- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Yettel topik
- One mobilszolgáltatások
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- LG V30 - vezércsel
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A SIMT GPU-k esetében meg tudja oldani. Eleve egy olyan kódról beszélünk, ahol nem kell törődni a szálakkal. Leírod, hogy egy szál mit csináljon és kész. Ami szükséges, hogy legyen egy csomó adat. Ezekből a hardver rengeteg szálat generál, és az egymástól garantáltan független skalár operációkat felfűzi annyi utas vektorba, amilyen kell a hardvernek. Ezen nincs mit kézzel optimalizálni. Ugyanazt fogad a hardvernek biztosítani, amit a fordító tud adni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miből gondolod, hogy tudsz jobb kódot írni kézzel? Az egy dolog, hogy mindenki a CPU-kból indul ki, de a GPU-k másképp működnek. Ezeknek a hardvereknek nincs szükségük azokra az optimalizálásokra, amelyeket a többmagos, SIMD egységes CPU-knál bevetünk. Máshova kell optimalizálni.
A GPU-knál, különösen a mai modern SIMT rendszereknél leginkább a hardver felel azokért, amit ma a CPU-knál a fordító old meg, vagy nem hatékony fordítás esetén kézzel optimalizálsz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Része is. A szoftver nem létezik hardver nélkül, de ez fordítva is nagyon igaz.
Mindenki eldöntheti, hogy dokumentál-e vagy sem. A fejlesztők majd eldöntik, hogy mit tartanak fontosnak.
A dokumentációból pontosan meg lehet érteni a hardvert.
Értelmetlen GPU-knál assembly szintig lemenni. Ezek a hardverek teljesen másképp működnek, mint a CPU-k. Itt csak az számít, hogy legyen elég munka a hardvernek, ami a többit majd megoldja. A modern GPU-knál csak arra kell figyelni, hogy biztosítsd az adatot, a szálakkal és a vektorizálással nem kell foglalkozni. Ezek CPU-ból megmarad kellemetlenségek, amik megnehezítik a programozást, de ez a piac ezt már rég levetette magáról. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Valahol bölcs döntés nem megmondani, hogy mi a jövő, hanem a fejlesztők problémáit összegyűjteni és arra építeni megoldásokat. Nem hardvert, hanem teljes megoldásokat. Egyértelműen elnyerték ezzel vezető cégek lojalitását, csupán azért, mert azt csinálják, amit ők szeretnének látni.
[link] , [link] , [link] - itt vannak a dokumentációid
Nem akar senki ASM-ben programozni. Nem is célszerű. A kényszer viszi rá a fejlesztőket, de a GPU-k mások.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van normális CPU-juk. Két architektúrájuk is van. Csak látják, hogy évente +5%-kal nem megy semmire a piac. Márpedig a CPU fejlesztések lassan jó pár éve erről szólnak. Csupán toporgunk egy fal előtt, amit senki sem képes átugrani. Naná, hogy olyan területre költenek, amivel sokszorosára gyorsítható a feldolgozás.
A helyzet az, hogy nagyon sok teljesítmény van a szoftverben. Lehet, hogy az AMD közvetlen konkurensei ezt nem látják be, vagy csupán azt mondják, hogy ez nem rájuk tartozik, de a low-level API-s törekvések azt igazolják, hogy nem csak az AMD gondolja így, hanem a Microsoft és az Apple is. Ezek sokkal értékesebb fejlesztések, mert hiába van hardvered, ha a szoftverek nem használják.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jelenleg olyan motorokról és játékokról van szó a Metalra, amelyek OpenGL ES-re el sem készíthetők. Egyszerűen az OpenGL ES és a köré rakott támogatás nem alkalmas arra, hogy egy bizonyos komplexitási szint felett stabil programokat lehessen kiadni rá.
A top fejlesztők számára az a realista platform (hardver+API+OS), amire kiszámíthatóan és hatékonyan lehet komplex AAA játékot fejleszteni. Úgy gondolj erre, hogy minden időre megy. Áll a projektben a pénzed és csak csúsztatod a megjelenést, mert nem lehet a felmerült problémákat egyszerűen, gyártói segítség nélkül javítani.
A low-level API nagyon egyszerű dolgot kínál. Ami high-level API-n akár gyártónként egy év (külön csapatokkal összesen egy év), az itt két hónapos fejlesztési idő. Ezért olyan népszerűek ezek a kezdeményezések.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De miért akarnának felvásárolni bárkit? Az Apple számára érdektelen, hogy teljesen saját legyen a hardverfejlesztés. Nekik tök jó az, hogy az ARM fejleszti az ISA-t. Licencelik azt, esetleg teljes dizájnnal, esetleg módosítják, ahogy akarják. Ugyanúgy tök jó, hogy az Imagination fejleszt. Licencelik olyan feltételekkel mint most és örülnek. Jelenleg ebben az üzleti és partnerkapcsolati modellben az Apple, az ARM és az Imagination is boldog. Mindenki megkapja, amire vágyik, ezen nem kell változtatni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VaniliásRönk #17 üzenetére
Az iHordzoható részesedésük csak nőni fog ezután. Aki mobil gamingben utazik csak az Apple-t fogja választani. Nincs más lehetőség rajtuk kívül.
(#25) azopi74: Idővel biztos eldobják az OSX vonalat. A saját hardver a legjobb irány nekik.
Számukra az Imagination a legjobb. Évek óta velük dolgoznak, van részesedésük a cégben és elővásárlási joguk, tehát sosem vesztik el a partnerüket. Az A7 óta a drivert is saját maguk írják. Nekik ez jó, az Imagination számára szintén jó. Ezen nem kell változtatni.
Az ARM ISA elég jó, arra nem kell reform. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VaniliásRönk #12 üzenetére
Nem tudom, hogy az OSX-szel mit akarnak. Az biztos, hogy a Metal API portolásának az API jelenlegi formájában technikai akadálya van. Az OSX-re is lehet külön API-t írni, amit épülhet részben a Metal kódjára, de a render pipeline-t át kell alakítani. Egyébként az OSX gaming szempontból távolról sem annyira fontos az Apple-nek, mint az iOS.
Kizárt, hogy akarjanak saját GPU-t építeni a nulláról. Pénzük az van, de tapasztalatuk nincs. Abból nem érdemes kiindulni, hogy építette saját ARM magot. Egy GPU-t nagyságrendekkel nehezebb megtervezni, mint egy CPU-t.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Az asztali Macek nem használnak olyan hardvert, ami ezt az API-t támogatja.
A Metal API nagyon sokban hasonlít a DirectX 12-re és a Mantle API-ra, de egy dologban nagyon különbözik. Rendkívül speciális futószalagot használ, amit kifejezetten a PowerVR hardverekhez alakítottak ki. Csak akkor kaphatja meg ezt az API-t a Mac, ha azokban a grafikus vezérlőt lecserélik PowerVR-re, vagy ha nem is PowerVR-re, akkor is TBDR architektúrára. Más esetben lehetetlen, hogy működjön a Metal Macen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert GPU-t tervezni minden hardveres részelemnél sokkal nehezebb. Ha pénzed van, akkor semmid sincs. Ha van pénzed és mellé 10-20 évnyi tapasztalatod, akkor már kereshetsz valamit ezen a piacon.
Sose megy le senki a fémig, csak megírják azt a programban, ami eddig a driverben volt.
(#6) Meteorhead: Annyira már nem akarják az OpenCL-t, mint régen.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF F15 FX506HM Gamer notebook - i5 11400H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD RTX 3060 6GB W10
- NEC MultiSync V421 monitor (42") 1920 x1080px
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Lenovo ThinkPad T14 3 Gen 16/256GB SSD, Újszerű, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest