Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • haxiboy

    veterán

    válasz hcl #203 üzenetére

    Nyilván, de az a probléma hogy nagyon felületesek a tárgyak, szárazak 0 gyakorlattal, illetve úgy lenne értelme ha elmondják hogy egyáltalán miért tanítják ezeket és hol lehet rá szükség.

    Szoftverfejlesztő szakon volt még villamosságtan is.

    Aminek volt értelme:

    PC-k és Perifériák (totál nooboknak hardver bevezető)
    Számítógép architektúrák (regiszterek, memória címzés stb)
    Programozás alapismeret (algoritmus elmélet, lineáris programozás, pszeudo kód stb)
    Bevezetés a programozásba(előbbi tantárgy gyakorlatiasabb része)

    Aminek tuti nem volt értelme :

    A folyamatos programnyelv váltogatásnak, rengeteg időt elvett az adott nyelv sajátosságainak elsajátítása, szintaktika, adott medótust/függvényt éppen hogy hívják, hiába épültek volna egymásra, és én még szerencsés voltam, akik utánam kezdtek még jobban megvariálták nekik...

    Tanultunk mi a különböző programozós tárgyakon

    C, C++, C#, Java, Android Java, PHP -t de egyiket sem úgy ahogy kéne, sőt ezek közül általában 3 egyszerre történt.
    Pl. Programozás 2 - Szoftverfejlesztési technológiák - Web Programozás
    Java, C#, PHP
    Holott mehetett volna az egész pl .NET keretek között nagyobb átfedéssel...

    Tény hogy jól jön egy alap tudás, de szoftverfejlesztéshez nekem például miért kell tudnom egy analóg jel spektrumát, meg mindenéle számolgatásokat vele :D
    Minek kell tudnom integrálni/deriválni?
    Mi az istennek számolgassam hogy egy lejtőn lecsúsztatok egy falapot és xy a súrlódás mennyi idő alatt ér le ha a jupiter gravitációs vonzása is befolyásolja a csúszást...

    Megkérdeztem írhatok-e rá programot, midegyik kérdésre az volt a válasz hogy : NEM

  • bambano

    titán

    válasz hcl #197 üzenetére

    abban egyetértek veled, hogy sok helyen bizonyos tárgyak azért vannak a tananyagban, mert főfontos profnak is adni kell órát, ahelyett, hogy a nyugdíjpapírját kapná meg...

  • MrSealRD

    veterán

    válasz hcl #194 üzenetére

    Ez egyébként régi beidegződés. Régen úgy volt, hogy az emberek tanultak valamit, aztán dolgoztak...és dolgoztak...majd egyszer csak nyugdíj. Aztán amit a melóban felszedtek az rajtuk ragadt, de explicite mint továbbképzés vagy autodidakta tanulás...az nagyon kis százalékban volt jellemző. Ez mostani generációkba is továbbment, csak van pár olyan terület aminél ez nem működik.

  • ddekany

    veterán

    válasz hcl #194 üzenetére

    A "jobb felsőoktatás" definíciójától függően lehet tetszőlegesen hatékony... :) A 4 hónap mondjuk nyilván kevés, de ahol 1 éves a "gyorstalpaló" ott simán el tudom képzelni, hogy lenyomják azt a 3+1 éves főiskolát, amit anno elszenvedtem. Főleg mert gondolom ezeknél megfizetik az oktatókat, meg motiválóbb lehet nekik a környezet... Már eleve az, hogy az összes "diák" akar is (gondolom, hiszen pont ezt akarták tanulni, és pont ebből akarnak megélni). Fősulin a legtöbb tanárból finoman szólva nem sugárzott a lelkesedés.

    "az emberek már nem akarnak tanulni"

    Nem tudom, lehet, de én ezt nem tudom felmérni. De ha így van, miért? Sokkal motiválóbb a környezet a tanulásra, mint mikor én voltam gyerek. Kb. bármi amire Te a leginkább kíváncsi vagy karnyújtásnyira ott van az Interneten. Az is sokkal látványosabb és korlátlanabb, amit manapság hobbi szinten csinálhat az ember... főleg ami a számítógépeket illeti. Ja, és akkor én és a korosztályom még szockós idők végén volt (kis)gyerek, amikor még egyáltalán nem volt benne a levegőbe ez a "nyugati" karrier építés meg önmegvalósítás, mint most. Ennek ellenére mi voltunk érdeklődőbbek? Nagyon furcsa ha így van.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz hcl #177 üzenetére

    van ami kb mindenhol ugyanaz marad, ld a korabbi kommentek a nem lockoljuk feleslegesen parhuzamositott kornyezetben reszrol. de ehhez alapvetoen eleg egy alapkurzus a computer science fobb teruletein, avagy hogy mukodnek pl a memmanagement algoritmusok mert mashol is eleg hasonlo megoldasok szoktak szuletni. annak se kell egyebkent nagyon melynek lennie, pont amiatt, mert villamgyorsan avulnak el a dolgok.

    egyebkent az a pelda a Java heapkezelessel kulonosen vicces volt mert javaban meg pont azert van elfedve a pointer aritmetika (es a garbage collection), mert jellemzoen hibakra ad okot. masik oldalrol meg ugy nezve, hogy a kovetkezo kod C++17es (forras a ref) kulonosen pikans:
    int a[2] = {1,2};

    auto [x,y] = a; // creates e[2], copies a into e, then x refers to e[0], y refers to e[1]
    auto& [xr, yr] = a;

    tehat nem csak az van, hogy mondjuk
    for(auto cat : cats){
    cat.doSomeNoise();
    }

    ami mar C++11tol elerheto volt, hanem konkretan a PHPs var magassagrol beszelunk (Javaban az Object classal lehet hasonlo trukkot csinalni de az sokkal macerasabb). gyakorlatilag ahogy tudom Stroustrup is utobbi evekben mar azon a velemenyen van, hogy a pointerekkel es az adattipusokkal kezdeni kezdoknel felesleges (ld Kernighan & Ritchie vagy a regi Stroustrupok).

    meg igazabol abba is erdekes belegondolni, hogy mar 15 eve is megvolt az igazi programozo poen. ami igy visszanezve kulonosen vicces, hogy mar mennyire nem aktualis (kiveve az ot oldal hosszu DO ciklus ami jatekprogram kategoria ha a belso fvhivasokat is kibontjuk).

    es 15 eve akkoriban meg boven nem az volt, hogy a cucc igazabol nem lehet tudni, hogy min fog futni, az elete soran mivel fog egyuttmukodni, meg ugy altalaban bizonyos velemenyek szerint tesztelhetetlen lesz. es itt jon be a kerdes, hogy egyaltalan mik az alapok, minek kell belefernie es ha limitalt a kepzesi ido, akkor mi kozott kell donteni. ahol en vegeztem pl nem volt se analizis se fizika. ahogy latom ezeknel a gyorstalpalo kepzeseknel ezt csinaljak jol, hogy felesleges toltelektargyak es "alaptudas" helyett szakbarbarokat nevelnek.

  • dabadab

    titán

    válasz hcl #177 üzenetére

    "Szokták mondani, hogy java, web., stb. programozónak nem kell tudnia, min fut a cucca - de mekkora előny tud lenni, ha érti az aljától a tetejéig az egészet..."

    Mondjuk ez weben baromi nehéz, mert nagyon sok réteg van és van, amelyiknek több párhuzamos implementációja is van (pl. legalább négy nagyobb böngészőcsalád van) és viharos gyorsasággal változnak (én pl. az Angularnak a fő verziószámát se bírom követni :) )

    Persze, nem árt ha az ember nagyjából képben van azt illetően, hogy nagyjából hogy néznek ki a dolgok és ha kell, akkor utána tud nézni konkrét implementiációs részleteknek, de hogy ezzel folyamatosan tisztában legyen... az kizárt.

  • bambano

    titán

    válasz hcl #177 üzenetére

    "Mindenképpen jó, ha valaki tudja, hogy mi a különbség, és melyik mikor jobb": semmire sem jó.
    egyrészt nem tudhatod, hogy melyik fordítóverzió mire optimalizál. másrészt nem tudhatod, hogy melyik proci mit művel. azt sem tudhatod, hogy az adott gépen az adott prociban melyik verziójú mikrokód van.

    ez a tudás percek alatt avul el, így megszerzésének sok értelme nincs, max. ha nem sajtreszelővel akarsz.

    "sysadmin kollegákon látom azt, hogy egy része tapasztaltnak tűnik": én meg azt látom, hogy sokan nem értik meg az oprendszer mélyén történő dolgokat, így mindent tudnak, amire egyrészt a gyártó csinált klikket, másrészt a tanfolyamon megtanították nekik, de egy centivel se többet.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés