- Motorola G86 - majdnem Edge
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Fotók, videók mobillal
Új hozzászólás Aktív témák
-
tha_answer
őstag
"Budapest: le kell számolni a parkolási tévhitekkel
Az utóbbi idők felmérései alapján két tévhittel is le kell számolni a budapesti parkolással kapcsolatban, és sok minden arra mutat, hogy a parkolási gondokat megoldása első lépcsőben, és leghatékonyabban az általában magas lakossági parkolási kedvezmény csökkentése lenne.Első tévhit: a belvárosi parkolóhelyek többségét az ingázók gépkocsijai foglalják el. Tóth Csaba, a Levegő Munkacsoport Szakértői Testületének tagja elmondta, hogy a nem helyi autóhasználók, azaz az ingázók a parkolóknak csak kis részét (napszaktól függően 5-20 százalékát) foglalják el, ráadásul főleg nappal, amikor jellemzően sokkal kisebbek a parkolási nehézségek. Egy Újlipótváros által készíttetett parkolásfejlesztési tanulmány szerint a parkolási gondok alapvetően este kezdődnek, mikor az autót használó lakosok hazaérkeznek."
https://telex.hu/kulfold/2022/05/16/bukarest-parkolas-hetszeres-ar
-
Noigen, középkori figuráknak sajna nehéz elmagyarázni az űrsikló működési elvét
.
A legtöbb helyről, ahol bevezették, olyan visszajelzéseket kaptam, hogy minimum nem romlott a teljesítmény, mérhetően alacsonyabb erőforrás-felhasználás mellett.#207: akkor félreértettem, a nyersanyagot írtad (fosszilisnél kőlolaj/földgáz/szén - elektromosnál az, amiből az áramot generáljuk)
-
tha_answer
őstag
A cel egy elheto tarsadalom.
A kellemes helyeket (mivel nem vegtelenek hanem korlatosak) elvezzek azok akik kozben jobban hozzajarulnak amyagilag h a lenyeges dolgok tekinteteben (egeszsegugy, kozbiztonsag, alapkeszsegek fejlesztese) ne legyen hatranyban senki sem.A kellemes helyek elvezetet adoztatni igazsagosabb mint a munkat.
-
tha_answer
őstag
Lakoingatlan alatt levo teleknel kicsit forditva van. Azert er sokat a telek mert ott elni kellemes mert van orvos, kulturmaszlag, infrastruktura, kozbiztonsag stb. Tehat az adofizetok ruhaztak be aminek a haszna az ottani telektulajoknal csapodott le.
budaparton szted egy 250 millios 70nmes lakas azert kerul annyiba mert bele lett teve annyi anyag vagy mert a telek az ami?
Dehogynem jobban elsz, egy nagysagrendekkel jobb eletminoseged van mintha ugyanaz a hazad a mordori telken lenne.
-
tha_answer
őstag
A tarsadalom nem a fizetesek miatt szakad szet.
Vagyonado lenne megfelelo de az behajthatatlan ki mondja meg mennyit er egy festmeny mutargy vagy crypto van e vagy nincs.Telekeadoban manifesztalodott vagyonadobol eleg sok mindent lehetne finanszirozni.
Ertelemszeruen pl a telek 100k euro feletti ertekere kellene kivetni, persze ha trukkoznek vele h szetirjak akkor nem szarozni hanem a kellemes eletkorulmenyeket biztosito helyeken varialas nelkul. Bp, agglomeracio, balaton felvidek.
Azert kell a telekado mert a tarsadalom finanszirozza azokat a beruhazasokat amitol a telek ertekesebb lesz. Pl metro. Szoval semmi igazsagtalansag nincs benne hiaba szeretned ezt sejtetni.
vegyen tiszazugon telket es akkor nem kell ra adot fizetnie. -
@telekadó: a jelenlévők közül látott már valaki olyat, hogy bármilyen adót nem terheltek a végfelhasználóra? Mostanság Magyarisztánban igencsak aktuális. Vagy csak szokás szerint az r=1 magánember lenne szivatva ezzel a sz.rral, az ingatlanmágnás nem?
Példa: UKA-ben van ilyesmi, Council tax néven. Viszont ha bérelsz, bizony nem a bérbeadó fizeti, hanem te, még a csekk is a bérlőnek megy - ennyit a kolhozosító ambíciókról. Ha meg a bérbeadókra terhelnék, lásscsodát másnap az adó összege PLUSZ x fonttal emelkedne a bérleti díj.
-
arnyekxxx
veterán
Paksot szerintem nem tekerik lejjebb,
de8 nap – 3 paksi visszaterhelés
A Paksi Atomerőmű visszaterhelése a növekvő naperőművi kapacitások miatt egyre többször fordul elő. 2022. április 10-én a paksi 1-3. blokkot összesen 150 MW-tal, április 17-én 220 MW-tal és április 18-án 100 MW-tal csak azért kellett visszaterhelni több órán keresztül, mert éppen jobban sütött a nap, és a naperőművek által termelt áramot kötelezően át kellett venni. Bizonyos esetekben a szélerőművek nagyobb áramtermelésének a kötelező átvétele is a paksi blokkok teljesítményének a csökkentését eredményezi. -
zsolt501
nagyúr
Magánházas szinten most is léteznek megoldások, jó társasházi szinten már nehezebb a megoldás, de ne ragadjunk le az árnál, mert amint egyre drágább lesz a víz és a víz tisztítás a lakosság is keresni fogja a víz újra hasznosításának a lehetőségeit.
Nagyon emlékszem mikor a szennyvizet még szivárgó rendszerű aknákban gyűjtötték, majd rokon az ilyen vizet valami emésztő baktériummal keverte és az így tisztított vízzel locsolta a fákat, a konkrét részletekre nem emlékszem de óriási mennyiségről volt szó éves szinten amit így megspórolt, apámat is csak az akna kiépítés tartotta vissza akkor, no meg jött a környék becsatornázása, és így elengedte a dolgot, de az biztos hogy mióta be van Szeged csatornázva jelentősen csökkent a talajvíz szintje illetve a környékbeli tavak jelentős része kiszáradt, illetve az erdők állapotán is észrevehető, hogy a talajvíz szint jelentősen mélyebbre került. -
Rive
veterán
Mind környezetvédelmi szempontok alapján, mind a technikai fejlődés okán a nyerő út kis méretű, városi/elővárosi járműveket készíteni pici pakkokkal, a nagyok meg legyenek csak hibridek.
...
És mit látunk?
Hát, ugye azt látjuk, hogy az elért általános mobilitást szépen és szükségtelenül be fogják áldozni egy sötétzöld elitizmus oltárán. -
jalos
tag
"Ha 3-4 napos tárolási időtartamokat meg tudunk oldani, máris nyert ügyünk van, mert ez elegendő pufferkapacitás a hektikusan működő nap-/szélerőművek termelésének elég jó kiegyenlítéséhez."
Főleg amikor télen bejön egy 2 hetes ködös szélcsendes idő a kárpátmedencébe. Semmire sem elég, kivéve az atomerőművi zsinóráram magasabb szintre emelésére, mert a hektikusan változó fogyasztást jól kiegyenesíti!
.
-
nalaca000
tag
Az üzemanyag-cella nem a hidrogén tárolására szolgál.
A Mirai-ban (üzemanyagcellás kocsi) is hidrogéntank van, ahonnan adagolják a cellába a hidrogént, ahol vízzé (melléktermék) bomlik le, egyúttal elektromos áramot állít elő.
Az elektromos áramot pedig felhasználja a kocsiba épített villanymotor és egyéb elektromos fogyasztók.https://www.toyota.com/mirai/
-
-=MrLF=-
senior tag
A Linde szerint ez már megoldott probléma: [Linde hidrogén]
-
totron
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi 11 Lite 5G NE 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest