- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- One mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Nem minden Nothing Phone (3) születik egyenlőnek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kékes525
félisten
Ez jó hír!
-
arn
félisten
hosszutavon maguk alatt vagjak a fat... az mar eldolt, hogy az android bedaralta a piacot. ezzel csak azt erik el, hogy minden szempontbol fuggetlenedni fog a google, es egyre specifikusabb lesz a ket platform, es egyre kevesbe eri meg plusz energiat forditani egy extra platformra, ami visszaszorul. lsd osx/win - bar lehet ez a celjuk, elvannak a maguk kis sarkaban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A SIMT GPU-k esetében meg tudja oldani. Eleve egy olyan kódról beszélünk, ahol nem kell törődni a szálakkal. Leírod, hogy egy szál mit csináljon és kész. Ami szükséges, hogy legyen egy csomó adat. Ezekből a hardver rengeteg szálat generál, és az egymástól garantáltan független skalár operációkat felfűzi annyi utas vektorba, amilyen kell a hardvernek. Ezen nincs mit kézzel optimalizálni. Ugyanazt fogad a hardvernek biztosítani, amit a fordító tud adni.
-
Tybee000
aktív tag
válasz
tatararpad #79 üzenetére
nem hiszem hogy egy script nyelv alkalmas lenne erre a feladatra, de ki tudja
-
tatararpad
őstag
És a Swift mennyire van jóban HSA-val?
-
leviske
veterán
A Microsoft és a Khronos sem hardvergyártó. Az Apple is elsősorban hardverek szintjén mondhatni csak egy, Dell/HP szintű disztributor mondjuk egy Samsunghoz képest.
Meglepni meg azért lepett meg, mert a Valve belovagolt az OS piacra mell döngetve, hogy mennyire megreformálják a játékipart, aztán letettek egy konzol UI-t és egy kontrollert az asztalra és pont. Ehhez képest az Apple eddig nem volt érdekelt a játékpiacon, az iPhone/iPad játékai meg nem tűnt nyilvánvalónak, hogy éhezik egy low level API létét. -
Rebourne
aktív tag
A Valve nem hardvergyártó. Sőt, még csak nem is a szoftvergyártás a fő bevételi forrása. Az OS piacra éppen, hogy csak benézett. Ezzel szemben az Apple alapítása óta OS és hardvergyártó, és cca 2,5-szer idősebb a Valvetől. Az Apple piaci értéke valószínűleg többszázszorosa a Valve értékének (pontos értéket nem tudunk, mert a Valve magántulajdonban levő cég).
Tehát akkor adódik a gonosz találós kérdés: hogyan előzheti be az Apple a Valvet, ráadásul "így a semmiből", ha ezen a téren az Apple mindig évekkel, évtizedekkel a Valve előtt volt?..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miből gondolod, hogy tudsz jobb kódot írni kézzel? Az egy dolog, hogy mindenki a CPU-kból indul ki, de a GPU-k másképp működnek. Ezeknek a hardvereknek nincs szükségük azokra az optimalizálásokra, amelyeket a többmagos, SIMD egységes CPU-knál bevetünk. Máshova kell optimalizálni.
A GPU-knál, különösen a mai modern SIMT rendszereknél leginkább a hardver felel azokért, amit ma a CPU-knál a fordító old meg, vagy nem hatékony fordítás esetén kézzel optimalizálsz.
-
Reggie0
félisten
"Értelmetlen GPU-knál assembly szintig lemenni. Ezek a hardverek teljesen másképp működnek, mint a CPU-k. Itt csak az számít, hogy legyen elég munka a hardvernek, ami a többit majd megoldja."
Ritka az olyan hardver ami bytecode helyett opencl forrast futtat. Forditani mindig kell. A fordito nem tud mindig jol optimalizalni, nincsenek csodak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Része is. A szoftver nem létezik hardver nélkül, de ez fordítva is nagyon igaz.
Mindenki eldöntheti, hogy dokumentál-e vagy sem. A fejlesztők majd eldöntik, hogy mit tartanak fontosnak.
A dokumentációból pontosan meg lehet érteni a hardvert.
Értelmetlen GPU-knál assembly szintig lemenni. Ezek a hardverek teljesen másképp működnek, mint a CPU-k. Itt csak az számít, hogy legyen elég munka a hardvernek, ami a többit majd megoldja. A modern GPU-knál csak arra kell figyelni, hogy biztosítsd az adatot, a szálakkal és a vektorizálással nem kell foglalkozni. Ezek CPU-ból megmarad kellemetlenségek, amik megnehezítik a programozást, de ez a piac ezt már rég levetette magáról. -
Tigerclaw
nagyúr
Üzleti szempontból talán nincs akkora bevétel a Mac vonalból, de jelenleg a kirakós, a nagy kép fontos része. Amikor az Apple képes lesz az Intel és AMD APU-khoz mérhető teljesítményű saját ARM-os processzor előállítására és az OS X funkcionalitásával bíró ARM alapú OS prezentálására, akkor elképzelhető, hogy újra teljesen külön utakat fognak járni és amiben csak tudnak inkompatibilisek maradnak a többi hardverrel, operációs rendszerrel és szoftverrel, de amíg erre nem képesek, addig csak lépésről lépésre haladnak, és megtartják az üzletileg kevésbé nyereséges, de amúgy fontos hardvereiket és szoftvereiket. Ma az iOS nem összemérhető se az OS X-el, se a Windows-al, se a Linuxal, ahogy az A7-es processzor teljesítménye se az Intel-AMD megoldásaival. Ameddig szüksége van valamire, ameddig nincs jobb megoldása addig megtartja. Ezt lehet látni a Samsungal való kapcsolatából. Mondhatni évek óta az egyik legnagyobb, leggyűlöltebb riválisa, mégis a Samsung volt a legnagyobb hardveres beszállítója. Évről évre egyre kevesebb dolgot rendel tőlük, keresi az alternatívákat, de ameddig nincs jobb, addig jó nekik a Samsung is tökéletesen.
Én inkább úgy mondanám, hogy nem a Mac vonal lett számukra másodlagos, hanem az OS X és az OS X-re írt saját szoftvereik. A marketing bullshit persze megy gőzerővel, de a szoftverfejlesztés nem.
-
leviske
veterán
Na ez meglepett. A Valve-től vártam ezt a lépést legalább utólag... Vicces, hogy most így a semmiből az Apple is beelőzi őket.
-
Neovenator
senior tag
Valahogy így történhetett:
- Jeff, Jeff, figyu, tudjuk, hogy épp Hawaii-n nyaralsz az asszonnyal, de a HW részleg kitalált valami új baromságot és kéne nekik 3 márkanév, nem tudnál segíteni?
- Nyisd ki a felső fiókomat, túrjatok bele a papírokba, alul vannak azok, amiket már régóta nem használtunk, válasszatok hármat oszt jóvan...
-
vicze
félisten
"az Android esetében előbb szükséges egy új API bevezetése"
Hogyan? Ugye van 5 vagy 6 most fejből nem tudom GPU vendor(csak a nagyokat nézve 4), különböző generációkkal esetenként nagyon különböző architektúrákkal, így kb. az alacsonyszintű API kizárt.
A fentiekből eredően elég lehetetlenek érzem, hogy a 3-4éven belül bármilyen közös API-t eszkábáljanak össze.
Vagy van erre bármilyen esély úgy egyáltalán emberi időn belül? API-t megcsinálni mint láttuk az utóbbi időben nem olyan túl nagy dolog, de fejlesztő eszközöket és HW hozzáigazítani, az már kb. lehetetlen feladat a Google számára. Ezért is kapálózik a Droid bővítésével az nVidia, mert egyértelműen látszik, hogy alapból alkalmatlan erre.Megpróbálom kicsit nem technikai szempontból, hanem üzleti oldalról(pénz) nekifutni a dolognak.
"A helyzet egyszerű, amennyiben a konkurensek nem lépnek, lemaradhatnak az AAA kategóriás játékok futtatása szempontjából."
Számítanak az AAA címek? Illetve feltétlen szükség van rájuk mobilon?
Az már a Shiled topikban is felmerült, hogy egy ilyen minőségű AAA játék fejlesztése nem éppen 2$ és a megtérülése iszonyat kétséges. Ha megnézem csak PlayStore-t, akkor annyi látszik, hogy pl. EA estén az AAA játékok kb. a 100e-s letöltést se érik el, amik fizetősek és erre még jön a 30%-os Store sarc mindenkinél.
De még ha azt nézem, hogy a legsikeresebb NFS 1milla letöltéssel 3$-ért termelt 2milliót, legyen iOS-en 4milla és akkor gyakorlatilag 3 különböző API-t feltétezve (Metal, DX, OpenGL) nem feltétlen fogja a fejlesztési költséget fedezni. Ez most a legsikeresebb volt, a 100e letöltéses fizetősek totál bukta.
Itt jön a F2P, aminél nem tudjuk a bevételeket illetve mivel folyamatos nyilván jobb a kiadónak, de egy nagyon költséges játék esetén mondjuk egy csak lassan becsorgó 10millás bevétel elég?
Persze valamilyen szempontból F2P jobb a kiadóknak, mert egy sikerből a készülőt tudják folyamatosan finanszírozni.
És akkor itt jönnek a független kis cégek arcade játékai, amik bevételben gyakorlatilag lesöprik az asztalról az egész AAA piacot, olyan szinten, hogy CCC, Clash of Clans milliárdokat termel. Akár hogy is nézem de mobile vonalon a arcade F2P kategória sokkal sikeresebb és jóval nagyobb bevételt generál mint az AAA címek.
Egyáltalán nem feltétlen jó a kiadónak a sok különböző API, hiába vannak kész motorok, amik próbálnak mindent támogatni, ha túl nagy a HW diverzitás, még iOS-en is, ahol csak 3-4év múlva szabadulhatnak az OpenGL-től a valóságban. Főleg úgy hogy ES 3.0 helyett a HW korlátai miatt még mindig 2.0-én tötyögnek a játékok, úgy hogy a HW kepeségeinek töredékét használják ki, még a jelenlegi SW-vel is, legyen ez API vagy pénz korlát.A nem szabványos platformokat nem átívelő API-k elég problémásak ilyen szempontból sajnos, és a fejlesztés egyszerűsítése helyett a költségeket növelik inkább.
-
dabadab
titán
válasz
Neovenator #61 üzenetére
"Milyen kicsi a világ, ha már egy többszáz fős marketinges hadsereg se tud előállni egy olyan API névvel, ami még nem volt előtte..."
Mondjuk ez az egesz bejelentos dolog igy sikerult, behoztak a Metal grafikus API-t (es ilyen neven mar volt egy), behoztak a SWIFT programozasi nyelvet (ebbol is volt mar egy masik) meg behoztak a Yosemite kodnevet (szinten vottmar, raadasul pont naluk)
-
VaniliásRönk
nagyúr
A játék fontos, de az AAA egy igen kis szelet (pláne ha az Apple cuccainak is csak töredéke támogatott), jövedelmező, de a piaci részesedést meghatározó tényezők szempontjából elhanyagolható.
És a játékélményt sem a grafika határozza meg, szóval egy AAA játékhoz sem feltétlenül szükséges a Metal.
Ezzel a lépéssel csak azt érték el, hogy mostantól az iDiot piac is szegmentált lesz, ami pedig jelentős felhasználói elégedetlenséget fog generálni. -
Neovenator
senior tag
válasz
cskamacska #4 üzenetére
Pont ez jutott eszembe, bár az MeTaL volt...
Milyen kicsi a világ, ha már egy többszáz fős marketinges hadsereg se tud előállni egy olyan API névvel, ami még nem volt előtte... -
trufa12
addikt
válasz
tatararpad #2 üzenetére
Egy gyűrű mind fölött , egy alma kegyetlen
-
Reggie0
félisten
A megoldas resze lehet a hw fejlesztes is. Ez nem kizaro ok.
A dokumentaciora most nem amd specifikusan gondoltam, hanem mint GPU iparagra.
Az ASM ahhoz fontos nagyon, hogy a hardvert pontosan meg lehessen erteni, valamint tesztelheto legyen. Ezen felul van amit a fordito nem tud megfeleloen optimalizalni, ott marad az ASM betet.
-
mzso
veterán
Azt nem értem minek tökölt az AMD. Ha már úgyis előnyben voltak ezen a téren szabványosíthatták volna a Mantle API-t és megnyithatták volna a nagyvilág előtt. Akkor talán kevesebb alternatíva keletkezett volna.
-
proci985
MODERÁTOR
valahol a dolog logikus, vannak olyan jelek, hogy a konzolpiacot a telefonok fogjak atvenni: handheldnez ez latszik (miert venne valaki meg egy eszkozt hasonlo celra?), az xbox es a ps pedig a szorakoztatokozpontta valas fele probal tulelni (ld xbox one a kozepes konzol de remek kozpont). viszont ehhez nem art a jobb futas.
asztali mac erthetoen annyira nem cel, a mac pro munkaeszkoz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valahol bölcs döntés nem megmondani, hogy mi a jövő, hanem a fejlesztők problémáit összegyűjteni és arra építeni megoldásokat. Nem hardvert, hanem teljes megoldásokat. Egyértelműen elnyerték ezzel vezető cégek lojalitását, csupán azért, mert azt csinálják, amit ők szeretnének látni.
[link] , [link] , [link] - itt vannak a dokumentációid
Nem akar senki ASM-ben programozni. Nem is célszerű. A kényszer viszi rá a fejlesztőket, de a GPU-k mások.
-
Reggie0
félisten
Igen, nyilvan bolcs dontes lemaradniuk, igy is eleg rosszul alltak. Peldaul a fogyasztason lenne mit dolgozniuk.
Az API megint mas teszta. Szerintem orultseg olyan tarsprocesszorral foglalkozni, ami nincs dokumentalva es nem lehet ASM-ben programozni. Oke, igy fejlodott a technika, de ezt a valtast mar reg meg kellett volna lepni.
-
Sir Ny
senior tag
"Azért nagyon kíváncsi leszek, hogy az nVidia mit fog lépni. Biztos, hogy nem hagyják csak úgy elrohanni maguk mellett a világot."
Jelenleg az nvidia kepler az egyetlen GPU epiteszet, amely titan Z-tol kezikonzolokig egysegesen megtalalhato (lesz), sot, igen jol helyt is all. Nem tunne rossz otletnek kizarolag arra fejleszteni, jatekot, ha az nv kiadna egy sajat API-t mantle modra + dompingaron elterjesztene a cuccait...
Valoszinuleg az lesz, hogy tamogatjak a dx12-t s akkor az o cuccaikon is fut minden mint a karikacsapas, mas lehetoseg tenyleg nem nagyon van.
-
"Az AMD és a Microsoft megoldásai után egyre nyilvánvalóbb, hogy a grafikus vezérlők alacsony szintű elérése jelenti a jövőt."
Igen, sokak szerint el sem kellett volna kalandozni a magas szintű API-k felé, most újra fel lehet találni.@Abu85 : "A helyzet az, hogy nagyon sok teljesítmény van a szoftverben." Ezt is de régóta mondogatom... Egy rendesen megcsinált, optimalizát sw sokkal nagyobb teljesítményt tud azonos hardveren, csak ugye ezzel dolgozni kell...
-
haddent
addikt
Hát akkor itt lenne az ideje különbséget tenni droidok közt is szerintem. Ha megnézed, az összes flagshipben Snapdragon 801 van. Galaxy S5, Xperia Z2, HTC ONE de még az "olcsó kínai" One Pus ONE -ban is. Úgy tűnik, hogy Qualcomm a nyerő az abszolút top kategóriában, ebből pedig évente ~1db széria érkezik, rendre ugyanazzal a belsővel, esetleg annyi, hogy némelyik kap +1GB ramot. Ilyen körülmények közt már megoldhatónak hangzik nem?
Csak mert Laci bá a sarkon a nemtom milyen ócska mediatek procival nem fogja magát földhöz vágni, ha nem kap új API -t, amíg a sok százezer (millió?) Galaxy S6 tulajról ezt el tudom képzelni, és hozzáteszem jogosan. Gatyába kéne rázni már a droidot is..
Sir Ny az intel addig van nagyra amíg be nem jön az, hogy 8 (gyengébb 1 szálú) magos APU kell értelmes IGP -vel a játékokhoz
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van normális CPU-juk. Két architektúrájuk is van. Csak látják, hogy évente +5%-kal nem megy semmire a piac. Márpedig a CPU fejlesztések lassan jó pár éve erről szólnak. Csupán toporgunk egy fal előtt, amit senki sem képes átugrani. Naná, hogy olyan területre költenek, amivel sokszorosára gyorsítható a feldolgozás.
A helyzet az, hogy nagyon sok teljesítmény van a szoftverben. Lehet, hogy az AMD közvetlen konkurensei ezt nem látják be, vagy csupán azt mondják, hogy ez nem rájuk tartozik, de a low-level API-s törekvések azt igazolják, hogy nem csak az AMD gondolja így, hanem a Microsoft és az Apple is. Ezek sokkal értékesebb fejlesztések, mert hiába van hardvered, ha a szoftverek nem használják.
-
válasz
cskamacska #4 üzenetére
És vajon a HTC, aki felvásárolta az S3-at, nem fogja beperelni az Apple-t a név miatt?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jelenleg olyan motorokról és játékokról van szó a Metalra, amelyek OpenGL ES-re el sem készíthetők. Egyszerűen az OpenGL ES és a köré rakott támogatás nem alkalmas arra, hogy egy bizonyos komplexitási szint felett stabil programokat lehessen kiadni rá.
A top fejlesztők számára az a realista platform (hardver+API+OS), amire kiszámíthatóan és hatékonyan lehet komplex AAA játékot fejleszteni. Úgy gondolj erre, hogy minden időre megy. Áll a projektben a pénzed és csak csúsztatod a megjelenést, mert nem lehet a felmerült problémákat egyszerűen, gyártói segítség nélkül javítani.
A low-level API nagyon egyszerű dolgot kínál. Ami high-level API-n akár gyártónként egy év (külön csapatokkal összesen egy év), az itt két hónapos fejlesztési idő. Ezért olyan népszerűek ezek a kezdeményezések.
-
Strezi
őstag
Érdekes irány, leginkább a játékmotor fejlesztőknek lesz hasznos. A "mindennapi" felhasználó ebből szinte semmit nem fog észrevenni, a választott motor megoldja a dolgot
A mindennapi fejlesztőknek ugyancsak kiadták a SceneKit-et, ami már a Metal-ra épül, így magasabb szintre is megörökíti annak előnyeit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De miért akarnának felvásárolni bárkit? Az Apple számára érdektelen, hogy teljesen saját legyen a hardverfejlesztés. Nekik tök jó az, hogy az ARM fejleszti az ISA-t. Licencelik azt, esetleg teljes dizájnnal, esetleg módosítják, ahogy akarják. Ugyanúgy tök jó, hogy az Imagination fejleszt. Licencelik olyan feltételekkel mint most és örülnek. Jelenleg ebben az üzleti és partnerkapcsolati modellben az Apple, az ARM és az Imagination is boldog. Mindenki megkapja, amire vágyik, ezen nem kell változtatni.
-
válasz
VaniliásRönk #17 üzenetére
A Mac az Apple uzletenek szempontjabol nem kiemelt jelentosegu.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VaniliásRönk #17 üzenetére
Az iHordzoható részesedésük csak nőni fog ezután. Aki mobil gamingben utazik csak az Apple-t fogja választani. Nincs más lehetőség rajtuk kívül.
(#25) azopi74: Idővel biztos eldobják az OSX vonalat. A saját hardver a legjobb irány nekik.
Számukra az Imagination a legjobb. Évek óta velük dolgoznak, van részesedésük a cégben és elővásárlási joguk, tehát sosem vesztik el a partnerüket. Az A7 óta a drivert is saját maguk írják. Nekik ez jó, az Imagination számára szintén jó. Ezen nem kell változtatni.
Az ARM ISA elég jó, arra nem kell reform. -
Szerinted mikor lesz droidra. Van három chip gyártó, plusz a millió kínai, meg a szenzációs os. Esélytelen. Nekik marad az OpenGL.
sanchezsa: Gondolom az ios8-al jönnek az új játékok is. Az Epic már be is jelentette az első tech demot, és sanszos, hogy kihozzák Metal-ra az új IB-t.
-
haddent
addikt
Androidra van/lesz alacsonyszintű API? Ha igen, akkor Apple bácsi mit fog kezdeni? Mert nagyon nem mindegy, hogy egy Snapdragon 801 -hez vagy Appe A7 -hez van hozzáférés és melyiken kell futtatni a Cryengine -t
-
Sanchez638
addikt
Jönnek ezek az új API-k, de mikor lesznek értelmes játékok rá?
-
Thocy a ZAGY
tag
válasz
#65675776 #31 üzenetére
Nem is tudom. Ha lenne egy olyan cégem, ami kell az Apple-nek, hajlandó érte rendesen perkálni készpénzben (és itt azért olyan összegekről beszélünk, hogy az ükömnek is rendben van az élete masszív jótékonykodás mellett is), miközben megkínálnak egy igazgatói székkel is, hogy azért ne unatkozzam később sem, akkor azért van az a pénz...
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #17 üzenetére
A telefon-tablet-notebook váltás ma már nem csak egy egyszerű érzelmi döntés a felhasználó részéről mert évek óta azon dolgozik az Apple, hogy magához kösse ezer szállal a vásárlóit. Az OS X - iOS sziámi ikerpárként forr össze, ahogy az App store - iTunes páros is az Apple hardvereivel, az iCloudról nem is beszélve.
Gondolj bele abba, hogy ha ma egy átlagos iPhone - Mac user váltani szeretne mondjuk S5-re, akkor nem csak egyszerűen egy másik telefont használna, de azzal elvesztené a többszáz iOS alkalmazását, amihez hozzászokott, aminek nagy részére többszáz dollárt költött, elvesztené az iOS-OS X eszközökön való átjárhatóságot, azonnali szinkront, vagy ahogy a mai keynote után nevezhetjük, a continuitást. Elvesztené az hozzáférést az iTunes-es filmjeihez, zenéihez, magazinjaihoz, könyveihez, podcasjaihoz. Mondhatni egy telefonváltással lemondana rengeteg nagyon kényelmes és okos háttérszolgáltatásról és a digitális tartalmairól...amiket Androidon és a Google Play-en újra meg kellene vennie. Na ezért tudja az Apple, hogy évek múlva is nála maradnak a felhasználói, főleg a fizetőképes aktív iTunes használók.
-
azopi74
addikt
válasz
quailstorm #28 üzenetére
Ja, marha nagy cég, 620M USD a market cap. Hát ezt zsebből kifizeti az Apple, ez a beats-ért kifizett összeg egyötöde.
Apple készpénztartaléka + forgatási célú értékpapírok = 30 Mrd USD. Ebből 50 ImgTec kijön
De még három nVidia-t is vehetnek belőle, ha akarnak (10,5 Mrd USD)
Vagy 10 AMD-t (3 Mrd USD)
Vagy majdnem három ARM-t (13 Mrd USD)
Vagy a Qualcomm és az Intel kivételével az összes nagy független GPU és CPU gyártót is megvehetnék :..
ARM-ot, nVidia-t, AMD-t, ImgTec-et, Vivante-t, stb.
Csak cash-ből (zsebből) kifizetve, anélkül, hogy részvénycserés ügyletbe kéne belemenniük .
Persze ennek értelme nem lenne, csak azért írtam, hogy érzékeld az erőviszonyokat -
quailstorm
félisten
Pár AAA cím várható a közeljövőben metalra, amíg nem lesz elterjedt nagyon, addig le fogják szarni financiális okokból. De ezt írtam fentebb is.
Senki se szeret több platformra fejleszteni.(#25) azopi74: IMGtec marha nagy cég, és elég jó piaci helyzetben vannak. Ezen kívül tényleg nem olyan egyszerű egy GPU architektúra mint egy CPU. Biztosra veszem hogy maradni fog a társulásuk.
-
Puma K
nagyúr
-
Kari1
aktív tag
Ha jól értem akkor ugye A7 soc kell hozzá, de ha ez igaz akkor ki fogja használni mert gondolom akkor régebbi hardveren nem fog futni (pl ipad mini, iPhone4S iPhone5... ). Be fogja valaki vállalni hogy fragmentált legyen a játék vagy külön megírja "opengl es-re" és "metal"? De ugy az opengl es-es lassabb lesz...
-
azopi74
addikt
Hosszabb távon az OSX-et szerintem lecserélik az iOS-re (jobban mondva összegyúrják a kettőt) . Esetleg a Mac Pro-kban marad az OSX.
De azt kétlem, hogy sokáig az ImgTec-kel akarnának bohóckodni, szvsz előbb-utóbb megveszik kilóra az egészet (vagy más GPU gyártót, esetleg az nVidia-t) és akkor lesz saját CPU, saját GPU architektúrájuk, sőt lehet, hogy az ARM ISA-t is dobják előbb-utóbb, és saját ISA-t kezdenek használni, hiszen megtehetik.
-
Azért nagyon kíváncsi leszek, hogy az nVidia mit fog lépni. Biztos, hogy nem hagyják csak úgy elrohanni maguk mellett a világot. És most nem arra gondolok, hogy hátráltatják a fejlesztéseket, ők is tudják, hogy az csak arra elég, hogy időt nyerjenek, amíg kitalálnak valamit.
-
Puma K
nagyúr
Egy Mac Pro amivel még játszani is lehet új játékokkal? Ahhhwww fap-fap-fap.
-
bbTamas77
aktív tag
Bírom ezt az Apple-t megint dobott egy nagyon velős csontot a fejlesztőknek, úgy mint 2008-ban az SDK és az iTunes-ben lehet árulni online játékokat.
Erre valamit lépni kell a Google-nak, mert van egy olyan érzésem, hogy a fejlesztők elég gyorsan kifogják használni ezt az API-t, és nem kicsit jó játékok fognak megjelenni.
Gondolkodtam azon, vajon mit fog idén az Apple bedobni a WWDC-n, talán új pár színes ikont?!
De most az egyszer nem csalódtam. -
quailstorm
félisten
válasz
VaniliásRönk #17 üzenetére
Még 3-4 év és csak olyan iPortable cucc lesz piacon, ami gyárilag támogat Metalt. Most meg a LASSÚ átváltás nehéz évei következnek.
Így megy ez, a piac lassan követi az eseményeket, mert a biztos profitra mennek.SGX meg nagyon más architektúra, több iPortable cuccban meg még az dobog.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Ez így viszont kapufa, mert sokkal nagyobb lenne az API vonzereje, ha legalább az összes Apple termékre elérhető lenne. A hordozható piacon elért részesedésük nem fog örökké kitartani, nem lehet a végtelenségig abba kapaszkodni.
#18 quailstorm: De miért veszik biztosra, hogy 3-4 év múlva még mindig mindenki rohan majd megvenni a legújabb almás telefont? A konkurencia már most is szorongatja őket. Ez meg így nem fog segíteni.
-
quailstorm
félisten
válasz
cskamacska #4 üzenetére
Hát ja, nekem is ez ugrott be elsőre...
Bár ha mögé írod hogy S3 savage akkor tán megkapod amire vágysz. Nekem 32MB-os Savage4-em van.Az Apple ötletét pedig nagyon díjazom.
Kár hogy SGX-re nem találtak ki valami hasonlót, ami mindkettőn megy. Mert így a gigantcímeken kívül a többi marad ugyanúgy évekig OpenGL ES hagyományos futószalag, mert az megy i4-5S és az olcsóbb mert csak egyet kell leprogramozni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VaniliásRönk #12 üzenetére
Nem tudom, hogy az OSX-szel mit akarnak. Az biztos, hogy a Metal API portolásának az API jelenlegi formájában technikai akadálya van. Az OSX-re is lehet külön API-t írni, amit épülhet részben a Metal kódjára, de a render pipeline-t át kell alakítani. Egyébként az OSX gaming szempontból távolról sem annyira fontos az Apple-nek, mint az iOS.
Kizárt, hogy akarjanak saját GPU-t építeni a nulláról. Pénzük az van, de tapasztalatuk nincs. Abból nem érdemes kiindulni, hogy építette saját ARM magot. Egy GPU-t nagyságrendekkel nehezebb megtervezni, mint egy CPU-t.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Az asztali Macek nem használnak olyan hardvert, ami ezt az API-t támogatja.
A Metal API nagyon sokban hasonlít a DirectX 12-re és a Mantle API-ra, de egy dologban nagyon különbözik. Rendkívül speciális futószalagot használ, amit kifejezetten a PowerVR hardverekhez alakítottak ki. Csak akkor kaphatja meg ezt az API-t a Mac, ha azokban a grafikus vezérlőt lecserélik PowerVR-re, vagy ha nem is PowerVR-re, akkor is TBDR architektúrára. Más esetben lehetetlen, hogy működjön a Metal Macen.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Szerintem inkább az a probléma, hogy OSX alatt kell a GPU-gyártó támogatása is a driverbe, ami vagy késik vagy nem is próbálkoztak vele.
#13 Abu85: Ki akarják nyírni az OSX-et, portolják ARM-re vagy szándékosan lőtték lábon magukat?
Szerk.: Saját CPU mellé GPU-t nem akarnak fejleszteni?
-
saelin
veterán
Abu a cikkben azt írtad, hogy A7-re tervezték az API-t. Ezek szerint az asztali mac-ek ebből nem profitálnak? Ugyebár azokon más architektúrájú chippek vannak, nem arm. Esetleg úgy kell elképzelni mint a dx-et? PCre teljes api, de ultramobilra már egy kiherélt?
-
Vico87
tag
A Khronos addig bénázott, amíg elment ismét a világ mellettük. Már rég nem API-t fejlesztenek, hanem politizálnak balra-jobbra, amíg szépen lehagyják őket.
Végre lesz normális grafikus API iOS-re, az OpenGL ES-t már nagyon unom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert GPU-t tervezni minden hardveres részelemnél sokkal nehezebb. Ha pénzed van, akkor semmid sincs. Ha van pénzed és mellé 10-20 évnyi tapasztalatod, akkor már kereshetsz valamit ezen a piacon.
Sose megy le senki a fémig, csak megírják azt a programban, ami eddig a driverben volt.
(#6) Meteorhead: Annyira már nem akarják az OpenCL-t, mint régen.
-
bbTamas77
aktív tag
Nem értem miért nem iAPI vagy iMetal API vagy valami hasonló lett volna.
Már alig várom, hogy az új iPhone-on toljam a Crysis-t vagy a Watch Dogs-t.
Androidon várható? Nem hiszem, hogy a google meglépi.
Mert most ez az Apple ezt a lépést játszva megtudja tenni (saját célhardverére), de a google nem igazán, de mondjuk semmi sem lehetett csak akarni kéne.Apple miért nincs neki saját GPU tervező részlege? Van annyi dollárja, csoda GCN-nél tízszer jobbat tudnának létrehozni saját célhardverere.
Talán azért lett Metal az API neve mert egészen lemennek már a fémig, hasonlóan assembly-nél.
-
Meteorhead
aktív tag
Attól még hogy compute API, remélem az Apple nem zárlózik el a saját gyereke, az OpenCL elől...
-
VaniliásRönk
nagyúr
A vicces az egészben az, hogy legkorábban pont a Linux kezdte támadni a szabványos API-kat, hogy ezzel ássa alá a zárt forráskódot, meg a Google is bohóckodott itt a Rendersricpttel, most meg egy maflás jobbról, egy balról.
#7 bbTamas77: Biztos lehetsz benne, hogy az Apple már régóta dolgozik egy saját GPU architektúrán. Sokkal többet tudnak majd kaszálni, ha nem kell licencdíjat fizetni minden eladott darab után. Plusz akkor több mozgásterük lesz a konkurenciával kiszúrni is.
-
cskamacska
addikt
Metal? Hja, már az futott Unreal Engine 1 alatt is.
Az viszont biztos, hogy ezentúl az S3 elfeledett API-járól semmit nem lehet majd megtalálni, a kereső 20. oldalán talán lesz róla valami sok Apple hírspam után. -
alevan
őstag
Swift, Metal..... érdekes elnevezések. Mondjuk én a Swift helyett inkább i#, vagy Apple Basic-ot javasoltam volna
Abu, ha jól látom, háborút indítottál az utolsó paragrafussal a magas szintű hozzáférést biztosító grafikus APIk ellen
-
tatararpad
őstag
Erről volt szó a Carrizo topicban? Ez lenne az Apple független útja? Ennyire futja a mágiádból Szarumán???
-
bbTamas77
aktív tag
Ez igen öcsém, az Apple keményen tolja.
Nem egy nagy was ist das saját API-t csinálni, de vicces, hogy pont Apple lépte ezt meg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Melyik tápegységet vegyem?
- EAFC 25
- Sugárhajtómű ihlette a Zalman CPU-hűtőjét, de nem az üzemzaj tekintetében
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Nem tetszik a Procon-SP-nek, hogy a Nintendo távolról kivégezheti a Switch 2-t
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Változik az internet, pénzt csinálhatnak a weboldalak az AI miatt
- Spórolós topik
- E-roller topik
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 Pro, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G7 - i5-10GEN I 16GB I 512GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest