A DS 3 Crossback fedélzeti rendszere

Jó példa az autó arra, amikor a design oltárán feláldozzák a kezelhetőséget. Okvetlenül egyedi az egész, csak mintha a tervezőknek az agyukra ment volna a rombuszminta.

Bevezető

Kicsit tegyük helyre ezt a DS nevű márkát, mert az teljesen biztos, hogy pár év alatt tényleg eljutottak oda a PSA-nál, hogy a Citroentől markánsan eltérő karakterű és legalábbis első benyomásra sokkal magasabb szintű minőséget tudnak képviselni a DS logó mögött érkező autók. Az első néhány DS (és annak idején volt nálunk DS 4 is) még erősen megfeleltethetőek voltak egy aktuális Citroennek, persze az alapok most is ugyanazok, de ránézésre egy DS tényleg egy különálló entitás, ezt pedig a formaterv, az anyaghasználat és a műszaki megoldások okozzák.


[+]

A cikkben szereplő autót nem egy hazai kereskedésből hoztuk el ezúttal, hanem egy rövidke francia kiruccanás kapcsán béreltem a Sixt kölcsönzőtől, ahol a “kompakt” kategóriás autókra bökve dobhatott volna a gép egy szokványosabb Peugeot 308-at, vagy egy dögösebb Honda Civicet is, de a DS 3 Crossback okvetlenül a legérdekesebb lehetőség volt a felhozatalból, háromhengeres, turbós motorral, nyolc sebességes automata váltóval és gazdag extralistával - de a DS modelleknél ez utóbbi eléggé alapvető, mert ez (is) megkülönbözteti ezeket az autókat a pusztai Citroenektől. Viszont ez azzal is járt, hogy az első két napban a nem létező hajamat téptem sokszor.


[+]

A DS-nél valakinek bekattant, hogy a komplett belsőt az élére állított négyzet motívuma kell uralja, ennek pedig tényleg alárendeltek mindent, beleértve az ergonómiát is. Minden bizonnyal meg lehet szokni a logikátlanságokat, de ha egy autót pont ki akarunk emelni a népi Citroenek közül, akkor az biztosan nem a megfelelő irány, hogy úgy összekuszáljuk a középkonzolt és a fedélzeti rendszert, hogy azt egy hét alatt sem lehet anélkül babrálni, hogy ne kelljen állandóan odanézni. Nekem csak hab a tortán, hogy a váltó köré szórták el az ablakemelők gombjait is, amelyek roppant menők a fémbe mart guillochage-mintázattal, csak én vagyok maradi, hogy négy nap után is az ajtón levő könyöklőt kapargáltam, amikor jegyet adott az automata a parkolóház bejáratánál.


[+]

Ugyanakkor viszont papíron az infotainment elvileg sokat fejlődött, mindenféle csatlakozási formát ismer, csináltak hozzá alkalmazásokat is, a vezető előtt is kijelző van, a középkonzol tetején is áll egy széles tablet, a technika tehát benne van, csak éppen az volt a kérdés, hogy mennyire használható.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés