- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
meroly
veterán
válasz
eTrade #18963 üzenetére
Egy idős a kocsival, azzal vettük, 8 éves. A gumis mondta hogy a következő szezonra már nem lesz jó. Amúgy is felnit is akartam venni, úgyhogy nembánom ha most kipurcantom, viszont kanyarban eléggé nyikorog
Átfutottam csak a cikket, nyáron lehet gyakrabban kell nézni a nyomást a meleg miatt?
Vagy keveset fújok bele? 2,2 megy mindig, télibe és nyáriba is.
Viszont a nyári tuti nagyobb, nem tudom melyik érték a három szám közül, de 15"-os mindegyik, a többi szám viszont magasabb, ha a télivel hasonlítom össze. Tehát a cikk szerint ez is befolyásolja. -
meroly
veterán
Srácok, az mitől van hogy ilyen melegben a téli gumikkal jobban fogyaszt a kocsi mint a nyárival?
-
meroly
veterán
válasz
FRENK1988 #18627 üzenetére
Nem vettem észre semmit. Jól megy, dinamikus mint új korában, városban a mostani "tavaszi" időben téli gumikkal 5,4-et eszik, pedig már néha klímáztunk is. Nem füstöl, egyszóval szerencsére (kopp-kopp-kopp) nincs bajom vele.
(#18628) mycso: nincs előtte kettes, kb fél évesen vettük huszonxezer km-el, csak nem volt előtte egyes vagy kettes
-
-
meroly
veterán
-
meroly
veterán
válasz
rob210 #18607 üzenetére
Köszi, akkor lehet megejtem, mert 2012.01-jában volt a csere és tavaly nyár végén már egyszer töltöttünk rá egy fél litert. Egyébként szinte tényleg csak városban megy. Az hogy mi van benne, fogalmam sincs, szerelő cseréli.
Most viszont muszáj rátöltenem egy fél litert mert hétvégén elutazunk és nincs lehetőségem elvinni a szerelőhöz. Tehát valamit tudnátok mondani, mégis mit vegyek? -
meroly
veterán
Sziasztok!
8ezer km alatt megeszegetett a kis Clio egy kevés olajat. A pálcán a jelölés alsó szintjén áll jelenleg és már jelezte. Mennyit töltsek rá szerintetek? 1,5dci. Ja és milyet? -
meroly
veterán
Hahó!
Nem szól a dudám (Clio2), néztem ott oldalt a biztosítékokat, megtaláltam a jelet, cserélgettem variálgattam, de semmi.
Az autószerelőn kívül hová mehetnék és mit kell tennem/vennem/cserélnem?kösz
-
meroly
veterán
Köszi a pontos elemzést.
Basszus sose számoltam még ki magamnak km alapon, lehet csal az óra?
Igen néha szoktunk menni vidékre, akkor simán lezuhan a fogyasztás és egész hónapban kitart, tudom meg kell huzatni őket néha hosszú távon is, de ha nincs program, nem megyek el csak úgy tenni egy kört a pályán. -
meroly
veterán
Az normális ha a fogyasztásom ilyenkor télen nagyon nehezen megy 6 alá városban?
Clio2, 1,5dci
Nyáron még klímával is simán 5,5 városban, vegyesben meg 5,1-5,2 körül.
Ennyire szar a téligumim vagy nem melegszik be azon a kemény 6-6 km-en amit megyünk vele? -
meroly
veterán
Sziasztok!
Clio 2-es, 2008-ban volt generátorszíj csere. Ezt írtam fel.
Azt mondta a szerelő anno, hogy 80ezernél kell kb bordás szíj csere (ez a kettő ugyanaz)?
Most van a kocsiban kb 85000km, akkor esedékes? Mert az új szerelőm azt mondta majd 100ezernél kell kb.
Nem akarok bajt, gondoltam megkérdezem. -
meroly
veterán
Na megvolt az EGR csere, mintha új lenne megint a kocsi
Szerelőm azt mondta azért jó lenne párszor harmadikban olyan 4500-ig (!) kipörgetni egy 5-6km-en keresztül. 5000-ig van a skála, 4000 felett már fekete sáv. Szerintetek ez egészséges a kocsinak?
Meg ajánlott valami adalékot (Castrol TBE), kimondottan EGR tisztításhoz, erről hallottatok? -
meroly
veterán
Ja meg ha hozzáadod a mostani üzemanyag árakat, már tényleg nem éri meg dieselt venni. Amikor én vettem még sokkal olcsóbb volt a gázolaj, sőt ami nem kútról jött, még olcsóbb, de az a forrás elapadt
Kollegámnak van 1,4-es Astra H kombija, meg a cégesek is ilyenek csak az 1,7-es diesel. Hát ég és föld. Ahhoz a kocsihoz pont hogy az 1,7-es motor kell, hogy menjen normálisan, az 1,4-el mint egy csiga szegény, de persze olcsó volt és olcsó fenntartani is, szervizelni is, bár sok az elektronika, el szokott romlani neki ez-az, de nem vészes és az alkatrész árak fele annyik mint a cliomba. -
meroly
veterán
Igen egyébként nálunk egy nagy multicég épp most ruházott be vagy 30-40 clio-ra, asszem azok benzinesek. Benzinessel mindig kevesebb a gond és olcsóbb az alkatrész, lehet a következő kocsi az lesz
De szeretem a dieselt, meg a fogyasztását, tudom csak nagyon hosszú távon térül meg, de nekem sokat számít hogy egy hónapban nem 20k, csak 15k a tank.
Előéletéről én se sokat, nagyon kis naiv voltam mikor megvettem és aztán később lett csak bemérve a festék, hát a szakértő szerint borult, mert a tetején jóval vastagabb.
26ekm volt benne, fél évesen vettük. Szóval nagyon nem hajthatták szét, csak az a borulás -
-
-
meroly
veterán
Srácok, ma reggelre ezt a meglepetés lámpát kaptam a kicsikocsitól:
képRenault Clio II, 2004, 1,5dci
Ötlet?
Fizikai jele hibának nincs, kivéve a kormolódást, de szerelőm azt mondta nincs értelme EGR szelepet cserélgetni, kormoljam ki, így most ha van lehetőségem rá, akkor jól ki szoktam pörgetni minden sebességben.Köszi előre is
-
meroly
veterán
Köszönöm, igen arra gondoltam. A szerelőm ezt nem ajánlotta be, csak sima kerékcsapágy volt 20k
Megnéztem netes áruházakban, 15k,plusz gondolom munkadíj.Hát az enyémet is meghallgathatná valaki, csak hogy megnyugodjak, nem mintha most gond lenne vele (kopp-kopp-kopp).
Azt a Megane-t nagyon szeretem, mármint nagyon tetszik
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Honnan tudhatom meg hogy egy Clio II-höz mik a javasolt szervíztételek? Hány km-nél kell ezt-azt cserélni (olaj, vezérműszíj, stb, stb).
Jelenleg 70e van és ha jól emlékszem azt mondta a szerelőm, hogy 80e-nél legyen olaj és vezérműszíj csere is. -
meroly
veterán
Srácok!
Ezt magyarázza meg nekem valaki:
Clio II, 1.5 dci 48kw, most volt műszakin múlt hónapban, két hete meg nyári/téli gumicserén. Eddig a fogyasztásom 5,5-6 volt városban és nagyon pici főúton. Most ugyanez - 15 fokban téli gumikkal!!! - 4,6.
Én úgy tudtam hogy a téli gumi melegebb időben generálhat többlet fogyasztást, nálam pont az ellenkezője látszik.
Annyival másként használom azért a kocsit, hogy a fordulatot kicsit magasabbon 2-2,3 között tartom, az eddigi 1,8-2 helyett, a szerelőm javaslatára. És a hosszú távú úton, minden fokozatban kipörgetem 3-4000-ig egyszer-kétszer, hogy kikormolódjon, mert drága az egr szelepSzerintetek?
A műszakin elvileg nem volt semmi extra cserélve, csak a szokásos dolgok (fék, egr tisztítás, stb). -
meroly
veterán
Srácok, valaki találkozott már ilyen chip tuninggal?
Nem a nyomaték, meg a lóerő érdekel, nem vagyok egy autóversenyzős típus, bőven elég hogy a kis Clio pályán emelkedőn 130-nál még gyorsul ha odalépek, hanem arra kaptam fel a fejem, hogy kevesebbet fogyaszt. -
meroly
veterán
Srácok, bocs a témaváltásér, de egy gyors kérdésem lenne.
Motormosás, amit 3k körül csinál a szerelő, az mit jelent pontosan? Mit kéne látnom? Mert após kérte a kocsijára és felnyitottuk a motorházat, ugyanolyan redvás mint előtte. Ezért gondolom nem esztétikai tisztításról van szó.
Szóval mit nézzek meg hogy megbizonyosodjak róla hogy megcsinálták-e egyáltalán?
köszi -
meroly
veterán
Na megkérdeztem a szerelőt a szerviz+légzsák lámpa világításáról. Azt mondta ha nem tartós, hanem csak időleges, akkor lehet a súlyérzékelővel is gond, az ülés alatt.
Ebben van súlyérzékelő (Clio II) ? -
meroly
veterán
Skacok,
ma melóból hazafelé jövet kigyulladt a szervíz és a légzsák led. Aztán mire hazaértem, elaludt. Kicseréltem az ajtónál a biztosítékot, ami erre vonatkozik, most nem jelzi. Elképzelhető hogy ennyi lett volna a baja? -
meroly
veterán
válasz
AMD Power #4530 üzenetére
Jaaa, hogy neked 1-es cliod van? Azt hittem olyan mint nekem. Viszont örülj hogy húzta 17 évig, az enyém tuti nem fogja, sőt a mai autók egyike se.
1,9-es? Megy mint a golyó gondolomÉn nem merem kiszámolni, meg nem is emlékszem, de nálam is kiegyenlítődik a mérce a javítások vs. a kevesebb fogyasztás, olcsóbb gázolaj terén.
-
meroly
veterán
válasz
AMD Power #4527 üzenetére
Azér az durva. A váltó gondolom nem olcsó mulatság.
Úgy határoztam, hogy most minden héten felmegyek pályára és egy 10 percig kipörgetem, úgy látszik jót tesz neki és igényli is.
Az a baj, hogy a munkahelyem 3 km-re van, hétvégén néha elmegyünk 20km-re a rokonokhoz, meg egy évben két hosszabb út max + napi városi futkozás. Na erre nem ilyen kocsi kellett volna.... Dehát 20 évesen ki tudta ezt... csak megtetszett.... -
meroly
veterán
Balatonon voltunk a héten és jól kipörgettem a kicsikét. Most - észrevehető mértékben - se kék se fekete füst.
-
meroly
veterán
-
meroly
veterán
válasz
AMD Power #4490 üzenetére
Hát sokszor gondoltam rá, hogy bánom hogy eladtuk apóséknak a swiftet és hogy clio-t vettünk, de aztán a kényelem, a fogyasztás és a biztonság szempontjából sztem jól döntöttünk. Nem az a fajta vagyunk, akik 3-4 évente cserélik a kocsit, szóval remélem ha minden gyerekbetegségét kinövi azért 2-300ezer km-t kihúz majd nálunk. Persze közben a gatyánk rámegy....
-
meroly
veterán
válasz
Füge007 #4488 üzenetére
Hát gondolom az sem 2ezer forint lesz, ha olyan nyűg is előjön. Ez a kocsi nagyon kényes vagy alapból mindegyik. Após ezres suzuki swiftje - ami a miénk volt - pl a műszakin kívül még nem járt szerelőnél.
Még jó hogy Győrben lakom és itt van jó szakszervíz. Lehet oda viszem átnézetésre és nem a szerelőmhöz. -
meroly
veterán
válasz
Füge007 #4484 üzenetére
Ja olyan gondom nincs hála a jó égnek, olvastam hogy az elég drága mulatság. De a kicsike még télen is pöccre indult, persze mire kivártam hogy minden led elaludjon.
AMD Power: de még én mennyire bízom benne!
forceberg: én is csak lesek mikor az 50l-es tankba 52l-t tankolok
-
meroly
veterán
válasz
Füge007 #4477 üzenetére
Köszi a beszámolót. Ez a porlasztócsúcs hiba hogy jelentkezett?
A fekete füstöm akkor EGR, a kék meg turbo?
Ősszel megy műszakira akkor rendberakatom. Elöl nekem is kattogott valami két éve, akkor valami gömb-izét cseréltek benne, jó drága mulatság volt, de azóta semmi baja.Amúgy ha kímélem városban klímával 5,5-et eszik, azért ez szép. Hasonló diesel 6-7l, benzin meg simán 8-9l, szóval ez engem is kárpótol. Sose gondolkozunk azon hogy kocsival menjünk-e valahova, és inkább költök mellé az alkatrészekre minthogy itthon álljon, mert nem tudom megtankolni.
Ja egyébként nagyon sokat számít az is hol tankolsz, mert a shell diesel extra és a mol diesel között óriási különbség van fogyasztásban persze a shell javára. -
meroly
veterán
válasz
Füge007 #4463 üzenetére
Milyen gondjai voltak neked és kb mennyibe kerültek? Szívesen tartanék már ott, mármint nem a 200ezer km-nél, hanem hogy semmi baja.
Ma ismerős jött utánam és ő fekete füstöt lát, az tuti EGR, aztán alapjáraton otthon a ház előtt üresben, 2000-ig pörgetve kékes-szürkés... -
meroly
veterán
Ezt már tanácsolták. Szóval nem elég ha városban kihúzatom, mittomén kettesben 60-ig meg hasonló (nem írom le, mert szabályszegés) szóval 3500-ig pörgetem hetente?
uborka3: köszi, utánanézek
Amúgy felhívtam a szerelőt és azt mondta turbó, de lehet csak valami csövek koszosak vagy egyik lyukas. De mondtam neki hogy nem fogy az olaj.
Kényes ez a dízel, kényes, a következő autó tuti benzines lesz, városban jó az.
-
meroly
veterán
Tudtok még egy kicsit segíteni? (Renault Clio II)
Volt ugye tavaly az EGR szelep cserém mert csúnya fekete füstje volt. Sajnos csak bontottra tellett. Idáig semmi baja, pár hete megint feketés füst. Kitisztították.
Most meg egyesben ilyen sötétszürkés köpet, majd magasabb sebességen és fokozaton szürkés-kék. Ha nagyon odalépek akkor a visszapillantóban is látom. Ja és klímával jobban észlelhető. Lehet mert jobban kell nyomni a gázt, hogy menjen. Olajat megnéztem rendben van a szint, februárban cseréltem és azóta kb 3500km-t mentem vele.
Szerintetek?Előre is köszönöm.
-
meroly
veterán
Sajna nem, sima tolatásnál kb 1100-as fordulaton már füstöl....
Ebit: igen, azt akarom első körben a szerelőtől megkérdezni, hogy érdemes-e kitisztítani.
Most azt mondta kormoljam, hajtsam meg kicsit. Szóval most nyomom neki, így tény hogy jobb vezetni, de a fogyasztás tuti megnő 1-2 L-el.
-
meroly
veterán
Nem az lesz a "baja" sajnos, megint füstöl szegény mint az állat. Tavaly nyáron cseréltettünk EGR szelepet. Az lehet, hogy egy évig húzta????
Remek, mert 20k+szerelés volt (bontott).Igaz, szinte csak városban használjuk, ritkán van "kihúzatva", de mindig shell-nél tankolok....
ABE: klímatisztítás most volt nyár elején.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ASUS VS228DE FHD TN 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3016, 98% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest