Hirdetés
- Akciófigyelő: A One listázta be a legolcsóbb hajlítható telefont
- Nem megy az AI az Apple-nek, hullanak a fejek
- Papírvékony a jövő a Samsungnál: íme, a Galaxy TriFold!
- 6 év biztonsági támogatást ígér a Motorola
- Milyen okostelefont vegyek?
- Karácsonyi telefonajánló 2025
- Yettel topik
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- iPhone topik
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
-
Mobilarena
Amit érdemes tudni a Raspberry Pi-kről:
A legelső változat 2012-ben jelent meg. Pici, olcsó és nagyon alacsony fogyasztású, hobby-célú kártyagép. Felépítése ARM alapú, nem PC-architektúra, hanem kb. egy régi mobilhoz hasonló. Nagyon sok mindenre használható! A Linux-nak és a magas eladási mennyiségnek köszönhetően jelentős fejlesztőtáborral rendelkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peter789
senior tag
válasz
CharlieDrop
#7676
üzenetére
Először egy első generációs octavia-m volt, abban a kormány alatt találtam helyet egy egész ATX-es alaplapnak, csak a proci hűtőbordáját kellett kicsit átformálnom és már el is fért a kormányoszlop alatt [link]
A második autóm egy H astra volt, abban is elől találtam helyet egy ITX-es D201GLY lapnak mindennel együtt - erről most képet nem találok...
Ezekkel igazából utólag belegondolva az volt a gond, hogy egy balesetben lehet beleállt volna a combomba az alaplap
és bárhová máshová került volna a műszerfalban, szintén elég balesetveszélyes az éles sarkaival és merevségével... Most itt nem kezdek képeket megosztani arról hogy hogy néz ki egy olyan autó ahol az A oszlopban állt meg a kamion platójának az éle, de elég rendesen átrendezte a műszerfalat is a lefelé feszítő erő. Ha picit is kisebb az autó orra, akkor nem az A oszlopban áll meg hanem ki tudja hol... A nagy autóban mivel eléggé hátratolt pozícióban ültem és be volt kötve az övem ezért csak attól sérültem ami repült - üveg és műanyagszilánkok, és hatalmas szerencsével elkerülték a szememet, bár volt ami fél-1 centire mellé fúródott be. A kolléga aki mint kiderült nem kötötte be magát az anyósülésen sokkal rosszabbul járt, kész csoda hogy túlélte egyáltalán, teljes testsúlyával az arcával belevágódott abba ami szembejött. De ha ott a kesztyűtartóban/mögötte lett volna még valami akkor még a lábai is sérültek volna...A régi monitor még VGA-s volt, ott problémás tétel volt a kábel hosszabbítása mert nagyon szedte a zajokat, interferenciákat de a HDMI bemenetesnél ez a probléma már megszűnt, tökéletes képet adott az 5 méteres olcsó kábel végén is. Az USB hosszabbítása szintén nem volt túl nagy feladat, előre került egy HUB aminek egy kapcsolóüzemű tápmodullal adtam kraftot amit a hátulról jövő gyenge 5V kapcsolt be. Az analóg hang átkötésre viszont így nem kellett hosszú kábel és így zajproblémával sem küzdöttem, előre pedig már az erősítőből jövő hangszórókábelek mentek amelyek szintén nem érzékenyek annyira a zajra mint a kisáramú analóg szekció...
A hideg igazából csak a vinyó mozgó alkatrészeinek árthat - nyilván jobban kopik a csapágy a dermedt kenésen, de a samu ezt is jól bírta, nem lett 4-5 év alatt zajos. Azért száműztem a kocsiba mert az első pár 10 giga badsector-osodott. Ezért a dolgozós asztali gépembe azonnal tettem egy új vinyót, az nem játék, de miután kitapasztaltam hogy az első pár 10 gigát kipartícionálva stabil ezért végül kikerült az autóba és nem szaporodtak tovább a hibák az évek során - talán egy fizikai behatás okozta azokat a hibákat, de utána az autóban is kapta az ívet rendesen a jó magyarisztáni utakon és nem okozott újabb hibákat. A baleset után viszont már csak kattog és szenved a fej, néha belapozza a meghajtóit és picit olvasható de utána megint csak kattog és olvasási hibákat dobál, szóval valami rondán megsérülhetett a belsejében...
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Androidos tablet topic
- Projektor topic
- Akciófigyelő: A One listázta be a legolcsóbb hajlítható telefont
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Gran Turismo
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nem megy az AI az Apple-nek, hullanak a fejek
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
- ÚJ HP Omen 16 - 16,1" FHD 144Hz - i5 13420H - 16GB - 512GB - RTX 4050 - Win11 - 3 év garancia
- LG 65B3 -65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD MSI SuprimX RTX 3070Ti 8GB Zalman Z1 PLUS 750W
- Ventilátorok 120/140mm és tápkábel modding kitűnő árakon!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF B760M i9 14900K 32GB DDR4 1TB SSD RX 7900 XTX 24GB ZALMAN Z1 Plus Seasonic 850W
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
és bárhová máshová került volna a műszerfalban, szintén elég balesetveszélyes az éles sarkaival és merevségével... Most itt nem kezdek képeket megosztani arról hogy hogy néz ki egy olyan autó ahol az A oszlopban állt meg a kamion platójának az éle, de elég rendesen átrendezte a műszerfalat is a lefelé feszítő erő. Ha picit is kisebb az autó orra, akkor nem az A oszlopban áll meg hanem ki tudja hol... A nagy autóban mivel eléggé hátratolt pozícióban ültem és be volt kötve az övem ezért csak attól sérültem ami repült - üveg és műanyagszilánkok, és hatalmas szerencsével elkerülték a szememet, bár volt ami fél-1 centire mellé fúródott be. A kolléga aki mint kiderült nem kötötte be magát az anyósülésen sokkal rosszabbul járt, kész csoda hogy túlélte egyáltalán, teljes testsúlyával az arcával belevágódott abba ami szembejött. De ha ott a kesztyűtartóban/mögötte lett volna még valami akkor még a lábai is sérültek volna...
wassermann

