- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- Yettel topik
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz
K1nG HuNp #13322 üzenetére
Teljesen hétköznapi dolog: egy 3rd party komponens új verziójában befoltoznak egy biztonsági rést. De az új verzió már a framework új verzióját követeli, amit így szintén upgrade-elni kell, ami miatt az összes többi komponenst is, meg az azokat használó kódot, ha azokban volt azóta breaking change. És ha van olyan 3rd pty komponensed, amit a szerzője nem upgrade-elt a framework mostani változatára (és nagy projektnél ennek a valószínűsége az egyhez konvergál), akkor meg vagy saját magad állsz neki átfaragni vagy keresel helyette valami mást, ami nyilván tök más API-t fogsz használni.
És mindez azért, mert egyetlen függőséget update-elni kellett.
Mondom, ifjú titánként azért könnyű szem elől téveszteni a hosszútávú problémákat, de ezek azért ettől még léteznek -
dabadab
titán
válasz
K1nG HuNp #13320 üzenetére
"nekem volt alkalmam mind a node csapat egy tagjaval illetve par elektronos arcal is beszelgetnem"
A core cuccok fejlesztői azok nagyjából értelmesnek tűnnek, csakhogy bármi, gyakorlatban is használható dolgot csinálsz, lesz százmillió más függőséged is, amiket viszont nem ők írtak.
"veled ellentetben aki 10 eves komponenst akar forgatni"
Továbbra is áll a kérdés: ha van egy komponens, amit egy rakat pénz befektetésével fejlesztettek ki és teljesene jól működik, akkor mi értelme lenne azt lecserélni?
"meg aki szerint nem ugyan ugy mukodik ido elteltevel a megirt kod
"
Most egészen komolyan azt akarod mondani, hogy nem láttál még breaking change-eket node-os dolgoknál?
-
dabadab
titán
válasz
K1nG HuNp #13317 üzenetére
"azert a gatekeeping elég erős bennetek
biztosan azért használja az összes valamirevaló webes alkalmazás szinte 100%ban a js-t frontenden és nagyrészt backenden."
Mintha egy kicsit abból a feltételezésből indulnál ki, hogy fejlesztői oldalon nem volt ilyesmihez közöm (mármint nodejs-es webes projekthez). De, volt, azért láttam, hogy egyrészt mennyire ingatag tákolmány az ökoszisztéma, másrészt meg hogy mennyire gyorsan kell rohanni ahhoz, hogy az ember egyhelyben maradjon.
Egyébként meg a népszerűségéhez nyilván sokban hozzájárult az, hogy a frontendes webfejlesztőkből erős túlkínálat volt és ők álltak neki backendet fejleszteni.
"Miert akarnal 10 eve osszerakott komponenst hasznalni?"
Mert nem egy három hete indult startup vagyok, hanem egy létező cég jelentős kódbázissal amik meglehetősen állandó igényeket szolgálnak ki?
A karrierem nagy részében millliósoros kódbázisokat gondozgattam, aminek a legyártása rengeteg időbe és pénzbe került és teljesen jól működtek a megírásuk után sok-sok évvel is. -
dabadab
titán
válasz
K1nG HuNp #13314 üzenetére
Mondjuk a JS (node) ökoszisztéma az tényleg egy vicc, az a baj, hogy a legnagyobb részét teljesen clueless "webfejlesztők" pakolták össze és iszonyatos gyors benne a bitrot - azért annak is megvan ám a maga haszna, ha egy tízéve összerakott komponens továbbra is lefordul, nem kell félévente átírni csak azért, hogy ugyanazt tudja, mint az elején.
-
dabadab
titán
válasz
#95561216 #13263 üzenetére
"Ahogy hallom android és ios is nagyrészt halott, multiplatform vackokkal fejlesztenek elsősorban."
Ez tulajdonképpen jogos, mert nagyobb eséllyel készül valami telefonra mondjuk React Native-val, mint Kotlinnal, másrészt meg azért így is ismerni kell a platformot a hülyeségei miatt (pl. hogy mihez milyen engedélyek kellenek meg ilyenek), de ott meg az Androidot és az IOS-t is ismerni kellene.
A Python nekem erősen secondary skillnek tűnik, senki sem Python-programozót keres, hanem mondjuk adatbányászt, aki tud pythonul (vagy ha nem, akkor majd megtanul)., -
-
dabadab
titán
válasz
HussarF #13235 üzenetére
"de miért csinálja azt, hogy float esetén kiegészíti a számot még random, kisebb helyi értékű számjegyekkel, hogy meglegyen a 10 számjegy?"
Ez egy nagyon fontos kérdés a lebegőpontos számoknál!
Mivel a lebegőpontos számok is binárisak, ezért egy csomó szám, ami tizes számrendszerben véges számú számjeggyel leírható, az (kettesre váltva) végtelen tizedes tört lesz. Például a tök egyszerűnek tűnő "0.1" 32 bites floatkén már "0.100000001490116119384765625" (itt van egy online tool, amivel nézhetsz még példákat). Természetesen double esetén is létezik ugyanez a probléma, csak a tíz tizedesre kerekítés ott már elrejtette ezt (mert a hiba kisebb volt a kerekítés értékénél), de egy precision(30) már biztos előhozná.
Ezért (meg a lebegőpontos számítások eredő pontatlansága miatt*) van az, hogy lebegőpontos számoknál gyakorlatilag tilos ==-t használni, szimpla egyenlőségvizsgálat helyett azt kell megnézni, hogy elég közel vannak-e egymáshoz (ahol az "elég közel" az sajnos mindig kontextusfüggő, tudni kell, hogy milyen mértékű hibára kell ott számítanod).
*: a pontatlanságra példa
if ( (b > 0) && (a+b == a) ) printf("oops\n");
Ez simán kiírhatja azt, hogy oops (annak ellenére, hogy tisztán matematika alapon nem lenne neki szabad), pl:
a=10000000.0;
b=00000000.1; -
dabadab
titán
A dolog ennél egy kicsit bonyolultabb: ha az adott adatbázist szerzői jog védi, akkor érvényes rá a 96/9/EC direktíva és akkor lehet scrapelni - ha nem védi, akkor viszont az oldal felhasználási feltételei a mérvadóak (lásd még az Európai Unió Bíróságának döntését a Ryanair Ltd v PR Aviation BV ügyben).
-
dabadab
titán
válasz
martonx #13182 üzenetére
Az X1-ből már most van egy ODD nélküli változat, kifejezetten teszkógazdaságos kivitelként, S-ből.
-
dabadab
titán
válasz
martonx #13154 üzenetére
Igaziból a Safari a WebKitet használja, ami a KDE KHTML-jének egy forkja, aztán a Chrome is ezt használta eredetileg, most viszont már a Blinket, ami a WebKit egy forkja.
Szóval a Safari soha nem volt Chromium-alapú és most már nem is (teljesen) ugyanazt az engine-t használják. -
dabadab
titán
válasz
RedHarlow #13094 üzenetére
Szedjük szét:
1. A végterméket ott használod, ahol akarod, a te szellemi terméked, annak és olyan feltételekkel adsz a használatára jogot, amilyet akarsz.
2. A Visual Studio Community Editiont olyan feltételekkel használhatod, ahogy ott meg van adva. Ha otthon ügyködsz vele, akkor az rendben van. Ha a cégnél a rendes munkádnál akarod használni és nem kis ötfős garászcég vagytok, ott nem használhatod.
Az alapján, amit leírtál, tök rendben vagy.
-
-
dabadab
titán
válasz
bambano #12864 üzenetére
"és felsoroltam pár gondolatot, hogy mitől lehet, hogy nem jó."
Igen, és a jó program feltételnék soroltad, hogy az írója megoldja a megállási problémát - azt, amiről Turing 1936-ban bebizonyította, hogy nincs általános megoldása.
-
dabadab
titán
válasz
#95561216 #12796 üzenetére
"3 hónap tapasztalat meg pont 3 hónappal több, mint amennyi a legtöbb programozónak van a piacon"
Ez akkor lenne igaz, ha az illető egyébként amúgy tisztában lenne a szakmával és azalatt a három hónap alatt nem az alapok megértésével lenne elfoglalva, hanem azzal, hogy a konkrétan mondjuk a BigQueryről szóló információkat beillesztené az addigi tudása kontextusába meg kísérletezne és a kísérletek eredményeit ebbe a rendszerbe tudná berakni. Ezek hiányában viszont lesz egy csomó tudásmorzsácska meg voodoo-programozás, mert emberünk már magát a problémát se érti, amit a BigQuery megoldana.
-
dabadab
titán
válasz
#57018880 #12651 üzenetére
"Ha értően olvasnátok, akkor látnátok, hogy csak abban nem értek egyet, hogy univerzálisan #1 rangon agyalnak rajta, ahol még se értelmes specifikáció, sem pedig implementáció nincs, de a paradigmák már bele vannak vájva a kőbe."
Ezt meg nem is értem.
Egyrészt nyilván a paradigmák megelőzik az implementációt (mert hogyan máshogyan? megírod funkcionális nyelvben és utána döntöd el, hogy OO legyen-e?...), másrészt meg a specifikációnak azért mindenképpen illene bármit megelőzni, harmadrészt meg a clean code nem paradigmákról szól. -
dabadab
titán
Valahogy nem tudok ezzel együttérezni, mert én most éppen egy olyan kódot rugdalok, ami névlegesen OOP, gyakorlatilag meg egyáltalán nem az és emiatt elég jó látszik az, hogy miért NEM hülyeség az OOP. Ha nincs semmi se szétszedve, hanem a kód bármelyik részéről bármelyik adatot lehet kezelni, az rettenetesen átláthatlan kódot eredményez, ahol minden kis változtatásnak ezernyi előre nem látható következménye lesz.
Nyilván van egy csomó igazság abban, hogy az OOP sem tökéletes megoldás mindenre, sőt, bármilyen kellőképpen nagy programnál előjön egy csomó probléma, de még mindig jobb, mint a teljesen fogalmatlan hekkelgetés.
-
dabadab
titán
válasz
#57018880 #12638 üzenetére
"Szerintem túl van agyalva a clean code"
Szerintem egyáltalán nincs. Alapvetően nincs benne semmi olyasmi, amit érdemes lenne NEM betartani.
(#12639) Domonkos:
"Amugy ha ez nem konkretan az OOP gyakorlasaert csinalod, akkor szerintem felejtsd el az OOP-t! Nem sok projektet tett eddig konnyebbe
"
???
Most ne haragudj, de írtál már hello worldnél bonyolultabbat?
Igazából a rendesen megírt nagy C kódok is erős OO-beütésűek, mert egészen egyszerűen annyira kézenfekvő és praktikus dolog.
-
-
dabadab
titán
-
-
dabadab
titán
válasz
bandi0000 #12538 üzenetére
A html + css minden, csak nem egyszerű, a PHP az egyik legelbaltázotabb nyelv, amit ismerek és ez így együtt három nyelv, nem egy (oké, a HTML esetében lehet vitatni, hogy az egyáltalán nyelv-e, a CSS3 viszont Turing-teljes). Ha meg ehhez hozzávesszük, hogy webfejlesztést nem nagyon lehet megúszni javascript nélkül, akkor meg már négy nyelvnél tartunk és tök bonyolult koncepcióknál, meg ott, hogy minden böngészőben máshogy néz ki, meg a felbontások, meg a mobil, meg a...
szerk: látom, vótmá
Egyébként részermről is egy szavazat a Pythonra.
-
dabadab
titán
válasz
I02S3F #12523 üzenetére
Engem konkrétan ki lehetne kergetni a világból vi-jal. Oké, modális, meg minden, tökre értem, csak nekem egyáltalán nem jön be, én a részemről maradok a rendes IDE-knél, text editornak meg joe (leginkább azért, mert arra rááll a kezem és a shelles filterét (ami a kijelölt blokkot átküldi a megadott parancsokon) szeretem)
-
dabadab
titán
válasz
martonx #12499 üzenetére
Szerintem egészen pontosan erre kiváncsi ő is
Egy guglizás után úgy tűnik, hogy ennél a német cégnél érdemes érdeklődni, lehet, hogy az ingyenes verzió is elég.
-
dabadab
titán
válasz
Jim Tonic #12457 üzenetére
Az alapján, amit a C++ topikban látok a hallgatóktól, a normális tudáshoz az kell, hogy először elfelejtsen mindent, amit az iskolában hallott
Tanul egy csomó hülyeséget, ami teljesen haszontalan meg lesz valami minimális szakmai anyag kritikán aluli színvonalon - erre teljesen felesleges elpazarolni három évet. Akkor inkább tanuljon angolt és közben gyűjtsön a Greenfoxra vagy valami hasonlóra.
-
dabadab
titán
válasz
aviator #12408 üzenetére
"Ha billentyűzetet belezek ki akkor jól sejtem, hogy a gombok billentyű leütéseknek (karaktereknek) fognak megfelelni?"
Nem feltétlenül karaktereknek, hiszen már régen vannak mindenféle extra billentyűk (hangerőállítás, email, számológép, miegyéb) amik sima billenytűleütésként mennek a gép felé, de nem kötődik hozzájuk alapból semmilyen karakter vagy akció, azt még úgy kell külön bekonfigurálni.
Az USB úgy oldja meg ezt a kérdést, hogy van a HID (human interface device) osztály és ebbe tartoznak a billentyűzetek, egerek, játékvezérlők, varázsszőnyeg (nem viccelek, az USB specifikációban szerepel egy "magic carpet simulation device" is
), miegyebek.
-
dabadab
titán
válasz
aviator #12404 üzenetére
"A kérdés az lenne, hogy hogyan oldom meg azt, hogy egy PC-től teljesen független nyomógomb, vagy kapcsoló hatására a PC-n valami történjen."
A kérdés az, hogy ennek mennyire kell különböznie egy tök sima billentyűzettől?
A legegyszerűbb fogni valami tök standard billentyűzetet és azt hekkelni vagy ha arra van szükség, akkor fogsz egy USB-s billentyűzetvezérlőt, csinálsz hozzá PCB-t, rárakod az alkatrészeket (ez azért macerás, mert SMT alkatrészeket kell használnod), beprogramozod, bedobozolod, ennyi
(lásd még: hogyan lehet egy elefántot három lépésben betenni egy hűtőszekrénybe)
-
dabadab
titán
válasz
BTminishop #12401 üzenetére
Nem tudom, de ezek határozottan ojjektumoknak néznek ki, osztállyal meg mindennel.
De ha nem is azok, akkor is ugyanez a lényeg, csak az osztály meg a metódus helyére rakd be a megfelelő kifejezést
-
dabadab
titán
válasz
BTminishop #12399 üzenetére
Pont az történik, amit látsz: egymást hívogatják a megadott objektumok.
A Pacman CollideWith() metódusa meghívja a Monster HitBy() metódusát, az meg a Pacman Die() metódusát.
Tipikus circular dependency.
-
dabadab
titán
válasz
#05216000 #12336 üzenetére
"A fork()-os példákkal az a gondom, hogy egyrészt a fork() elég sok megkötést hoz magával, másrészt nem látom igazán előnyét az olyan multiprocess/multithread-es alkalmazásokkal szemben, ahol önálló, nem forkolt processzt/szálat indítok"
A nem forkolt processz az milyen? Mert egy unix rendszeren nagyjából egy van ilyen, az 1-es processz, a legelső - az összes többi forkkal lesz.
-
dabadab
titán
válasz
gergo5991 #12326 üzenetére
Pont azt kell csinálni, mint bármilyen más, hasonló helyzetben:
1. Keresel egy céget, akik appok fejlesztésével foglalkoznak és megbízod őket, hogy készítsék el.
2. A saját cégedbe veszel fel alkalmazottként vagy munkaszerződéssel programozókat.
3. Beveszel valakit társként a cégedbe azért cserébe, hogy megírja.
Azért olyan túl nagy reményeid ne legyenek.
-
-
dabadab
titán
válasz
bandi0000 #12320 üzenetére
"php szerver oldali, a typescript meg kliens"
Typescriptet oda raksz, ahova akarsz, szerverre is nyugodtan (ugye az egész nodejs dolog innen indult, hogy legyen serverside JS is), az expressjs pl. direkt ilyen webes appokhoz van.
Szerintem a PHP-t ha csak nem muszáj használni, akkor hagyd ki, borzasztóan rossz az egész úgy, ahogy van
-
dabadab
titán
válasz
DrojDtroll #12310 üzenetére
Nézd meg a Planttextet is, az elég sokféle diagrammot tud csinálni (a PlantUML van mögötte, ott van komplett dokumentiácó meg minden)
-
dabadab
titán
válasz
BTminishop #12305 üzenetére
Nekem az összes ilyen rajzolgatós diagrammrajzoló alapvetően komolytalannak tűnik és rengeteg felesleges munkával jár a használatuk.
Én most éppen Mermaid JS-t használok (bár az pont nem tud UML-t), ezerszer kényelmesebb leírni, hogy mit akarok és a nyilak huzogatását meg a dobozok rendezgetését a szoftverre hagyni - biztos van ilyen logikájú cucc UML-hez is.
-
dabadab
titán
válasz
BTminishop #12286 üzenetére
Én a C-t egyáltalán nem javaslom kezdőnyelvnek. Egy csomó olyan dolgot is meg kell tanulni a megértéséhez, ami egy kezdőnek egyszerűen túl sok (és őszintén szólva egyre inkább azt látom, hogy úgy is lehet valaki normális programozó, ha nem tud assemblyben - mert a C gyakorlatilag az).
-
dabadab
titán
válasz
-Faceless- #12262 üzenetére
Akkor érdemes a zenefile-ok metaadataiba belerakni, ha mp3-at használsz, akkor az ID3V2-ben egy taghoz akár 16 MB infó is tartozhat és van userdefined mező.
-
dabadab
titán
válasz
-Faceless- #12260 üzenetére
"a háttérzene bizonyos időpontjaiban"
A kérdés alapvetően az, hogy ezek az időpontok valamilyen algoritmus szerint jól definiálhatóak-e vagy sem, szóval tudni kellene, hogy a zenében hova akarsz ilyen pontokat rakni.
-
dabadab
titán
válasz
szata.68 #12198 üzenetére
"Az egyik program 128bites SSL titkosítást ígér. Így valóban csak én (illetve akit én szeretnék) férhetek hozzá az adatokhoz?"
A kettő között olyan nagyon kemény korreláció nincs. A 128 bites AES (az SSL protokoll maga nem határoz meg konkrét titkosítási algoritmust, de mostanában elég biztosra lehet venni, hogy AES-ről van szó) önmagában megbízható titkosítás, AZT nem fogja feltörni senki - az már más kérdés, hogy meg lehet-e kerülni, mert van valami hiba a programban vagy szándékosan elrejtett hátsókapu vagy egyéb.
-
dabadab
titán
válasz
I02S3F #12192 üzenetére
"Hogyan különülnek el a különálló részek ebben az arhívumban?"
Implementiációfüggő és neked ezzel igazán nem kell foglalkoznod.
"Ha jól értem egy IDE-ben lehet ezeket az arhívumokat olvasni."
Nem igazán. Eleve egy statikus libbel nem nagyon találkozol az IDE-ben, mert programozáskor nincs rá szükség, akkor a header file-okat használod, debuggoláskor meg szintén nem, mert akkor már az egybefordított programot látod, nem külön a statikus könyvtárat.
-
dabadab
titán
A játékfejlesztésben a legmacerásabb rész az szokott lenni, hogy nincs specifikáció. Ha az ember olvasgat arról, hogy hogyan születtek mindenféle játékok (főleg az emlékezetesebbek), ott azért elég visszatérő motívum az, hogy megcsinálják a játékot, tesztelik, rájönnek, hogy az úgy nem jó, újraírják, úgy sem, újraírják, úgy működik - és nem csak a kódot kell ilyenkor kukázni, hanem gyakran előfordul, hogy az egyebek is áldozatul esnek és azokat is többször le kell gyártani.
"Nem akarlak elkedvetleniteni, de a jatekfejlesztes 2d platformer szint felett"
De ha megnézel egy Super Metroid (1994, 2D platformer) stáblistát, az se egy névből áll és két évig faragták - pedig hát alapvetően az 1987-es Metroid remake-je, szóval nagyjából azt is tudták, hogy mit akarnak és hogyan fog működni mint játék.
De a dolog másik oldala meg persze az, hogy ma van egy csomó tök fejlett eszköz (engine-ek, asset shopok, miegyebek), amivel azért egy egyemberes csapat is össze tud rakni valamit.
-
dabadab
titán
válasz
Chesterfield #12154 üzenetére
i-t elég lenne csak count-1-ig elvinni, de mást nem látok benne.
Ja, közben megnézem Sspot linkjét, az tényleg jó:
Map<Integer, Integer> indexMap = new HashMap<>();
for (int i = 0; i < list.length; i++) {
int needed = sum - list[i];
if (indexMap.get(needed) != null) {
return new int[]{i, indexMap.get(needed)};
} -
dabadab
titán
válasz
Mercutio_ #12132 üzenetére
"érdemes egyből TypeScripttel kezdeni, vagy JS alapok és aztán váltás amikor már nagyjából képben van az ember?"
Nekem úgy tűnik, hogy mindenki, aki TS-t tanít vagy magyaráz, arra számít, hogy a hallgatóságának van valami JS alapja. Nem kell túl sok, mert egy idő után a JS-be belemélyedés tulajdonképpen pont azoknak a hülyeségeknek az elkerüléséről meg körbetáncolásáról szól, amit a TS megold, de alapok azért nem ártanak - már csak azért sem, mert azért nagyjából elkerülhetetlen, hogy "sima" JS kóddal is találkozzál és nem árt, ha tudod, hogy mi az, ami ott megy meg mi az, ami nem.
Igen, az Udemy fizetős, sokkal jobb lenne, ha a BME-n születnének ilyen anyagok és azokat ingyen kipakolnák, de ahogy opr írta, nem kell olyan rettenetesen nagy összegeket költeni.
-
dabadab
titán
válasz
Mercutio_ #12127 üzenetére
"Python miben jobb (ha jobb egyáltalán) és miben rosszabb, mint a JS?"
A Python jobban kitalált nyelv, mint a Javascript, de neki is megvannak a hülyeségei (pl. szerintem az OO szintaktikája erősen petalzuzus) illetve pont azért javasoltam a Typescriptet, mert az megjavítja a JS hibáit (vagy legalábbis jó részüket, mert hibátlan nyelv persze nincs).
"Igazság szerint ha lenne valami jól összerakott egyetemi anyag"
Ó, hát erre van az Udemy
Mondjuk pont olyat nem láttam, ami ilyen általános áttekintést adna a ma használt nyelvekről, de az egyes nyelvek tanulására vannak tök jó anyagaik, szerintem érdemes megnézni.
-
dabadab
titán
válasz
Mercutio_ #12125 üzenetére
Hát, a C++ olyan, mint a kétméteres favágókhoz méretezett láncfűrész - egyrészt komoly munkaeszköz, másrészt meg ugyan oda lehet adni egy ötvenkilós kezdő kezébe is, de az biztosan rosszul fogja fogni és az is lehet, hogy a lábát is levágja vele
Kezdő nyelvnek mostanában szerintem a Javascript (illetve a JS alapok felszedése után a Typescript) a legjobb - létező nyelv, mostanában ráadásul elég menő is és egy csomó technikai részletet elrejt a kezdők elől, amik a C++-nál problémát okoznának (pl. a pointerek kezelése).
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz
Chesterfield #12105 üzenetére
Ha ilyen célra kell, akkor tényleg GA. Persze, mint minden szolgáltatásnál, itt is van egy rakat versenytárs (pl. az orosz Yandex a belpolitikai hírekből is ismerős lehet), de szerintem messze a Google a legnépszerűbb és van ingyenes szintje is, hogy ki is tudd próbálni.
-
dabadab
titán
válasz
Chesterfield #12103 üzenetére
Google Analytics?...
-
dabadab
titán
válasz
BTminishop #12079 üzenetére
"R3 = R1*R2"
Ez itt konkrétan a megoldás a kétoperandusúakhoz (merthogy az értékadás és a szorzás is az)
Egyoperandusúval meg nem fogod tudni leírni, már magának a műveletnek a jellegéből adódóan.
-
dabadab
titán
válasz
gergo5991 #12076 üzenetére
"Miért értéktelen egy ötlet? A mobiltelefon is egy ötlet volt, mára meg már milliárdos piaccá nőtte ki magát."
Azért értéktelen, mert egy ötlettel kb. semmit sem lehet csinálni. Amitől értékes lesz, az az, ha valaki belerak egy csomó pénzt meg erőfeszítést meg egy rakat másik, újabb ötletet abba, hogy abból legyen valami ténylegesen létező dolog. Ráadásul az ötletek azért nem annyira egyedi dolgok, egy csomó dolog nagyjából egyidőben egy rakat embernek az eszébe juthat.
-
dabadab
titán
válasz
Jim Tonic #12066 üzenetére
"Érdekességnek: a microsoft megveszi a githubot"
Itt szerencsére az a helyzet, hogy van egy csomó másik majdnem-GitHub, szóval ha valamit nagyon elrontanak, akkor át lehet vinni a projektet mondjuk a GitLabra, ha meg véletlenül nem elrontják, hanem jobbá teszik, akkor meg minden oké.
-
-
dabadab
titán
válasz
Chartreux #12017 üzenetére
"Ezekszerint PHP-t a Node.Js-el teljes mertekben felvalthatom, meg akar "kemenyebb" weboldal soran is?"
Igen. Egyébként Javascript helyett Typescriptet javasolnék, az kb. a legépeszűbb nyelv ebben a körben, van mögötte rendes, komoly támogatás és sima Javascriptté fordul. Webszerveres dolgokhoz az ExpressJS framework az, amit érdemes megnézni.
"Valamint az adatbazis ebben az esetben MySQL?"
Én inkább PostgreSQL-t néznék, abban van jól megcsinált JSON adattípus, szóval ha kell, akkor ott vannak a nosql-es feature-ök is, de mégis csak egy hagyományos, gyors relációs adatbázis.
IDE-t ugyan nem kérdeztél, de ott szerintem messze a Visual Studio Code a legjobb választás (nem összekeverendő a "hagyományos" Visual Studioval), ami egyébként szintén nodejs-es cucc, konkrétan Electront használ.
-
dabadab
titán
válasz
martonx #11974 üzenetére
Igen, annak sokkal több értelme lenne, ha mondjuk egy modult írnának Prestashophoz, mert annak lenne értelmes végeredménye, valós problémára készítenének valós megoldást meg amúgy se az a jellemző, hogy nulláról kell felépíteni valamit, hanem egy már meglévő valamihez hozzárakni még valamit.
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
"mert maholnap elhajtják az embert a potenciális ügyfelek, ha azt mondjuk, hogy hozzánk belépő feltétel a Windows vastagkliens telepítése.."
Ez azért nagyon erősen függ a konkrét szoftvertől. Ha olyan, akkor lehet, hogy tényleg komoly követelmény, hogy elfusson egy mobilon is, de ha mondjuk amúgy is egy irodában használják, ahol amúgy is ott a PC a dolgozó előtt, ott meg inkább a vastagkliens előnyei jönnek elő.
-
dabadab
titán
"A fo differencia a deployment modell"
Meg adott esetben az üzleti modell: a mi cégünknél is alakulgat valami, eddig az volt a fő csapásirány, hogy nagyon személyreszabott rendszereket csináltunk sokat fizető ügyfeleknek (akik tipikusan egyszer fizetnek, meg utána a karbantartásért, ha olyan), a felhős meg amolyan önkiszolgáló rendszer lenne, ahol előre kitalált template-ek közül választhat a t. ügyfél, amik alapján automatikusan generálódik neki egy rendszer, amit addig használhat, amíg fizeti a havidíjat.
-
dabadab
titán
válasz
tboy93 #11850 üzenetére
Ott is durva bizonytalansági tényezők vannak. Itt pl. nagyon erősen úgy tűnik, hogy a megrendelőnek nincsenek nagyon világos elképzelései arról, hogy mit szeretne, rengetegeet kell vele egyeztetni és teljesen biztos, hogy egy sok egyeztetés után is nagy maradna a félreértés veszélye.
Egyébként amit láttam, ott rendes magyar cégek olyan 15 kHUF / óra (ez nettó, természetesen) táján szerződtek nagyobb projektekre (a kisebbek drágábbak)
-
dabadab
titán
válasz
Chesterfield #11818 üzenetére
Ha jól látom, az a különbség, hogy a Codeacademyn van valami interaktivitás is (ezért van, hogy mettől meddig tart a kurzus meg létszámkorlát), az Udemy meg teljesen konzervanyag.
-
dabadab
titán
válasz
hiperFizikus #11811 üzenetére
Ahogy látom, a world wide web alapkoncepcióját azóta se sikerült megértened.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Steam Deck
- DUNE médialejátszók topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Vezetékes FEJhallgatók
- Videó stream letöltése
- Bestbuy játékok
- Nagyon erős ajánlattá kezd válni a SteamOS
- További aktív témák...
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
- AKCIÓ! Dell Latitude 5440 14 FHD üzleti notebook - i5 1335U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- AKCIÓ! HP Victus 16-R1002NF Gamer notebook - i7 14700HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest