Hirdetés
- Kamerában erősíthet a Pixel 10
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Yettel topik
- Ez nem futótűz, inkább csak égés
- Megvan, mekkora akksi kerül a vékonyított S25-be
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- One mobilszolgáltatások
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
válasz
TommyY2 #8645 üzenetére
Elolvastam.
Amivel nem értek benne egyet, az az, hogy a hideg motornak is 10 cst olaj kellene.
A belső égésű járműmotorok üzemmeleg állapotában és hideg állapotában nem ugyanazok az állapotok vannak, nem ugyanazokkal a „hézagokkal” ( hőtágulás). Tehát hidegen lehetne bőven több, mint 10 cst.
A cikk írója említette a viszkozitási index módosítót, de az olaj viszkozitási indexéről nem tett említést, pedig érdemes lenne!
Szintetikus olajokról van benne szó, de…
A szintetikus ( full) olajok régen a PAO Group IV., és az észterek Group V. volt. Valamikor, nem tudom én sem mikor, de az API (American Petroleum Institute) a hidrokrakkolt olajokat a szintetikus olajokkal egyenlővé tette.
Egy cikkben találtam rá utalást, az itteni olajguruk, majd pontosítanak. [link]
Nagyon ajánlom Gajdán tanár úr videóit, érthetően magyaráz el mindent.
Adalék: [link]
olajmagyarázó1: [link]
olajmagyarázó2: [link]
olajmagyarázó3: [link]
Mint egyszerű olaj felhasználó a következőket szoktam nézni:
Mit ír elő/ajánl a gyártó viszkozitás és gyártóművi előírás szerint.
Ökölszabály, hogy 1 lépcsőt a viszkozitásban el lehet térni bünti pontok nélkül.
Ezt inkább lefelé szoktam megtenni a „hideg” oldalon, tehát pl. 10W helyett 5W.
A cikk is jól leírja, Gajdán is jól elmondja a miérteket.
Az alkalmas olajok közül úgy választok, hogy megnézem a pdf-ben közzétett adatlapjukon mit tüntetnek fel. Ami számomra fontos, hogy a viszkozitási index legyen minél nagyobb, a -30, vagy -40 C fokon megadott dinamikai viszkozitása minél kisebb, és a 100C fokon mért kinematikai viszkozitása minél nagyobb. ( 12 és 14 közötti)
A viszkozitási index minél nagyobb, annál jobb minőségű az alapolaj. A folyóssága hidegen annál jobb és kevésbé vékonyodik el magasabb hőmérsékleten. Van több előnye is, ez csak ez egyik.
Ha meg vannak a kiszemelt olajok, nézem az árakat, meg a személyes szimpátiát. Kategórián ( minőség és ár) belül borzasztó különbségek nincsenek.
Sok hidegindításnál, ha nem PD a motor, én a 0W-30 felé hajlanék.
Abból most egész jó – szerintem – a 204-es viszkozitási indexű Shell Helix ultra.
Ha jól értesültem, a VW a Shellel kötött most szerződést ez első töltetre [link]
Ami valószínűleg a Shell Helix 0W-30 ultra lenne..
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest