legoptimalisabb otlet. Ha van egy szervered, ami az ido 99%-aban nem csinal semmit, viszont a maradek 1%-ban pedig majdnem osszeomlik, mert tul van terhelve, oda idealis. Pl suliban targyfelvetelnel 5-15 perces valaszidok voltak a szerver felol, amikor ejfelkor megnyilt, ott jol jott volna a 2-300 ms-os valaszido, nem kell 50 msec alatt. Cloud az jo ott, ahol lehet alkalmazni. Jatek eseten a "vekony kliens" gepem is jo, normal esetben nem kell idonkent 1000x-es szamitasi kapacitas, es az is jol jon, hogy pl nem nyugat europaban rendereli a videokartya a kepet es kuldi budapestre videostreamkent, nem fontos hogy a jatekaimat barhonnet futtatni tudjam stb.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés