- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Magisk
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
Hirdetés
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Azért legyünk igazságosak annyiban, hogy az önmagában is minimum lehetőség a jóra, hogy a láncolatból egy biztosan káros elemet (hagyományos szénhidrogénnel üzemelő belsőégésű motor) kiveszünk. Az már más kérdés, hogy ez messze nem garancia semmire.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-=MrLF=-
senior tag
Minden fölös szél és napenergia felhasználásával.
Előbb utóbb nem fogják visszavenni a sok napelemmel visszatáplált áramot, csak növelt áron.
Esetleg akciós áron átadhatod a Molnak hidrogén termelésre, így lehetne ösztönözni a népet hogy pénzt is keressen a napelemből.Az igazi az lenne ha decentralizált módon mindenki otthon termelné ívóvízből fölös napelem kapacításból a hidrogént. Ha nem süt a nap innen tudna fűteni hidrogénes kazánnal, áramot előállítani üzemanyag cellával vagy betölteni az autójába ha menni akar valahová.
szerk:
"hidrogén nem személyautóba való" ezt a Toyota máshogy gondolja: [link][ Szerkesztve ]
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
fairi
addikt
Erre vannak megoldások, de globális együttműködés kellene. Energia termelődne Saharában és ahelyett vezetékeken vinnék EU-ba, tengervizet bontanának és hidrogénként vinnék tovább.
Napelemet Kína legyártja majd ujgur gyerekrabszolgákkal.
Világos ez a megoldás nem oké, így majd orosz földgázból lesz hidrogén egy harmadik országban. Pl Törökországban. -
félisten
Nem csak az, hogy hogyan állítod elő, hanem az is gond, hogy hogyan tárolod a hidrogént.
Kisfelhasználói szinten, mint pl. a jármű tankja, rémálom a hidrogén tárolása, és amúgy sem egyszerű és nem gazdaságos.
Áprilisban járt nálunk egy fickó, aki frissen írt szakdolgozatot a hidrogén közlekedési felhasználásáról, és szerinte is elég sok a jelenleg megoldatlan és közép távon is megoldhatatlannak tűnő probléma.
Motorban elégetni a hidrogént baromság, rettenetesen rossz az elméleti hatásfoka is.
Gázként tárolni egy rémálom, veszélyes, gazdaságtalan.
Valamilyen formában lekötve viszont már nem olyan rossz ötlet, lásd üzemanyagcella, és most van valami nanofóliás magyar gyökerű csoda is, amit éppen úgy istenítenek mint kritizálnak.
A hidrogénnél is előjön az a dilemma, hogy vajon elég olcsó-e (nem csak pénzben) az előállítása ahhoz, hogy bevállaljuk az egész folyamat nagyon rossz hatásfokát.
Ha 3-4 napos tárolási időtartamokat meg tudunk oldani, máris nyert ügyünk van, mert ez elegendő pufferkapacitás a hektikusan működő nap-/szélerőművek termelésének elég jó kiegyenlítéséhez.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
ecaddsell
aktív tag
A napelemek nagy volumenű használata megfelelő tárolási módszerek hiján eléggé véleményes, de remélhetőleg mire ahhoz a volumenhez eljutunk ez is megoldódik.
Amíg az áramszolgáltató a rendszerében a-nélkül, hogy ez veszélyezteti a rendszer üzembiztonságát el tudja nyelni a napelemből származó energiát amikor sok van és vissza tudja adni később amikor kevés van ez még gazdaságos is lehet, de egy volumen felett komoly kiegyenlítések nélkül ez nem működhet.
Ugye már esetleg te is hallottál olyan esetről (esetleg tapasztaltad is) amikor hiába termel a napelem az inverter le kell kapcsoljon mert annyira megnőtt a hálózat feszültsége (frekvenciája), hogy az inverter a szabályozás miatt le kell kapcsoljon. Ez ahogy egyre jobban nő az egymás közeli telepítések száma egyre nagyobb probléma lehet (egy tehetősebb helyen a szomszéd is telepített és miután mindenkinek elmesélte ez milyen jó üzlet mindenki más is és innentől kezdve a legjobban termelő időszak lehet nem lesz az...)
A napelem akkor jó, ha a megtermelt energia direktben hasznosítva van. Ha ez nem lehetséges a hatékony tárolás kulcskérdés.
#14 -=MrLF=-
Az elektromos autó a hajtást tekintve nagyon egyszerű és e-miatt gazdaságos lehet akár kis méretben is ami a fenntarthatóság alapköve. Az elektromos tankolás megint már létező dolog a hidrogénes meg újabb, de lényegében nem létező fragmentáció (többé kevésbé ugyanarra a piacra).
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Mobilinternet
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ford topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care