- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Légies iPhone halvány színei
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Listázzák az olaszok a Redmi 15C-t
- Yettel topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
-
Mobilarena
Magyar Telekom (Mobilszolgáltatások)
Infók a MultiSIM szolgáltatással kapcsolatban: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
lesaux #42931 üzenetére
ez azóta gyökeresen megváltozott, részint a - jogos - háborgások miatt is, utána lett 1 gigabyte keretes, és egy ideje 3 és 5 gigabyte is adott már, ezek azért bőven elégnek mondhatók mobiltelefonra, hang alapú előfizetések mellé aktiválva, és megfelelő csomagokhoz nem is drágák, ha bővítő opcióban kerülnek aktiválásra.
amennyiben csak egy bő hétre elég a go!net l számodra, úgy érdemes lenne nagyobb csomagba váltani, még a drágábbik, nem bővítős csomaggal is jobban jársz, arról nem is beszélve, ha az eco olyanra cserélődne, amiben van bennefoglalt adatforgalom (például move xs és attól felfelé), mert akkor nagyon jó ár/érték bővítőket aktiválhatnál; 1 gigabyte / 1290 ft, 3 gigabyte / 2290 ft, 5 gigabyte / 3090 ft - ezek akár már az 1990 ft árú move xs mellé is! -
válasz
korcsillio #42861 üzenetére
biztos annak megfelelően kezdték el a tájékoztatást, és 15-ig az utolsó érintett előfizető is értesül a módosításokról.
törthavi számlázás, tehát egyik napról a másikra érvényesül a váltás. -
válasz
korcsillio #42857 üzenetére
az értesítéstől számított 15 napon belül lehet lépni az előfizetőnek az ügyben, ez szerepel a kiküldött levélben és a számla végén is, és a vonatkozó jogszabály is ezt írja elő.
-
válasz
korcsillio #42855 üzenetére
nekem április elején jött az e-mail, a június 1-től érvényes árazásról, szóval biztosra mennek, mert nem 30, hanem közel 60 nappal előtte tájékoztattak.
arról nem is beszélve, hogy a számlák alján is mindig ott figyel a későbbiekben bekövetkező minden változás, havi díjas előfizetők meg minden hónapban kapnak valamilyen formában számlát. -
válasz
dptrsk #42832 üzenetére
nem, mert ha csak az előfizetésre kerül aláírásra hűség, akkor az ilyen szinten nincs kihatással a díjcsomagok árázására, mivel egyik oldalról sem került kötelem meghatározásra.
te sem írtad alá, hogy ha lesz újabb díjcsomag akár olcsóbban, mint a hűség aláírásakor adott legolcsóbb, akkor arra nem lépsz át, de a szolgáltató sem vállalta, hogy nem változtat - esetlegesen drágít - az árazáson. -
-
válasz
#38464487 #42815 üzenetére
beleköthetnek, de nem jellemző, arra írtam a békesség részét, hogy nem feltétlenül érdemes kockáztatni, inkább adnám le szolgáltatós firmware verzióval, kizárva a hibalehetőséget.
megoszlanak a hozzáállások, még a szervizesek tekintetében is, és nem csak a szolgáltatósról beszélek, hanem a gyártóiról/szerződésesről, az egyik rugalmasan felhúz kérésre független firmware verziót a szolgáltatós készülékre, a másik meg határozottan elzárkózik attól, és aszerint kezeli a garis ügymenetet is.
komoly probléma esetén a gyártói/szerződéses szervizbe küldi a szolgáltató a készüléket, szóval nem is csak a szolgáltatón múlik a dolog. -
válasz
#TOTTI #42790 üzenetére
nem, vannak olyan díjcsomagok - amit példának is írtam; move xs, de korábban is voltak ilyenek; eco, majd eco xs -, ami(k)re nem lehet hűséget aláírni!
arról nem is beszélve, hogy én egyik előfizetésem esetén sem írok alá hűséget díjcsomagra, hanem csak és kizárólag az előfizetésre, illetve az utóbbi időben már arra sem, mivel listaáron alig drágább a készülék; 210 e ft lett volna 2 év hűséggel az iphone 5s, megvettem inkább listaáron 215 e ft ellenében.BigBear; a telekom legalább mobil előleg bekérése nélkül adja neked a legdrágább készüléket is részletre, 0 vagy minimális kezdővel is, tekintettel az aranykártyás mivoltodra.
-
válasz
lugosi #42786 üzenetére
a next díjcsomagoknál eleve úgy van - az ászf szerint is -, de most a move a kérdés tárgya, aminél viszont nem.
a move esetén elírás lesz az, mert a move xs díjcsomagnál is szerepel, amire - mint díjcsomagra - pedig semmilyen konstrukcióban sem lehet hűséget aláírni, de adott viszonylatban a többire sem okés. -
válasz
lugosi #42780 üzenetére
nem kevered azzal, amikor telefont vásárolsz a hűség hosszabbításával?
amennyiben csak a díjcsomagot módosítja valaki, úgy nem életszerű, hogy arra hűséget kelljen aláírni, meg a kapcsolódó díjszabásban sem szerepel ilyen; link, anélkül meg pláne érdekes lenne...
ja, és move xs esetén még készülék vásárlásakor sem lehet hűséget aláírni a díjcsomagra, hanem csak az előfizetésre, ezért pláne érdekes, hogy annál is szerepel a 2 éves szöveg.
mindegy, majd javítják, vagy ha valós, akkor leírja az okát egy t-s illetékes, de addig számomra a hatályos ászf a mérvadó, amiben nincs szó ilyen 2 éves hűségről! -
válasz
Blackmirror #42623 üzenetére
díjcsomag függvénye is, de jellemzően igaz, hogy az olcsóbb díjcsomagban drágább a percdíj...stb, viszont a jogszabály nem ezt veszi figyelembe adott esetben, hanem az alap havidíj összegét.
-
válasz
Vangelis #42620 üzenetére
azt csinálnak, amit a jogszabály megenged számukra, vagy amit képesek lenyomni az előfizetők torkán.
ahol papíron is problémás a dolog, ott engedik is alacsonyabb díjcsomagba az előfizetőket, de csak azokat.
én sem örülök például a korábban leírt net&roll 1gb lte emelésnek, hogy terelnek az újabb és drágább módozat felé, ha már a marketinget nem ettem meg, miszerint a drágább gyorsabb is, de én tudatos is lehetek, hogy a mobiltelefonon nem használom ki a 60-as lte sebességet, maga gyorsabbság ténye meg nem izgat, csak azért feleslegesnek tartom többet fizetni, viszont semmi sem tiltja, hogy eszközöljék adott módosítást az árazás tekintetében.HofiZoli; igen, komolyan gondolom, hiszen továbbra sem a tarifára írt alá hűséget, hanem csak az előfizetésre! ezzel az erővel akkor sosem emelhetnének, ha valaki mindig ír alá hűséget folyamatosan.
aki a díjcsomagra írt alá hűséget, annak biztosítják is, hogy ne kelljen többet fizetnie, engedik alacsonyabb díjcsomagba lépni.
nem a t-nél dolgozom, szabadúszó vagyok, sok mindennel foglalkozom, de a t-nek csak és kizárólag előfizetője vagyok.
amennyiben követnéd a témát, úgy olvashattad volna, hogy vezetékes téren pont leléptem a t-től, mert problémák voltak az ügyintézésükkel. -
válasz
Vangelis #42612 üzenetére
mert csak azt írtad alá, hogy 2 évig nem mondod fel adott előfizetést, konkrét díjcsomag nem volt meghatározva, abból a szempontból ugrálsz, ahogy akarsz.
lenne olcsóbb díjcsomag is, ha menne részedről az e-pack, arról meg már nem feltétlenül ők tehetnek, hogy az neked nem okés... -
válasz
xperiasigi #42549 üzenetére
szia,
mobil előleget kérnek, jellemzően új előfizetőktől (arany/platina ügyfelektől már nem szoktak), részletre vett készüléknél, illetve magas havidíjú opcióval, amikor nagyon olcsón hoz ki valaki egy drága készüléket.
több tényezőt is vizsgálnak, esetleges tartozásokat más szolgáltatóknál...stb, és annak függvényében mondjuk csak 10 - 20 e ft, vagy netán 70 - 80 e ft, amely befizetett összeg folyamatosan jóváírásra kerül a számlákban, tehát addig nem kell a számlákat fizetni, amíg az előleg fedezi. -
válasz
peugeotmate #42524 üzenetére
lehet, hogy külön nem is nézik alapban - csak külön előfizetői kérésre -, és csak a rendszer vizsgálja és küld ki értesítést, meg aztán maguktól nem is biztos, hogy feszegetik a dolgot az ügyfélszolgálatosok, nem tudhatják, hogy ki akar/tud hosszabbítani, meg ki nem.
30 napon belül bármikor megcsinálják/megcsinálták volna a hosszabbítást, ha szól az érintett előfizető, hogy ilyen ügyintézési szándéka (is) van. -
válasz
peugeotmate #42520 üzenetére
szia,
a vonatkozó szabályozás szerint, a 2 év időtartam utolsó napját megelőző 30 napon belül hosszabbíthat az előfizető, így semmi jelentősége, hogy 60 nappal korábban mi történt...
-
-
válasz
Vangelis #42460 üzenetére
havonta nem szokás azért emelni egy adott díjcsomagot/opciót.
a move díjcsomagjaimat nem érinti a jelenlegi módosítás, a net&roll 1gb lte viszont bosszantó kicsit, hogy 1000 ft helyett június 1-től 1190 ft lesz, tegnap még gyorsba aktiváltam arra az előfizetésemre is, amit az asszony használ, mert pont lejárt a netplusz m (500 megabyte) februárra és márciusra adott 190 ft/hó akciós havidíj, és akkor eztán már inkább 1000 ft - és június 1-től 1190 ft - ellenében 1 gigabyte - ha nem is használja ki -, mint 990 ft-ért 500 megabyte.
az enyémen is visszatettem a net&roll 1gb lte opciót a netplusz l (1 gigabyte) helyett, mert nem használom ki/veszem észre mobilon a maximális 60 megabit/sec sebességet - bő 20 megabit/sec körül mérek a lomhább bővítővel jelenleg is -, bár ha 1000 ft < 1290 ft helyett 1190 ft < 1290 ft lesz júniustól, akkor már tényleg mindegy az a 100 ft... -
válasz
Vangelis #42455 üzenetére
az eco xs 2190 ft lesz, helyette move xs (e-pack) 1990 ft ellenében, és utóbbiban már a hívószám kijelzése is díjmentes, amíg az eco xs mellé +203 ft!
ja, és a move xs már bennefoglalt adatforgalommal is rendelkezik, így a mobilinternet is olcsóbb hozz, bővítős opcióban! -
válasz
dellfanboy #42403 üzenetére
igen, nem véletlenül említettem számodra korábban a gyártói/szerződéses szervizeket, mert minden komolyabb javításra oda küldi a szolgáltató a telefonokat, és szakvéleményt is csak a hivatalos gyártói/szerződéses szerviz ad, nem pedig a szolgáltatóé.
-
válasz
westcoastog #42394 üzenetére
nálam pontos, kettőn is.
-
válasz
Balion #42385 üzenetére
szerintem várj türelemmel, de az általad leírtak túl szépen hangzanak így elsőre, vagy csak kifelejtettél valami apró, de fontos részletet, netán hiba van a rendszerben, ami csak később derül majd ki...
társkártyához kell egy fő előfizetés, ami kiemeltségi szintű, anélkül nem működik a dolog.
lásd; llink [8. (7)] -
válasz
MrSealRD #42380 üzenetére
amennyiben működik az adatkapcsolat, úgy semmi teendőd, viszont adott esetben elvileg sem igazán lehet rendben a csomagod, de ez nem hiba, hiszen írva is vagyon az ászf kapcsolódó pontjaiban;
Az opcionálisan megrendelt kiegészítő adat-díjcsomagok vagy adatopciók lemondását követően a díjcsomagban benne foglalt adatmennyiség igénybevételéhez az internet szolgáltatás újraaktiváltatása szükséges, melyet személyesen üzleteinkben vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon tehet meg.
forrás: link -
válasz
celeron #42377 üzenetére
szia,
igen, bármikor lemondhatod, és csak időarányosan számlázódik ki, viszont a teljes adatforgalmi keretet megkapod a fordulónapig.
amikor lemondod, akkor telefonálni kell majd a telefonos ügyfélszolgálatra, hogy a díjcsomagban alapban adott adatforgalmat kapcsolják vissza - de ezt le is írják az ászf vonatkozó részeinél. -
válasz
namenlos #42361 üzenetére
szia,
nem kell külön lemondani, mivel az adatdíjcsomagok és opciók közül egyszerre csak egy lehet aktív, így a netplusz s aktiválásakor a korábbi netplusz m automatikusan kikapcsolásra kerül.
a díjcsomagodban alapban adott keret, minden esetben hozzáadódik automatikusan a bővítéssel kapott forgalom mennyiségéhez.
az a különbség, hogy a net&roll 200 megabyte csak bővítő, amíg az újabb netplusz bővítő és külön adatcsomag opcióban is elérhető.
amennyiben a netplusz m ebben a hónapban lett aktiválva, és még ma - vagy a következő hónap első napja előtt - módosítani szeretnél, úgy mehetsz biztosra is; aktiválod ma a net&roll 200 megabyte bővítést, azzal automatikusan kikapcsolásra kerül a jelenleg aktív netplusz m, és áprilisban - akár már az első napon - aktiválod a netplusz s opciót.
mindegyik törthavi számlázású, tehát csak az aktív napokra kell mindegyik után fizetned, viszont az adakeret egésze adott lesz a fordulónapig, tehát akár még azzal is jól jársz, ha a megfelelő napon eszközlöd a módosítást. -
válasz
dellfanboy #42355 üzenetére
akkor valószínűleg lepasszolnak, vagy esetleg felkínálják a fizetős javítást.
-
válasz
dokee78 #42350 üzenetére
foglalkoznak vele, de ha az aláírásodban szereplő telefonról van szó, akkor a sony szerződéses szervizével bőven vannak negatív tapasztalatok, bár nem minden ügyintézés ilyen, de a pozitív a kevesebb...
saby97; router által megosztott, több munkaállomáson használt mobilinternetre nem a néhány gigabyte keretes díjcsomag kell, legalábbis tényleg csak ritkább esetben elég, viszont jobb ár/érték aránnyal van 20 gigabyte, konkrétan 6990 ft ellenében, az azért jobb, mint a 8 gigabyte 4300 ft-ért, 30 gigabyte meg van 9550 ft-ért.
minél több adatmennyiség, annál olcsóbb gigabyte érték.
ne vedd magadra, általánosságban írom, de szerintem torrentre nem való a mobilinternet.
a felhő jó dolog, de mobilinternettel csak apróbb állományokat teszek fel én is, jellemzően fényképeket, nagyobb állományokat csak vezetékes nertről.
jó, hogy vannak már 20 - 30 gigabyte adatkeretes mobilinternetek, meg gyors 4g/lte, de a mobilinternet még mindig nem komoly forgalomra van kihegyezve, szerintem sokára lesz az, hogy olcsón lehet nagyon sokat forgalmazni, hiába adott már most is a megfelelő sebesség. -
válasz
dellfanboy #42346 üzenetére
szia,
nem ártana tudni, hogy milyen típusú telefonról van szó, mert nem mindegy!?!?
valamelyiket javítják, de olyan is van, amit cserélnek, és a gyártó függvényében a gyártói/szerződéses szerviz hozzáállása sem mindegy, mert legtöbb esetben nem a szolgáltató szervizel, hanem küldi tovább a gyártó központi szervizébe bevizsgálásra.
arról nem is beszélve, hogy bizonyos telefonokat vihetsz direktben is a gyártói szervizbe, de némelyiket csak a szolgáltatóhoz.
amennyiben nincs fizikai sérülés a készüléken, úgy bepróbálkozhatsz a garis javíttatással, hátha...saby97; szia, van 20 és 30 gigabyte adatkeretes díjcsomag is.
t-s illetékesek is olvassák ezen témát, így nem feltétlenül jó ötlet kitárgyalni, halkan csak annyit mondok, hogy a lassítást nem egyszerű kikerülni, szemben a voip...stb tiltással...dokee78 amennyiben zavaró, úgy add le.
-
-
válasz
szili.tamas1 #42316 üzenetére
senki és semmi sem akadályoz meg benne, hogy megpanaszold a megfelelő módon...
a problémát kitárgyaltuk már többször is, szerintünk sem jó a megoldás - bár a technikai oka részint érthető -, viszont nem az a megoldás, hogy túlzó példákat hozol, meg trágár szavakkal minősíted a szolgáltatót, mert azzal csak a hangulatot kelted... -
válasz
szili.tamas1 #42298 üzenetére
ilyen stílusú hozzászólásra nem írok még saját részletes véleményt sem - csak azt tudnék, mert jómagam is csak előfizető vagyok -, helyette; le van írva az ászf-ben, ahogy minden más is, olvasd el.
csababarca; ritka már az igazi jó kedvezményes lehetőség, legfeljebb annyi, hogy kiemeltséggel (arany vagy pltanina) 0 ft kezdővel is kihozhatsz - akár több előfizetésre is egyszerre - nagyon drága telefont is, és nem kérnek be előleget, amíg az új előfizetőknél ez már nem megy.
-
-
válasz
vizslakutya #42284 üzenetére
Az Előfizető a díjcsomag aktiválásától számított 2 éves időtartamig jogosult a Like díjcsomagok használatára. Amennyiben az Előfizető ezen időtartam utolsó napját megelőző 30 napon belül bemutatja az érvényes felsőoktatási diákigazolványát, úgy további 2 évre válik jogosulttá a díjcsomag használatára, vagy lehetősége van egyéb, számára elérhető díjcsomagba váltani. Ellenkező esetben az időtartam lejártával a legalacsonyabb havidíjú, számára elérhető, mindenkor hatályos díjszabásban szereplő díjcsomagba kerül átváltásra. A díjcsomag igénybe vételére való jogosultság megszűnése az előfizetői szerződés hatályát nem érinti.
forrás; link -
válasz
#19784448 #42276 üzenetére
szia,
listaáras készülék esetén nincs részlefizetési konstrukció, de még domino csomagban sem.
StSanya; akkor alapban díjmentesen cserélik, ha náluk vásárolt készülék indokolja a kapcsolódó sim kártya méreti cseréjét.
néhány hete vettem t-pontban egy iphone 5s készüléket listaáron, odaadtam mellé az egyik előfizetéses sim kártyámat - amit én használok -, hogy azt szeretném hozzá nanosítani, mire az ügyintéző már töltötte is ki mellé a díjmentes cseréről szóló papírt. -
amennyiben az ászf díjmentesnek írná, úgy ha számlázni akarnának, arra lehetne hivatkozni, és nincs az az
istent-s illetékes, aki az ellenkezőjét bemagyarázná nekem, de jelenleg fizetősnek írják, és ha díjmentesen kicserélik, úgy örül az ember, ha meg nem, akkor mérgelődik, de mást nem nagyon tehet, arra hiába hivatkozik, miszerint más azt mondta, hogy ingyenes...
sok dolgot úgy is letagadtak már, hogy szóban az ellenkezőjét mondta a szolgáltatós ügyintéző, de amikor leírtam/behivatkoztam a panaszomban (e-mail) a szolgáltatós ászf vonatkozó pontját, akkor máris elnézést kértek a kellemetlenségért, meg a szerződésben leírtakkal ellentétes gyakorlat miatt, bár mást nem is nagyon tehettek a kivizsgálás során, mert a szó elszáll, az írás megmarad...
t-home panasz volt, azóta át is mentem másik szolgáltatóhoz, mobilos téren 17 éve elégedett ügyfele vagyok - több előfizetéssel is - a t-nek (és jogelődeinek; westel és westel900)! -
lehetne igaz, de amíg papíron nem ez van leírva, addig csak arra lehet hivatkozni, amit hall/olvas az ember, az meg nem feltétlenül elég, viszont ha az ászf vonatkozó pontjában is az lenne leírva - nem pedig az ellenkezője -, akkor arra simán és megalapozottan lehetne hivatkozni.
-
válasz
St3ven #42246 üzenetére
persze csak egy tipp, de akár a t-mobile -> telekom kijelzés módosítása is állhat a háttérben, és mivel az nem csak a szolgáltató, hanem a telefon típusának és oprendszerének, illetve annak a verziójának a függvénye is, így nem mindenkinél futott le eredményesen.
Rivaul; gratula, így kell csinálni, ha másként nem megy!
-
válasz
Varszegig #42234 üzenetére
a complex hatályos jogszabályok gyűjteménye alapján, a 151/2003. (IX. 22.) korm. rendelet (ezen része) nem változott; link
a jogszabály mai napon (2014.III.21.) hatályos állapota
történtek módosítások a ptk. vonatkozó szakaszaiban, de nagyon sok, korábban beharangozott módosítást nem látok az alacsonyabb szintű jogszabályokban (rendelet...stb), amik a továbbiakat szabályoznák. -
válasz
Rivaul #42224 üzenetére
szia,
vásárlástól számított 3 munkanapon belüli csere akkor lehetséges, ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot, akkor viszont üzletben is kötelesek intézni - a gyakorlatban szeretik lepasszolni, hogy a webshop útján rendelt készüléket visszaküldeni kell, pedig nem elállásról van szó, az egy másik módozat, hanem cseréről -, de ha úgy ítélik meg, hogy nem akadályozza a rendeltetészerű használatot, illetve a gyártói jótállás alapján ez a hiba még nem indokolja - a vonatkozó szabvány alapján - a cserét/javítást, akkor állj el a szerződéstől, az nem számít, hogy személyesen vetted át, a rendelés módja a lényeg, hogy neten történt, visszaküldöd/leadod a készüléket, visszaállítják a vásárlás előtti állapotot - ez több tényező függvénye, néhány naptól több hétig is terjedhet -, utána pedig rendelsz újat.
amennyiben nem hűségre lett rendelve, vagy egyéb akadályozó tényező sem befolyásolja a dolgot, úgy akár meg sem kell várni a vásárlás előtti állapot visszaállítását.
a készülék árának visszatérítésére 30 napjuk van.
nagy t-pont a javasolt, ahol szerviz is van, és utóbbinak a nyitvatartási idejében intézni. -
-
válasz
Szpetya46 #42136 üzenetére
akkor érdemes lehet nagyobb move díjcsomagot választani, olcsóbbak a percdíjak is, illetve net is több van benne alapban is, és pont úgy bővíthető, az olcsóbb árazású opciókkal.
esetleg next, ha kihasználod.vizslakutya; szia, net&roll xs díjcsomagról van szó, ami 2 gigabyte keretes (volt)?
annál talán 3200 ft (volt) a havi díj, és a 2000 ft már kedvezményesnek tűnik, illetve az első 2 hónapban - pontosan az aktiválás hónapjában, és az azt követő 2 hónapban - 1990 ft.
nem vagyok t-s, így csak fejből és a szolgáltató által publikusan elérhető anyagokból tudok tájékozódni, a különböző speciális - nem publikus - kedvezményekben t-s illetékes tud majd segíteni neked. -
válasz
Szpetya46 #42121 üzenetére
szia,
amenniyben domino csomagban gondolod, úgy fontos tudni, hogy a domino netplusz l csak akkor lesz 1290 ft, ha a használt díjcsomag alapban tartalmaz bennefoglalt adatmennyiséget, és domino esetén csak a surf olyan, de annál van még időszaki díj is, ami 890 ft 30 napra.
más domino díjcsomagoknál 2190 ft a domino netplusz l.
nem csak domino, hanem az előfizetéses konstrukcióknál is pont így két opció adott;
Még több netre van szükséged? és a Nincs még net a díjcsomagodban?
mind a kettőnek más az árazása, és ahhoz képest kell kattintással kiválasztani a megfelelő kategóriát, hogy milyen díjcsomahoz lesz aktiválva, tehát bővítéshez (ez az olcsóbb), mert van már bennefoglalt adatkeret, vagy önálló díjcsomagnak (ez a drágább), mert alapban nincs adatkeret. -
válasz
bull84ghia #42088 üzenetére
szia,
te vetted a szolgáltatótól, vagy használtan jutottál hozzá?
amennyiben előfizetésre lett anno vásárolva - és hűség már nincs a kapcsolódó előfizetésen, de vélhetően nincs, mert 2 éve talán már nem forgalmazta a szolgáltató ezt a típust -, úgy 15 e ft a hálózati korlátozás feloldása, domino konstrukciós vásárlás esetén pedig 25 e ft. -
válasz
MrSealRD #42077 üzenetére
így igaz, próbáld ki, lte hálón lóg a telefon, nyomsz egy kimenő hívást vagy sms-t, és átugrik 3g hálóra, mert lte módozatban (egyelőre?) nem megy.
amely néhány sp nálam járt, azoknál a wifi probléma adott volt, miszerint elég gyenge és szakadozós volt, több típusú router és beállítás mellett is.club1; ezen sem csodálkozom már, egy ideje nem 2g hálóra vannak már kihegyezve a telefonok, sok esetben nem igaz már, hogy 2g alatt tovább bírja az akkumátor.
régebben nagyon igaz volt, mondhatni minden telefon esetén. -
válasz
raziel01 #42070 üzenetére
lehet, hogy vannak ilyen szempontból (is) problémás telefonok - az sp más szempontból is az -, de amely csúcskategóriás típusokkal én/mi teszteltük, azoknál mindig az lte nyert.
említették itt a lumia 920 típust, nos annál a haver is azt tapasztalta anno, hogy jobban lehúzza az lte, most 1520 van neki, azzal viszont 2 óra többletet mondott az lte javára.sutszi; a lakásban mindenhol maximális a "3g" térerő, az lte viszont a belsőbb helyiségekben nem, két egység is hiányzik általában, és még így is jobb az lte alatt az akkumulátoros üzemidő, akár csak nyugalmi állapotban nézve is, a telefonálás és sms idejére meg ugye átkapcsol 3g módozatba, mert lte alatt azok nem mennek.
csináltunk régebben itt is olyat, hogy azonos készülékek ugyanazokat az oldalakat böngészték, csak a hálózati mód volt az eltérés, és bizony látványos volt a különbség, a 3g a jobb térerő ellenére is jobban nyúzta az akkumulátort.
az igaz, hogy nagyon gyenge térerő mellett bármelyik hálózati mód jobban lekapja az akkumulátort, és ez lte alatt is igaz, de a tesztek szóljanak normális állapotról, ne szélsőséges helyzetekről. -
saját tapasztalatom is, egy éve használok különböző telefonkkal lte hálót, de a gyártói leírások és a hozzáértő és elfogulatlan tesztek is azt támasztják alá, hogy jobb 4g/lte hálón az akkumulátoros üzemidő!
xperia z, s4, és jelenleg iphone 5s, utóbbi gyártói leírásban is egyértelmű különbséget írnak az lte javára;
Internet use: Up to 8 hours on 3G, up to 10 hours on LTE, up to 10 hours on Wi-Fi
forrás; link
anno én is kételkedtem benne, tesztelgettem sokat, de aztán egyértelművé vált, és nem is kis eltérssel, hogy jobb az lte ebből a szempontból is.
azt is fenntartom továbbra is, hogy alapban is minden szempontból jobb az lte, és nem is azért, hogy 60 megabit/sec sebességgel netezzek a mobilon, hanem mert elég csak olyan helyen netezni mobilon, ahol nem túl nagy területen sok ember van, és máris csak néhány (sokszor alig 2 - 3) megabit/sec lesz a sebesség, megnő a válaszidő, így problémás lesz a böngészés, amíg lte hálón nincs ilyen probléma, a sokszoros sebességet hozza, sokkal jobb ping mellett, hiszen sokkal több tartalék van a hálóban is.
nem egyszer megtapasztaltam a leírtakat; balatoni fesztiválok, de elég akár egy péntek esti látogatás a westend kajáldás részén is. -
válasz
.bruszli. #42064 üzenetére
nem, biztos nem azért!
konkrétan a guta akar megütni, amikor vidékre utazunk a családi házba - pláne karácsonykor, amikor nem csak 1 - 2 napról van szó általában -, és csak gprs van...
ott elég lenne egy jó edge is, a 3g meg álom - egyelőre? -, de aki azt mondja, hogy felesleges az lte, jó a h/h+ is, ráadásul ilyen - a korábban írt - indokokkal támasztja alá, annak nem tudok igazat adni. -
válasz
.bruszli. #42050 üzenetére
azzal igen, de hozzávetőlegesen mostanság is annyi az adatforgalmam, mint korábban volt a lomhább sebességű net alatt, mert a felhasználói szokásaim nem változtak, viszont gyorsabban tölt le és fel, így több idő marad másra, meg a jobb akkumulátoros üzemidőben is megmutatkozik az lte előnye, szóval én szomorú lennék anélkül.
szerintem elég rossz felfogás, hogy azért jobb a lomhább net, mert akkor lassabban fogy el a keret, de ez fordítva is igaz...
egy adott keret minden sebesség mellett annyi, legfeljebb eltérő intervallum alatt megy át meghatározott adatmennyiség.
régen rossz, ha valaki azért parázik a 100 - 200 megabyte kerete miatt, hogy jajj, gyors net alatt hamarabb leéli, mert akkor bizony kevés a keret, hozzá kellene csapni.
amikor a 60-as lte hálón lógok - és ténylegesen maximumon is megy adott cellában az lte sebesség -, akkor néhány perc alatt kihasználhatnám a bő 1 gigabyte keretemet, mégis elég egy hónapig, illetve nem is szoktam mind leforgalmazni, de ha kevés lenne, akkor az nem a gyors(abb) sebesség miatt lenne, viszont akkor átugranék 3 gigabyte keretre, de akát feljebb is.
ezzel az erővel a h+ háló sem jó, mert azon is durván 10 perc alatt átmehet az 1 gigabyte, akkor már nem mindegy, hogy az lte szűk 3 perc, vagy a h+ 10 perc? kérdem ezt a 30 napos keret viszonylatában... -
válasz
vizslakutya #42044 üzenetére
nem lehet, biztos, hiszen több illetékes is jelen van.
az viszont nem biztos, hogy pont amiatt változott bármi is...
amennyiben mégis; az asszonynak is akarok venni egy iphonet, bár neki nem 5s lesz, inkább csak 5c, esetleg 4s, bőven kiszolgálná az is, utóbbi nekem is volt anno, szerethető kis készülék, szóval tessék jóárasítani néhány napra, hogy az egyik szabad előfizetésemre újra aláírhassak 2 év hűséget! -
-
válasz
nyolc8 #42031 üzenetére
nem is biztos, hogy a kártyának kellett annyi idő.
szélsőséges példa; szolgáltató és sim kártya azonos, fogok egy android oprendszeres mobiltelefont, amin magyar/szolgáltatós identitású firmware és annak megfelelő product code...stb érték szerepel, adott sim kártya alapján az újabb értékeket fogja kiolvasni a hozzáférési pont...stb tekintetében is, internet.telekom...stb.
azonos sim kártyát beteszem szintén azonos mobiltelefonba, de arra előzőleg felhúztam egy magyar/szolgáltatós identitást nem tartalmazó firmware verziót, és a product code módosult, legyen mondjuk angol btu, vagy német dbt, így már a régebbi értékeket olvassa ki és állítja be a rendszer, wnw hozzáférési pont...stb.
ilyen kis dolgok is számítanak, hiába azonos a szolgáltató, sim kártya és a készülék is. -
szia,
irány a rendőrség, megteszed a feljelentést - imei...stb megad -, és az ott kapott jegyzőkönyv birtokában megjelensz a szolgáltatónál, úgy letiltják a készüléket.
Prien; szinte minden díjcsomagban van már, még az olcsó (2 e ft alatti) move xs is tartalmaz már bennefoglalat adatkeretet.
club1; nem csak a gyorsabb sebesség a lényeg, hanem a jobb válaszidő, a nagyobb tartalék a hálóban - nem mindegy, hogy zsúfolt helyen a 3g leesik 2 - 3 megabit/sec sebességre, és a ping is jelentősen megnő, lte hálón meg semmi ilyesmi -, és nem utolsósorban az, hogy lte hálón jobb a mobiltelefonok akkumulátoros üzemideje.
-
-
válasz
prannk #41937 üzenetére
arról nem a szolgáltató tehet, hogy előfizetsz egy szolgáltatásra, de nem (teljesen) használod ki azt, mert számlázni az aktív időt kell, függetlenül attól, hogy adott intervallumban történik tényleges adatforgalom, vagy sem.
a másik szélsőség is igaz, a januári 7 napra csak részarányosan fizetted ki a havidíjat, viszont nem csak a részarányos adatkeretet kaptad meg, hanem az egészet, ami a csomagban adott.
nekem is van olyan hónap, amikor az 1 gigabyte adatforgalomnak csak a töredékét használom ki, mert sokat vagyok otthon, ahol wifi hálózaton nyomom többnyire a telefont is, de attól még minden hónapban 1290 ft díj. -
válasz
Bandi8407 #41921 üzenetére
ja, az úgy valóban nehézkes, és t-s üzlet is szervizzel rendelkező lenne az igazi.
a sony (szerződéses) szervizét inkább nem minősítem, de több a rossz tapasztalat, mint a jó...
azért írtam a lehetőségeket, mert ha illetékesnek bemutatható a hiba leadáskor, és az a jegyzőkönybe is rögzítésre kerül, akkor jobb eséllyel indul a dolog, mert bár a szervizes akkor is mondhat bármit, de legalább nyoma van, hogy más - illetékes - is látta a hiba meglétét.
független szervizzel lehet még bevizsgáltatni és úgy szakvéleményt kérni, de azt a szolgáltató/gyártói (szerződéses) szerviz nem feltétlenül köteles elfogadni, viszont támadási pontnak jó, ha már nincs más lehetőség. az a baj, hogy az önköltésges, és bizonyos esetben az is marad(hat). -
válasz
prannk #41915 üzenetére
január 25-től a hónap utolsó napjáig (31-ig) számlázták részarányosan, illetve február 1-től 25-ig, szintén részarányosan.
Bandi8407; minden más hibalehetőség kizárva, tehát több sim kártyával is adódik a probléma, más és más helyszíneken is?
a leadáskor bemutatható a hiba, tehát bármikor előidézhető, vagy csak néha jelentkezik?
eszközöltethető független bevizsgálás is, ha tényleg adott a készülék hibája, csak a sony (szerződéses) szervize nem akarja elismerni, de úgy több buktató is van/lehet, szóval nagyon körültekintően kell eljárni. -
válasz
erdoke #41913 üzenetére
így igaz, iphone esetén mostanság nem adják részletre 2 év hűség mellett sem, ha csak az előfizetésre ír alá hűséget az előfizető, azt meg várhatják, hogy díjcsomagra is aláírjak...
lehet kapni 180 e ft ellenében gsm boltban, vagy akár az aprón is, de számla nélkül vagy gsm bolti számlával van hibalehetőség, ha például úgy behal a készülék, hogy nem lehet bekapcsolni, akkor kérik a számlát, és bizony hiába az apple oldalán írt érvényes jótállás, bukó lehet a garis csere/javítás, ha nem fogadják el csak az apple store és annak megfelelő számlát, és bizony volt már rá példa a gyakorlatban, hogy számla nélkül, illetve a sufni gsm számlával lepasszolták az embert!
illetve áll a korábbi szempontom is, miszerint szolgáltatós készüléknél akár az egy éves jótállás utolsó napján cserélt készüléknél is újraindul a teljes egy év, független készüléknél pedig nem! -
válasz
vizslakutya #41910 üzenetére
ennyit, nem a készülékek jóárasítása a cél a hűség mellett...
listaáron vettem hétfőn iphone 5s készüléket, 215 e ft volt úgy, 1 év hűséggel 213 e ft lenne, 2 év hűségre pedig 210 e ft - csak az előfizetésre, díjcsomagra sosem írok alá hűséget -, és bár több előfizetésem is van, amik közül van mindig olyan, amin épp nincs hűség, jelenleg is, de egyszerűen nem érte meg 1 vagy 2 év hűséget aláírni 2 - 5 e ft olcsóbbság miatt!
1997 áprilisa óta vagyok a szolgáltató előfizetője, akkoriban jelentősen olcsóbbak voltak a készülékek hűség aláírása mellett - ráadásul eleinte csak 1 év hűség volt -, de azóta folyamatosan romlik az arány, néha alig mennek már a korrekt forrásból, megfelelő számlás és gyártói garis független készülék ára alá, illetve néha egyik vagy másik nagyobb áruház olcsóbban adja akcióban a független készüléket.
most is csak azért nem vettem független iphone 5s készüléket - korrekt forrásból, megfelelő számlával és gyártói garival 221 e ft -, mert a szolgáltatós esetén újraindul a teljes egy év jótállás egy esetleges csere esetén, amíg a függetlennél nem.prannk; szia, a fordulónap csak az adatforgalmi keretre vonatkozik, a számlázási ciklushoz semmi köze, utóbbinál a hónap első napját kell(ett volna) figyelembe venned.
-
válasz
Bandi8407 #41904 üzenetére
szia,
nincs rögzítve jogszabályilag, hogy hányadik javítás után kell cserélni, amíg előnyösebb a javítás, addig azt választhatják, nem kötelesek jelentős többletköltésget viselni a csere miatt, de ha sokadik javítás történik, pláne azonos hibával, akkor a harmadik után már érdemes azt csinálni, hogy a jegyzőkönyvben határozottan cserét kérni - nem pedig kijavítást -, mivel a sokadik javítás sem hozott eredményt, és a készülék tulajdonosa nem bízik már benne, hogy a sokadik utáni következő javítás már eredményhez vezetne, illetve eddig is rengeteg kellemetlenséget okozott számára a sok szervizeltetés, sokszor és hosszú intervallumokra nélkülözni kellett a készüléket, rengetegszer utánajárni, ami idő, energia és pénzt, ebből pedig nem kér többet...
annyi a kanyar, hogy a készülék javíthatóságáról/cseréjéről a gyártói szerviz dönt, az ügyfél pedig a szolgáltatóval áll szerződésben, tehát neki utóbbival kell harcolni, de az ne az ő gondja legyen, hogy a szolgáltatónak meg a szervizzel - utóbbi inkább képletesebb picit. -
válasz
Herczi #41854 üzenetére
990 ft/hó, illetve az aktiválás hónapja, és az azt követő teljes hónap alatt csak 190 ft, utána 990 ft/hó.
esetlegesen megfontolandó, hogy 1290 ft ellenében 1 gigabyte adott, ami már a maximum lte sebességet is engedi.
jelenleg adott még a net&roll 1gb lte bővítő is, ami 1000 ft, de az hamarosan kivezetésre kerül, utána már nem aktivál(tat)ható, csak azok használhatják a későbbiekben, akik időben megrendelték - ez az opció papíron csak az alapcsomagban adott sebességet engedi lte hálón is. -
válasz
bajzal #41808 üzenetére
a domino surf díjcsomag tartalmaz bennefoglalt adatkeretet, így ahhoz minden mobilinternetes opció az olcsóbbik, bővítős áron érhető el, a netplusz s például 690 ft, amíg más domino díjcsomagokhoz, vagy olyan havidíjas díjcsomaghoz, amikben nincs alapban adatkeret, azonos netplusz s külön mobilinternetes díjcsomagnak számít - hiszen nem bővítő, mert nincs mit bővíteni, hanem csak önmagában ad adatkeretet -, így 1090 ft.
domino surf (150 megabyte) / 890 ft + netplusz s (200 megabye) / 690 ft = 350 megabyte / 1580 ft -
válasz
vizslakutya #41746 üzenetére
szia,
előfizetés meghosszabbítása és úgy új készülék; arany vagy platina kiemeltség esetén 21 hónaptól, más esetben meg legkorábban 30 nappal a hűség lejárta előtt.
amennyiben a díjcsomagra is aláírtál 24 hónap hűséget, úgy az több tényező függvénye, például milyen van most, és milyenre szeretnél - mert van olyan, amire hűségen belül is lehet, jellenzően felfelé, de legalább azonos kategóriára.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Ez a Telekom mobil szolgáltatások topicja
- Hír A Telekom elindította az ország első szabványos 5G tesztállomását Zalaegerszegen
- Hír Egy előfizetés, több SIM a Telekom új ajánlatában
- Hír A Magyar Telekom bejelentette az eSIM támogatását
- Hír Készülék nélkül csak egyéves hűség köthető
- Blogbejegyzés Új alapokra kerül a Telekom árlistája
- Hír Modulárissá lettek a Telekom mobilos csomagjai
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Komplett új gép eladó Ryzen5 8400F nettó áron!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i7-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Dell Latitude 7410
- Apple iPhone 13 128GB / Kártyafüggetlen 1ÉV GARANCIÁVAL
- AKCIÓ! "ÚJ" Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700K / 32GB DDR4 / RTX 2060 / 500GB SSD
- DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 2700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest