Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #25237004

    törölt tag

    válasz Deck #412 üzenetére

    Ez az egész topicon végigvonul, hogy az emberekben összemosódik a kettő, de:
    1. Bethesda Games Studios: Fejlesztőcsapat, Elder Scrolls játékok, Fallout 4, Fallout 76, Todd Howard
    2. Bethesda Softworks: A Zenimaxon összes fejlesztőcsapatának a kiadásáért felel.

    Na most az elsőt szokták szidni, főleg a Fallout 76 miatt. Egy-egy játék miatt a másodikat is lehet, de azért a Dishonoredek, Doomok, Evil Within 2, Wolfenstein játékok (fele :D), azért elég ritkán van pellengérre állítva, a Prey meg az utóbbi évek egyik legjobb játéka.

  • #25237004

    törölt tag

    válasz #32839680 #380 üzenetére

    "Mondjuk a franc se gondolta volna 10 éve hogy 2-3 mozijegy áráért havonta egy rakat film elérhetővé tétele megéri a filmiparnak."

    Ahogy korábban írtam, egyelőre azon versenyeznek a szolgáltatók, hogy ki bukik rajta többet évente (milliárd dollárok). Netflixnek jelenleg kb. 15-16 milliárd dollárnyi adósságállománya van.

  • #25237004

    törölt tag

    válasz Döglött Róka #371 üzenetére

    Én meg egy Yakuzát néznék meg 2-3-szor annyi pénzből, ami eddig volt nekik egy-egy játékra. Már így is zseniális.

  • #25237004

    törölt tag

    válasz Norb79 #360 üzenetére

    Ahogy írtam más játékoknál is így van és a Denuvo sem véletlenül létezik. Ez nem egy elemű mintára van alapozva, ilyen a játékok termékéletgörbéje.

    Az évente, két évente új játékkal bővülő multiplatform franchise-oknál (AC, CoD, FIFA, Battlefield stb.) még inkább ez a helyzet, nem akkor fognak többet venni az AC: Odyssey-ből, amikor kijön a Valhalla. Nem akkor fognak többet venni a Battlefield 1-ből, amikor már a Battlefield V is haldoklik. A focis játékok kedvelőinek 95%-a már rég a FIFA 21-et fogja szidni, október közepén ahelyett, hogy FIFA 20-at venne. Egy CoD el sem nagyon jut leárazásig, mire jön a következő :D (CoD: Modern Warfare (2019), első 3 napban 600 millió $ bevétel, első két hónapban 1 milliárd $)
    A borzasztó kritikai fogadtatással rendelkező játékoknál még erősebben van ez jelen. Gondolj egy Battlefront 2-re. Nagy kezdeti eladás a hype miatt, ami nagyon gyorsan esik, ahogy a vásárlók egyre többen tájékozódnak arról, hogy milyen is a játék.

    És ha már azt mondod, hogy "mert az Uncharted 4 agyonhype-olt exkluzív", akkor nézd meg a Red Dead Redemption 2-t, ha egy igazán hype-olt játék eladásainak alakulását akarod látni.

    Itt kiszálltam, sok értelme nincs folytatni. Ha továbbra is úgy gondolod, ahogy eddig, akkor ezen nem én fogok változtatni. :D

  • #25237004

    törölt tag

    válasz Norb79 #357 üzenetére

    Ez nem az "én matekom", szimplán csak a matek. Számok, egyszerű elemzés, logika.
    Egyébként is úgy írtam, hogy "teljes áron és közel teljes áron", ez pedig az emberek 60%-a az Uncharted 4 esetében. Ráadásul még ha kevesebben is volnának, akkor is az a lényeg, hogy mennyi pénzt hoznak be. Csak gondolj bele abba, hogy 4-szer annyi 75%-os leárazással vásárló ember hoz annyi pénzt, mint amennyit a teljes áron vásárlók hoznak, aztán súlyozd eszerint a periódusok eladásait. A cégnek a kezdeti eladások a fontosak, ott jön be a nagy pénz (vannak kivételek, mint pl. a Witcher 3, de az kb. anomáliának számít ezen a piacon)

    Nincs értelme ezen vitatkozni, mert gyakorlatilag evidens. "Sima" multiplat játékoknál is ugyanez a helyzet.

  • #25237004

    törölt tag

    válasz Norb79 #355 üzenetére

    Az a probléma, hogy példát is említesz és annál sem látod, hogy igazolja, amit írok... Uncharted 4, menjünk végig a pontos számokon:
    - 1. héten 2,7 millió eladott példány (teljes ár)
    - 2016 decemberig (első fél év) 8,7 millió eladott példány (ennek egy nagy része szintén teljes ár, egy része kisebb akció)
    - 2019 májusig 15 millió eladott példány (ennek egy része szintén kisebb akció a fél-1 év közé eső periódusban, egy része 50%-os leárazás, egy része nagyobb leárazás)

    Tehát az első fél évben adták el a példányok 60%-át. Vagyis értelemszerűen ekkor jön be a pénz legnagyobb része (a 80%+ jó becslés lehet), hiszen ekkor értékesítik a játékot magasabb áron, miközben az összeladásnak is nagyobb részét teszi ki ez a periódus, mint a felét.
    A másod- harmadkéz a cég bevételei szempontjából teljesen érdektelen.

  • #25237004

    törölt tag

    válasz Norb79 #344 üzenetére

    Az 5 eurós akciót kivárókból vagy a megjelenéskor teljes áron vásárló játékosokból van-e több? (elárulom, hogy a teljes áron vagy közel teljes áron vásárlókból, ugyebár ezért született a Denuvo is, mert a cégeknek az a lényeg, hogy megjelenés után 1-2 hónapig ne legyen a játék feltörve, mert akkor jön be a pénz legnagyobb része - nem találok róla adatot, de valami 80-90% rémlik az első néhány hónapra-fél évre)

  • #25237004

    törölt tag

    válasz Wesder #334 üzenetére

    Ezzel nekünk lehetetlen kalkulálni az adatok ismerete nélkül. Ahogy írtad, 2-4-5 zsák pénz az egyik indie készítőnek, néhány száz zsák az EA-nek a katalógusáért, másik pár száz zsákból Halót készítünk, aztán a trailer fogadtatása után még hozzádobunk inkább néhány száz zsákot, a GamePass-t százan 99-féle áron vásárolták különböző időtávra, aztán teljes áron már vagy megveszik majd vagy nem, jó néhány zsák pörög havi rendszerességgel a GP-szel járó egyéb költségek miatt (ezt pl. becsülni sem tudnám), majd Malawi éves nominális GDP-jéért megvesszük a Bethesdát... Túl sok az ismeretlen. Az, hogy 300 millióból megvan egy AAA(A?) játék és az 2 hónap alatt megtérülhet, önmagában nem sokat jelent egy 100 játékot tartalmazó, folyamatosan változó katalógusú havi szolgáltatásnál számítás szempontjából. De amúgy ja, ha jól csinálják, összejöhet, egészen biztosan nem véletlenül választották ezt az utat.

  • #25237004

    törölt tag

    válasz Wesder #332 üzenetére

    Én a kis stúdiók szempontjából nem is vitatom, hogy ez megérné nekik. Sőt, egészen biztos lesznek ilyen példák, ahol egy-egy játékból többet vesznek a GamePass hatására. Egy indie játéknak ez gyakorlatilag ingyen marketing is egyben. Aztán mivel idővel kikerülnek a Pass-ból, lesz aki megkedvelte ezeket annyira, hogy megveszi és játszik tovább, GP nélkül meg lehet, hogy nem is hallott volna róla.

    Amit írtam, azt leginkább a MS szempontjából írtam. A nagyobb címeket érinti, illetve a saját játékaikat, franchise-okat, amiket rengeteg játékos ismer. Gyanítom, hogy azoknak csökkenni fognak az eladásai, csak úgy kalkulálnak, hogy ezt az előfizetők száma (idővel) ellensúlyozza majd.

  • #25237004

    törölt tag

    válasz Wesder #326 üzenetére

    "GamePass miatt többen vesznek meg egy bekerült adott jàtékot."
    Akarod mondani kevesebben. Mert hát azért vesznek GamePass-t, hogy olcsón játszhassák végig a játékokat és ne kelljen €60-t kicsengetni. Nem mondom, hogy nem lesz olyan, aki a GamePass-ben annyira megkedvel egy címet, hogy amiatt megveszi.Csak hát az előbbiből egészen biztosan több van. Így olyan potenciális vásárlók esnek ki a GamePass miatt, akik enélkül másképp nem tudtak volna játszani a játékkal, csak ha megveszik.

    Egyébként nem is érdemes azt feltételezni, hogy ez jelenleg egyből profitot termel, mert szinte biztos, hogy mocskosul nem. Csak összehasonlításképpen: Tavaly valamikor olvastam a Disney-ről a streaming szolgáltatásaival kapcsolatban, hogy eleve úgy kalkulálnak, hogy ez 3-5 milliárd(!) dollár mínuszt fog nekik eredményezni évente kb. 2023-2024-ig, és onnantól lesz nyereséges, mert addigra annyi előfizetőjük lesz majd, hogy pluszba fordul. A Netflix "nyereségességéről" is érdemes olvasni.

    Szóval ezek a szolgáltatások erősen hosszú távú befektetések, és kicsit az ellenfelek kivéreztetéséről szólnak óriási tőke bevonásával.

    Kíváncsi leszek a következő 1-2 év játékeladásaira, ha jól mennek ezek a szolgáltatások, több mint valószínű, hogy kicsit esni fognak (ellentétes hatásnak persze ott van, hogy a "gaming" piac összességében évről évre nő)

    Egyébként a Sony-tól olvastam is olyan nyilatkozatot, hogy "Hát ez nekik nem éri meg, nem látják fenntarthatónak ezt a stratégiát". Szóval megoszlanak a vélemények. Pár év és kiderül, ki gondolkozott jól.

  • #25237004

    törölt tag

    válasz saelin #224 üzenetére

    Én is így vagyok vele. Vannak játékok, aminek azért halogatom az elkezdését, mert túl hosszú (annak ellenére, hogy kedvem lenne velük játszani). Az utóbbi években a Prey+Mooncrash, Yakuza 0, Yakuza Kiwami, Nier: Automata, Tyranny+DLC-k, Battle Chasers: Nightwar, mind 40-80 óra volt. Mellé néhány 15-30 órás játék... az embernek egyszerűen nincs rá ideje. Pár évvel ezelőtt a komplett Witcher-trilógia önmagában gyakorlatilag közel 1 évig kitartott.

    Aki azt mondja, hogy nincs elég játék, meg nincs elég játékidő a játékokban, az valószínűleg valami iszonyatosan szűkre szabott ízléssel rendelkezhet. (általában azok, akik csak 10-15 órás AAA "filmélményekkel" érzik jól magukat, vagy akiknek csak az AC és a CoD széria létezik - egyébként nincs ezzel sem probléma, csak hülyén hangzik ez a "nem jön ki értelmes játék" dolog)

  • #25237004

    törölt tag

    válasz Hunpriest #46 üzenetére

    Pontosan. Timed exclusive Fallout, Elder Scrolls, id és Arkane játékok. Aki azt mondja, hogy "nem olyan nagy dolog", az azért kukkantson már rá ezeknek a játékoknak az eladásaira. Nincsenek kevesen, akiknek ezek a címek érdekesebbek, mint a 10-15 órás quick time event filmélmények.

    Egyébként az utóbbi időszak gazdasági jellegű hírei alapján (a gaming világában is) többről van itt szó szerintem, mint a Sony elleni "hadjáratról".

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés