Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vmarci21

    tag

    válasz kcsa #8 üzenetére

    Elméletileg idén megoldják az összes hibát, amit itt felsoroltál... :D
    Tavaly még az volt az ígéret, hogy nyár végéig / őszig meglesz, most már volt olyan nyilatkozat is, hogy az összes fejlesztés "év végéig" fog elkészülni...

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • vmarci21

    tag

    válasz kcsa #19 üzenetére

    Itt a hír alján pl. sok mindent említenek.. Azt pedig legelőször talán tavaly október-november környékén az RTL Klubnak nyilatkozták, hogy az alkalmazás teljes felülete le lesz cserélve egy egyszerűbben kezelhetőre, akkor nyár végére ígérték. (de lehet nem RTL volt, mert most nem találom, az biztos, hogy valamelyik TV csatornánál nyilatkozták ezt, és akkor kapta fel több vasutas "szakportál" is a hírt.)
    Mostani bővebb nyilatkozatból ezt találtam, cikk végén van a webes és az alkalmazásos jegyvásárlás fejlesztéseiről szóló rész. - mondjuk ez csak a webes felület megújítását említi, a mobilosat már nem... :D Úgy tűnik, olyan nyilatkozata nem volt a MÁV-Startnak, amiben mindegyik informatikai fejlesztésüket összeszedték volna.

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • vmarci21

    tag

    válasz Tigerclaw #30 üzenetére

    Azt sem értem, hogy minek kell névhez rendelni egy egyszerű vonatjegyet.

    Ez nem mávos szokás, gyakorlatilag a CD-től kezdve az ÖBB-n át, minden vasútvállalatnál így működik (amit ismerek). Mivel egy sima printscreen-nel sokszirosítható QR/vonalkód dönti el, hogy érvényes-e a jegy, kell valami, ami alapján eldonthető, ki jegye az érvényes, ha "véletlenül" többen is próbálkoznának ugyanazzal a jeggyel. Itt annyi könnyítés szokott lenni, hogy jobb vasúttársaságoknál az együtt váltott jegyek esetén nem mindenki adatait kérik be, elég egy személy adatait megadni. Pl.: [kép]

    Azzal hogy járathoz rendelik a jegyet...

    Megint, majdnem minden vasúttársaságnál az olcsó e-jegy vonathoz között. Más kérdés, hogy amiket használtam eddig, ott egyedül csak a Máv-start az egyetlen, akinek nincs drágábban flexibilis, 1 napig/hétig/ 24 vagy 48 óráig érvényes jegye. Pl.: [kép]

    Amúgy meglepő lehet, de vannak Európában a Máv-start alkamazásánál sokkal bénábbak is. Meg persze jobbak is, pozitív irányba a csúcson egyértelműen az ÖBB van, azt nem nagyon közelíti meg semelyik másik vasúttársaság sem.

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • vmarci21

    tag

    válasz cocka #35 üzenetére

    Automatás átvételnél nem is kéri az utasok adatait. Ott maximum a számlázási adatokat kell megadni, de az meg lehet mindig ugyanaz az ember, akár olyan személy is, aki éppen nem utazik a vonaton.

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • vmarci21

    tag

    válasz Tigerclaw #40 üzenetére

    Nem kell minden alkalommal begépelni, sem a Mávnál, sem a legtöbb európai vasúttársaságnál, mert: a, vagy megjegyzi az utolsó begépelt adatot, b, vagy lehet menteni az utasokat, és csak ki kell választani egy listából.

    A második megoldásodhoz pedig elméleti szinten nem kell zárt peron se, elég vagy a vonatra, vagy a peronra néhány "jegyérvényesítő készülék", hiszen a vonaton a jegyellenőrzés funkció megmaradhat. Így aki felszálláskor nem "csippant", azt a vonaton büntetik. Aki meg leszálláskor nem "csippant", az meg fizeti a jegyet a végállomásig.
    Úgy hogy az alap probléma nem a peron zártságában van, hanem inkább az alábbi két dologban:
    a, Helyjegyes, vagy bármilyen más ok miatt férőhely-limites vonatoknál azért sokkal több foglalási lehetőséget tud adni egy alkalmazás, a hol akarsz ülni kérdéskörtől kezdve, az early-bird jegy kedvezményeken át, ami a "csippantós" rendszerbe nem beépíthető.
    b, távolsági forgalomban a kocsiosztály választáshoz megint nem elég "csippantani", és ezt kiválasztani megint kényelmesebb lehet telefonról / számítógépről, még indulás előtt.

    Viszont pozitívum, hogy vonattípust tekintve a két probléma közös halmaza gyakorlatilag megegyezik: a nemzetközi és távolsági utazás az, ahol felmerülnek ezek a kérdések, így személy, zónázó és gyorsvonatokon simán lehetne egy választható lehetőség a "lecsippantom a bankkártyát / telefont, és utazok" megoldás.
    Ennek ellenére nem tudok olyan európai vasúttársaságot, ahol általánosan működne ilyen rendszer. Persze olyan van, hogy egy városi kártya az elővárosi vasúton is használható, de "univerzális", egész országban / adott vasúttársaság teljes működési területén érvényes ilyen rendszer legjobb tudásom szerint nincsen.
    ((úgy hogy itt a lehetőség, hogy valamiben a Máv-start legyen a kontinensen az első. Reméljük hogy nekik is eszükbe jutott ez. 😁))

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • vmarci21

    tag

    válasz Hi!King #42 üzenetére

    Akkor nem ugyanarra utaztunk:
    MÁV-Start, ZSSK kéri minden utas nevét, ÖBB és RegioJet bekéri legalább egy utas nevét, DB és CD pedig csak regisztrációval enged vásárolni, amihez nemcsak hogy név meg életkor, de még email cím megadása is kell.

    [ Szerkesztve ]

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • vmarci21

    tag

    válasz dabadab #44 üzenetére

    Igen, írtam hogy jobb helyeken elég egy személy adatait megadni. Az ÖBB például pont egy jó példa a jobb helyre.
    Próbáld ki, hogy saját magadat kiveszed, és beteszel egy sima jegyet: akkor a fizetésválasztó képernyő előtt az adatbekérés fog jönni.

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • vmarci21

    tag

    válasz Hi!King #47 üzenetére

    A MÁV-Start, a ZSSK, az ÖBB és a RegioJet biztosan olyan nevet kér, aki a vonaton utazik, és az alkalmazások írják is, hogy ezt a kalauz ellenőrizheti is.
    DB és CD esetén nem világos, hogy muszáj-e a regisztrált személynek is a vonaton lennie, vagy nem, gyanítom valahol biztos le van írva, de nem nagyon reklámozza ezt az információt ez a 2 alkalmazás...

    Hogy miért kérik, erre a "másolt jegy esetén tudni lehessen, hogy kié az érvényes" elméleten kívül még egy jut eszembe: a vonatra eladott jegyek száma alapján való dinamikus árazással való visszaélés ellen is védhet: nem lehet olyat csinálni, hogy veszel egy jegyet 2 hónappal előre 30 euróért, majd a vonat indulása előtt 2 héttel Facebookon árulod 50 euróért, amit akkor már a hivatalos csatornákon már csak 60 euróért lehet megvenni...
    De csak találgatok, biztosan nem tudom megmondani, hogy miért kérik be legalább egy utas nevét és életkorát. Lehet hogy egyes vasút-társaságok csak megszokásból, mert "a szomszédban is így csinálják". :D

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • vmarci21

    tag

    válasz asdf_ #57 üzenetére

    Szeptember vagy október óta néhány vasútvonalon (BP-Székesfehérvár, BP-Esztergomról tudok, ahol biztosan megtörtént az átállás. ) átálltak valós idejű adatokra, mely a Máv-start vonatkövető rendszerébe van bekötve. Könnyű felismeri, hogy hol fut ez a rendszer: ahol ez megy, ott a kijelző ír 5 perc alatti késést is, és nincsenek a késések 5perces pontosságra kerekítve.
    Az új rendszer viszont pont a másik irányba csal:
    Ha éppen 3 perc késésben van a vonat, akkor 50 km-rel arrébb is kiirja hogy 3 perc késés, pedig mire oda ér, addigra általában azt a 3 percet ledolgozza.

    Mondjuk az "5 percenként léptetjük a késést" megoldásnál még ez is jobb, az a késéskiíró technika nem teljesíti az utastájékoztatás minimumát sem, ha úgy vesszük, egyértelműen és tudatosan hazudnak az utasoknak...

    Ja, és indulási állomásokon az új rendszer sem túl okos: ha nem írják at kézzel, akkor képes minden percben 1perccel növelni a késés értékét, pedig a vonat ami indulna, még csak a másik irányba jön x perc késéssel. Persze ha figyel a kiirásra valaki, akkor felüldefiniálja az online "nincs is vonat, de azért azonnal indul" adatot, és akkor ez is megoldható, de azért ezt is illett volna automatizálni, főleg az egyértelmű helyzetekben, mikor nincs is Stratos vonat az indulási állomáson.

    [ Szerkesztve ]

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • vmarci21

    tag

    válasz donmackó #64 üzenetére

    A Nyugati az konkrétan ilyen. Nem kell odamenni hozzájuk, de (a nagy részük) nem is motorosnak.

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • vmarci21

    tag

    válasz kcsa #26 üzenetére

    Így 2 hét késéssel kicsit jobban körülnéztem a MÁV anyagai között, és úgy tűnik rosszul emlékeztem arra a dátumra, hogy mikor dobták be először a netes felület megújítását:
    Nem tavaly, hanem már egy 2018 közepén készült MÁV-os diasorban is ezek voltak, a rendszerről készült konkrét képernyőképeknek tűnnek (persze back-end nem biztos, hogy volt alatta, az egy képről nem derül ki.. :D ):
    [kép] [kép] [kép]
    Ütemtervnek akkor ez volt megadva:
    [kép]

    2019 végéről származó újabb diasorban már ez látható, elég nagy design váltásnak tűnik a 2018-ashoz képest (bár nem pont ugyanaz az oldal, de ez és a régebbi képek designjában elég jelentősek a különbségek ahhoz, hogy sehogy ne illjen össze a 2 terv):
    [kép]
    Ebben már feltűnik egy képernyőkép erejéig az automaták új szoftverének megjelenése is:
    [kép]
    Meg egy ilyen is, bármi is legyen ez :D [kép]

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

Új hozzászólás Aktív témák