- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Mobil flották
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Magisk
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Azonnali mobilos kérdések órája
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bad Pritt
félisten
Hát remélem nem, a sima distribution oldalukon is ez van az UE említése nélkül is. Aztán van egy ilyen pontosítás: Developers receive 88% of revenue. There are no tiers or thresholds. Epic takes 12%. And if you’re using Unreal Engine, Epic will cover the 5% engine royalty for sales on the Epic Games store, out of Epic’s 12%.
-
Bad Pritt
félisten
Szerintem tolnak egy alcímfolytatás trükköt megint, mint a Half-Life-nál és CS:GO 2 lesz.
Legalábbis a lebuktató tweet szerint egy olyan .exe is megjelent az nV drivernél. De amúgy Dotából se lett Dota 3, csak mert átrakták a friss motorra.
-
F-ECT$
titán
Köszi. Lehet venni kellene egyet, aztán ha nagyon nem jön be, akkor eladom 20-30k bukóval és kész. De az is lehet, hogy még megvárom azokat a játékokat, amik tényleg érdekelnek, aztán addigra még lehet akció is lesz rá vagy lövök valami használtat. (Bár a beizzadás miatt ezt nem annyira preferálnám.)
-
Bad Pritt
félisten
Most kíváncsiságból megnéztem gyorsan árukereső alapján azt a gépet, amivel én anno az Alyxot végigjátszottam gond nélkül és majdhogynem a jelenlegi magyar lemezmeghajtós PS5 árából összerakható.
A Valve Index tényleg brutál drága, nem is teljesen értem, mi indokolja az 1100 dolláros csomagárat. -
Moby
veterán
Én nem ismerek gépépítő cégeket, meg dollárosítanis em nagyon tudok, itthoni viszonyokat tudok, meg hardverapróból kiindulni.
[link]
[link]
Ezek ilyen PS5 duplaár környékén, VR-re bőven alkalmas kész gépek, boltból, garanciával. Mittudomén, lehet vannak jobbak, ha akarnék venni, biztos jobban utánanéznék, de van(mármint van gépem, nem akarok most venni)
Lehet háromszor annyiért venni, én ezt nem vitatom, csak ne mondjuk, hogy ott indul. -
Moby
veterán
Magyarán a duplájába kerül. vga-ból sem kell háromszázezres, ha azt gondoljuk, hogy PSVR-hoz elég a 6700XT szint a konzolba, ott is egy PS5 árnak kb a duplájából megkapod azt a gépet, amivel már normálisan működni fog a VR (az más kérdés, hogy minőségben meddig lehet elmenni). Tehát igen. A duplájába kerül. Nem a háromszorosába. Háromszor annyiért már attól jóval jobb minőséget kapsz (HMD-ben nem lesz jobb minőség). Dupla annyiból viszont nem dupla annyi játékot kapsz, hanem sok nagyságrenddel többet, de ami talán a lényeges: nagyjátékból fogsz sokkal többet kapni, amk persze nem lesznek tökéletesen alkalmasak VR-ra, meg hakkolni kell, ez is tény, de ez az a terület, amiben jelenleg pont nagyon gyenge a VR. Mindegyik. De több pénzzel, több törődéssel, kompromisszumok árán ez a hiányosság nagyrészt csillapítható. Viszont ehhez könyékig benne kell lenni a témában, ez az opció nem nyitott "tömegeknek" (VR meg a tömeg...). Ettől biztosan sokkal populárisabb lehet a PSVR2, amennyiben beszélhetünk egyáltalán ilyenről.
-
Moby
veterán
Háromszorosába nem kerül, ez ilyen barokkos túlzás, viszont ott gigantikus könyvtárad van hozzá, hiszen az is megy VR alatt, ami sosem készült el arra, illetve lassan minden UE játék menni fog. Persze a UI meg ilyenek nem tökéletesek ezekben, de mikor lesz ennyi játék PSVR-re. Soha. Nem fogja megérni azt a kort. Hogwarts Legacyt tolni VR-ban király lehet.
-
ρσгτσ
addikt
Annak idején lehetett kapni telefonokhoz VR -nak nevezett szemüvegeket, amibe bele lehetett rakni a telefont. Ott nyilván az volt a döntő tényező, hogy a telefonodnak milyen volt a kijelzője és milyen felbontáson futott. Akkoriban még láttam benne fantáziát.
Persze ahhoz képest sokat(?) fejlődött, és nem mondom azt, hogy rossz cucc. Mert szerintem van benne fantázia, de nagyon szűk rétegigénynek látom.
Kíváncsi leszek arra, hogy a PSVR2 mennyire fog menni. Szerintem sokan még mindig azt hiszik, hogy ez a Ready Player One. De igazából nagyrészt úgyis a polcon porosodik, ahogy az elődje.
Az, hogy egy játékban van hozzá támogatás szerintem édes kevés addig, amíg nem ad mögé közösséget a support. Az meg eléggé gyerekcipőben jár.
-
ρσгτσ
addikt
Rossz hozzászólásra válaszoltam.
Bad Pritt #8490:
Eddig sem írták, hogy konzolos verziót portolnak. Meg aztán az milyen lenne Switch -en? Viszont ha teljesen különálló játék készül, akkor az tuti nem mostanában lesz.Az meg Switch -en nem újdonság, hogy mobiljátékot hoznak a platformra. Van pár példa, és nem is kicsi játékokról van szó.
Korábban azért lett volna akadály, mert elzárkóztak a mobil verziónál a kontroller használattól a fejlesztők. Mivel sok volt a panaszkodás megoldották néhány éve. Így nyitott a lehetőség arra, hogy Switch -re is megérkezzen.
-
l.skywalker
titán
-
l.skywalker
titán
Tekintve, hogy én GOG szerint már több mint 5ezer órát raktam bele (aminek szerintem jórésze AFK
) nem nagyon tudom felfogni sem, hogy milyen problémát tapasztaltál a játékban. Szerintem nincs jobb gunplay ma a piacon és a körítés pont annyira összetett, hogy egy kezdő játékosnak érthetetlen, egy kitartónak kihívás
-
Bad Pritt
félisten
Beszarás ez az algoritmus a reklámok mögött, megemlíted itt egy félmondatban a Udemy-t és az elmúlt fél órában három Udemy reklámot kaptam fb-on és yt-on úgy, hogy előtte soha egyet sem. Múltkor egy ismerősömmel Skype-on beszéltünk narancsfacsarókról és utána hetekig Crowdfarming friss narancs reklámokat kaptam.
-
Bad Pritt
félisten
Ezeknek jó részét (floaty movement, nehezen testreszabható gunplay, UI hülyeségei, nehezen követhető questek) már a Destiny 1-ben nehezményeztem. Meg lehetett szokni, de mikor kijött a Halo 5, amiben rengeteg hibája mellett félelmetesen jó volt a mozgás meg a fegyverek viselkedése akkor azért nagyon látványos volt, hogy a Destiny olyan... furcsa.
Az én elméletem amúgy az lenne és kicsit far-fetched, hogy a D1 akkoriban jelent meg, mikor beindult a multi játékok boomja, mobáktól kezdve FPS-eken át TPS-ekig és a Bungie egy olyan egyértelmű identitást akart adni a játékának, hogy egy pár másodperces, UI nélküli klipből egyértelmű legyen az avatatlan szem számára is, hogy ez egy Destiny, ezért kellett ilyen movement és ennyire látványos animáció a fegyverekhez. Anno a Marathonnál meg a Halo-nál is ugyanezt csinálták, nem akartak generic id meg Valve copy FPS-t gyártani, ezért elég egyedi dizájnmegoldásokat alkalmaztak. Ha a 2000-es évek első felében láttál egy képet egy FPS játékból, aminél a karakter kezében lila fegyver van az Halo volt.Csak ez az egy kieg 60 font amúgy, a többi meg még rájön, senki se a Király visszatérnél kezdi a Gyűrűk urát se.
Számomra ez hihetetlen, hogy évente elkérnek minden kiegészítőért ennyit, amit aztán vaultolhatnak. Én az eredeti D2 kampányt mai napig nem játszottam, mert kivették a játékból.
-
Wesder
titán
A Destiny az Live Service Game. Ezèrt is vette meg őket a Sony, mert ugye elvileg 10 ilyen játèkot szeretnènek ès kellett nekik egy tapasztalt stúdió.
A Lightfall a Destiny 2-n belül ilyen új fejezet. Nem is tudom hogy jönnek, talán 6 havonta. Èn mèg nagyon az elejèn vettem meg, talán a 2. ilyen fejezetnèl kb 5 èvvel ezelött valami 10k forintèrt. Mai napig bánom, mert ez sajnos nem az èn játèkom.
-
Bad Pritt
félisten
Ez még az első vagy a 2? Sokan szeretik, az első részben nekem is van pár száz órám, a másodikban csak végigtoltam a sztorikat meg mentem pár dungeon kört, de nem tartom jó játéknak egyiket sem, sok szempontból kifejezetten visszafele fejlődtek a Halo 3 meg Reach után. Gunplay-jel egyetértek, egyszerűen nem tudom hova tenni, mikor ezt valaki dicséri.
-
Bad Pritt
félisten
Én azt veszem észre, hogy ahogy fejlődik a performance capture és egyre élethűbb, filmszerűbb jeleneteket raknak össze a rendezők, úgy nem tud fejlődni, sőt egyenesen degradálódik az írás minősége a játékokban. Vagyis inkább talán azt lehetne mondani, hogy egyre hosszabbak a játékok és egyszerűen nem tudják megtölteni releváns tartalommal, rengeteg az expozíció, mesterkélt szövegek, igazi karakter nélküli, szinte már placeholdernek tűnő szereplők és ezek érdekes módon a színházi közeget juttatják eszembe, ahova kétség kívül illik, sőt szükséges ez a fajta mesterkéltség, viszont a videojátékok többségéhez az interaktív mivoltukból fakadóan természetesebb, emberközelibb párbeszédek kellenének, amikkel könnyebb azonosulni.
Vannak persze pozitív példák a modern korban is, Neil Druckmann, Chris Avellone meg még páran nagyon értik, hogyan kell organikus, hihető párbeszédeket adni a karakterek szájába, miket érdemes egyszerű leírásként a játékos elé tenni inkább, de valahogy én azt érzem, hogy nagy általánosságban nem sikerül egyszerűen meghaladni a '90-es évek színvonalát (gondolok itt elsősorban a BioWare, Black Isle, Ion Storm játékokra főleg), fotorealisztikus performance capture ide, hollywoodi színészek oda. Azt meg sose felejtem el, hogy a Bungie visszafejlődött 20 évet és a Destiny sztorijának 90%-át kb. általános iskolás szintű leírásokba tette, mint anno a Marathonnál, mikor még nem volt szinkron a játékokban.
Hihetetlen...
Viszont azt azért hozzáteszem, hogy vannak játékok, amiknek kifejezetten jól áll ez a picit bárgyúnak tűnő fennköltség és ezt jól is prezentálják, ilyen a Larian összes például vagy akár a FromSoftware játékai, illetve kiemelkedő, 10/10-es példának ott a Disco Elysium, ami jelenleg a világ legjobban megírt játéka és minden van benne, amit az ember csak el tud képzelni egy történettől, szívszorítóan emberközeli pillanatoktól kezdve shakespeare-ien pátoszos monológokig.
Zseniális, hihetetlen játék, eszembe jutnak pillanatai és könny szökik a szemembe. -
Moby
veterán
Ezzel én is pont így vagyok, de nem kell, hogy egy sztori nagyívű, fordulatos, vagy nagyon drámai legyen, mert ezeket nehéz jóra megcsinálni. Elég ha valamilyen módon tudok kapcsolódni hozzá. Lásd pl. Stray. Én teljesen elvagyok ezekkel. Vagy ilyen Deliver us the Moon. Nem kellenek bele feltétlen mitológiai lények, több ezer éven átívelő nagydrámák. Nem ettől lesz jó.
-
Moby
veterán
Fú az a recsit nálam nagyon elásta magát
Mégegy, ami nem ment végig. GT7 mondjuk végigment. Nem vagyok a zsáner nagy rajongója, meg szerintem techben is eléggé gyenge, de voltak részek, amiket élveztem, meg az a széria már csak a történelme miatt is kiérdemli a tisztelet legalább ilyen módon. Minden részét végigtolam, csúnya lett volna, ha épp ez marad ki, és nem is lett volna miért (voltak annak ettől is gyengébb időszakai is
- ld. prologue)
-
ρσгτσ
addikt
Én HFW -vel kezdtem, aztán mivel marhára untam a folyamatos utalgatásokat az előző részre, így inkább átmentem a HZD -re. Utána már kissé untam magam a HFW -ben...
Nem mondom hogy rossz játék, mert nekem is tetszik, de azért nem az a kategória, amire érdemes azonnal rárobbanni.
Nem tudom milyen eladásokat csinált, de biztos jót tett neki, hogy már megjelenés után több országban szét alciózták. Meg kb. PS5 bundle függő játék lett.
Egyébként én nem az a fajta ember vagyok, aki nyíltan elkezd szarozni játékokat. Mert például GTA5 -ért sem adnék egy fillért sem, de nem lehet szar, ha ennyi embert megmozgat. Meg aztán elismerem a jót akkor is, ha nem az én stílusom. Pl. Elden Ring.
Szerk.:
Azt viszont gáznak tartom, ha annak örülünk, hogy 10-20+ éves játékokat foltozgatnak újra. Akkor is, ha amúgy remek játék. Meg kb. olyanok a folytatások, ami kb. DLC -nek is elmenne. Akkor is, ha amúgy jó.Persze ezeket el lehet adni újra teljes áron, meg fel lehet nyalni az egekbe metacritic -en.
Szerk.2.:
Amúgy számomra az elmúlt évek után nagyobb alkotásokat telintve sokkal jobbnak tűnik a 2023 -as év. Akkor is, ha amúgy lesz ami átcsúszik 2024 -re. -
Bad Pritt
félisten
Ugyan, én bevallom, hogy benyaltam a propagandát 2020-ban, elhittem az Amerikai Álmot, hogy itten Kánaán lesz és havi egy ezresért ömleni fognak az Xbox exkluzívok is és főleg azért hittem el, mert a Microsoft aljas módon kiejtette a Perfect Dark meg a Fable nevét jó előre. Nem azt mondom amúgy, hogy panaszkodni kéne, voltak jó játékok az XGS-től az elmúlt két évben, legutóbb kifejezetten jól szórakoztam a Pentimenttel is, élvezettel égettem el a valószínűleg eretnekeket, de azért na...
Amúgy amire nagyon kíváncsi lennék, hogy az idei év eddigi pár hónapja miként alakulhatott, Xbox fronton elég erős kezdést kaptunk főleg a Hi-Fi Rush, Atomic Heart meg Wo Long révén, meg ahogy láttam meglepően sokan másztak rá az AoEII-re is konzolon.
-
Moby
veterán
A cloudok jól szólnak. Ezért terjedt el ennyire. Ilyen árban nem kapsz jobbat nem gémerben sem. Tartósabbat talán (gyengébb hangzással), viszont ehhez kapható minden, ha valaki nem akarja 4-5 évente cserélgetni (az árába tonképp az is belefér). Csak ilyet nehéz leírni, mert az isten tudja, hogy ma mit raknak bele, már nem is így hívják, mert azt is eladták. Szóval az, hogy ma milyen, ezt nem tudom én sem. Jobbat sem nehéz venni hangzásra, de azok inkább duplája árban.
-
.LnB
titán
Én ezelőtt a Hyper X előtt, csak Sennheiser-t használtam (HD 595 például). Egyikkel sem volt gondom.
Utálom is ezt a gamer vonalat elhiheted. Igazán sosem ültem fel rá, ez az egy füles ami az otthon. Mert a Sennheiser fejesekkel úgy játszottam, hogy álló mikrofonom volt. Azt váltottam le anno a Hyper X-szel. Csak hát az idő megette (és kiköpte).#8323 Moby
Ez a wireless téma csak eszembe jutott, azért kérdeztem rá. Mert én se nagyon láttam olyanokat, ami mindkettővel jó lenne. Most meg már nála van mindkét konzol, szóval olyan kellene akkor, ami mindkettőt kezel. De szerintem egy vezetékes fejhallgató is jó lesz. -
-
Bad Pritt
félisten
Fantasztikus lenne, még egy PC vásárlást is megérne nekem.
Creative Assembly-t megnézném, mit tudna összehozni a zsánerben, ha el tudnák engedni a birodalomépítést és csak a real time grand strategy részére koncentrálnának egy játéknak, rengeteg minden megvan már náluk egy ilyen játékhoz.
Total Annihilation le is van árazva most GOG-on, be is húztam nosztalgiázni.
-
F-ECT$
titán
Igen a C&C UI nekem is jobban tetszett, mert legalább tudtad gyártani a tankokat támadás közben. Egyébként nem tudom, hogy hova fejlődött az irányítás az elmúlt 20 évben, már lehet hogy rég sokkal jobb, mint anno, csak nem is nagyon adok esélyt a műfajnak, mert főleg PS-sel játszok már csak. (Illetve mobilon toltam pár éve a Boom Beach-et, az mondjuk nagyon tetszett - ki is maxoltam ingyen
.)
-
Bad Pritt
félisten
Hát meg nem tolják már elegen.
Steamcharts szerint 1000 alatt a peak játékosszám és ezt érezni is, egy 2 órás session fele simán elmegy malmozással még csúcsidőben is, úgyhogy nem lehet pörgetni a meccseket, nehéz fejlődni. Viszont mikor végre összerak egy 4v4-et Seton's Clutchon ott általában kő kövön nem marad.
-
Bad Pritt
félisten
Azért ezek nagy részét megugorja egy modern RTS. Utasításláncok akár 50 parancsig, gyors elérésbe lehet rakni mindent és nem feltétlen kell mindent manuálisan parancsba adni és nem kell konkrétan ráállni az épületekre. Az egy alap igazság marad, hogy ha az ember elkezdi tudatosan használni a billentyűzetet kinyílik előtte a világ egy RTS-ben.
A SupCom azért elég más liga, mint a népszerűbb stratégiák.
Mai napig játszogatom a FAF-ot, ott olyan szintű játékismeret és stratégiai gondolkodás kell, hogy legalább egy kis sikerélményed legyen ami egy mai játékos számára szvsz elképzelhetetlen, nem véletlen lett sokkal butább a SupCom 2 meg aztán a Planetary Annihilation is. De az tény, ha pusztán azt nézzük, mi a lényege az RTS-eknek akkor hands down a SupCom a zsáner csúcsa.
-
Bad Pritt
félisten
Szomorú vagyok én is miatta, top zsánerem volt a kétezres évek elején, AoEII-ből tanultam meg angolul kb. Most azért jobb a helyzet, mint pár éve volt, Microsoft láthatóan ráfeküdt a témára, kis túlzással több Age of megjelenésük volt összesen az elmúlt pár évben, mint minden más.
Ami sajnálatos, hogy a Blizzard elszúrta a W3 remake-et és a kínai szitu miatt a SC Remastered és SCII is hatalmas játékosbázist vesztett idén, szóval az úgy RIP.
-
F-ECT$
titán
Én is szerettem nagyon a műfajt, viszonylag sokat is játszottam vele, aztán meguntam. Pl megvettem az SC2-t, és még a kampányt se tudtam végigjátszani, annyira nem fogott meg, pedig előtte C&C, RA, WC2-3, SC megvolt single és multi vonalon is (utóbbi mondjuk csak LAN partykon).
Utána még belenéztem 1-2 verseny közvetítésbe is, de ami ott megy arra én már nem leszek képes, és szerintem ez is a baj a műfajjal: az APM elég sokat számít mind az építkezés, mind a csapatok irányítása terén. Ezt magasan tartani iszonyat meló, és fárasztó. Emellett nagyon kell multitaszkolni benne, amire nagyon sokan nem igazán képesek (köztük én sem).
1-2 éve ha jól tudom, akkor az AI már meg tudta verni az emberi ellenfeleket, ez adhat egy lökést a műfajnak, mert ezzel tök jól skálázható gépi ellenfeleket is lehet csinálni, ami izgalmasabbá teheti a kamányokat (bár a jó single részhez meg jó sztori és átvezető animációk is kellenek, ami meg egy csomó meló, egyszerűbb egy multi címet csinálni).
Valahogy ezt kellene jól meglépniük, hogy támadás közben is jól tudd menedzselni az építkezést / gyártást, mert ezzel tudnának egy picit könnyíteni a játékon, amire szerintem szükség lenne ha nagy tömegeket akarnak elérni. (Pláne ha konzolra is ki akarják hozni - ide pl bevezethetnének valami hang alapú vezérlést is.) -
Bad Pritt
félisten
Nyilvan lesznek kivetelek, mint ahogy most is vannak, pl rts jatekok pc only
Huh, amúgy ebben is fejlődik az emberiség. Az hagyján, hogy Steam Decken lehet handheld módban játszani mindent, végülis van track pad, beállítható egérként, működik, bár szuboptimális élmény.
Viszont a nemrég konzolon megjelent Age of Empires II DE teljes crossplay támogatást kapott, úgyhogy a Steam és WinStore játékosokat összedobálja a kontrolleresekkel még ranked ladder queue-ban is. Olyan dolgok történnek ezeken a meccseken, amit én nem gondoltam volna, hogy megtapasztalok két évtizednyi AoE tapasztalattal 1000 elo fölött.De amúgy annak viszont nagyon örülök, hogy egyre több játékos tér vissza az RTS-ekhez, Age of sorozatot felkarolta a community majd a Red Bull Gaming és baromi jó versenyeket rendeznek, jön idén rengeteg ígéretes cím, CoH3 már megjelent, Stormgate az ex-Blizzard fejlesztőktől, Tempest Rising ex-Westwood fejlesztőktől, Men of War 2, Age of Mythology remake és még tuti van pár, amire nem figyeltem fel.
-
ρσгτσ
addikt
Azért kíváncsi lennék arra, hogy hova tart a gaming.
Nálam például tényező az, hogy bizony a telefon ki tudja váltani a konzolt. Igaz, csak részben. Bár én elég speciális eset vagyok, és ebből nem is igazán szeretnék általánosítani.
Mivel elég jó netem van itthon, így a cloud + Kishi frankón működik. Online játékokkal nem nagyon játszom, ezért nem igazán van jelentősége annak a minimális csúszásnak. Kb. 60-80 óra felhőzés lehet mögöttem, ebben pedig olyan játék is volt bőven, mint például a Forza Horizon 4 vagy az 5. Egyáltalán nem ment rosszabbul úgy sem.
Azt viszont nem mondom, hogy mindenhol szuperül menne, de oda a konzolt sem vinném magammal. Ami eltántorít az egésztől az az, hogy nincs minden olyan játékból cloud lehetőség, ami érdekel.
Viszont én azért is speciális eset vagyok, mert nálam 8 konzol van itthon. Abból 3 a 3 különböző gyártó új generációs gépe. A PS nyilván elég kötött, és marad az asztali módban.
De Switch -nél például kb. csak itthon szoktam játszani, mégsem nagyon kötöm TV -re. Csak olyan játéknál, ahol nagyon ajánlott a vezérlés módja miatt. Mint például a Switch Sports, de már azt is meguntam, meg nem igazán érdekelnek az online módok sem. Így az utóbbi időben biztosan csak kézben volt használva, de előtte is simán 90% felett volt ez az arány.
Azt akarom ebből kihozni, hogy nem feltétlen van mindenkinek igénye arra, hogy mindent TV -n a kanapé kegyelméből toljon. Pedig nekem a nappaliban van 2 jó TV is, ami kiválóan alkalmas játékra.
Egy hordozható eszköz mindig kényelmesebb és egyszerűbb. Főleg, ha az egy multifunkciós cucc, mint a telefon.
-
ρσгτσ
addikt
A tortákkal nem vagyok képben, de élelmiszert forgalmazok és több területen piacvezetők vagyunk. Viszont nem így működik, ahogy írod. Az egy álom lenne.
Illetve ilyen kis mikro piacon lehetséges, ahol mondjuk előtte csak egy kerület egy részét szolgáltad ki. Tehát gyakorlatilag nem vagy mérhető a globális piacon. Viszont azt garantálom, hogy az első időkben kevesebb fog fogyni a korábbi izből. Jelentősen.
Termékbevezetés pedig plusz költséggel jár, különben baromi lassan fog menni. Vagy sehogy, hiába jó cucc.
Egyébként az a baj a fenti példával, hogy nem számol olyan változókkal, ami ezen a piacon van. Mert például a mobil és a konzolos gaming teljesen más. Felhasználási módjából adódóan talán a Switch áll közelebb hozzá, de mondjuk egy asztali gépnek pont annyi előnye van, amennyi hátránya is a mobillal szemben.
Abban viszont 100% -ban egyetértek veled, hogy két szolgáltatás tud együtt is fejlődni, de hosszútávon biztos, hogy valamelyik vissza fog szorulni. Ami nem feltétlen jelenti azt, hogy eltűnik.
Az embereknek véges a szabadideje, és a meglevő fogyasztók mérlegelni fognak két szolgáltatás között. Tehát ha egyiken játszott napi 2 órát, akkor onnantól nem fog a másik miatt napi 3-4 -et.
Szerk.:
Bár őszintén megmondom nem tudom már követni, hogy a gaming vagy a filmes szokásokról beszélünk, mert keresztbe mennek a válaszok és mindegyik szóba kerül. -
Bad Pritt
félisten
Ismerős helyzet, vonattal ingázom munkába (szerencsére csak heti egy nap, mert távmunkás jobbágy vagyok) és jól jön a Steam Deck. Pont tegnapelőtt egy kislány ült mellettem és csillogó szemekkel bámulta, ahogy egy teljes erdőt tettem lakatlanná.
Igazából nem is maga a kézi konzol népszerűsége furcsa, hanem konkrétan a Game Boy Advance volt számomra mindig is egy érdekes jószág.
-
Bad Pritt
félisten
Hát még ha a Netflixtől jönne az adat, de nem.
Azért is nagyon félrevezető, mert a Nielsen piacelemző adatai számítanak első számú forrásnak a streamelt órák tekintetében és ők jelenleg csak TV-re kötött eszközzel mérik ezeket Amerikában. Márpedig az eszközszintű lebontásban ez lenne a lényeges.
-
Bad Pritt
félisten
Nem tudom eldönteni, hogy a torták ebben az esetben mit szimbolizálnak.
De igazából teljesen mindegy, annyi a lényeg, hogy ha mozgóképről van szó akkor a TV fokozatosan veszít az értékéből az elmúlt 4-5 év alapján. Nem fog eltűnni, de a mobil tartalomfogyasztás kerül előtérbe ott is, mint szinte minden más esetben.
-
Bad Pritt
félisten
Streamelt órák arányában jut egyre kevesebb a TV-nek, az meg nem nő már érdemben (sőt, csökkent is). TV egy alapvető háztartási kellék, ahhoz azért radikális változás kell, hogy az emberek ne vegyenek.
Valszeg itt is generációs különbség van, fiatalabbak inkább mobileszközön nézik már a dolgokat.
-
hombre[EU]
veterán
-
ρσгτσ
addikt
Ehhez szerintem az is hozzájárult, hogy sokan akarnak megélni a játékból. Nem mint fejlesztő, hanem mint játékos.
Ráadásul ha kicsit csinos a pofid, akkor már az sem baj, ha az adás 80 százalékában melltartós csöcsöket dugsz a kamerába. Pont ez az oka annak, hogy Twitter -en lassan már nem lehet eldönteni, hogy ki streamer és ki OnlyFans -os. Bár ahogy látom simán van átjárás is a két "szakma" között.
-
ρσгτσ
addikt
90 -es években (még gyerekként) én már gépeket raktam össze, és volt is rá kereslet. Mi még a betárcsázós neten nevelkedtünk.
Akkoriban már nagyon ment a gamer élet, mert voltak olyan menő kártyák is, mint a 3dfx Voodoo.
Még a Pentium előtt. Vagyis...akkor is volt már Pentium 1, csak nálunk több éves csúszásban, mert elég drága volt építeni. Így inkább akkoriban 386, 486, 5x86 futott jobban.
Kislemezeken, tömörítve cipeltük egymáshoz a játékokat. Mielőtt nagyon elterjedt volna a CD. Akkoriban már ugye Norton Commander is volt.
2000 -es évek elején/közepén már rengetegen tolták a játékokat online is...és az való igaz, hogy felénk akkoriban kezdett megint ugrani a PC felhasználók köre. Amihez kellett persze technikai háttér is.
Viszont előtte, már a 80 -as évektől könnyen hozzá lehetett jutni olyan gépekhez (nem PC), amivel szerintem elkezdődött egy korszak. Így már az a nemzedék is aktívan tudott játszani. A jugoszláv vagy csehszlovák piac is segített benne.
Tehát az igaz, hogy lehet ezen vitázni mikor indult be igazán, de globálisan nézve a 80 -as vagy 90 -és évek óta már bőven felcseperedett egy-két korosztály.
Igazából itt szerintem az lesz a kérdés, hogy milyen irányba tud bővülni a piac. Mert az utóbbi időben olyan tényezők is befolyásolták az eladásokat, mint a COVID. Egyrészt az otthoni szórakozás, másrészt a home office miatt is.
Szerk.:
Jah és a 90 -es években volt már nálunk a suliban számítógépes oktatás, bár ez lehet nem volt annyira jellemző...fogalmam sincs. Rendes iskolai óra keretében. Nem fakultatív módon.Na meg a Terep 2 nagy menetelése is a 90 -es években kezdődött.
-
Bad Pritt
félisten
Ha pusztán a számokból indulunk ki a 90-es években robbant egy nagyot a piac, mikor megjelent a Game Boi meg a PS. Előtte a Nintendo hozott pár tízmilliós eladásokat, minden más ennél kevesebb embert ért el.
2000-es évek elején voltam iskolás, még az én generációmban sem elfogadott, hogy a gaming a könyvekkel, filmekkel, sorozatokkal egyenértékű szórakozási forma. Unokaöcséméknél viszont (2005-ös évjárat) már iskolaszinten teljesen alap. -
hombre[EU]
veterán
potenciál? minden trend és elōrejelzés azt mutatja,hogy a mobil fel fogja zabálni a gaminget...80-90%-os részesedésig meg sem áll
na most pl. a micro esetében az a kérdés,hogy mennyire bíznak a cloudban. lesz-e elég jó a technológia,kapcsolat stb ahhoz,hogy a gamepasszel egy komolyabb szeletet kapjanak a tortából? ki lesz ügyesebb, az apple/qualcomm/nvidia/amd vagy az azure/at&t? -
ρσгτσ
addikt
Igazában már 40 körül van az a korosztály. Szóval már egy ideje felnőtt.
Valahol a 80 -as években kezdődött itthon is. Persze jellemzően nem PC -n, de ez már más téma.
Commodore, Spectrum, millió fajta TV játék. Utána a PC is szépen elterjedt. Főleg a 90 -es években.
Szerk.:
Meg mi magyarok azért csúsztunk is ebben a témában a nyugathoz képest.Én a 80 -as években ZX Spectrum -mal kezdtem. Bent pihen a gép a szekrényben.
-
hombre[EU]
veterán
mármint mi lenne fura?
ha van egy nagyon jó eye trackinged és elég sok kis részre fel tudod osztani a képernyōt akkor lényegében delay nélkül tudsz célozni,100x gyorsabban. egy arena shooterben közel harcban olyan,mint egy aimbot. távoli pàr pixeles célpontra már nem igazán lehetne megoldani szerintem jelenleg -
Szerintem a CS-ben pont hátrányban lennél a vr-al. Egész egyszerűen azért, mert mire 10cm-t mozdítasz a kezeden hogy be legyen célozva az ellen, addigra a másik a gamer székében ülve tizedmásodpercek alatt rád fordítja az egeret és bunny-hoppol hármat majd agyonlő
Esélyed nincs ezt lekövetni fizikai mozgással. Egy Hell let loose-ban persze megfordulhat a dolog.
-
.LnB
titán
És nem tűnt fel, hogy amikkel te játszol, azok ilyen Virtua Cop szerű FPS-sek?! És közük sincs a CS szintjéhez?
És mindig csak a nézelődésről írsz, de a mozgásba te mintha bele se gondolnál.
Fúú ezt nagyon lejátszanám. Kiváncsi lennék, hogy kinek van igaza.Lehetne egy ilyen CS mod.
-
.LnB
titán
Azért belegondolhatnál, abba is, hogy ez hogyan működne a valóságban. Mert amit elgondolsz, az a fejedben biztos jónak tűnik. De a valóság egészen máshogy nézne ki.
Én nem nagyon ismerem a VR-t. Próbáltam, de sose érdekelt. Viszont egyszerűen, én nem látom magam előtt azt, hogy ha játszanánk mondjuk egymás ellen, és te bohóckodnál ezzel a VR moddal. Akkor bármilyen nehézséget is jelentenél számomra, hogy egér+billel elverjelek. Semmit. Dobálhatnád te jobbra-ballra a gránátokat, de most vagy nem vágod a CS működését, vagy nem tudom..
-
.LnB
titán
Ja értem. Akkor rosszul fogalmaztál. Ez nem egy VR mod, hanem egy teljesen más játék. Mert ilyen mechanikák nincsenek is a játékban (CS-ben). Ez nem VR mod, ez egy full másik játék. Modot meg nem csinálhatsz ilyet, hogy a VR játékosoknak vannak ilyen mechanikák, az Egér+Bill-es játékosnak meg nincs.
-
.LnB
titán
"Egy jol megcsinalt VR mod siman tud akkora elony lenni mondjuk egy CoD-ban vagy mondjuk couinter strike-ban, hogy onmagaban az elhozna a kivant attorest szerintem."
Ha csak nem arról van szó, hogy átlátsz a falon is vele, akkor nem. Profi szinten (COD-ban ez a szint nem is létezik
), ezekbe a játékokban mindig az a cél, hogy minél kevesebb "zavaró" tényező legyen.
-
KKaresz45
senior tag
Hozzá tartozik hogy még PS5-ből sincs annyi a usereknél ami masszív bázist adna a VR2-nek. Hasonló a helyzet, mint amikor egy új konzol megjelenik, akkor még nincs annyi belőle hogy megérje rá exkluzív tartalmat fejleszteni. Ezzel sajnos várni kell és benne van a pakliban hogy nem is lesz.
Én abban bízom, ami szerintem jó irány lenne, hogy ugyanazt a tartalmat játszhatod hagyományos módon meg VR-ban is ha van headseted. Ezt már megcsinálta a No Man's Sky, a GT7 meg a Resi 8 is. Szóval nem lehetetlen. Mondjuk 3rd person játékok konvertálásánál bonyolultabb a helyzet, mert változtatni kell a perspektíván meg az irányításon is. De talán még mindig egyszerűbb és olcsóbb ez, mint specifikus tartalmat gyártani. De mondjuk mekkora királyság lenne ha a következő Horizon játék már így jönne. Vagy estleg Spiderman... nem lenne gond a VR támogatottságával onnantól. De ez csak álmodozás most még.
-
Moby
veterán
Előbb-utóbb megjelennek azok a csalóbotok, ami nem is kell, hogy a hostgépen fusson, az ai futtató soc-k egyre kisebbek és olcsóbbak. A webkamerám gyakorlatilag egy headshot robot (obsbot tiny). Lassan nem kell semmit megtörni, nem kell más,csak a videókimenet, meg az irányításbemenet, a többit megoldja egy fing chip
-
Moby
veterán
Mindkét oldalról túl van misztifikálva a kérdés. Egy dolog biztos: a pc nem való mindenkinek, több okból sem. Némi szakértelmet igényel már az alapoktól kezdve, több időt kell beletenni, stbstbstb. És hogy alapvetően tökre nem baj, hogy ehhez nem ért mindenki, meg nem is akar. A konzol mindenkinek való. Összehasonlíthatatlanul egyszerűbb a jót megkapni, bár a konzolos topikok folyamatosan vissza-visszatérő kérdéshalmazai azt mutatják, hogy az is kezd bonyolultá válni egy új belépőnek, ami nem jó tendencia. És hogy már ebbe az irányba sem lett volna szabad elmenni, hogy van lemezes meg lemez nélküli gép.
-
Moby
veterán
i7@10700, 32GB Ram, 6900XT Ultimate
.LnB: DeepL. Megy a marakodás a hogwarts topikban, hogy szar-e a gépi fordítás, és hogy igénytelenség-e ilyet használni. Tegnap felraktam megnézni, hogy mégis milyen minőségű. Nem ért meglepetés. Moslék. Alapvetően nem tartom igénytelenségnek, ha valaki ilyet használ, ez egy viszonylag egyszerű igény, amit ki is lehetne szolgálni (amíg értjük, hogy mi a különsbég a gondos munkával elkészített és lektorált fordítás, és a gépi között), a baj inkább azzal van, hogy ez a DeepL egy aljaszar. Ezt tudom rég óta, azt kevésbé, hogy miért nem használnak mást. Ha van egyáltalán más. A ChatGPT például szinte tökéletesen beszél magyarul ehhez a vödör szarhoz képest, ami amúgy arra nem képes, hogy különsbéget tegyen tegezés és magázás között, és egy szövegtörzsben egyszerre fordul elő mindkettő. Szóval szerintem a gép fordítással amúgy nem lenne baj, de addig mindig baj lesz vele, amíg ezt a mocskot használják rá.
-
.LnB
titán
Tegnap megírtam egy kommentet arról, hogy 4-5 év után milyen volt visszamenni kicsit Pc-zni. (Spoiler: Nem jó.) Aztán kitöröltem az egészet, mert úgy gondoltam, nagyon nincs itt a helye ennek a témának. De ezt a képet megmutatom: [kép]Ez a beamNG.drive (egy f*s, de fiam ezzel szórakozik). FHD-ban. A gépünk se olyan erős mint moby-nak. De ezen pislogtam nagyon, 4-5 éve a falunkban összesen nem volt 20GB ram.
, nemhogy annyit kérjen egy játék. Ehhez képest a Hogwats Legacy gondolom egy gyönyörűség.
-
Moby
veterán
Nem csak azt, a system ramot is. Nálam valszeg azért nem kell semmi init turkálni, mert 32gb sysram, meg 16gb vram, de ez alatt, már nyöszörög, de van rá beállítás. Ezt most csak úyg random lőttem, ahol épp voltam: [link]
Szal 2023-ban az elkövetkező évekre 12GB-os kártyát venni sokszázezerért, nem tűnik túl sikergyanús lépésnek/ez 4K@Ultra@FSR2@W/O RT
-
_drk
addikt
Nem hiába kell nekik az AB, nagyon rosszul állnak. De szerintem most a Sony se áll sokkal jobban már, 2 nagy húzócímből ami cross gen és PS5 megjelenésre volt tervezve tavaly nagy nehezen megjelent. Ezekből max még valami DLC lesz a generációban, nagyon jó esetben megint crossgen PS6-al. De ilyenkor fájdul meg a fejem, hogy már PS6ról beszélünk.
Az Xbox persze még viccesebb a te leírásodból, hogy hiába a 18-as kezdés majd csak a következő generációra lesz belőle valami, tehát már most 10+ évekről beszélünk. -
l.skywalker
titán
Mondjuk Steam-en időszakosan egyes címeik egész szépen tudtak teljesíteni. Csak kérdés mennyire profitabilis, hogy a Game Pass ezeknél a játékoknál inkább a marketing része. Mondjuk nálam, előfizetőként a DLC-kre járó 10% kedvezmény a leghasznosabb az egész GP-ben. Az meg valóban az MS saját játékainak minőséget illeti, hogy rengeteg olyan cím volt eddig amit GP-ben kipróbáltam, majd simán megvettem - de a legexkluzívabb cím ezek közül az Ori legújabb része volt. Mondjuk én nem vagyok nagy autós játékos, így eléggé leszűkült az MS játékok köre, ami érdekel
-
ρσгτσ
addikt
Mondjuk FH5 is hiába van benne a Game Pass -ban, számomra egyértelmű volt, hogy behúzom rá a full upgrade -et. Tehát az előfizetési díj mellett ez is termel. Forza Motorsport -nál szintén ez lesz...és ha az új Diablo is úgy érkezik majd, hogy ott bent landol, ott is a nagy csomagra vagy az upgrade -re fogok rámenni.
Bár a dióval pont úgy vagyok, hogy simán kicsengetem érte a lét, ha nem került bele a Game Pass -ba vagy csak később érkezik. Számomra az egyik legjobban várt játék.
-
Wesder
titán
Ha minden a tervek szerint alakul, akkor a MS 2023-as naptári éve a következő:
-HiFi RUSH
-AoE 2 (konzol)
-Ghostwire Tokyo
-Minecraft Legends
-Redfall
-TESO: NecromEz így az első félévre.
Dátum nélkül de 2023-ra igérve:
- Forza Motorsport
-Starfield
-AoE IV(konzol)Pletyka szinten még a Hellblade II beeshet. Na meg már ideje is lenne.
Ez 10 1stparty cím egy évre (6 ha az újrakiadásokat, meg a pletykát nem számolom) ha minden stimmel. Persze ezt kb 2020-2023 vége között normálisan kellett volna elosztani, és nem egy évre zúdítani. Biztos leszek abban, hogy lesz olyan akinek még ez is kevés lesz.
-
Bad Pritt
félisten
Hát nem tudom, én ott azért látok egy kis problémát, hogy az Obsidian pl. kitolta 5 éven belül a Pillars of Eternity 1-2-t, Tyranny-t meg az Outer Worlds-öt, ezekhez kombináltan féltucat DLC-vel és azóta csak vicces trailerekre futja két pár emberes pet project mellett. Vagy az InXile pl. másfélszeresére nőtt a felvásárlás óta, két stúdiójuk van és Unity-ben írják a crpg-ket... Compulsion Games mégis mit csinálhat, amihez nem elég az a négy év, ami alatt a Santa Monica összerakta a God of War Ragnarököt?
Szóval na, így ahhoz képest, ahogy előtte működtek és ahogy mások működnek manapság valami nagyon nem tiszta az MS leányok körül. Ezek nagyrészt nem AAA stúdiók, szépet nőttek méretben szinte mind, ontaniuk kéne a játékokat magukból és mégsem teszik. -
Bad Pritt
félisten
Hát azért tendenciák látszanak: az original stúdióikat hagyjuk, azok csinálnak... valamit (bár az egy baromi érdekes kérdés, hogy a The Initiative mégis mit művel fél évtizede, vagy hogy a Rare-nél készül-e az Everwild), de nézzük a One érában történt felvásárlásokat.
InXile: 2018-ban került az Xboxhoz, előtte 2-3 évente dobták ki a játékokat, 2020-as a Wasteland 3, most nem tudni, mit csinálnak.
Obsidian: 2018-as vásárlás, mindig is ezerarcú stúdió volt, viszont amellett nem lehet elmenni, hogy 2015-2019 között négy teljes értékű, közepes vagy nagyobb rpg-t dobtak piacra a kisebb projektjeik mellett, a felvásárlás óta Gorunded és Pentiment jött tőlük.
Double Fine: 2019-ben került a családba, előtte rengeteg kisebb projektjük is volt, a Psychonauts 2 most lesz két éves, szóval akár dolgozhatnak is valami nagyobb dolgon.
Ninja Theory: 2018-as vásár, Hellblade II majd jön, mindig is sokat foglalkoztak egy-egy játékkal.
Compulsion Games: 2018-ban vették meg, 2018-as a We Happy Few, azóta semmit nem tudni róluk.
A Bethesda stúdiók munkájára meg majd most lesz kihatással a felvásárlás igazán, kipörgött a Deathloop, Ghostwire Tokyo, Hi-Fi Rush meg majd a TES Online kieg, Redfall és Starfield és ezután jöhet a kérdés, hogy mire van keret, lesz-e pl. új Doom, elkészül-e az Indiana Jones játék, stb.Szóval na... olyan know-how van a Microsoft zsebében jelenleg, ami ép ésszel szinte felfoghatatlan, olyan stúdióik vannak, amik a legtöbb létező zsánerben maradandót alkottak korábban és az állandó kérdés, hogy vajon mit művelnek?
-
balazs025
senior tag
Nem a játékok hiányára utaltam kivételesen. Hanem, hogy kb. bármilyen infómorzsa is szivárog ki a nagyobb projektek esetében, az mind negatív. Pl.: ami a 343 körül zajlott/zajlik vagy az Initiative helyzete. De ott van az Avowed, amiről Schreier írt. És bár ő néha szeret túlzásokba esni, de többségében valós infói vannak.
Az tény, hogy a kisebb szerelem projektekben most erősebbek, de azok többsége nekem nemigazán jön be. Mondjuk ez már egyéni szociális probléma.
#7863Bad Pritt
Na az Everwild-ot el is felejtettem, mondjuk a MS is tesz róla. De a Fable-ről se tudni semmit, valamint idén már remélhetőleg tényleg megjelenik a Forza, de azt se kapokodják el.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xbox Series X, kitisztítva+újrapasztázva, 6 hó teljeskörű garanciával., Bp-i üzletből eladó!
- PS VR V2 + 2 db PlayStation Move motion controller + PS VR Aim controller + ajándék dockoló
- 2 db PlayStation Move motion controller + PlayStation Eye kamera - eladva luna19, értékelésre vár
- PS5 Slim Disc 1TB 2026.10.08 GARANCIA
- Xbox Series X, dobozában, kitisztítva+újrapasztázva, 6 hó teljeskörű gar., Bp-i üzletből eladó!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest