Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • secretgarden

    aktív tag

    válasz Keeperv85 #19 üzenetére

    Igen, fejtsd ki legy szives. Peldaul Android 6 kapcsan azt hallottam, hogy 1GB a minimum rendszerkovetlmeny. Ami gondolom azt jelenti, hogy elmegy 1GB-tal is de docogosen, folyamatosan kikapcsolja az eppen nem hasznalt/elozo programot hogy legyen hely az aktualis programnak, magyaran visszaveti az alkalmazas indulasi sebesseget, multitaskot, multitabos bongeszest stb. Valami olyan mint 64bites Win10 eseten a 2GB memoria, van ilyen laptopom, alapbol jol mukodik, de ha megnyitok egy bongeszoben ot fulet, akkor mar elkezd cachelni a swap fileba...
    En ugy erzem, hogy rossz iranyba megy a fejlesztes. Nekem peldaul minek a nyolc mag a telefon processzorba, amikor a mostani 2 magos is mindent elvisz, meg full HD-s videot is lejtaszik zokkenomentesen.. Vagy minek a 4K felbontas, amikor en 4.5-5 inchen a 720p es az 1080p kozotti kulonbseget se latom (max nagyitoval). Viszont szerintem gyorsabb lenne a telefon +1GB memoriaval. Es tudnek mit kezdeni egy (cserelheto) 4-5-6000mAh-s akksival, hogy ne kellejen naponta/akar naponta tobbszor tolteni a telefont (es nem erdekel ha 7mm helyett 9mm a telefon vastagsaga, soha nem a vastagsaga miatt nem fer a zsebembe, hanem a hossza meg szelessege miatt). Vagy, hogy ne legyen mar az az abszurd helyzet, hogy 5 honappal Android 6 megjelenese utan, a boltokban (fizikai boltokban, nem Amazonra meg eBayre gondolok) meg mindig csak Android 5-os, sot, 4.4-es telefonokat arulnak, es hogy felsokategorias-luxuskategorias mobilt kell venned, hogy remenykedhess rendszerfrissitesben legalabb 1-2 evig (vagy szinten nem olcso Nexus-t)...

  • secretgarden

    aktív tag

    válasz Keeperv85 #25 üzenetére

    Tokeletesen egyetertek.

    Annyit meg, hogy a gyartasi technologia elavultsaga meg a kod optimalizalatlansaga szerintem csak az egyik resze a dolognak. A masik a tartalom abszurditasa. Hogy ezen mit ertek? Hogy van egy app, ami lenne mondjuk 500KB, de hogy reklamokat is tudjon megjeleniteni lesz belole 5MB... Es PC-n is hasonlo gondok vannak. Peldaul regen a web bongeszes az valami olyan volt, amihez a leg-beleposzintubb PC eleg volt. Hat ez mar nem igaz. Peldaul ott van mondjuk a wunderground.com ami egyebkent egy kituno meteorologiai oldal, viszont telis-teli reklammal. Persze egy Core I3/I5/I7 procis gepen 8-16GB memoriaval ez meg se kottyan, de vegyuk mondjuk az en egyik laptopomat, ami egy 55000 forintos HP Stream 11 Pro, 11.6" 1366x768, Celeron N2840 passziv hutessel, 2GB DDR3 RAM, 32GB eMMC hattertar. Na, ha ezen probalom meg Edge-bol, vagy Firefox/Opera/Chrome bongeszobol kikapcsolt reklam-szurovel megnyitni mondjuk a londoni wunderground elorjelzest, ugy, hogy kozben megy a Feladatkezeloben a CPU-hasznaltsag gorbe, akkor jol lathato, hogy amint elkezdi tolteni az oldalt felmegy 100%-ra a processzorhasznalat, es ugy is marad kb 55(!!!) masodpercig - ennnyi ideig tart mig szerencsetlen behozza a kismillard kepet, videot, es elkezdi lejatszani szimultan a tobb tucat Flash/egyeb video rekalomt. Ha bekapcsolom a reklam-szurot, akkor a lap hirtelen fele hosszusagura csokken, a toltes megkezdtevel szinten 100%-ra megy a CPU-hasznaltsag, viszont csak kb 6-7 masodpercre. Magyarul a lap toltodesi sebesseget egy beleposzintu oldalon 8-9x-szeresere novelik a hulye (keretlen) reklamok... Ez is egy gond. Gondold el, hogy globalis szinten hany megawatt energia meg el naponta a sok-szazmilliard Flash/egyeb video reklam toltesere/feldolgozasra/megjelenitesere/lejatszasara... Es vegyek erosebb gepet bongeszeshez, hogy gyorsabban toltodjenek a reklamok... Abszurd...

  • helltp

    aktív tag

    válasz Keeperv85 #25 üzenetére

    Egyfelől értem amire gondolsz, ötletem sincs hogy a fb app hogy tud ennyi erőforrást elb*szni ilyen funcionalitás mellett, és nincsenek ezzel egyedül, manapság sajnos nem törekednek igazán a fejlesztők a hatékonyságra, tisztelet a kivételnek. És egyébként meg engem is marhára zavar az hogy a háttértáram tele van reklámmal, de az még jobban idegesít hogyha az app nem indul el net nélkül csak azért mert nem tudja betölteni a reklámait, akkor inkább töltse le őket előre, a fejlesztőknek is élnie kell valamiből...

    Másfelől meg a ram az pont egy olyan dolog ami azon kívül hogy pénzbe kerül gyakorlatilag csak hozzátesz az élményhez, nem eszik sokat cserébe viszont drasztikusan tudja növelni a felhasználói élményt, úgyhogy pakolják csak nyugodtan a 4gb-ot minden eszközbe (csakhát akkor mivel adnák el a csúcskategóriát meg a következő generációt...). Azzal meg sosem értettem hogy mi a baj hogy 8 magot tesznek a telefonba, jól skálázható, kaptál plusz egy funkciót. Ettől nem fog jobban merülni ha alapjáraton ugyanúgy csak 2 magot járat, viszont örülhetsz hogy hogyha az új NFS-el játszol nem laggolsz ha 2-nél többen vannak a képernyőn... Nyilván ha erőforrásigényes dolgokat futtatsz akkor nem a hardver hibája hogy sokat fogyaszt...

    Az android generációkon meg szintén nem értem mit kell problémázni, haladni kell a korral, fejlődni kell vagy úgy jársz mint a nokia, az s60 is jó volt ennyi erővel. Hogy konkrétabb is legyek, csomó új dolgot hozott be az 5.0 illetve a 6.0 például többfelhasználós mód, natív ujjlenyomatolvasó kezelés, beépített energiatakarékosság, normális jogosultság kezelés (mint a miuiban), a 64 bites rendszer, a design frissítéséről nem is beszélve (én speciel untam már a holo-t nagyon), plusz ott vannak az új api szintek, egy csomó új eszközt adnak a fejlesztők kezébe stb.

    [ Szerkesztve ]

    Aki másnak vermet ás, az a stack pointer...

  • helltp

    aktív tag

    válasz Keeperv85 #36 üzenetére

    Fújhatod a 4GB-od, ha nincs erőforrás máshol, ami ekkora adatmennyiséget hatékonyan mozgat benne...

    Ekkora adatmennyiséget?! :F Utoljára a 90-es évek elején számítot ez problémának, LPDDR3 sávszél elméleti maximuma kb. 12 GB/s, kb 1/3 másodperc alatt pakolod tele a teljes ramot. Egyébként meg jó ha egy alkalmazás 200mb-ot belepakol, csak nem mindegy hogy az os mellé 10 vagy 20 alkalmazásod fér be a ramba, és mennyi után kell újratöltögetni, meg kilépegetni a korábbiakból.

    Csupán annyi, hogy mind a 8-nak kezelni kel az erőforrásait kernel szinten. Csupán annyi, hogy melegszik, mint az állat. Csupán annyi, hogy nincs olyan program jelenleg, ami hajtaná azt a 8 magot hatékonyan.

    Kernel szinten kezelve van, sokba kerül? Nem. Akkor meg?
    Melegszik? Nem kell idióta módon az egekbe húzni az órajeleket az alapból nagy fogyasztású magokon és akkor nem fog melegedni. Hány MT6592 -at vagy MT6753/3 -at láttál melegedni, bezzeg pl. a Tegra 3 feleennyi maggal is korrekt fűtőtestként szolgált néha.
    Nem te határozod meg hogy a programod hány magot fog használni, azt majd megcsinálja az ütemező, és ha korrekt mód nyolc feldolgozóegységre sorosítható, akkor igenis kihasználja. Egyébként meg az sem mindegy, hogy van 4 magod és azt kihasználja a játék amin játszol, majd szépen elkezd szaggatni, mert a háttérből elvettek tőle 2 magot, vagy van 8 magod abból 4et használsz, akámi másnak meg ott van még 4.

    Persze. Mintha én is ezt írtam volna. Haladni kéne. Patchelik a 4.4-et orrba-szájba... Miért? Miért ne?! Ez a haladás? WTF?

    Te teljesen ignoráltad amit leírtam? Ott a kérdésedre a válasz. Egyébként meg nem tudom hallottál-e már róla, de ez így szokott menni, megcsinálsz valamit, leteszteled kiadod aztán meg bugfixelsz, mert mindenre senki sem tud odafigyelni. Nem beszélve arról hogy biztonsági hibák mindig derülnek ki újabbak és azokat érdemes patchelni.

    (#33) janeszgol:
    Nem az OS-sel van a baj hanem azzal hogy egyes gyártóknak kismillió készüléke van egyszerre a piacon, és nem törődnek azzal hogy később nem lesz erőforrásuk frissíteni. Lehetne a 6.0 akár 5.2 is, vagy 4.7, akkor se jutna rá erőforrás.

    De igazad van, lassítani kéne, és normálisan tesztelni mielőtt kiadnak valamit, mert rendszerint ezt felejtik le a végén meg kapkodják a fejüket hogy ez se jó meg az se jó meg a memória is szivárog stb.

    [ Szerkesztve ]

    Aki másnak vermet ás, az a stack pointer...

  • helltp

    aktív tag

    válasz Keeperv85 #38 üzenetére

    Nem szádnékoztam kicsavarni, félreértettelek, nagyrészt igazad van, de van amiben tévedsz.

    A ram mennyiségén nem vitatkozok többet, elég ha belegondolsz abba hogy a fent említett sebességek mellett mennyivel hatékonyabb ha csak egyszer kell belepakolnod a ramba valamit és utána marha gyorsan eléred, vagy állandóan ki-be kell pakolászni bele ugyanazt.

    Nem jelentősen, de fűtenek.

    Ilyen igények és lehetőségek mellett szerintem ez a legjobb amit el lehet érni

    Írtam már több külön magra optimalizált programot (pl. Jetty alapú webszervert 30-40 egyidejű felhasználóra), de nem androidra, általában alacsonyabb szinten van erre lehetőség, nem teljesítmény orientált alap androidos alkalmazásoknál, ott nem foglalkoznak ennyire mélyen a hardverrel, sajnos nem ez a gyakorlat. A PS3-as példa némileg sántít, mert ez nem PS3 ahol minden számít mert egy 10+ éves vasra kell a GTA V-t optimalizálni, és egyébként is sokkal hardverközelibb hozzáférést engedélyeznek mint a droid. Amennyire én tudom androidon max arra van lehetőséged hogy elősegítsd a többmagos működést (több Thread AsyncTask stb.) de végeredményben nem te döntöd el hogy ez hány magon fog futni, ezzel konzekvensen, ha nem foglalkozol ilyenekkel, akkor is lehetnek (többnyire lesznek is) az alkalmazásodnak egymástól független részei amik futhatnak akár párhuzamosan is több magon. (Legalábbis java alatt tudtommal így megy, natív c++ alatt lehet / valószínű több a lehetőséged.) És mégegyszer, a több magból nem csak azok az alkalmazások profitálnak akik több szálra vannak optimalizálva, de mivel egyszerre több alkalmazás is kaphat processzoridőt így a háttérfolyamatok (pl. frissítések telepítése stb.) nem lassítják, akadályozzák az előtérben lévő alkalmazást.

    Azt a 4.4.4 foltozgatására értettem, többnyire utólag észrevett biztonsági réseket javítgatnak benne, az meg mindig lesz amég lesznek tisztességtelen emberek.

    Szumma, mert nem szándékozom ezzel a vitával tovább offolni ezt a topikot: Lenne még hova optimalizálni, korántsem rózsás a helyzet, de emellett szerintem a sok ramból és a több magból (ésszerű keretek közt maradva 4-6-8) profitálunk. Persze ezalatt nem azt értem amikor a szerverbe szánt magokat próbálják beleszuszakolni egy mobilokba szánt soc-ba és csodálkoznak hogy tükörtojást lehet sütni a hátulján ha megnézel egy 10 perces videót.

    Aki másnak vermet ás, az a stack pointer...

Új hozzászólás Aktív témák