Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bhonti

    tag

    válasz Tigerclaw #6 üzenetére

    2020 van! Az igazán felhasználóbarát az lenne, ha az ember a jegyvásárláshoz szabadon kiválaszthatná, hogy melyik vonatokkal kíván utazni. Nem csak amit felajánl, mást online, mást az app, ... közte sokszor olyanokat, ahol kevesebb mint 10 perc lenne átszállásra. Érdekes, akár az ÖBB meg tudja oldani a keresést normálisabban. Itt hogy veszel olyan jegyet amit valamelyik vasúti rendszerből nem tudsz kicsiholni, hogy ajánlja? Kb. pénztárban talán...

    [ Szerkesztve ]

    http://1kis.info.hu - Informatikus mindenkinek... 501065096 balazs@honti.tech

  • kcsa

    veterán

    válasz Tigerclaw #6 üzenetére

    A jegyek képernyő tetején van egy kör-nyíl (máshol frissítés funkciót jelöli), na azzal le tudod tölteni a jegyeket a telefonodra, és akkor nem kell mobilnet a megnyitásukhoz. Ez persze sehol nincs leírva, vagy rájössz, vagy nem.

    Ráadásul csak iOS-en megoldott az ujjlenyomatos azonosítás, Androidon nem. UI szétesős, rengeteg helyen pl. gombokon egy-egy betű átcsúszik egy sorral lejjebb.

    Képtelen kezelni azt, hogy ha késik a vonat, még vehess rá jegyet - ez azt jelenti, hogy hivatalosan arra a vonatra fel sem szállhatsz, csak a következőre, amire sikerült jegyet venni.

    És ez csak pár kiragadott példa, őszintén rejtély számomra, hogy ezt kik és milyen logika alapján fejlesztették-tesztelték.

  • dabadab

    titán

    válasz Tigerclaw #6 üzenetére

    "Emellett ha kifizetted, nem tölti le a jegyet automatikusan."

    Igazából letölti, csak amikor újra fókuszt kap az app, akkor az első dolga az, hogy valamiért nekiálljon kapcsolódni a szerverhez és amíg ezzel homokórázik, addig nem is enged semmit se csinálni. Ha simán kikapcsolod a wifit meg a mobilnetet, akkor rájön, hogy nincs internet, továbbenged és lám, ott a jegy.

    Láthatóan a fejlesztők soha az életben nem utaznak vonaton.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz Tigerclaw #14 üzenetére

    "Meg persze minél távolabb vagy a fővárostól, annál kisebb az esélye, hogy legyen a vonaton free wifi"

    Meg persze ha nincs térerő (mint a Budapest-Győr közötti, nyilván hatodrendű mellékvonalon, ahol a kutya se jár), akkor hiába van wifi, mert az is mobilnetről megy.

    DRM is theft

  • cocka

    veterán

    válasz Tigerclaw #22 üzenetére

    Biztos, hogy a vonatközlekedésben az a legnagyobb gond, hogy van-e wifi vagy nincs?

    Összehangolt jegyeladási rendszert kéne működtetniük. Meg ott a bérletes eszemélyis mutatvány. A nagy vívmány, hogy már nemcsak a pénztárban lehet a bérletedet felíratni az eszemélyi közlekedési funkció részébe, hanem ez megoldható mobilappban is.
    Egyet nem értek: a weben miért nem? Olyan mikor lesz, hogy weben megveszed a bérletet, rádugod az eszemélyire a kártyaolvasódat és felírod magadnak vagy valahogy jóváhagyod a rendszerben, hogy az eszemélyidre kerüljön?

  • cocka

    veterán

    válasz Tigerclaw #30 üzenetére

    Azzal hogy járathoz rendelik a jegyet, meg rövid a lejárati idő, csak maguknak, meg az utazóknak okoztak gondot.

    Ez nem csak a 100 km alatti jegyekre vonatkozik a 4 órás limit miatt? Ha már 100 km felettit veszel a legalapabb jegy is minimum 2 napig érvényes, durvább távokra: 300 km felett már adnak kemény 3 napot. :D

    Amúgy én csak a webest használom és ott menettértit szoktam venni, ami eleve nem vásárolható a mobilappban. Így 2 hét az érvényességi idő.

    minek kell névhez rendelni egy egyszerű vonatjegyet.

    Ez a duma az elvirás jegyvásárlásnál:

    Az Európai Parlament és a Tanács 2015. november 25-i (EU) 2015/2366 irányelve alapján 2019. október 15-től a MÁV-START Zrt. internetes jegyvásárlási felületén a felhasználóknak kötelező jelleggel számlázási adatokat kell megadniuk.

    Na én meg úgy voltam vele, hogy jó, akkor kamu adatokat fogok megadni és elfogadja, mert a nyomtatott jegyen úgy is csak annyi szerepel, hogy számla kiállítva :D

  • vmarci21

    tag

    válasz Tigerclaw #30 üzenetére

    Azt sem értem, hogy minek kell névhez rendelni egy egyszerű vonatjegyet.

    Ez nem mávos szokás, gyakorlatilag a CD-től kezdve az ÖBB-n át, minden vasútvállalatnál így működik (amit ismerek). Mivel egy sima printscreen-nel sokszirosítható QR/vonalkód dönti el, hogy érvényes-e a jegy, kell valami, ami alapján eldonthető, ki jegye az érvényes, ha "véletlenül" többen is próbálkoznának ugyanazzal a jeggyel. Itt annyi könnyítés szokott lenni, hogy jobb vasúttársaságoknál az együtt váltott jegyek esetén nem mindenki adatait kérik be, elég egy személy adatait megadni. Pl.: [kép]

    Azzal hogy járathoz rendelik a jegyet...

    Megint, majdnem minden vasúttársaságnál az olcsó e-jegy vonathoz között. Más kérdés, hogy amiket használtam eddig, ott egyedül csak a Máv-start az egyetlen, akinek nincs drágábban flexibilis, 1 napig/hétig/ 24 vagy 48 óráig érvényes jegye. Pl.: [kép]

    Amúgy meglepő lehet, de vannak Európában a Máv-start alkamazásánál sokkal bénábbak is. Meg persze jobbak is, pozitív irányba a csúcson egyértelműen az ÖBB van, azt nem nagyon közelíti meg semelyik másik vasúttársaság sem.

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • vmarci21

    tag

    válasz Tigerclaw #40 üzenetére

    Nem kell minden alkalommal begépelni, sem a Mávnál, sem a legtöbb európai vasúttársaságnál, mert: a, vagy megjegyzi az utolsó begépelt adatot, b, vagy lehet menteni az utasokat, és csak ki kell választani egy listából.

    A második megoldásodhoz pedig elméleti szinten nem kell zárt peron se, elég vagy a vonatra, vagy a peronra néhány "jegyérvényesítő készülék", hiszen a vonaton a jegyellenőrzés funkció megmaradhat. Így aki felszálláskor nem "csippant", azt a vonaton büntetik. Aki meg leszálláskor nem "csippant", az meg fizeti a jegyet a végállomásig.
    Úgy hogy az alap probléma nem a peron zártságában van, hanem inkább az alábbi két dologban:
    a, Helyjegyes, vagy bármilyen más ok miatt férőhely-limites vonatoknál azért sokkal több foglalási lehetőséget tud adni egy alkalmazás, a hol akarsz ülni kérdéskörtől kezdve, az early-bird jegy kedvezményeken át, ami a "csippantós" rendszerbe nem beépíthető.
    b, távolsági forgalomban a kocsiosztály választáshoz megint nem elég "csippantani", és ezt kiválasztani megint kényelmesebb lehet telefonról / számítógépről, még indulás előtt.

    Viszont pozitívum, hogy vonattípust tekintve a két probléma közös halmaza gyakorlatilag megegyezik: a nemzetközi és távolsági utazás az, ahol felmerülnek ezek a kérdések, így személy, zónázó és gyorsvonatokon simán lehetne egy választható lehetőség a "lecsippantom a bankkártyát / telefont, és utazok" megoldás.
    Ennek ellenére nem tudok olyan európai vasúttársaságot, ahol általánosan működne ilyen rendszer. Persze olyan van, hogy egy városi kártya az elővárosi vasúton is használható, de "univerzális", egész országban / adott vasúttársaság teljes működési területén érvényes ilyen rendszer legjobb tudásom szerint nincsen.
    ((úgy hogy itt a lehetőség, hogy valamiben a Máv-start legyen a kontinensen az első. Reméljük hogy nekik is eszükbe jutott ez. 😁))

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

Új hozzászólás Aktív témák