Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pikkolo^^

    addikt

    válasz yvsmad #18 üzenetére

    Nem az érintőről van szó hanem a klíma, szellőzés és egyéb vezérlő szervekről. Az általad berakott képen szépen látszanak ezek a gombok és nem az érintőn kell bohóckodni.

  • cucka

    addikt

    válasz yvsmad #20 üzenetére

    Igen, de ez különösen béna, mert fogták az olcsó, aranyosan buflák kisautót és megpróbáltak valami drágának tűnőt csinálni belőle, és olyan lett, mint a kirúzsozott disznó.
    Meg ez 3 hengeres motorral, félig jól működő érintőgombokkal, szar fedélzeti rendszerrel közel 8 mihály listaáron. Ennyi pénzért legalább nézzen már ki valahogy.

    [ Szerkesztve ]

  • Bossyy

    tag

    válasz yvsmad #16 üzenetére

    Az érintőt szerintem nem lehet praktikusság szempontjából összemérni a gombokkal. Nekem Mondeom van, még pont nem érintős középkonzollal (Trend felszereltség) és tökéletes. Vakon, nem odanézve is mindent meg lehet találni, jól elkülönülnek a gombok, mindegyiknek van saját funkciója. Plusz emellett még a kormányon is van kb. 20 gomb (multimédia, fedélzeti sztg. tempomat, léptetőgombok stb.) és pöpecül vezérelhető minden. Tényleg talán csak a BMW iDrive ja lehet még ennél, az ilyen rendszereknél is ergonomikusabb. Véleményem szerint zsákutca ez az érintős dolog, de abban is igaza van egy másik hozzászólónak, hogy iparági trend, ez van. Meg amúgy nyíljon minden virág és akinek nem tetszik ne vegye, csak az a baj, hogy ezek konkrétan életveszélyesek.
    De gyanítom meg kell szoknunk, előbb-utóbb nem lesz más.....
    Abban igazad van, hogy a középre helyezett ablakmozgató gomboknak van előnye, elsősorban az, hogy a jobb egyen ülő utas is eléri és akár mind a 4 ablakot vezérelheti nem kell a vezetőnek erre figyelni. Nekünk volt Volvónk és az az igazi, mert ott középen volt a két első ülés közt négy kapcsoló és külön az ajtókon IS. Ha hátul kellett némi friss levegő a gyerekeknek, akkor az asszony pajtás is nyitogathatta-csukogathatta az ablakot. Ehhez pontosan plusz két kacsoló kell, némi elektronika és 3-4 méter vezeték, de ilyen szintű fényűzésben a Volvo óta nem volt részem, pedig nagyon kényelmes.

  • Vesa

    veterán

    válasz yvsmad #16 üzenetére

    "Az érintő képernyő semmivel sem rosszabb, mint az azt megelőző 100 gomb"

    Dehogynem! A fizikai gombot ki tudod tapogatni anélkül, hogy le kéne vegyed a szemed az útról, egy üveglapon viszont az ég világon semmiféle fizikai visszajelzés nincs arról, hogy jó helyen tapizod-e éppen, tehát mindenképpen nézegetned kell még akkor is, ha csak egy egyszerű funkciót szeretnél ki/bekapcsolni.
    Össze sem vethető a kettő... pl. egy hagyományos billentyűzeten úgy is tudsz írni, hogy nem nézel le rá, mert kitapinthatók a gombok, de egy üveglapon ez kevéssé fog menni.

    Pikkolo^^

    Felültek ők is, most egy S-Maxot is hajtok, abban is érintős a rendszer. Annyi, hogy legalább a klímát meghagyták fizikálisan is (bár term. tapizással is elérhető, csak nincs értelme használni)

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • shiki

    csendes tag

    válasz yvsmad #27 üzenetére

    Elég kényelmes. A gombok kiosztását az alsó sáv jelzi, alul pedig látsz 4 gombot. Pofon egyszerű őszintén. Ez az egész menü.

    A többi beállítást meg az órák közötti kis kijelzőn lehet állítani.
    Szerintem kényelmes. Mondeot is vezettem, de nem éreztem sokkal "hasznosabbnak", mint a kis kijelzős Ford megoldást.

    Ui.: Idősebb korosztály, őszintén szólva egyiket sem használja. Láttam már olyat is, hogy bele volt extrázva Mercibe a COMAND, és nem is használta a tulaj. Csak volt. Evvan.

    [ Szerkesztve ]

  • Vesa

    veterán

    válasz yvsmad #26 üzenetére

    "Ez akkor igaz, ha fejből tudod, hogy mi hol van."

    Persze, hogy akkor igaz, de egy autót általában nem 2 napig használunk, hanem évekig is. Az üveglapot pedig akkor sem tudod kezelni odatekintés nélkül, ha kb. tudod, hogy az üveglapon hol kell kotorászni, mindenképpen oda kell nézni 3 év múlva is, mert nincs kitapintható és betanuható fizikai visszajelzés arról, hol jár a kezed.
    Persze létezik a hangvezérlés, csak azt alig használja valaki, ráadásul nehézkes, sokszor csak második, harmadik alkalomra érti mit akarsz mondani, nem a rossz kiejtés miatt, hanem mert háttérzaj van, üvölt a gyerek, dudálnak, akármi. Nem megoldás.

    Egyébként nem tart sokáig megtanulni. Pár nap alatt megszokható, aki kifejezetten foglalkozik ezzel mert tudatos, annak 1-2 nap alatt rögzül. Az iDrive-on konkrétan 7db gomb van a tekerő mellett, azt egy csökkent képességű is memorizálni tudja pár nap alatt.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Bossyy

    tag

    válasz yvsmad #27 üzenetére

    Ezt egy Fiesta műszerfala és pont vezettem már ilyet, szerintem sokkal egyszerűbb, mint az érintő. Van egy bazi nagy hangerő, ami a ki-be kapcsoló is egyben, valamint külön lent a klímapanel. zt a két funkciót használjuk 95 százalékban. A sok kis gomb pedig a CD és a rációállomásokat vezérli. Egyrészt kitapintható mint vakon is, másrészt a kormányon lévő gombokkal mindegyik kiváltható, csak egy hüvelykújj mozdulat kell hozzá.
    Amúgy szerintem sajnos lassan el lehet búcsúzni az ilyen műszerfalatól, mert hamarosan mindenhol kijelző lesz ha tetszik, ha nem. Mégpedig ugyanazért, amiért sok autóban már hagyományos műszerek, órák sincsenek. Egyrészt a menőség miatt, másrészt a variálhatóság, harmadrészt és főleg az ár miatt. Egy vagy két 7-8 hüvelykes kijelzőt sokkal olcsóbb beszerezni a beszállítótól, mint óraegységet, azokat vezérlő elektronikát, kis szervomotorokat, lámpákat, gombokat, mikrokapcsolókat egyebeket. Tehát hamarosan mindenhol érintő lesz én pedig vissza fogom sírni a fizikai gombokat, de hiába :-)

  • Pikkolo^^

    addikt

    válasz yvsmad #27 üzenetére

    Odanyúlok ahova kell és kész, pár nap alatt meg lehet tanulni. Van visszajelzés is mi történik az érintővel ellentétben.

Új hozzászólás Aktív témák