Keresés

Aktív témák

  • tildy

    nagyúr

    válasz mute[nsi] #8 üzenetére

    Kedve lenne, csak ... AMit írtam.Nem hisz ilyen szempontból magában.
    Sajnos úgy gondolja (pl Vice city alapján) , hogy jó játékot nagyon nehéz írni.És ő pl olyat nem tudna összehozni.Azt mondja tisztában van vele mit tud és mit nem, és eredményei ellenére ehhez kicsit kevésnek érzi (még) magát.
    Én meg hiába mondom neki , hogy próbálja meg mert ért hozzá, azt mondja majd meglátja:(
    Sajnos félek nem bírom rávenni, de hátha...

  • tildy

    nagyúr

    válasz mute[nsi] #2 üzenetére

    SZóltam a páromnak, csak fél hogy túl kevés ő egy ilyenhez...Mármint , hogy játékfejlesztőnek....Pedig csinált már jó dolgokat.

    Pl ilyeneket:

    - Developing software for live act laser shows, which is able to draw, transform (move, rotate, do perspective projection etc.) vector based paints in real time. It also contained a handy user interface implemented in C++ and Qt.
    - Creating simple vector paint editor (C++, Qt)
    - Developing 3D renderer which created vector based output from 3D model. Implementing hidden line and surface removing, outline finding from the given projection point.
    - Creating a software to convert 3D Studio 3D models form *.3ds files to our own format.
    - Developing filter for vector graphics (throwing out unnecessary points), it was useful to optimize (point and size reduction) hand drawn and 3d renderer outputted vector graphics.
    - Developing the virtual playground projection system for the ''Hova tovább?'' TV show. This was included two PCs with dual head Matrox G400 video card, these were the projection servers, one machine droved two projectors. The user interface (Linux, C++, Qt) was running on a third PC, which sent commands to the projection servers over TCP/IP. The three PCs were formed an Ethernet network. The projection servers? software was written in C, using the Linux's frame buffer interface, linear texture mapper (for moving and rotating symbols) and on the fly RLE compressor (for faster network communication) was also included.
    - Creating a clean, object oriented multichannel laser show editor framework in C++ and Qt
    - Doing my thesis: microcontroller based current, angular velocity and position control of a DC engine. The hardware based on an Atmel AVR AT90s8515 microcontroller. The embedded software was developed in C, compiled with GCC.

Aktív témák