Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    válasz Bossyy #1 üzenetére

    Ezzel egyet tudok érteni. Ugyan mitől kevésbé veszélyes az autó érintőképernyős szarait nyomkodni, mint egy telefonét? Mindkettő pontosan azonos módon vonja el a figyelmet a vezetéstől. Simán betiltanám. Ott van egy csomó jó példa ami kiválóan működik, mint pl. a BMW iDrive. Eleve oda tették a faék egyszerűen használható vezérlőt, ahol egyébként is lóg az ember keze a könyöklő miatt. Sehol nem kell kotorászni, és mivel fizikai egységről van szó, oda sem kell nézni, sőt, a "hülye" németeknek még annyi esze is volt, hogy minden egyes gomb más alakú, tehát könnyen kitapogatható és megjegyezhető, hogy melyik, mire való. Ehhez képest alig használ valaki ilyet, mindenki a baromi veszélyes és autóba egyáltalán nem való érintőképernyőt erőlteti. Tisztelet az igen kevés kivételnek.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz yvsmad #16 üzenetére

    "Az érintő képernyő semmivel sem rosszabb, mint az azt megelőző 100 gomb"

    Dehogynem! A fizikai gombot ki tudod tapogatni anélkül, hogy le kéne vegyed a szemed az útról, egy üveglapon viszont az ég világon semmiféle fizikai visszajelzés nincs arról, hogy jó helyen tapizod-e éppen, tehát mindenképpen nézegetned kell még akkor is, ha csak egy egyszerű funkciót szeretnél ki/bekapcsolni.
    Össze sem vethető a kettő... pl. egy hagyományos billentyűzeten úgy is tudsz írni, hogy nem nézel le rá, mert kitapinthatók a gombok, de egy üveglapon ez kevéssé fog menni.

    Pikkolo^^

    Felültek ők is, most egy S-Maxot is hajtok, abban is érintős a rendszer. Annyi, hogy legalább a klímát meghagyták fizikálisan is (bár term. tapizással is elérhető, csak nincs értelme használni)

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz yvsmad #26 üzenetére

    "Ez akkor igaz, ha fejből tudod, hogy mi hol van."

    Persze, hogy akkor igaz, de egy autót általában nem 2 napig használunk, hanem évekig is. Az üveglapot pedig akkor sem tudod kezelni odatekintés nélkül, ha kb. tudod, hogy az üveglapon hol kell kotorászni, mindenképpen oda kell nézni 3 év múlva is, mert nincs kitapintható és betanuható fizikai visszajelzés arról, hol jár a kezed.
    Persze létezik a hangvezérlés, csak azt alig használja valaki, ráadásul nehézkes, sokszor csak második, harmadik alkalomra érti mit akarsz mondani, nem a rossz kiejtés miatt, hanem mert háttérzaj van, üvölt a gyerek, dudálnak, akármi. Nem megoldás.

    Egyébként nem tart sokáig megtanulni. Pár nap alatt megszokható, aki kifejezetten foglalkozik ezzel mert tudatos, annak 1-2 nap alatt rögzül. Az iDrive-on konkrétan 7db gomb van a tekerő mellett, azt egy csökkent képességű is memorizálni tudja pár nap alatt.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Stanlee #35 üzenetére

    "Szerintem az idealis rendszer reszben tartalmaz gombokat es erintokepernyot. Ilyen az S-Max, Galaxy, ill. a VAG rendszerei."

    Hát nem tudom, S-Max is van nekünk, imádom egyébként mert nagyszerű autó, "nagy navis" verzióm van, de az érintőjét utálom. A BMW rendszerét amikor átülök abba, sokkal jobban szeretem kezelni, azzal semmi gondom nincsen, egyszerű mint a faék, nincs érintőzés, az üveglap csak kijelző, nem adatbeviteli eszköz. Sokkal jobban használható.

    Bossyy

    Az S-max teljesen más belül, mint a C-max! Az enyém pl. így néz ki:

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Stanlee #46 üzenetére

    Ok, akkor félreértettelek, mivel a fentebb linkelt C-max is a korábbi generációs belsőt mutatta, ebből gondoltam, hogy arról van szó. Az újabb verziónál valóban nagyon hasonlóak a modellek.

    Pikkolo^^
    A kocsi 2015-ös, de hogy a navigációs rendszer változott-e a legelső verzió óta, azt nem tudom.

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák