Hirdetés
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Magisk
- Amazfit Helio Strap – képernyőmentesen
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz
Sk8erPeter
#12993
üzenetére
Először is szögezzük le, hogy alapnak veszem, hogy egy játéknál nem oldal újratöltéssel oldjuk meg a kliensoldali frissítéseket, hanem ajax-al. Játékról van szó, tehát rengeteg request-el lehet számolni.
A dátum kiolvasása, összehasonlítása és az új mana érték beírása valóban nem erőforrás-igényes, viszont:
- Távolról sem nevezhető atomi műveletnek, tehát valamilyen lock-ot kell használj, ami viszont nagyon is erőforrás igényes. (Leginkább azért, mert az összes többi folyamat, ami ugyanazt az erőforrást használja, várni fog a lock miatt)
- Ahhoz, hogy a kliens nézőpontjából a mana érték frissítése úgy tűnjön, mint egy ütemezett feladat, minden egyes request-nél az összes játékos manáját ellenőrizni kell és frissíteni. Ez az összes olyan requset-re igaz, ahol a mana szerepel az adatok között. Felszorzod az ellenőrzés időigényét a játékosok magas számával, hozzáveszed, hogy elég sok request lesz, majd hozzáteszed, hogy minden egyes ellenőrzésnél lockolod az erőforrást, amire a többi request várni fog.Az eredmény az lesz, hogy beraktál egy k*rvanagy aknát a forráskódodba, ami akkor fog robbanni, amikor a júzereid száma elkezd nőni. A rendszered szép egyenletesen fog skálázódni egészen addig, amíg a request-ek száma túl kicsi ahhoz, hogy a lock komoly fennakadást okozzon, efölött pedig hirtelen és drasztikusan fog lecsökkenni a teljesítménye.
Ja, és ezt az egész baromságot pusztán azért, mert valamilyen hülye okból kifolyólag nem vagy hajlandó arra, hogy az ütemezett feladatot a pontosan erre a célra kitalált feladatütemezővel futtasd. Most komolyan, ez miért éri meg bárkinek?
(#12997) oleslie
Miért kell túlbonyolítani cron-al, ami nem mindenhol elérhető?
A cron mindenhol elérhető. Linuxon, Unixon, OSX-en mind alapból ott van, Windows-on szintén, csak ott máshogy hívják.
Ahol nem elérhető a cron, azok a kétpálcás php webhosting megoldások, de hadd ne ez legyen a mérce.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z37 i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro Max 1TB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3939, 100% Akku
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3925, 100% Akkumulátor
- LG 27UP850K-W - 27" IPS LED - 3840x2160 4K - DisplayHDR 400 - USB Type-C - AMD FreeSync
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / Rog RX580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


