Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz zizidor #3 üzenetére

    Azért legyünk igazságosak annyiban, hogy az önmagában is minimum lehetőség a jóra, hogy a láncolatból egy biztosan káros elemet (hagyományos szénhidrogénnel üzemelő belsőégésű motor) kiveszünk. Az már más kérdés, hogy ez messze nem garancia semmire.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • -=MrLF=-

    senior tag

    válasz zizidor #12 üzenetére

    Minden fölös szél és napenergia felhasználásával.
    Előbb utóbb nem fogják visszavenni a sok napelemmel visszatáplált áramot, csak növelt áron.
    Esetleg akciós áron átadhatod a Molnak hidrogén termelésre, így lehetne ösztönözni a népet hogy pénzt is keressen a napelemből.

    Az igazi az lenne ha decentralizált módon mindenki otthon termelné ívóvízből fölös napelem kapacításból a hidrogént. Ha nem süt a nap innen tudna fűteni hidrogénes kazánnal, áramot előállítani üzemanyag cellával vagy betölteni az autójába ha menni akar valahová.

    szerk:
    "hidrogén nem személyautóba való" ezt a Toyota máshogy gondolja: [link]

    [ Szerkesztve ]

    protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

  • fairi

    addikt

    válasz zizidor #12 üzenetére

    Erre vannak megoldások, de globális együttműködés kellene. Energia termelődne Saharában és ahelyett vezetékeken vinnék EU-ba, tengervizet bontanának és hidrogénként vinnék tovább.
    Napelemet Kína legyártja majd ujgur gyerekrabszolgákkal.
    Világos ez a megoldás nem oké, így majd orosz földgázból lesz hidrogén egy harmadik országban. Pl Törökországban.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz zizidor #12 üzenetére

    Nem csak az, hogy hogyan állítod elő, hanem az is gond, hogy hogyan tárolod a hidrogént.

    Kisfelhasználói szinten, mint pl. a jármű tankja, rémálom a hidrogén tárolása, és amúgy sem egyszerű és nem gazdaságos.

    Áprilisban járt nálunk egy fickó, aki frissen írt szakdolgozatot a hidrogén közlekedési felhasználásáról, és szerinte is elég sok a jelenleg megoldatlan és közép távon is megoldhatatlannak tűnő probléma.

    Motorban elégetni a hidrogént baromság, rettenetesen rossz az elméleti hatásfoka is.

    Gázként tárolni egy rémálom, veszélyes, gazdaságtalan.

    Valamilyen formában lekötve viszont már nem olyan rossz ötlet, lásd üzemanyagcella, és most van valami nanofóliás magyar gyökerű csoda is, amit éppen úgy istenítenek mint kritizálnak.

    A hidrogénnél is előjön az a dilemma, hogy vajon elég olcsó-e (nem csak pénzben) az előállítása ahhoz, hogy bevállaljuk az egész folyamat nagyon rossz hatásfokát.

    Ha 3-4 napos tárolási időtartamokat meg tudunk oldani, máris nyert ügyünk van, mert ez elegendő pufferkapacitás a hektikusan működő nap-/szélerőművek termelésének elég jó kiegyenlítéséhez.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz zizidor #17 üzenetére

    A napelemek nagy volumenű használata megfelelő tárolási módszerek hiján eléggé véleményes, de remélhetőleg mire ahhoz a volumenhez eljutunk ez is megoldódik.

    Amíg az áramszolgáltató a rendszerében a-nélkül, hogy ez veszélyezteti a rendszer üzembiztonságát el tudja nyelni a napelemből származó energiát amikor sok van és vissza tudja adni később amikor kevés van ez még gazdaságos is lehet, de egy volumen felett komoly kiegyenlítések nélkül ez nem működhet.

    Ugye már esetleg te is hallottál olyan esetről (esetleg tapasztaltad is) amikor hiába termel a napelem az inverter le kell kapcsoljon mert annyira megnőtt a hálózat feszültsége (frekvenciája), hogy az inverter a szabályozás miatt le kell kapcsoljon. Ez ahogy egyre jobban nő az egymás közeli telepítések száma egyre nagyobb probléma lehet (egy tehetősebb helyen a szomszéd is telepített és miután mindenkinek elmesélte ez milyen jó üzlet mindenki más is és innentől kezdve a legjobban termelő időszak lehet nem lesz az...)

    A napelem akkor jó, ha a megtermelt energia direktben hasznosítva van. Ha ez nem lehetséges a hatékony tárolás kulcskérdés.

    #14 -=MrLF=-
    Az elektromos autó a hajtást tekintve nagyon egyszerű és e-miatt gazdaságos lehet akár kis méretben is ami a fenntarthatóság alapköve. Az elektromos tankolás megint már létező dolog a hidrogénes meg újabb, de lényegében nem létező fragmentáció (többé kevésbé ugyanarra a piacra).

Új hozzászólás Aktív témák