- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Apple Watch
Új hozzászólás Aktív témák
-
julius666
addikt
válasz
#95904256 #69 üzenetére
A felsorolásom nem csak a hsz-edben említettekre tér ki, egyfajta összefoglaló volt. Ugyanígy van amit nem mondtál/nem te mondtál, vagy csak úgy általánosságban "mondhatnád" a problémára, ezt nem tettem minden helyen teljesen világossá, elnézést.
- késleltetés: Továbbra is azt állítom, hogy a cloud computing a jövőben fog megvalósulni.
Esetleg ha a hálózat két végpontja között tisztán fénnyel fog terjedni az információ. Na ez nagyon nem ma lesz.
Majd a következő évtizedben elkezdhetünk beszélgetni érdemben a problémáról, addig felesleges előre jósolgatni, ennyi idő az informatikában fél örökkévalóság.- sávszélesség: Sehol nem írtam, hogy a jelenlegi eszközök alkalmasak.
Kb. az egész hálózatot le kéne cserélni hozzá. Csak azért, mert valakik arról álmodoznak, hogy a szerveren fusson a render játékoknál. Rofl.
- minőség: Megjegyzem pl. a DVD vagy a digitális tv adások is veszteségesen tömörített streamekkel dolgoznak. Vajon ezektől is fanyalogsz? Vagy itt el sem képzelhető, hogy ne vennéd észre a különbséget?
Az egészen más téma, mert ott nem lenne elérhető az eredeti, tömörítetlen forrás a jelenlegi médiumokon keresztül. Ha ugyanúgy, helyileg lehetne előállítani a veszteségmentes verziót mint játékok esetében, akkor fanyalognék. Így nem, mert nincs más lehetőség.
Ezzel a hozzáállással soha semmi nem lenne érdemes piacra dobni, mert mire kifejlesztenék addigra úgyis nagyobbak lesznek az igények. A valóság nem ezt igazolja...
Nem igaz, mert az aktuális konzolok/PC-k tudása alapján alakulnak ki az igények. Azok pedig évekkel előrébb vannak a szerverek lehetőségeihez képest.
Majd ha beérik a szerverek a kliensek által nyújtott lehetőségeket, akkor lehet beszélni megfelelő szerverkapacitásról. Kár hogy ugyanúgy fejlődnek a kliensek is, nehéz dolga lesz a szervereknek.Mostanában minden pénzbe kerül és mindig megtalálják a módját, hogy hogyan húzzák ki azt az ember zsebéből...
Ez mindig így volt és mindig is így lesz amíg ember van a földön. Közhelyekre sajnos nem lehet értelmes vitát építeni, ilyeneket felesleges mondanod.
-
#16939776
törölt tag
válasz
#95904256 #71 üzenetére
Amit írtam A jövőre értendő, mármint ha ránk szakad a felhő. Ha az egyik szolgáltató 3-5ms-el gyengébb akkor az ügyfeleket fog veszteni.
"ISP-ek egyelőre nem tudnak mit tenni, mert nem áll rendelkezésükre a megfelelő hardver".
Rendelkezésükre áll(mármint akár egy előző generációs xeon-on is el kellene botorkálnia) csak nem bővítenek erre a feladatra, mert el vannak foglalva azzal hogy a felhasználók felé ne kövessenek el szerződésszegést
mármint nő az ügyfelek száma/sávszélesség igénye ezt próbálják most utolérni.
az 5-6-év alatt nem fog az infrastruktúra ennyit javulni, lehet hogy lesz lehetőség rá de nem itthon->10-12év
-
#16939776
törölt tag
válasz
#95904256 #68 üzenetére
Nem a szolgáltató gondja, egészen addig amíg emiatt ügyfeleket nem veszít.
A távolság legyőzéséhez idő kell, minél távolabb van a szerver annál kínosabb, ennyiben érinti az isp-t.
Egyetlen dolog amit tehetnének hogy gazdaságtalanul túlméretezik a Throw-put-ot.
ha a szerver nem az isp tulajdonában van akkor bonyolódik a dolog a rendelkezésre állás, hibaelhárítás miatt.
Tudom hogy kisarkítottam a dolgot a FullHD-vel meg a 60Fps-el, de ez az amit elvárnék, hamár egy komplett gép árát kifizetem nekik 1-1,5 éven belül.
mondanám hogy 5-éven belül lehet általánosságban feladat végrehajtásra használni bárkinek, játszogatni komolyan 10-15 ÉV amit jósolok. persze nem MO.-n
-
Suker10
tag
válasz
#95904256 #60 üzenetére
A telefont nem lehet párhuzamba állítani vele. Egyszerűen semmi hasonlóság nincs.
Az elterjedést kizárólag az újdonság varázsa motiválta, divat lett belőle. Egyébként egy telefont semmi másra nem használnak a beszélgetésen kívül.
Miért nem használ mindenki taxit a saját autó helyett?
1. Nem lehetne kiszolgálni és később sem oldható meg.
2. Nem éri meg.
3. A birtoklási vágy.
4. Függőséget okoz. Nincs szabadságérzet.Az erőforrásokat egy kicsivel jobban el lehet osztani, de pl. a minimális teljesítményt igénylő alkalmazásokra értelmetlen. Egy játék árát pár óra után elkérik ezért a szolgáltatásért, a biztosítása egyre drágább lesz, ahogyan a hardvert fejlesztik, szemben az adathordozók fokozatos árcsökkenésével. Egy régebbi játékot olcsón megvehetsz, itt nincs régi játék, vagy sokkal drágábban juthatsz hozzá.
A hálózatokat sem azért találták ki, hogy a munkaállomásokat kiváltsák.
A világháború után volt ez divat, az akkori körülmények miatt. Egyetlen dologról szól ez az egész: pénz.
Túl nagy változások kellenének ahhoz, hogy valamennyire megvalósuljon és akkor sem érné meg. Abba belegondoltatok, hogy ez mennyi pénzben kerül, mennyi a fenntartása? Mekkora a konkurencia? Nagyon nagyot lehet bukni vele. -
julius666
addikt
válasz
#95904256 #45 üzenetére
A cloud computinggal alapvető technológiai és gazdasági problémák vannak, ezt már többször leírtam.
Technológiai problémák:
- késleltetés: a késleltetés ugye a jelenlegi multis játékoknál is megvan, ezt hívják lagnak. Csakhogy ez itt másfajta lag lenne, itt az irányítás maga késne. Gondolj bele, húzod az egeret és érezhetően lassabban megy után a célkereszt a képernyőn. Használhatatlanná teszi a játékot. Szvsz már 100 ms is baromi zavaró. És hiába mondod hogy el lehet érni manapság is alacsonyabb késleltetéseket (most néztem, google.com 24 ms), de ahhoz lokalizált szerverparkok kellenek (nagyon megdobja a költségeket), illetve az csak 1-1 csomagra vonatkozik, márpedig itt folyamatos nagysebességű streamről beszélünk, ahol ugye a késleltetés-ingadozásokat is korrigálni kell. Ez szintén jelentős késleltetés-növekedést okoz.
Mindamellett a szerver válaszidejéhez hozzáad még a frame-render ideje (ez ugye most is megvan kliens oldalon, egy képkockányi idő + ami a Vsync-hez kell) illetve a video-stream tömörítés ideje.
- sávszélesség: pofátlanul nagy kéne minimum 10-20 Mbps, de inkább jóval több, főleg FullHD-hoz. Mindezt úgy, hogy "bérelt vonal" jellegű szolgáltatásként, tehát legalább amíg a játékkal játszunk, addig ezt a sebességet és alacsony késleltetést folyamatosan, nagyon magas rendelkezésre állással tudja. Ja, és a hálózatnak mindezt úgy kell tudnia, hogy mindenki csúcsidőben fog játszani, tehát akkor ki kell szolgálnia mindenkit egyszerre. Na ezt a jelenlegi hálózatok egyáltalán nem tudják biztosítani. Ha nekem nem hiszel, kérdezd Bambano-t talán még tudna egy nagyságrendi árat is mondani egy ilyen kapcsolat mennyibe fájhatna felhasználónként. Csak úgy a miheztartás végett.
- minőség: itt veszteségesen tömörített streamekről beszélünk, ami magától értetődően rosszabb minőségű lesz mint amit pl. a tv-re kötött konzol kimenetén látsz, mert az veszteségmentes. Ez kit jobban, kit kevésbé fog zavarni (az alkalmazott tömörítési eljárástól és bitrátától függően), én nem kérek belőle, köszönöm.
- számítási kapacitás: erre lehet mondani, hogy igen, ez folyamatosan fejlődik, egységnyi számítási kapacitást egyre olcsóbban kapsz. Csakhogy azt sokan elfelejtik, az igények ugyanúgy exponenciálisan nőnek. Hiába tudod mondjuk 5 év múlva már a két kezeden megszámlálható számú 0-val végződő összegbe kerülő szerverparkkal kiszolgálni a jelenlegi igényeket, ha akkor már jobb grafika fog kelleni nagyobb felbontáson, nagyobb FPS-el és esetleg többnézetes 3D-ben.Gazdaságilag pedig azért röhej az egész, mert ugye a hardver olcsó, a sávszél drága. A klienshardvert a megfelelő számítási kapacitással megkapod annyiért, mint amennyibe mondjuk 3 hónapnyi havidíja fájna egy tényleg nagysebességű internetelérésnek amire mindenképpen szükséged lenne. És azzal hiba nélkül játszhatnál, nem úgy mint a neten keresztül. Emellett pedig ott lenne még az előfizetés a szolgáltatásra...
Nem is értem informatikával foglalkozó mérnök embereknek hogyan juthat ilyesmi komolyan az eszükbe.
"nem fontos hogy a jatekaimat barhonnet futtatni tudjam"
Most így gondolod. Aztán egyszer kipróbálod, majd megszokod és utána már el sem tudod képzelni, hogy milyen a "felhőtlen" élet...
Ehhez nem kell a rendert is cloudból streamingelni. Elég ha a mentés van cloudban.
A felhasználónak nem kell érteni a hardveréhez, a szoftverbeállításokhoz, stb. Márpedig az ember kényelmes jószág és a kényelemért hajlandó fizetni, stb...
Erre lett a konzol kitalálva, csókolom.
-
-
#16939776
törölt tag
válasz
#95904256 #55 üzenetére
Jövőben használható lesz, és ezért intel (a saját érdekeit követve) mindent el fog követni.
Szerintem nem akarják sokáig halogatni a dolgot. Legalább a Win8 megjelenése után kellene tudniuk valamit mutatni, a köv. DirectX fejlesztésének elkezdése előtt, hogy az felhős megoldásukra gyúrjanak a játékgyártók, és ne a konkurensére, vagy a DX12-re...
A felhasználóknak 2-300 doláros "klienseket" így is úgyis el lehet sózni, mondjuk 1-2 évente újjat. Ezen minimális részesedésük van ~25%. de stabil. Ha egy két évente csökkentik a csíkszélességet, egy két újítással, jobb energiagazdálkodással karöltve, akkor le is fogja cserélni a user legalább 2 évente.
Természetesen a szerver oldalhoz is tudják hozni az "erőforrást", sőt szívesebben gyártanák 6-700Usd-s Xeon procikat a gyártósoron mint holmi 300Usd-os SB-ket, mert nekik ugyan akkora a fajlagos költsége mindkettőnek.
Az általuk generált igényeket kielégítik, utána már csak 2-3 évente kell lecserélni a sok százezer szervert, persze csak a szinten tartás kedvéértMivel a felhasználók egyre kisebb része hajlandó évente 1-200K-t ért (egy összegben) új pc-t vásárolni (ha követi a piac a jóslatokat), így ezzel a módszerrel lehet kevésbé fájdalmasan kiemelni az ügyfelek zsebéből ugyan ezt az összeget.
-
bitblueduck
senior tag
válasz
#95904256 #45 üzenetére
El sem tudják képzelni, hogy a 2-300ms-os válaszidő célirányos fejlesztésekkel akár néhány éven belül is a tizedére is csökkenthető.
Nem fogja az egesz vilag lecserelni a halozatat, hogy par even belul 20-30 ms-es ping legyen.
fix havidíjért mindig a legújabb játékokkal játszhatsz egy olyan hardveren ami biztosan kielégíti az igényeidet
Nem tudom sehogy elkepzelni, hogy a mainal olcsobb megoldast szeretnenek rank sozni. annyiban kulonbozik ez, hogy kifizettetik a gep arat Veled, csak a vegen nem lesz a tied.
A colud computingnak is ki kell forrnia magát.
1960 ota volt ideje kiforrni, most csak olyan helyre probalkoznak be vele, ahol ertelme nincs pl #51 miatt. -
LordX
veterán
válasz
#95904256 #45 üzenetére
"a 2-300ms-os válaszidő célirányos fejlesztésekkel akár néhány éven belül is a tizedére is csökkenthető"
Ez így igaz. Viszont jelenleg nem ez irányba megy a fejlesztés, a szolgáltatók már azért is vért izzadnak, hogy egyáltalán el tudják vinni az exponenciálisan növekvő adatmennyiséget, nem hogy a jelenlegi késleltetéseket csökkentsék, és nem várható, hogy a következő 1-2 évtizedben ez a tendencia megfordulna, legalább is addig nem, amíg a Föld összes lakója nem kap szélessávú mobilnetet, Szahara közepét és Antarktiszt beleértve. (Ugyanis az okostelefonok forgalomigény-növekedése az, ami a leggyorsabban növekszik jelenleg Edit: freudi elszólás, de belegondolva igen, a növekedés növekedése)
Hozzászámolva azt, hogy egy mobilban annyi számítási teljesítmény van, mint egy desktop PC-ben 10 éve, még 10 év múlva meg a Crysist 3-at fogják futtatni, egyszerűen fel se merül az igény a számítási teljesítmény központosítására (az ötlet persze felmerül, lásd cikk), így nem valószínű az, hogy hirtelen az egész világ sarkára fordul, és vékonykliens+cloud irányba indul.
Majd ha a körülmények megváltoznak, akkor.
-
#16939776
törölt tag
válasz
#95904256 #50 üzenetére
Mekkora processzor (HPC-nél vga) erő kell egy felhasználónak a játék akadásmentes futtatására?( nem tudok elvonatkoztatni a mai kor, közepes igényű játékaitól)
Ha csak 1 szálat megesz akkor is gazdaságtalan (vagy olyan áron lesz hogy ne legyen az
)
Egy 128 utas szerver kitud szolgálni ?64? user-t folyamatos 30Mb/s-es(tömörített FullHD 60Fps) stream-el?Nekem ez kicsit meredek
Ha csak ez megy rajta, és 3 éves elavulást, áramfogyasztást veszünk figyelembe akkor kb.:20000 huf-os havidíjjal lehet számolni (64 user). Persze valószínű hogy Intel szívjóságból alja a felét, az első két évben
A 20000 darab szervert nem viccből írtam.
-
bitblueduck
senior tag
válasz
#95904256 #42 üzenetére
Mindenesetre latszik a hozzaszolasokbol, hogy ez nem jatekra a legoptimalisabb otlet. Ha van egy szervered, ami az ido 99%-aban nem csinal semmit, viszont a maradek 1%-ban pedig majdnem osszeomlik, mert tul van terhelve, oda idealis. Pl suliban targyfelvetelnel 5-15 perces valaszidok voltak a szerver felol, amikor ejfelkor megnyilt, ott jol jott volna a 2-300 ms-os valaszido, nem kell 50 msec alatt. Cloud az jo ott, ahol lehet alkalmazni. Jatek eseten a "vekony kliens" gepem is jo, normal esetben nem kell idonkent 1000x-es szamitasi kapacitas, es az is jol jon, hogy pl nem nyugat europaban rendereli a videokartya a kepet es kuldi budapestre videostreamkent, nem fontos hogy a jatekaimat barhonnet futtatni tudjam stb.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ROG Astral GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition - 32 HÓNAP IPON GARANCIA
- GAINWARD RTX 4070 Ghost OC 12GB - ÚJ! 3 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- XFX Swift Radeon RX 9070 OC Triple Fan Gaming Edition
- MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E6430 - i5-3GEN I 8GB I 320GB I HDMI I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest