Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • D4v3

    őstag

    válasz ddekany #227 üzenetére

    Codecoolnál egy éven (8-15 hónap, attól függően mennyire vagy penge) át A-B hét váltja egymást. A héten otthon értelmezed a megkapott videókat, doksikat és csinálod a feladatokat kb. 30 órában, B héten szintén 30 órában a suliban 2-3-4 fős csapatban dolgoztok a heti projekten (ami részben az elmúlt heteidre és épít nyilván), pénteken meg demo a csoport előtt. Ezután fél év kötelező gyakorlat egy partnercégnél. Majd a szerződés értelmében 1 évet egy választott (akár ugyanott) cégnél le kell húzni.
    Fényévekkel jobban működő megoldás ez, mint a 3.5 éves szenvedés egyetemen. Ha jól tudom az idei legalancsoyabb kezdőfizetés 380 bruttó volt, de volt, aki 500-at is kapott (feltélezem, hogy látott már azért kódot a suli előtt).
    A 4 hónapos képzések nekem egyrészt borzasztó megterhelőnek, másrészt rövidnek tűnnek olyan szempontból, hogy nincs elég idő arra, hogy a dolgok beépüljenek rendesen. Viszont a Codecool megoldása kimagasló szerintem a képzések között. És akkor még nem beszéltem arról, hogy soft skillek fejlesztése is komoly szerepet kap: hogy kommunikálsz, hogy demozol, csapatmunka, időbeosztás stb. stb.
    Mondani sem kell, hogy erőteljesen bővül a partnercégek listája és a korábbi tapasztalok miatt nagyon is szívesen vesznek fel ott végzetett, hiszen általában egy sokkal talpraesetebb és használhatóbb munkaerőt kapnak.

  • haxiboy

    veterán

    válasz ddekany #227 üzenetére

    A kötelező gyakorlati hely miatt 3 hónap reális tapasztalattal indítunk.

  • haxiboy

    veterán

    válasz ddekany #213 üzenetére

    A fő probléma leginkább az hogy aki 0-ról kezdene, az nem kap egy épkézláb tananyagot, de szinte sehol.
    Kezdőként egy Hello World, és egy több objektumos, függvényes program között hatalmas szakadék tátong, és ez a szakadék sajnos az egyetemi tananyag részében is megvan, nagyon hirtelen az ugrás, hiába képzed magad mint az állat nagyon sok helyen kérdőjelek lesznek.

    Amikor én kezdtem programozni (6-7 éves koromban) voltak jó kis könyvek amik alapozónak elmentek, sokmindenre magamtól jöttem rá, nagy élmény volt, de én már akkor is tudtam hogy ezt szeretném csinálni. A mostani generáció -általában- az egyetemig -ha eljut addig- semmi féle szakmát nem tanul, hiába jártam én is szakközépbe, programozás jó ha 1 félév volt, mert az elektrotechnikát erőltették, holott a szakom köszönő viszonyban sem volt vele, leginkább szakkörök/fakultációk (remélem jól írtam) keretében lehetett pluszban foglalkozni 1-1 témával, de ez nem mindenhol lehetőség, na meg tizen X évesen ki az aki tovább akarna az iskolában maradni az amúgy is hosszúra nyúló, gyakran 10-12 órányi erőltetett töltelék órák után.

    Szóval ott van XY a választás előtt hogy mihez lenne kedve, mi érdekli, kiválaszt egy egyetemet, jönnek a 101 órák, elkezd érdeklődni, majd a következő félévben az arcodba csapnak egy totál másik programnyelvet amiben alkalmazni kéne az előkövetelményben tanultakat, de mire megszokod a fejlesztő környezetet/szintaktikát, és kicsit jobban átlátod a kódot ismét a következő félévben találod magad egy új programnyelvvel, ez minden csak nem jó, mert egy kezdő nem tud olyan gyorsan alkalmazkodni még akkor sem ha képzi magát a szabadidejében, mert pont elvonja a figyelmét a váltás.

    A tanárok fontossága abból a szempontból lényeges lehet hogy sok helyen a kapcsolatot sem tartják egymással, ez párhuzamosan haladó tárgyaknál szokott problémát okozni, így a delikvens nem biztos hogy észreveszi az összefüggéseket.

    Nálunk is van Adatbáziskezelés (MySQL, MSSQL), illetve elég sok szoftverfejlesztési tárgy amiket fentebb említettem, de az oktatók nagyon ritkán mutatnak rá hogy az egyik órán tanultakat hogyan tudjuk használni a másik órán. De erre nagyon jó példám is van. Webalkalmazás fejlesztésen PHP-t és kevés frontendet tanultunk, 0 adatbázis kapcsolattal. Adatbáziskezelés órán csak pár kevésbé bonyolult lekérdezést csináltunk, totál unalomba fordultak az órák mert csak gépelted a kódot amit a tanár mondott, vizsgán meg konkrétan elég volt bemagolnod és átírni pár paramétert. Szoftverfejlesztési technológiákon 99%-ban csak az objektumokkal, példányosítással, származtatás, öröklődés stb foglalkoztunk, nem írtunk egy épkézláb használható programot csak csupa csupa példát. - Bár az utánam következő évfolyamnál megpróbálták egymásra építeni a tárgyakat több-kevesebb sikerrel hála az ***Soft-nak, sajnos ők sietősen távoztak tőlünk miután megtalálták azt a néhány elhivatott egyént akit vittek magukkal a céghez.

    Próbáltunk javaslatot tenni hogy a tananyagok között legyen nagyobb az átfedés, MySQL óra után webfejlesztésen csináljunk már egy egyszerű SQL-es login rendszert vagy valamit de nem történt előrelépés, valamint a sok töltelék tantárgy beszüntetéséről is esett szó, de ott süket fülekre találtunk, pedig nyugodtan haza lehetne küldeni azt a néhány 60-70 éves tanárt akik már azt is elfelejtik néha hogy hol vannak.

    Visszatérve a programozás órákhoz, általában ugyanazt a példa programot íratják meg mindenkivel, sőt szerintem minden egyetemen hasonló lehet a helyzet, de amikor kikerülsz és szeretnél dolgozni valahol mint Junior jól megszívod, illetve a cég is aki alkalmaz, bár ők is tudják hogy ha felvesznek akkor 1 évig intenzíven képeznek, de brutálisan elveszettnek/túlterheltnek fogod magad érezni, az a szerencse hogy sok helyen már egyáltalán nem nézik a papírt. :B

    Köszönöm ha végig olvastad, bocsánat ha hülyeséget írok itt-ott, de néha ki kell írnom magamból a piát gondolataim. :O

  • dabadab

    titán

    válasz ddekany #208 üzenetére

    Nahát, itt mindenki a Kandóra járt? :D

    Egyébként meg igen, az a legnagyobb probléma, hogy szar a tananyag.
    A témák egy része teljesen irreveláns, csak azért nyomják be, mert ahhoz van tanár (a mindenféle villamossági dolgok), a másik része meg azért fölösleges, mert ugyan a téma fontos és érdekes lehetne, ha úgy tanítanák, hogy legyen köze valamihez - de nincs, az oktató szellemi maszturbációja az egész.

  • hcl

    titán

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #195 üzenetére

    Nos, akkor ezek nem túl jó felsőoktatásban voltak, ha nem sugárzott a lelkesedés... De OK, akkor 1 év alatt. 1 év alatt meg lehet tanulni a Java-t, de az, amit mindenhol nyom a média, hogy átképeznek mindenféle embereket Java fejlesztőkké, alapból meredek, mert esetleg informatikai alaptudása hiányozhat a delikvensnek... És akkor majd pár év múlva, ha megragad az 2IT iparban", majd főnökként baromságokat akar a beosztottjaitól (tudok jópár ilyet... középvezető rácsodálkozik, hogy x86 alapú gépen hogyan futhat Linux :D )

    Amúgy a jobb képzéseken biztos motiváltak a diákok - de a felsőoktatásban is lehetnének azok. Én pl. tök motivált voltam, mert érdekelt. Az analízis nem érdekelt, meg a mechanika (épületek tartószerkezeteit számolni, mert van olyan szakirány a szakon, ami CAD-del foglalkozik, ezért az alapozásban mindenkit szívassunk mechanikával :D) , ezekből persze kettes, de bármi szakmaiból 4-5-öseim voltak. (Ez a mérnökképzés volt, a tanárin nem szívattak annyit.)
    Rosszabb minőségű gyorstalpalókon is lehetnek motiválatlanabb arcok, mert pl. elköldte a munkaügyi központ, meg igazából ő csak a több százezres fizetésért jött, mert azt látta a TV-ben hogy "ezzel jól lehet keresni". Azt nem mondta neki senki, hogy egy igazi programozó elég bonyolult dolgokat kell, hogy átlásson :D

    És itt jön a tudás : van az, amikor alapvető dolgok annyira beépülnek, hogy észre sem veszed, amikor használod. Nem is emlékszel, mikor-hogyan tanultad meg (pl. az írás, de ugyanígy az, hogy nem kell gondolkodnod az osztályokon, adatszerkezeteken, meg egyebeken, de azon sem, hogy mi történik, amikor fut egy program egy gépen). Na ugyanígy vannak az informatikában olyanok, hogy aki gyerekkorától érdeklődik, foglalkozik ezekkel, annak alap, de egy átképzett tanárnőnek...

    Hogy nem akarnak tanulni : több cikk is volt mostanában arról, hogy drámaian leesett a felsőoktatásban természettudományos-műszaki szakokra jelentkezők száma. De az igazán művelt, jó értelemben vett bölcsészek is kevesebben vannak (a kamu médiaszakos plázacicák meg sokan).
    Amúgy régebben a "nyugati" karrier is azon alapult, legalább részben, hogy valami olyat tudtál alkotni, amit más nem.
    Talán mára már nagyobb divattá váltak az egyszerűbb érvényesülési lehetőségek, csak valóságsó-celebként kevesebben futnak be, mint jó üzletemberként. (Másik amit látok, hogy fogalmatlan kaumanegerek hihetelen pénzeket kapnak cégeknél, és sok semmihez nem ért.)

    @Sutszi : A fene tudja, de régebben egy csomóan akartak tanulni, hihetetlen létszámok a felvételiken, stb. Pedig valóban kevesebb volt a lehetőség.
    Nemrég olvastam olyat is, hogy tök felesleges szakembereket tartani, mert majd a csapat mindig megtanulja, amit kell. Ez meg a ló másik oldala. Nem lehet mindent hirtelen megtanulni, hiába olyan az informatika, hogy gyorsan változik.

  • hcl

    titán

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #192 üzenetére

    Egy jobb felsőoktatás olyan rálátást ad, amilyet semmilyen gyorstalpaló sem fog, meg magadtól sem egyszerű összeszedni. Oktatás + sok évnyi saját (iskola előtti és utáni) tapasztalat, érdeklődés az, amitől jó szakember lehetsz.
    Az mondjuk más kérdés, hogy mennyire van rosszul összeállítva a tananyag (gondolom még most sem túl jó), de ez megint más kérdés, mint hogy elég-e egy gyorstalpaló.

    Én általában borzalmas helyekre jártam, ott inkább az volt a jellemző, hogy ugyan mindenki elhelyezkedett utána, de a nagy része a kiesetteknek (és sokan akik elvégezték is) is full hülye volt az egészhez. De ez a komplett oktatás rákfenéje, az emberek már nem akarnak tanulni (csak műszaki-természettudományos vonalon látványosabb ez a dolog).

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz ddekany #188 üzenetére

    ahol en vegeztem (skandinavoknal) ez megfordult, kb az van ami kell elosztott rendszerre / data science iranyba fejlesztesre es semmi mas. viszont aki terv szerint megy vegig az a laborokon az masodev vegere siman mehet ki nyari munkazni juniornak, kivetel nelkul.

    ami van:
    - kb 50-60 kreditnyi explicit prog labor (exl diplomamunka)
    - 20 kreditnyi diszkret / statisztika / algoritmuselmelet
    - 60 kreditnyi elmelet (ai / elosztott rendszerek + halozatok / fejlesztes) es egyeb labor
    - tobbi kutatasi metodika es diplomamunka
    (vannak atlapolasok pl applikalt grafelmelet az elosztott laboron es egy SW teszt kurzuson is markansan jelen volt)

    ami nincs
    - fizika
    - kozgaz
    - villamosmernoki cuccok
    - analizis

    szoval gyakorlatilag a ketto nem zarja ki egymast, kepzesi idoben is lehet nullarol ket ev alatt programozasi hatter nelkul olyanokat kinevelni, akik egyreszt nem otthon tanultak meg programozni szabadidoben, masreszt siman rajuk lehet bizni az elsoeveseket a prog laboron mert megoldjak. tehat lehet ralatast es direkten hasznalhato gyakorlati tudast egyszerre is atadni. es itt most harom eves BScrol beszelunk.

    viszont ehhez kell egy megfelelo oktatoi garda es a szivatas vagy egyeb hidden agendak (pl X szazaleknak UVznia kell mert nem all meg a budget) nem fer bele.

    persze, minden terulethez nem fognak erteni es utana kell nezni a dolgoknak, pl CPS / data privacy teruleten le kell ulni az analizis konyvvel adott esetben mert kell bizonyos dolgok megertesehez. de az jellemzoen nem friss BScs melo.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés