- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- DIGI Mobil
- Drasztikusan megváltozhat az iPhone 17 Pro, itt az első fényképes bizonyíték
- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Gear S3 - második kör
- Vivo V40 5G - az első benyomás fontos
- Minden héten Exynos
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sirus86
tag
Ennyiert teljesen rendben van szerintem! Az akkurol es a motorrol lehet valami tudni?
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
bollokcs80
Korrektor
"...szerintem simán lehet szoknyában is tekerni vele, bár őszintén ezt nem próbáltam."
Milyen tesztelés ez?! Így meg se veszem! (Egyébként sem.)B.Cs.
-
morze
kezdő
Nagyon keskenynek tűnik az a kormány, nem nehéz így kormányozni vele? Én biztos lecserélném egy szélesebbre.
Dark side of the Sun
-
vilmose33
őstag
Köszönöm a tesztet.
A jövő most van
-
5leteseN
senior tag
Kb jónak tűnik.
Kérdésem: Általában visszatöltősek. Ez a modell visszatölt "motorfék" üzemben?
-
5leteseN
senior tag
Köszönöm!
Ez teljesen biztosan a "nem tölt vissza" válasz, vagy esetleg meg tudnád-e kérdezni a gyártót erről?
Kb ezek miatt: ismeretség tapasztalat alapján, ha csak rásegítés üzemmódban(és nem tisztán elektromosan) használták, akkor ez sokat számított, mert az emberileg szinte folyamatosan bevitt 50-120(?) W és elektromosan időszakosan bevitt max. 250W-ból visszanyert elektronok a tipikus városi használatban meglepően sokat számítottak.
Nálam főleg ezért, ezen múlik a döntésem(városban fogok "cikázni").
Köszönve:
[ Szerkesztve ]
-
5leteseN
senior tag
Köszönöm!
Írtad, melyik vezérlő van benne. úgy tűnt, hogy ismered. Ha a vezérlő eleve nem tudja a visszatáplálást, akkor kiesett a funkció. Erről ha van infód, akkor kicsit előrébb jutottunk, ha ez az infó nincs "kéznél", akkor nem fontos, mert már folyamatban is van a gyári vonaltól a válasz.
[ Szerkesztve ]
-
megott
aktív tag
sárhányó-sárvédő
Aki másnak gedezbider, maga kenész fence!
-
Lajmund
őstag
Szeretem ezeket a teszteket nèzni youtube-on. Simán jó lehet egy ilyen mászkálni néha de szerintem napi ingàzosnak vagy futàrnak nem az igazi mert az alsó polcos alkatrészek miatt szerintem nem tartós dolog. De ilyen hètvègi leugrok valahová arra simán jó mint egy tescos bringa.
Lapierre Pulsium SAT 5 /Asus tuf rtx 3080/ lg 65" c2/ Samsung Z fold 5 / galaxy watch c6 47mm/ Adam audio 8"/ Fyne audio F3 12"/smsl do 100/ seeaudio bravery/ fio lc bt2/
-
nagyúr
Érdekes, hogy a foldingok is megjelentek ebben a kategóriában. Az még érdekesebb, hogy a Dahon európai utódja a TERN is készít ilyen király cangákat. És van immár hazai képviselete is. Szerintem érdemes lenne őket is megkeresni. Azokban kevesebb a kompromisszum azért az árért.
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
5leteseN
senior tag
válasz Polarstar #13 üzenetére
Azért az induló-áras 1,5 millákért...
Nem az én (balek-kereső eladós, "mély-zöldes"-túlértékelős) világom.A címadó mű-darab 600$=>200eHUF, legfeljebb.
A különbözet tizedéből egy ezermester baráttal rendelkező vevő kétkerekű "Rojsz-Rojszot" csinál belőle, új váltóval + pár sebességgel, +még 1-2 bármi (nem NASA-technikás) reális javítással.Akinek meg nincs 2-3-4 ilyen barátja az elqrta a (barátság-építő) fiatalságát!
Minden bántás nélkül írtam!
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz Napfénysüti #16 üzenetére
Hát igen. Nekem is van egy Dahon. Döbbenetesen minőségi darab. A TERN bemutató teremben is jártam. Picit koppant is az állam a padlón, ellenben semmi okom nincs feltételezni azt, hogy az igen magasnak tűnő ár túlzó!
A sajátom rendíthetetlen szilárdsága, átgondolt kivitele és tartóssága okán a TERN 20+év használata bizony teljes joggal hihető.
E miatt érdekes lenne egy teszt.Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
morcosharcos
senior tag
válasz Polarstar #17 üzenetére
Szedtetek már szét ilyen kínaigyártós e-roller / e-bike akksit? A legtöbben még OTP-szenzor sincs, vagy túlfesz-védelem, (egy sz...s varisztor kéne csak bele 50 ft-ért, kispórolják), miközben az átfolyó áramos pc-tápegységekben amelyek sokkal olcsóbb villamos berendezések, ezek majdhogynem alap biztonsági elemek. Nem véletlenül van a feltöltésükkor az a rengeteg lakástűz Kínában meg Oroszországban. Bontottam már szét olyat is, amelyikben a 18650-es cellák csirkeháló-darabokkal voltak sorbakötve a szabályos lemez+ponthegesztés helyett. És akkor a hozzájuk adott töltők minőségéről ne is ejtsünk szót. Hiába a "certified european" jelzet, amíg gyártóik nem veszik komolyabban bennük az alapvető villamossági védelmi megoldásokat, én mindenkit lebeszélnék arról, hogy éghető közegben/felügyelet nélkül töltse otthon ezeket a termékeket. persze az is lehet h minden rózsaszín, csak nekem volt eddig kizárólag sz.r tapasztalatom velük
Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”
-
nagyúr
válasz morcosharcos #18 üzenetére
Az a Debreceni lakástűz és pár egyéb vidéki incidens elegendő volt erre. Én tartok tőlük. Mondjuk az én bicajom nem elektromos.
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
Elf
aktív tag
Azért nem várj sokat a visszatöltésről.
Városban kb. fék nélkül el lehet közlekedni, csak simán kigurulva az akadályokig hátralévő utat. Városon kívül meg aztán pláne.
Gondolj bele hogy a fékezéssel megtett út kis töredékét lehet visszatáplálni és maga a fékezéssel megtett út töredéke a teljes távnak akkor mennyit nyersz vele. 0.5%-ot? -
5leteseN
senior tag
A fékezés(autós analógia:motorfék) alatt is ugyanúgy 80% körüli hatásfoka van az elektromotornak, mint meghajtás alatt. A lassulások egy részénél féket is használ mindenki és bizonyos sebesség alatt nincs már visszatöltés(utánakerestem ennek korábban)!
Átlagos statisztika alapján a városi forgalomban bevitt energia 35-15% közötti része nyerhető vissza a fékek koptatása helyett! Ez utána ismét felhasználható az aksiból."Bizonyítás": A hasonló teljesítményű Diesel-hez képest a valós forgalomban a II-III-as generációs Prius a felét(vagy még annyit sem) fogyaszt a városban. A gyakorlatban, nem a gyárilag hamisítgatott tesztek alapján!!!
Mindez úgy, hogy ezek az azonos korú és fejlettségű benzinesek 35%-kal rosszabb hatásfokúak a Diesel-eknél a sokkal kisebb sűrítési viszonyaik miatt.Az városi 25km helyett a visszatöltős üzemmódú 35km nem kevés, főleg ha én hozzá szeretném tenni(pedálozni) a saját 60-80-120W-omat is!
Úgy már kijön majd a számomra egészen szimpatikus 50(+)km is! Hát ezért tartom fontosnak!Azt a hsz-edben leírt 0,5%-ot ne sokat hangoztasd!
Nem kötelező nekem sem elhinni a "Bizonyítást", de a (tekintély-romboló) 0,5% helyett keress rá(ahogy én is tettem korábban) => Dr-Prof Gugli a mi barátunk .[ Szerkesztve ]
-
Bog
HÁZIGAZDA
Ne haragudj, de itt te vagy tévedésben. Egy e-bike jóval egyszerűbb felépítésű, mint egy e-autó, teljesen más a működési elvük. Körülbelül 5%-ot nyersz átlagos körülmények között a regeneratív fékezéssel, ráadásul vannak hátrányok is és drágább is ilyen motort betenni a bringákba, mert nem tudod leválasztani a pedálról a motort csak úgy simán, ha akarsz visszatöltést... Itt egy fickó egy e-bike cégtől, aki megmondja neked is a tutit.
(De a legfontosabb probléma, hogy ha regeneratív fékezést akarsz, akkor egy fixi bringád lesz, szerintem azt nem nagyon akarod.)
És ha még akarsz valós tapasztalatokat, akkor itt ez a Reddit thread, ahol egyrészt megmagyarázzák, hogy miért szívás (és van linkelve egy 40 perces videó a témához, ha van hozzá türelmed és tényleg érdekel), másrészt pedig regen rendszerű bringákat használó júzerek is megosztják a tapasztalatukat... és jobbára szeretik, de nem azért, mert hatótávot növelnek vele, hanem mert lassabban kopnak a fékek.
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Elf
aktív tag
Elbeszélünk egymás mellett.
Az én állítsom az hogy bringával alig kell fékezni és akkor is kis sebességről és ebből alig lehet energiát kinyerniPersze lehet 30-al nyomni a tábláig majd "motorfék".
Ez esetben valóban számottevő a visszatöltés.
De nem így közlekedünk mert fárasztó. -
nagyúr
Tök feleslegesen hajtod a visszatáplálást, minimális energiát tölt vissza bicaj esetén.
A Google keresős részen egész jót derültem én is, köszi!Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
Sirus86
tag
válasz morcosharcos #18 üzenetére
Ezert is kerdeztem az elso kommentemben, hogy milyen akku van benne, illetve motor. Mert az sokat elmondana.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
-
5leteseN
senior tag
A gyári oldalon Li-os aksit írnak.
Az jó hír, ha ezt is ilyennel szállítják, mert ebben az ársávban nagyon sok az ólmos aksi-s, ami: nehéz, a többihez képest keveset tárol, nagyon hideg-érzékeny, rövid élettartamú, főleg a hozzájuk adott szinte mindig gyenge műszaki jellemzőjű(hulladék) töltők miatt. -
morcosharcos
senior tag
Viszont gyakorlatilag nem tudnak elektromos tüzet okozni (rendeset igen, mert a termináljaik közelében lévő éghető anyagot nyilván meg tudják gyújtani), így sokkal biztonságosabbak, mint a lítiumion meg a NiOOH akksik, amik bizony igen hevesen elhamvadnak, ha megsérülnek feltöltött állapotban, vagy egy hibás töltő túltölti azokat.
Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”
-
5leteseN
senior tag
válasz morcosharcos #31 üzenetére
Igen. Az ólmos ideje lejárt, pedig igényesebb üzemeltetési és használati környezetben még lenne pár évtizedük.
Például egy spirál-tekercselt, ólmos, jó töltővel, jó üzemeltetői elektronikával jobb, mint bármelyik modern "szuper-zöld" termék, a "gazdaságosított" (kihagyott alkatrészes=> hulladék) szabályzójával, töltőjével, egyebeivel ...Sajnos egyre több szakismeret(és-vagy ismerős) kell egy jó vásárláshoz, mert a marketing(átverés) már mindent felülír!
[ Szerkesztve ]
-
Sirus86
tag
De meg mindig nem tudjuk a cella markat/BMS tipusat/motort tipusat es a tolto tipusat. Ez igy jol nez ki, de eselyesen kerulendo lehet. Mert ahogy fentebb irtak, lehet belole tuzeset, vagy javithatlansag. Pl.az en Panasoinc e-bike-om ismert, javithao/cserelheto alaktreszeket tartalmaz. BMS rovidzarvedett, cellak Pana vagy Sanyo, motor Pana, tolto Pana. 20k km a motorban, es most adja meg magat a kuplung. Ebben az esetben cserelem a kuplunghazat es megyek tovabb. Itt semmit sem tudunk.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
5leteseN
senior tag
Én megadtam egy kérdésre(milyen akkumulátor?) a választ, megmutatva, hogy elérhető az infó. Valószínűleg további infók is!
A leírtakban igazad van. Amit én leírtam abban nekem is(remélem, valószínűleg hiteles a gyári oldal).
Minden terméknek vannak előnyei és hátrányai, amiknek nem árt valóban utána nézni. Meg is szoktam tenni. Ezt a természetes érdeklődést javaslom is mindenkinek.
Sok gond elkerülhető![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Filmvilág
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ASUS routerek
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Gaming notebook topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest