- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Milyen okostelefont vegyek?
- Légies iPhone halvány színei
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Google Pixel topik
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- iPhone topik
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
Suker10
tag
Így van, nem létezik. Az optikai kábelben a fény nem érheti el a fénysebességet, még a legjobb minőségű esetén sem, egyedül vákuumban képes rá. Optikai szálban a fénysebesség ~66 %-ával terjed, ami megegyezik a feszültséghullám terjedési sebességével.
A fény semmivel sem gyorsabb. Erre még rájön az is, hogy a kábelek tökéletlensége miatt a sebessége jelentősen lassul. Nincs tökéletes illesztés sem és az öregedéssel egyre rosszabb lesz. Egyedül a mikrohullámok képesek a fénysebesség 99,8 %-ával haladni. Vákuumban mindegyik azonos sebességet ér el, ami kb. 299 792 km/s.
Szinte lényegtelen a sebessége, mert hiába nagy, ha nincs, ami kezelni tudja.
Az átvitt adatmennyiség sem a fény sebességétől függ. Az internet nem erre lett kitalálva, akkor lehetne csökkenteni, ha nem lennének szegmensek. Az viszont már nem internet. -
ddekany
veterán
"A másik probléma a játékokhoz szükséges teljesítmény, amit szintén nem lehet megoldani, mert az a GPU ugyanúgy kell, ami egy PC esetében megvan."
Ezzel önmagában mi a gond? Annyi GPU kell ahányan max. egyszerre játszanak... Most is annyi van (illetve valamivel több), tehát ebből a szempontból nem rosszabb a helyzet.
-
julius666
addikt
Az elektromos jel is fénysebességgel terjed
Nem, kb. 2/3-a a sebessége a fénysebességnek.
Mondjuk a cikkcakkban terjedés nem tudom hogy mennyit lassít, de lényegtelen, a rézvezeték sebessége is elég lenne. A gond azzal van, sok helyen kell átalakítani a fényt elektromossággá majd vissza (a routereknél), illetve a tisztán fénnyel dolgozó routerek tudtommal gyorsabbak amúgy is.
-
Suker10
tag
Ezt így nem lehet meghatározni, a kábel minőségétől függ, de nincs is értelme meghatározni, mert a szabványok nem engedik a maximális hossz kihasználását. Egy jó optikai kábel akár 200 km távolság esetén is működik regenerátor nélkül. Nincs áthallás, viszont van pl. gyártási hiba, telepítési hiba, szóródás, abszorpció, diszperzió, kromatikus diszperzió, öregedés, nem megfelelő teherviselés és tisztaság. Tehát akár jóval több szálzaj is lehet.
A probléma az, hogy nem csak a kábelek okozzák ezt a késleltetést, nagyrészt olyan elemek, amiket nélküle nem lehet működtetni. Pl. a különböző eszközöknek is időre van szükségük a jelek azonosításához. A késleltetésnek nem sok köze van a sávszélességhez. Tisztán fény alapú átvitel nincs. Ha mindenhol optikai kábel lenne, akkor is megmaradna a késleltetés.
A másik probléma a játékokhoz szükséges teljesítmény, amit szintén nem lehet megoldani, mert az a GPU ugyanúgy kell, ami egy PC esetében megvan. A számítási felhő igazi kihasználására akkor van lehetőség, ha nincs megosztva, hanem egyetlen probléma megoldására van koncentrálva. Minél több felhasználó kerül a rendszerbe, annál kevesebb lesz a rá jutó virtuális gép teljesítménye. -
azbest
félisten
válasz
julius666 #73 üzenetére
Esetleg ha a hálózat két végpontja között tisztán fénnyel fog terjedni az információ.
Nos, ha jól tudom az optikai kábelen lassabban terjed a jel, mint a rézkábelen == nagyobb ping. A fény pattog falról-falra == hosszabb utat tesz meg. Az elektromos jel is fénysebességgel terjed, de annak nem kell cikk-cakkban közlekednie. Az optikai adatátvitel nem érzékeny az elektro szmogra és szinte tetszőlegesen növelhető az adatátviteli sebesség, de a pingje attól még lehet magasabb.
-
ddekany
veterán
válasz
julius666 #73 üzenetére
"Kb. az egész hálózatot le kéne cserélni hozzá. Csak azért, mert valakik arról álmodoznak, hogy a szerveren fusson a render játékoknál. Rofl."
Ha csak emiatt cserélnék le... De el lehet képzelni, hogy mennyire komoly érdekek húzódnak meg a mögött, hogy neked egyáltalán ne legyen helyben teljes értékű számítógéped (munkára sem, semmire sem), csak terminálod. Viszont amíg az embereknek fontos a játék is, addig akadály, hogy az nincs a terminálon. Tehát azon a téren is próbálják megoldani a terminálosítást. Szóval én simán el tudom képzelni, hogy pár évtized alatt nagyságrendileg brutálisabb hálózat lesz csak azért, hogy a szórakoztatás is ott menjen.
Ami a késleltetést illeti... én nem vagyok biztos benne, hogy akár a mai szerencsésebb de reálisan elérhető késleltetés (200ms kb?) zavarna egy alkalmi játékost (casual, kazuár, stb). Max. először kicsit furcsának érzi, nem tudja miért, aztán megszokja. (Veszíteni mai játékokban már úgysem nagyon lehet, szóval ilyen szempontból sem gond. A látvány/hangulat ma már a lényeg.) Gondolj a mostani konzolok hadonászós kontrollereire, azoknak is milyen botrányos a késleltetésük, még sincs belőle néplázadás, mindenki boldog néhány közellenség
kockán kívül.
-
#16939776
törölt tag
válasz
#16939776 #72 üzenetére
Nem hiszem hogy Mo-on rá tudnák venni a népet hogy kell neki a 200/200-as net, és fizetne érte havi 30-40K csak azért hogy megnézze a leveleit. Mármint aki komolyan játszana rajta-mondjuk 1%-, azzal biztos nem tudják megfinanszíroztatni a szükséges fejlesztés költségeit.
-
julius666
addikt
válasz
#95904256 #69 üzenetére
A felsorolásom nem csak a hsz-edben említettekre tér ki, egyfajta összefoglaló volt. Ugyanígy van amit nem mondtál/nem te mondtál, vagy csak úgy általánosságban "mondhatnád" a problémára, ezt nem tettem minden helyen teljesen világossá, elnézést.
- késleltetés: Továbbra is azt állítom, hogy a cloud computing a jövőben fog megvalósulni.
Esetleg ha a hálózat két végpontja között tisztán fénnyel fog terjedni az információ. Na ez nagyon nem ma lesz.
Majd a következő évtizedben elkezdhetünk beszélgetni érdemben a problémáról, addig felesleges előre jósolgatni, ennyi idő az informatikában fél örökkévalóság.- sávszélesség: Sehol nem írtam, hogy a jelenlegi eszközök alkalmasak.
Kb. az egész hálózatot le kéne cserélni hozzá. Csak azért, mert valakik arról álmodoznak, hogy a szerveren fusson a render játékoknál. Rofl.
- minőség: Megjegyzem pl. a DVD vagy a digitális tv adások is veszteségesen tömörített streamekkel dolgoznak. Vajon ezektől is fanyalogsz? Vagy itt el sem képzelhető, hogy ne vennéd észre a különbséget?
Az egészen más téma, mert ott nem lenne elérhető az eredeti, tömörítetlen forrás a jelenlegi médiumokon keresztül. Ha ugyanúgy, helyileg lehetne előállítani a veszteségmentes verziót mint játékok esetében, akkor fanyalognék. Így nem, mert nincs más lehetőség.
Ezzel a hozzáállással soha semmi nem lenne érdemes piacra dobni, mert mire kifejlesztenék addigra úgyis nagyobbak lesznek az igények. A valóság nem ezt igazolja...
Nem igaz, mert az aktuális konzolok/PC-k tudása alapján alakulnak ki az igények. Azok pedig évekkel előrébb vannak a szerverek lehetőségeihez képest.
Majd ha beérik a szerverek a kliensek által nyújtott lehetőségeket, akkor lehet beszélni megfelelő szerverkapacitásról. Kár hogy ugyanúgy fejlődnek a kliensek is, nehéz dolga lesz a szervereknek.Mostanában minden pénzbe kerül és mindig megtalálják a módját, hogy hogyan húzzák ki azt az ember zsebéből...
Ez mindig így volt és mindig is így lesz amíg ember van a földön. Közhelyekre sajnos nem lehet értelmes vitát építeni, ilyeneket felesleges mondanod.
-
#16939776
törölt tag
válasz
#95904256 #71 üzenetére
Amit írtam A jövőre értendő, mármint ha ránk szakad a felhő. Ha az egyik szolgáltató 3-5ms-el gyengébb akkor az ügyfeleket fog veszteni.
"ISP-ek egyelőre nem tudnak mit tenni, mert nem áll rendelkezésükre a megfelelő hardver".
Rendelkezésükre áll(mármint akár egy előző generációs xeon-on is el kellene botorkálnia) csak nem bővítenek erre a feladatra, mert el vannak foglalva azzal hogy a felhasználók felé ne kövessenek el szerződésszegést
mármint nő az ügyfelek száma/sávszélesség igénye ezt próbálják most utolérni.
az 5-6-év alatt nem fog az infrastruktúra ennyit javulni, lehet hogy lesz lehetőség rá de nem itthon->10-12év
-
#95904256
törölt tag
válasz
#16939776 #70 üzenetére
Brrr... Maradjunk abban, hogy az ISP-ek egyelőre nem tudnak mit tenni, mert nem áll rendelkezésükre a megfelelő hardver. Mivel ez mindegyik ISP-re vonatkozik, így ez miatt biztosan nem veszítenek ügyfeleket sem.
Azzal nincs semmi baj, hogy kisarkítod a dolgot ( FHD / 60fps / stb ). Egy eszköz / szolgáltatás akkor jó, ha szélsőséges esetben is hozza az elvárható minimumot.
Te 10-15 évre jósolod mire kiforr a technika, én meg 5-6 évre. Teszem ezt azért, mert úgy látom, hogy most kezdenek el ez irányba fejleszteni a nagyok.
-
#16939776
törölt tag
válasz
#95904256 #68 üzenetére
Nem a szolgáltató gondja, egészen addig amíg emiatt ügyfeleket nem veszít.
A távolság legyőzéséhez idő kell, minél távolabb van a szerver annál kínosabb, ennyiben érinti az isp-t.
Egyetlen dolog amit tehetnének hogy gazdaságtalanul túlméretezik a Throw-put-ot.
ha a szerver nem az isp tulajdonában van akkor bonyolódik a dolog a rendelkezésre állás, hibaelhárítás miatt.
Tudom hogy kisarkítottam a dolgot a FullHD-vel meg a 60Fps-el, de ez az amit elvárnék, hamár egy komplett gép árát kifizetem nekik 1-1,5 éven belül.
mondanám hogy 5-éven belül lehet általánosságban feladat végrehajtásra használni bárkinek, játszogatni komolyan 10-15 ÉV amit jósolok. persze nem MO.-n
-
#95904256
törölt tag
válasz
julius666 #65 üzenetére
"- késleltetés: ... És hiába mondod hogy el lehet érni manapság is alacsonyabb késleltetéseket"
Ezt honnan veszed? Mert én ilyet sehol nem írtam. Az ellenkezőjét viszont igen.
Továbbra is azt állítom, hogy a cloud computing a jövőben fog megvalósulni."- sávszélesség: ... Na ezt a jelenlegi hálózatok egyáltalán nem tudják biztosítani"
Sehol nem írtam, hogy a jelenlegi eszközök alkalmasak. Az viszont igen, hogy az ellenkezőjével egyetértek.
"- minőség: itt veszteségesen tömörített streamekről beszélünk, ami magától értetődően rosszabb minőségű lesz ... én nem kérek belőle, köszönöm."
Eddig még egy szó nem esett itt a minőségről. Megjegyzem pl. a DVD vagy a digitális tv adások is veszteségesen tömörített streamekkel dolgoznak. Vajon ezektől is fanyalogsz? Vagy itt el sem képzelhető, hogy ne vennéd észre a különbséget?
"- számítási kapacitás: ... Csakhogy azt sokan elfelejtik, az igények ugyanúgy exponenciálisan nőnek. Hiába tudod mondjuk 5 év múlva már a két kezeden megszámlálható számú 0-val végződő összegbe kerülő szerverparkkal kiszolgálni a jelenlegi igényeket, ha akkor már jobb grafika fog kelleni nagyobb felbontáson, nagyobb FPS-el és esetleg többnézetes 3D-ben."
Ezzel a hozzáállással soha semmi nem lenne érdemes piacra dobni, mert mire kifejlesztenék addigra úgyis nagyobbak lesznek az igények. A valóság nem ezt igazolja...
"Gazdaságilag pedig azért röhej az egész, mert ugye a hardver olcsó, a sávszél drága."
Mostanában minden pénzbe kerül és mindig megtalálják a módját, hogy hogyan húzzák ki azt az ember zsebéből...
-
Suker10
tag
válasz
#95904256 #60 üzenetére
A telefont nem lehet párhuzamba állítani vele. Egyszerűen semmi hasonlóság nincs.
Az elterjedést kizárólag az újdonság varázsa motiválta, divat lett belőle. Egyébként egy telefont semmi másra nem használnak a beszélgetésen kívül.
Miért nem használ mindenki taxit a saját autó helyett?
1. Nem lehetne kiszolgálni és később sem oldható meg.
2. Nem éri meg.
3. A birtoklási vágy.
4. Függőséget okoz. Nincs szabadságérzet.Az erőforrásokat egy kicsivel jobban el lehet osztani, de pl. a minimális teljesítményt igénylő alkalmazásokra értelmetlen. Egy játék árát pár óra után elkérik ezért a szolgáltatásért, a biztosítása egyre drágább lesz, ahogyan a hardvert fejlesztik, szemben az adathordozók fokozatos árcsökkenésével. Egy régebbi játékot olcsón megvehetsz, itt nincs régi játék, vagy sokkal drágábban juthatsz hozzá.
A hálózatokat sem azért találták ki, hogy a munkaállomásokat kiváltsák.
A világháború után volt ez divat, az akkori körülmények miatt. Egyetlen dologról szól ez az egész: pénz.
Túl nagy változások kellenének ahhoz, hogy valamennyire megvalósuljon és akkor sem érné meg. Abba belegondoltatok, hogy ez mennyi pénzben kerül, mennyi a fenntartása? Mekkora a konkurencia? Nagyon nagyot lehet bukni vele. -
julius666
addikt
válasz
#95904256 #45 üzenetére
A cloud computinggal alapvető technológiai és gazdasági problémák vannak, ezt már többször leírtam.
Technológiai problémák:
- késleltetés: a késleltetés ugye a jelenlegi multis játékoknál is megvan, ezt hívják lagnak. Csakhogy ez itt másfajta lag lenne, itt az irányítás maga késne. Gondolj bele, húzod az egeret és érezhetően lassabban megy után a célkereszt a képernyőn. Használhatatlanná teszi a játékot. Szvsz már 100 ms is baromi zavaró. És hiába mondod hogy el lehet érni manapság is alacsonyabb késleltetéseket (most néztem, google.com 24 ms), de ahhoz lokalizált szerverparkok kellenek (nagyon megdobja a költségeket), illetve az csak 1-1 csomagra vonatkozik, márpedig itt folyamatos nagysebességű streamről beszélünk, ahol ugye a késleltetés-ingadozásokat is korrigálni kell. Ez szintén jelentős késleltetés-növekedést okoz.
Mindamellett a szerver válaszidejéhez hozzáad még a frame-render ideje (ez ugye most is megvan kliens oldalon, egy képkockányi idő + ami a Vsync-hez kell) illetve a video-stream tömörítés ideje.
- sávszélesség: pofátlanul nagy kéne minimum 10-20 Mbps, de inkább jóval több, főleg FullHD-hoz. Mindezt úgy, hogy "bérelt vonal" jellegű szolgáltatásként, tehát legalább amíg a játékkal játszunk, addig ezt a sebességet és alacsony késleltetést folyamatosan, nagyon magas rendelkezésre állással tudja. Ja, és a hálózatnak mindezt úgy kell tudnia, hogy mindenki csúcsidőben fog játszani, tehát akkor ki kell szolgálnia mindenkit egyszerre. Na ezt a jelenlegi hálózatok egyáltalán nem tudják biztosítani. Ha nekem nem hiszel, kérdezd Bambano-t talán még tudna egy nagyságrendi árat is mondani egy ilyen kapcsolat mennyibe fájhatna felhasználónként. Csak úgy a miheztartás végett.
- minőség: itt veszteségesen tömörített streamekről beszélünk, ami magától értetődően rosszabb minőségű lesz mint amit pl. a tv-re kötött konzol kimenetén látsz, mert az veszteségmentes. Ez kit jobban, kit kevésbé fog zavarni (az alkalmazott tömörítési eljárástól és bitrátától függően), én nem kérek belőle, köszönöm.
- számítási kapacitás: erre lehet mondani, hogy igen, ez folyamatosan fejlődik, egységnyi számítási kapacitást egyre olcsóbban kapsz. Csakhogy azt sokan elfelejtik, az igények ugyanúgy exponenciálisan nőnek. Hiába tudod mondjuk 5 év múlva már a két kezeden megszámlálható számú 0-val végződő összegbe kerülő szerverparkkal kiszolgálni a jelenlegi igényeket, ha akkor már jobb grafika fog kelleni nagyobb felbontáson, nagyobb FPS-el és esetleg többnézetes 3D-ben.Gazdaságilag pedig azért röhej az egész, mert ugye a hardver olcsó, a sávszél drága. A klienshardvert a megfelelő számítási kapacitással megkapod annyiért, mint amennyibe mondjuk 3 hónapnyi havidíja fájna egy tényleg nagysebességű internetelérésnek amire mindenképpen szükséged lenne. És azzal hiba nélkül játszhatnál, nem úgy mint a neten keresztül. Emellett pedig ott lenne még az előfizetés a szolgáltatásra...
Nem is értem informatikával foglalkozó mérnök embereknek hogyan juthat ilyesmi komolyan az eszükbe.
"nem fontos hogy a jatekaimat barhonnet futtatni tudjam"
Most így gondolod. Aztán egyszer kipróbálod, majd megszokod és utána már el sem tudod képzelni, hogy milyen a "felhőtlen" élet...
Ehhez nem kell a rendert is cloudból streamingelni. Elég ha a mentés van cloudban.
A felhasználónak nem kell érteni a hardveréhez, a szoftverbeállításokhoz, stb. Márpedig az ember kényelmes jószág és a kényelemért hajlandó fizetni, stb...
Erre lett a konzol kitalálva, csókolom.
-
GyulaiZ
csendes tag
Azt hajlamos mindenki elfelejteni, hogy a kutyát nem érdekli, hogy ti mit gondoltok. Pl. ha a Blizzard úgy dönt, hogy mostantól a Wow-ot böngészőben fogjátok játszani, akkor úgy játszátok és kész.
Nyilvánvalóan a kiadók érdeke, hogy tűnjön el az adathordozó és online menjen minden.
A warez nem okoz nekik onnantól gondot, és a kivédésükre sem kell költeniük.Ki próbálta már ki az OnLive-ot ?
kb 10.000 km-re lévő szervereik többszázas pinggel mennek itthonról.
Autós és fps játékok szinte játszhatatlanok mert már rég elszaladt az ellenfél mire te célozni tudnál. Szinte minden játék támogat ingyen félóra játékot ha másra nem arra bőven jó, hogy demóként játszatok vele, és telepíteni sem kell.
Kíváncsi várom, ha átköltöznek európába is, akkor mennyit fog javulni a helyzet.
Nekem nagyon bejön az az üzleti modell, hogy pár száz forinttért kölcsönzöm 3 napra a játékot. Persze aki akarja megveheti.Ami nekem aggályos, hogy most simán előveheted a 10 évvel ezelőtti játékodat és játszol vele, viszont ha a "felhőszolgálatók" lehúzzák a rolót 1 játék felett, akkor erre nem lesz lehetőség.
Ja és kezdjen el mindenki tanulni angolul, mert onnantól nem lesz olyan, hogy egy lelkes csapat csinál magyarítást és azt csak úgy felteszed.
-
-
#95904256
törölt tag
-
azbest
félisten
válasz
#16939776 #51 üzenetére
A kapacitás tervezhető, nem muszáj 150fps-sel mennie, lehet valami stabil de alacsonyabb fps sebességre limitálják és mindjárt többször annyi klienset kiszolgál. Dvb-T HD 6-8Mbps sebességgel jön (50i), ha ügyesen optimalizálnak, akkor nem kell 30Mbps.
Nem teljesen játék, de tudok példát mondani jelenlegi virtuális gép kapacitás árakról (usd):
2 cent és 2.1$ / óra között (+adatforgalom és egyebek + vat) sokféle.2 centért:
613 MB memory
Up to 2 EC2 Compute Units ( ~2GHz xeon/opteron for short periodic bursts)
EBS storage only
32-bit or 64-bit platform
I/O Performance: Low2.1$ért:
22 GB of memory
33.5 EC2 Compute Units (2 x Intel Xeon X5570, quad-core “Nehalem” architecture)
2 x NVIDIA Tesla “Fermi” M2050 GPUs
1690 GB of instance storage
64-bit platform
I/O Performance: Very High (10 Gigabit Ethernet)Szóval a gépek kapacitása talán nem lesz gond.
-
#16939776
törölt tag
válasz
#95904256 #55 üzenetére
Jövőben használható lesz, és ezért intel (a saját érdekeit követve) mindent el fog követni.
Szerintem nem akarják sokáig halogatni a dolgot. Legalább a Win8 megjelenése után kellene tudniuk valamit mutatni, a köv. DirectX fejlesztésének elkezdése előtt, hogy az felhős megoldásukra gyúrjanak a játékgyártók, és ne a konkurensére, vagy a DX12-re...
A felhasználóknak 2-300 doláros "klienseket" így is úgyis el lehet sózni, mondjuk 1-2 évente újjat. Ezen minimális részesedésük van ~25%. de stabil. Ha egy két évente csökkentik a csíkszélességet, egy két újítással, jobb energiagazdálkodással karöltve, akkor le is fogja cserélni a user legalább 2 évente.
Természetesen a szerver oldalhoz is tudják hozni az "erőforrást", sőt szívesebben gyártanák 6-700Usd-s Xeon procikat a gyártósoron mint holmi 300Usd-os SB-ket, mert nekik ugyan akkora a fajlagos költsége mindkettőnek.
Az általuk generált igényeket kielégítik, utána már csak 2-3 évente kell lecserélni a sok százezer szervert, persze csak a szinten tartás kedvéértMivel a felhasználók egyre kisebb része hajlandó évente 1-200K-t ért (egy összegben) új pc-t vásárolni (ha követi a piac a jóslatokat), így ezzel a módszerrel lehet kevésbé fájdalmasan kiemelni az ügyfelek zsebéből ugyan ezt az összeget.
-
#95904256
törölt tag
válasz
#16939776 #51 üzenetére
"A 20000 darab szervert nem viccből írtam."
Elhiszem, hogy nem viccből írtad. Látszik a hozzászólásaidból, hogy Te mindenáron az aktuális eszközök szintjén mozogsz, amelyek valóban nem alkalmassak a feladatra. Ha ezt tízszer leírod, akkor sem lesznek alkalmasak. De próbáld meg elképzelni ( végülis írtad, hogy a fantáziád jó ), hogy ha ebbe az irányba történnek fejlesztések, akkor bizonyos időn belül megoldhatók-e a technikai problémák vagy sem. A cikkben az Intel épp ezeket a technikai problémákat szedte össze.
-
#95904256
törölt tag
válasz
bitblueduck #53 üzenetére
"Nem fogja az egesz vilag lecserelni a halozatat, hogy par even belul 20-30 ms-es ping legyen."
Erős túlzásba estél. A mobilos példánál maradva, ma is létezik a régi vezetékes hálózat."Nem tudom sehogy elkepzelni, hogy a mainal olcsobb megoldast szeretnenek rank sozni. annyiban kulonbozik ez, hogy kifizettetik a gep arat Veled, csak a vegen nem lesz a tied."
Az áram-, gáz-, víz-, internetszolgáltató is kifizetteti veled a költségeid, mégsem lesz erőműved, víztározód, stb."1960 ota volt ideje kiforrni, most csak olyan helyre probalkoznak be vele, ahol ertelme nincs pl #51 miatt"
Szvsz. rosszul látod a dolgot. A cloud computing alapötletete régi, de a technika most kezd elérni arra a szintre amikor tömegtermékké válhat. Továbbra is a mobilos példánál maradva, annak is volt ideje 1947 óta kiforrni, mégis csak alig 15 éve kezdett el elterjedni. -
bitblueduck
senior tag
válasz
#95904256 #45 üzenetére
El sem tudják képzelni, hogy a 2-300ms-os válaszidő célirányos fejlesztésekkel akár néhány éven belül is a tizedére is csökkenthető.
Nem fogja az egesz vilag lecserelni a halozatat, hogy par even belul 20-30 ms-es ping legyen.
fix havidíjért mindig a legújabb játékokkal játszhatsz egy olyan hardveren ami biztosan kielégíti az igényeidet
Nem tudom sehogy elkepzelni, hogy a mainal olcsobb megoldast szeretnenek rank sozni. annyiban kulonbozik ez, hogy kifizettetik a gep arat Veled, csak a vegen nem lesz a tied.
A colud computingnak is ki kell forrnia magát.
1960 ota volt ideje kiforrni, most csak olyan helyre probalkoznak be vele, ahol ertelme nincs pl #51 miatt. -
LordX
veterán
válasz
#95904256 #45 üzenetére
"a 2-300ms-os válaszidő célirányos fejlesztésekkel akár néhány éven belül is a tizedére is csökkenthető"
Ez így igaz. Viszont jelenleg nem ez irányba megy a fejlesztés, a szolgáltatók már azért is vért izzadnak, hogy egyáltalán el tudják vinni az exponenciálisan növekvő adatmennyiséget, nem hogy a jelenlegi késleltetéseket csökkentsék, és nem várható, hogy a következő 1-2 évtizedben ez a tendencia megfordulna, legalább is addig nem, amíg a Föld összes lakója nem kap szélessávú mobilnetet, Szahara közepét és Antarktiszt beleértve. (Ugyanis az okostelefonok forgalomigény-növekedése az, ami a leggyorsabban növekszik jelenleg Edit: freudi elszólás, de belegondolva igen, a növekedés növekedése)
Hozzászámolva azt, hogy egy mobilban annyi számítási teljesítmény van, mint egy desktop PC-ben 10 éve, még 10 év múlva meg a Crysist 3-at fogják futtatni, egyszerűen fel se merül az igény a számítási teljesítmény központosítására (az ötlet persze felmerül, lásd cikk), így nem valószínű az, hogy hirtelen az egész világ sarkára fordul, és vékonykliens+cloud irányba indul.
Majd ha a körülmények megváltoznak, akkor.
-
#16939776
törölt tag
válasz
#95904256 #50 üzenetére
Mekkora processzor (HPC-nél vga) erő kell egy felhasználónak a játék akadásmentes futtatására?( nem tudok elvonatkoztatni a mai kor, közepes igényű játékaitól)
Ha csak 1 szálat megesz akkor is gazdaságtalan (vagy olyan áron lesz hogy ne legyen az
)
Egy 128 utas szerver kitud szolgálni ?64? user-t folyamatos 30Mb/s-es(tömörített FullHD 60Fps) stream-el?Nekem ez kicsit meredek
Ha csak ez megy rajta, és 3 éves elavulást, áramfogyasztást veszünk figyelembe akkor kb.:20000 huf-os havidíjjal lehet számolni (64 user). Persze valószínű hogy Intel szívjóságból alja a felét, az első két évben
A 20000 darab szervert nem viccből írtam.
-
#95904256
törölt tag
válasz
#16939776 #49 üzenetére
Szvsz. mire ledobálják azt a "20000 szervert", addigra a lag sem lesz jelentős.
(Különben nem sok értelme lenne ledobálni, mert eladhatatlan lenne...)Másfelől kétlem, hogy a hagyományos szerverek felépítésében kellene gondolkodni. Lesz pár szolgáltató, néhány nagyteljesítményű vassal aztán tessék fizetni...
-
shaddam
aktív tag
Szép és jó dolog amiről egyesek álmodoznak,de megfeledkeztek egy dologról:Mégis milyen játékok lesznek?
Az MS,Sony,Nintendo címek alapból esélytelenek,maradnak a pc-s multiplatformok(amik aztán köztudomásúan milliós számban mennek el az első héten..).Azt meg senki ne képzelje hogy a világ fejlettebb részein ahol a pc gaming egy szűk réteg befizetnek erre.Ha megoldanák a lagot akkor sem érdekelne hiszen az az 1-2 említésre méltó pc játék még egy laptopon is elfut, minden másra ott a konzol(sőt) -
#95904256
törölt tag
válasz
bitblueduck #43 üzenetére
Mindenesetre az is látszik, hogy sokan csak az aktuális hardverek szintjén tudnak gondolkodni és nem értik meg, hogy a cloud computing egy fejlődő, fejlesztés alatt lévő eszköz / szolgáltatás. El sem tudják képzelni, hogy a 2-300ms-os válaszidő célirányos fejlesztésekkel akár néhány éven belül is a tizedére is csökkenthető. Sőt, arra sem gondolnak, hogy azonos számítási kapacitás mellett sokkal hatékonyabb a centralizált megoldás. De még csak azt sem képesek elképzelni, hogy miféle szolgáltatások valósulhatnak meg vele. Pl. fix havidíjért mindig a legújabb játékokkal játszhatsz egy olyan hardveren ami biztosan kielégíti az igényeidet. A felhasználónak nem kell érteni a hardveréhez, a szoftverbeállításokhoz, stb. Márpedig az ember kényelmes jószág és a kényelemért hajlandó fizetni, stb...
"nem fontos hogy a jatekaimat barhonnet futtatni tudjam"
Most így gondolod. Aztán egyszer kipróbálod, majd megszokod és utána már el sem tudod képzelni, hogy milyen a "felhőtlen" élet...
Hasonló sztori lesz, mint a rádiótelefon. Mikor megjelent, senkinek sem volt fontos, idegenkedtek tőle, fújjolták. Az emberek többsége fontoskodó alakoknak, sznoboknak tartották azokat akiknek "jutott". Pár éven belül ugyanezek az emberek már azokat nézték le akiknek nem volt...
A párhuzam a technikai oldalon is megvan / meglesz. Ugyanis senki ne képzelje, hogy a mobiltelefonok már az első szériától kezdve színes, grafikus kijelzővel, audio-, videolejátszóval, internet lehetőséggel, stb. voltak felszerelve. A colud computingnak is ki kell forrnia magát.
-
azbest
félisten
ha jól tudom konzolon sem ritka a célzás rásegítés... ha a késleltetés miatt nehezebb lesz célozni, akkor majd céloznak a játékos helyett... akiknek a cheattel is "jó" a játék, azoknak ez is jó lesz.
-
bitblueduck
senior tag
válasz
#95904256 #42 üzenetére
Mindenesetre latszik a hozzaszolasokbol, hogy ez nem jatekra a legoptimalisabb otlet. Ha van egy szervered, ami az ido 99%-aban nem csinal semmit, viszont a maradek 1%-ban pedig majdnem osszeomlik, mert tul van terhelve, oda idealis. Pl suliban targyfelvetelnel 5-15 perces valaszidok voltak a szerver felol, amikor ejfelkor megnyilt, ott jol jott volna a 2-300 ms-os valaszido, nem kell 50 msec alatt. Cloud az jo ott, ahol lehet alkalmazni. Jatek eseten a "vekony kliens" gepem is jo, normal esetben nem kell idonkent 1000x-es szamitasi kapacitas, es az is jol jon, hogy pl nem nyugat europaban rendereli a videokartya a kepet es kuldi budapestre videostreamkent, nem fontos hogy a jatekaimat barhonnet futtatni tudjam stb.
-
#95904256
törölt tag
Úgy látom, hogy a szokásosnál is többen vannak azok akik leragadnak egy-egy részletnél. Szvsz. nem ártana egy írás arról, hogy mi az a számítási felhő, mik az előnyei, hátrányai, korlátai és kilátásai...
-
#16939776
törölt tag
Olyan érzésem van hogy magyarázzák a bizonyítványt...
Szóval igazábol a gépem miatt van/lesz lag (helyi hálón belül!)
nem a 40ms-számít, á nem
Csak multi lesz felhőben, vagy a szerveren futtatott IA-t is le lehet is le lehet majd győzni
-
EroSennin
csendes tag
Nagy királyság lesz ez minden FPS gamernek, ha egyszer sikerül megcsinálni megfizethető árban és teljesítményben. Ezek a lagok amikről ír a cikk mind technikai problémák amiket a közeli jövőben meg tudnak már oldani, a mostani rendszereknél viszont megoldhatatlan problémák vannak. A legjobb hogy maga a játék állapot csak a szerveren lesz meg, ami miatt nem lesz többé a laggolás problémája, akármilyen lagja van egy ellenfél játékosnak akár a vacak netje miatt akár mert direkt lagoltatja a kapcsolatát (pl. szotveresen trükközik) abból nem fog előnye származni. Mivel a játék állapota nincs meg a kliens oldalon ezért a wallhack és hasonló trükkök (visszapillantó tükör, ellenfeleket kijelző térképek, ellenfélnél levő fegyverek állapotának kijelzése, stb.) amiket a pénzért vehető cheater progik tudnak jelenleg nem fognak létezni. Aimbotot is nehéz lesz csinálni, hiszen már csak egy videostream áll majd rendelkezésre amiből ki kellene számolnia cheat proginak real timeban hogy a képen jelenleg milyen koordinátára kell célozni. Bár el tudom képzelni hogy 10 év mulva valaki azért fog 16 magos gépet venni hogy egy ilyen elven működő aimbot progit tudjon real time futtatni
Persze speedhack és társai se fog működni, hiszen a kliens csak a billentyűzet, egér és gamepad adatokat fogja továbbítani. Persze az ADSL szolgáltatók örülnek majd, a mostani upload mennyiség töredéke is elég lesz, a download meg csak a beállított video stream bitrátájától függ ami pl. mobil készülék esetén nagyon alacsony, így egy 1Mbit/64kbit szar net is elég lesz játszani ha csak egy mobilról játszik vagy valami 800x600 felbontású streamre fizetett elő mert az olcsó vagy vidéken lakik -
#95904256
törölt tag
Egyértelműen a cloud computing a jövő.
-
Joachim21
őstag
Isten óvjon ettől az esőfelhőtől! Inkább erős gépeket gyártsanak elérhető árom, mint h itthon egy képernyőm legyen, ami minden szarért az ő, természetesen nem ingyenes szolgáltatását veszi igénybe. Havonta fizessek elő a felhőre? Ez a legújabb lehúzás terve.
Adatbiztonság szintén megszűnik. Privát szféra megszűnik, szép új világ felé haladunk.
-
Male
nagyúr
Igen, te jól értetted amit akartam írni.
Illetve az is benne van, hogy pl 20 éve azért még finoman szólva is egyszerű grafika volt előállítható az akkori átlag PC-vel, ma viszont már olyan, ami a legtöbb felhasználónak elég. Persze lehet még javítani, de pl hány olyan elemzés volt már, hogy egy játék DX9 és DX10/11 módja között a képernyőmentéseken keresték nagyítóval a különbségeket? Persze ottvan még a fizika és az AI, de ezek sincsenek olyan pocsék szinten, hogy minden felhasználó hatalmas javulást akarjon... a kis fejlődést meg simán követi a HW fejlődése. -
lujó55
addikt
Jó dolog a cloud számítás, csak nem jön be az ára a technikának. Ezért kell megtámogatni úgy, hogy kiterjesztik a grafikus élmény "fokozására" megcélozva ezzel a gémereket, akik fizetnek, mint a katonatiszt! Marketing ez is...
-
DMG
senior tag
Már nin csedit.
A lényeg, amit a kolléga is írni akart szerintem, hogy a hardverek utol érték a játékok követelményeit, innetől meg együtt fejlődnek, szóval nincs értelme a vékony kliensnek, főleg, hogy sokan státusz szimbólumot csinálnak abból,h og ymilyen gépük van, szóvalakkor is megveszik a csúcskártyát, ha a vékony kliensbe nem is kell.
Ami meg a fejlődést illeti, fejlődhet ugyan a felhő, és nőhet az adatsebesség, de azzal együtt fejlőnek az igények is, vagyis ahogy haladunk előre az évekkel úgy nő az adatmennyiség is, amit el kell juttatni a kliensig, és az elég sok idő, amíg utóléri az adattovábbítás a grafikai fejlődést. szóval max a dédunokáink.
-
DMG
senior tag
Eltünt ezzel akpcsolatban a HSZ-em, bizots nagyon sértő volt.(Ja meg van még csak feljebb, de ugyan ez volt a felvetés mint általad)Vagy mi.
Szóval a játékok 10% miatt nem érdemes kiépíteni egy ilyen rendszert, amikor a 90% hoz építesz otthoni gépet, hogy azokkal tudjál játszani, szóval ugyan úgy játszhatsz otthonról a 10%-al is.
Azt meg én nem látok, hogy efelé haladnánk, nekem mind otthoni és mint szerver környezeti végfelhasználónak az jön le a tapaztalatokból, hogy ez csak egy mellék vágány, ami vagy bejön, vagy nem, de inkább a nem felé hajlok.
-
zoltanz
nagyúr
válasz
Freddy TNT #27 üzenetére
Miért pl a zárt torrent trackereken, szerinted senki nem használ aránynövelő segédprogikat, dehogynem sokan. Ugyan ez lesz a felhővel is sztem.
-
Zull
senior tag
"pont amikor a játék futtatásához már bőven megvan mindenkinél a megfelelő teljesítményű gép.... ( még régen magyarázható volt ezzel, de most, amikor 6-8 magos procik, 1600 shaderes VGA-k meg hasonlók vannak?"
Ja persze, a játékok pedig megmaradnak a mai szinten, sőt, 20 év múlva még mindig mindenki mariozni akar majd... Nem tűnt még fel, hogy az up-to-date játékok mindig kihasználják az aktuális csúcshardvert? (Most abba ne menjük bele hogy ez mennyire a hardver lobbi és az ütemtervre, kapkodva rohanva írt és emiatt igénytelen kódból adódó probléma) Ha jönnek az erősebb hardvareek, akkor jönnek a nagyobb gépigényű játékok is, szóval az aktuális maximális teljesítmény és maximális teljesítményigény hányadosa egy időtől független állandó (és nemmellesleg nagyon közel van 1-hez) Ez olyan kb mint ha azt mondanád hogy rakj be egy 100ast a bankba, fagyaszd le magad pár ezer évre, aztán amikor feléledsz milliárdos leszel. Hát a nagy lópéniszt, ugyanis az aktuális banki alapkamat mindig alacsonyabb mint az infláció, szóval lehet hogy milliárdos leszel ugyan, csak bagót nem fog már akkor érni az a mennyiségű pénz. Na a hardver kb pont ugyan ez, lehet hogy 5 év mulva egy telóba integrált proci is hozni fogja az i7 szintjét, de azt is garantálom hogy az a proci maximálisan ki is lesz használva.
Szóval: Your argument is invalid
-
Male
nagyúr
válasz
Freddy TNT #27 üzenetére
Szerintem a vékonykliens + szerver nem épp friss találmány, és mégcsak nem is 10 éves.
A warez megszűnte... háááát, a fene tudja. Biztos, hogy kitalálnak rá valamit, végülis a WoW és társai is mennek erre-arra, pedig az is előfizetős, stb. (igaz, ott a program nagy része lokálisan fut).
-
Freddy TNT
őstag
1 ,Nem tetszik a dolog, jobban szeretem ha az asztalomon van a vas és a DVD is. Azonban:
A Commodore mikor megjelent álmodni se mertek volna, hogy majd egyszer a gépek össze lesznek kötve pláne, hogy játszanak bárkivel a világhálón. Főleg nem 40ms-os késéssel.Most itt mindenki nyávog hogy nem megoldható. 10 éve még ötletként sem létezhetett ez. Ha mindenki így gondolná akkor most tücskökkel meg bogarakkal nyomnánk FPS-t.
Sok pénz meg bla bla bla. Volt mikor 40.000 -nél nem is volt olcsóbb alaplap. Most meg fillérekért lehet venni (jó, persze sz@r tudom én) Ráadásul akkor még többet ért a forint mint ma....
2;
Arra senki sem gondolt, hogy a számítási felhő ha működne akkor megszűnne a warez ? Nem lesz vásárolható játék hanem csak előfizetés. Ha fizettél játszhatsz ha nem akkor nem. Mint a pénzbedobálós automaták....
Ha a programozók nem írnának csak a felhőhöz játékot, OP rendszert, stb-t akkor bezony csengetünk mint a katonatiszt.
Ha nincs warez, akkor elvileg rögtön meglenne a pénz a szükséges szerverekre. -
Male
nagyúr
-
atus72
őstag
Azt is eltudom képzelni hogy tényleg megvalósul egy totális kontroll [1984, skynet..
]
és egyszerűen nem lesznek desktop alkamazások, viszont a játék lehetőséget nem vehetik el a néptől ezért marad ez a megoldás full kontroll alatt...
szar lesz nekünk tudom de nagyon efelé haladunk (FB, mobil) -
atus72
őstag
Szerintem működhet a dolog csak nem a mai játékok 90%-nál (FPS) ahol az is számít hogy milyen egered van...
De stratégiai játékoknál abszolút müködöképes a dolog csak szerintem (nem tudok statisztikát felhozni) a tömegek nem ilyen játékokkal játszanak...
De erősen kétséges nekem hogy ez rentábilis lesz ... bár amilyen tempóban fejlődik az ipar... itt most a többmagos procikra gondolok akkor nem lehetetlen a dolog, a lag is csökkenhet pl az új LTE mobil hálózat is jóval kisebb késleltetéssel megy mint a 3G szóval nem lehetetlen, én egy 5 éves távlatban el tudom képzelni hogy ha nem is csúcsgrafikával de elég szép eredményeket fognak elérni... -
Male
nagyúr
Ráadásul most azzal magyarázni, hogy a számításigényes feladatot átvenni szerverekkel... pont amikor a játék futtatásához már bőven megvan mindenkinél a megfelelő teljesítményű gép.... ( még régen magyarázható volt ezzel, de most, amikor 6-8 magos procik, 1600 shaderes VGA-k meg hasonlók vannak? )
Ráadásul a net terhelése a rengeteg 1080p-s streammel... nomeg a szerverek... egyszerűen nem hiszem el, hogy ez összességében megérné. ( persze be lehet lőni az előfizetési díjat úgy, hogy gazdaságos legyen, csak azzal a felhasználó kizárt, hogy jól járna, max ha nagyon-nagyon keveset játszik )
-
Semm1
tag
Én sem hiszek ebben, ez is csak arról szól hogy több pénzt keressenek a nagy cégek. Megveszem magamnak a gépem(amihez valószínű új foglalat, chipset kell majd mert a régi nem kompatibilis
), és mondjuk havonta fizetek majd azért ha játszani szeretnék vele. A végén az lesz hogy szolgáltatóknál kell megvenni a gépet, mint a mobilokat mert A szolgáltatás nélkül úgysem ér sokat.
Biztos kell még pár év, szerencsére, mert ilyen internet hálózattal nem lehet beindítani az egészet. -
DMG
senior tag
válasz
#51736960 #17 üzenetére
Még ha bele is feccölnének annyi milliót, hogy kiszálgálj a ajátékos társadalmat, nincs az a négyzetméter ahol ez el is fér (pláne 2x, mert ügye clustert illik építeni egy ilyen szerverből), arról nem is beszélve, hogy egy szerverkönyezethet fejlettebb infrastruktúra kell, mint egy asztali gépnek. Klimatizált helységek, rengeteg energia, komplett üzemeltető gárda. Bele se merek gondolni, mennyi lenne a havidíj.
-
.mf
veterán
Mindig felhúznak ezek a hírek. Józan paraszti ésszel belegondolva is tudni lehet, hogy a videójátékok húzócímeinek döntő többségében még a legjobb eset lagja is mesze elfogadhatatlan. Mégis, mindig jönnek ezzel újra és újra, irdatlan pénzeket szórnak el rá. Béreljenek fel engem, s azokból a jó kis tanácsadói fizetésekből örömmel a fejükbe verném, hogy ez NEM FOG MŰKÖDNI, MERT FIZIKAILAG LEHETETLEN. Külön örömömre szolgálna, ha ezt kalapáccsal tehetném
S nem csak a lag az egyetlen banánhéj. Ott van az adatmennyiség is: FullHD felbontáson, még erős tömörítéssel is, a 60FPS azért tekintélyes adatforgalmat generál. Sávszél tekintetében Amerika jelentősen le van maradva, ami a fő felvevőpiaca lenne. De még ennél is súlyosabb, amin a vékony kliensek is anno elvéreztek: ha a szerver nincs megfelelően méretezve? A lag csökkentése érdekében sok szervernek kell lennie, tehát egy-egy szerverre kapcsolódó felhasználók viszonylag közel lesznek egymáshoz -- azonos lesz az időzóna, a csúcsidő is, amiben lehetnek olyan szép teljesítmény-igény-csúcsok, amik szépen letérdeltetik a szervert.
-
#51736960
törölt tag
honnan a francből szedik a számítási teljesítményt?
mondjuk egy szerver 10-20x erősebb egy átlag asztali konfignál, tehát egy többmillás szerver kiszolgál max 50 játékost?
köszönjük emese... -
yakuza.tora
addikt
Ennek nem igazán látom értelmét. Hatalmas kapacitást kell kiépíteni, és ennek folyamatosan rendelkezésre állni. A kihasználtság pedig elég kérdéses.
Gondolom, ennek a szolgáltatásnak az előfizetése sem lehet olcsó dolog... -
banhammer
veterán
Hát ez meg kicsit arrébb van.
-
MongolZ
addikt
"vagyis újabb 40 ms-os büntetésre kell számítani"
Az angol "penalty"-t ne fordítsuk már "büntetés"-re, ez a magyar nyelvben teljesen értelmetlen. Mostanában már egy csomó cikkben szerepelt ez a (félre)fordítás.
Szerintem meg igenis van létjogosultsága a közeljövőben, csak nem az akciójátékoknál. Ha sikerül ezt a kb. 150-200 ms-os késést csökkenteni 100 körüli értékre - és miért ne sikerülne, csak idő kérdése -, akkor képbe kerülnek olyan játékok, mint stratégiák, kaland, stb.
Továbbá vállalatszinten most is elképzelhető: egy nagyteljesítményű szerver, a többi "számítógép" csak kliens és az összes számításait a szerver végzi. -
DMG
senior tag
Amikor ez a téma felvetődik, akkor mindig elhanzanak az ellen érvek. Ahogy a cikk is írta, meg már én is leírtam pár helyen, jópár évig nincs esély arra, hog yez hatékonyan tudjon működni. Sőt, ha összeadjok a késleltetéseket, akkor is gyenge, ha elképzelhetettlen sebességgel száguld át az adat a neten.
Vállalati szférában van létjogosultsága, de még ott sem minden helyzetben lehet alkalmazni. Fejlesztői és teszt környezetekben kiváló, ott nem kell annyira szétszeparálni az erőforrásokat. Éles üzemben viszont az üzletágak szempontjából kénytelen vagy szétszeparálni, mert hiába bika a szerver a felhőben, ha valahol lassú az adott üzleti alkalmazás, majd a cloud rendszerre fognak mutogatni, plána, ha egy idő után elfogy az erőforrás, akkor nem egy helyen, hanem egyszerre mindenhol fogy el, míg szeparált erőforrásnál csak az szenved hiáynt ahól épp elfogyott a memória.
Ugyan ez igaz lenne az élet képes játékra használt felhőre is, most mi van. Ha gyenge a géped egy adott játékra, akkor nem játszol vele, ha a felhő gyengül akkor senki sem játszik. Persze folyamatos bővítés, meg fejelsztés, az viszont pénzbe kerül, és nyílván ugyan úgy feled fizettetik meg, szóval ugyan ott vagy, mintha vennél egy rohadt erős gépet otthonra, és az legalább a tiéd, nem más zsebét tömöd, mert ügye ha veszel egy VGA-t akkor kifizeted a kereskedő hasznát, ha előfizetsz egy cloud acountra, akkor kifizeted a hasznát annak aki kifizeti a kereskedő hasznát. Nem tudom érthető-e
MOD:
Még egy gondolat, az évek fejlődést hoznak, szóval lehet itt 6-7 éveket saccolni, de a játékok is fejlődnek, és szerintem az életbe nem éri utól ez a fajta fejlődés a játékok gépigény beli feljődését, vagyis 6-7 év múlva a wolfeinstein-el lehet majd felhőben játszani, nagy élmény lesz.
-
Arena87
aktív tag
Amíg a letöltés/feltöltés nem lesz szinkronos addig ne is gondolkodjanak felhőben futtatott alkalmazásokról.
DL: 13 Mb/s
UP: 0,71 Mb/s -
atti_2010
nagyúr
Akkora lesz a lag mint az állat, ez sem lesz még vagy 6-7 évig.
AlchemistMobilnet? Még a kábelesen sem megy.
-
Brown ügynök
senior tag
A különböző feladatok időigényének kiszámítása kicsit az Eredetre emlékezetezett.
Egy ideig még biztos nem lesz jogosultsága. Az internetkapcsolaton ugyanis sok múlik. + ugye a technológiát is csiszolni kell még.
-
LordX
veterán
Mindig újra meg újra kitalálják a vékony klienseket, az mindig és mindig pofára esnek vele. Most se lesz másképp, az a lag az nem fog elmúlni, hacsak nem fog euróbilliókat (magyar billió, nem angol) adományozni az ISPknek az Intel, így meg konkrétan használhatatlan.
-
oO7
őstag
pont hogy a szerver oldalt kezdik a kliensre költöztetni javascript formában...
amúgy hogy a hírhez is szóljak...
szerintem hülyeség játékra ilyet használni... iszonyatos mennyiségű extra teljesítményre van szükség ahoz, hogy realtime készítse a videót a játékból... ezen túllépve meg ugye ott van a nem kicsi lagg amin a nagyobb sávszélesség sem fog látványosan sokat javítani...
mellesleg ez is csak egészen addig ennyire "egyszerű" amíg a kliensen csak billentyűzet meg egér van és például nem valami Kinect vagy hasonló bonyolultabb szenzor ami nagy mennyiségű adatot küldene a szerverre feldolgozásra...
szerintem túl sok sebből vérzik ez a koncepció és sok hibáját még csak elvi síkon sem lehet javítani mert by design olyan amilyen... -
dekoninck
aktív tag
Vagy ez
Ha jól tudom, a Javascriptek helyett sokszor már szerveroldali programok végeznek mindenféle műveleteket, szóval van létjogosultsága...
Asszem a böngészőm még nem képes e játék futtatására...
-
Vicoo
senior tag
Melyik Wolfeinstein?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ROG Astral GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition - 32 HÓNAP IPON GARANCIA
- Msi Mech 2x Radeon RX 6600 XT GAMING X 8G
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB OC XLR8
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Konica Bizhub C220 - A3 fénymásoló
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Xiaomi Redmi 13128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest