- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mobil flották
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
Elméletileg az. Mármint amit szoktak emlegetni 3 kötelezően cserélendő alkatrészt ilyenkor az a kinyomó, a tárcsa és a nyomólap. Legalábbis amit eddig olvastam ott csak ezek voltak. Volt ahol a szerkezetet írták a nyomólapnak és fordítva.Vagy mégse így van?
Amúgy igen, nekem is MII 1.6 16v -s bocim van
+14621: JH3 a miénk. Vagy arra gondolsz hogy hidraulikus-e?
-
Reaper04
aktív tag
hát nem mondanám pont ilyennek...
De hasonló minden képp. (Vagy még nem annyira vészes a helyzet?)Elinduláskor nincs ilyen hang, csak gázadáskor jelentkezik (néha) plusz az első néhány váltáskor.
Aztán csend.Nézegettem mi újság árak terén:
Kinyomó 10e (valeo), kuplung készlet (tárcsa, nyomólap - Luk 28e , Valeo 31e). Ez így kb 40e. + munkadíj.
Ez így reális szerinted/szerintetek?Vagy kihagytam volna valamit?
-
Reaper04
aktív tag
-
Reaper04
aktív tag
Hűha...
Nekem is volt ilyen hang... Azt gondoltam az ékszíj, de így ahogy leírtad...Csak hidegben, az első kb 1 percben jelentkezik, váltáskor is pl. nálam, egy halk nyikorgás ... nekem olyan feeling-em volt mintha turbós lenne a tütü és váltáskor fütyül egyet
De ezek szerint nem jelent jókat ez a hang ...Majd írd le légyszi a az eredményét a vizsgálatnak
-
Reaper04
aktív tag
Uh... az nem egészen jó ha az első kezd el működni.
Nekem is II-esem van, két állása van a kapcsolónak, egyet le fordítok, akkor megy a hátsó ablaktörlőm és utána egy olyan állás amin nem marad ott hanem vissza ugrik ha elengedem, ha lehúzva tartom akkor 1-2 sec után fúj a hátsó fúvóka. (az első nem)Kipróbálhatod hogy leszeded, próba cseresznye. Veszteni való nincs.
Kétirányú szivattyú van bent, szóval ha az első szélvédőre jól nyomja, akkor hátra felé is jól kellene, viszont ez azt jelentheti hogy eltömődött valahol. Persze ez nem biztos. -
Reaper04
aktív tag
angolul itt van , magyarul nem találtam.
De ez is elég részletesnek tűnik -
Reaper04
aktív tag
ez kimaradt :
Valakinek nincs meg véletlenül a Megane II szervizkönyve?
Az a 2000+ oldalszámú, részletes érdekelne.
Neten fent van, de egyszerűen nem tudom letölteni ... valami nem is tudom micsoda belépés kell, vagy regisztráció ...
de ezután sem tudom letölteni ...Valakinek már sikerült?
Eltudná esetleg nekem mailben küldeni?
-
Reaper04
aktív tag
Ki vállalná az EHHEZ hasonló fényezési módszert a bocin ?
-
Reaper04
aktív tag
az... szerintem is érdekes.
De most komolyan nem csinálja.
Én is valami ilyesmire gondoltam ... nem kapott elég áramot, másként adagolta a benyát ? Nem értek hozzá ... elsőként ez ugrott be.Nem is gondoltam volna hogy ekkora szerepe van az akkumulátornak ... vagyis persze, anélkül nem is megy az autó .. de hogy ennyire mélyrehatóan is beleszóljon az autó dolgaiba ... hűha
Mindig tanul valami újat az ember -
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem:
Lehetséges az, hogy akkumulátor csere óta nem dadog az autó?
Eddig minden napi első indításnál, vagy ha hosszabb ideig állt az autó, amikor elindulok és nyomnám neki, nekiállt "rángatni", erőtlen volt a gép... pár párc után meg hibátlan.Most hogy új akksi van bent, nem jön elő ilyesmi jelenség. Ma reggel is, mentem melóba kipróbáltam, semmi.
Ennek én nagyon örülök!!!
De ez lehetséges hogy akksi miatt voltak ezek a problémák?Köszi előre is a válszok!
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
Megane II Berline 2003 1.6 16V
K4M760Közben megtudtam hogy a szenzor cikkszáma: 8200454774
rob210: Füvet se tud nyírni. Egy egész délután kell egy 2-300 nm-es egyenes, akadály mentes kert lenyírásához!
Nekünk talán egy kicsivel nagyobb és 20 perc alatt bőven megvagyok vele.Én is ugyan ezt mondtam a nejemnek. Biztos színvak, vagy szimplán hülye... így nem jó, akkor biztos úgy jó lesz. Eszem megáll. Meg jó hogy nagyobb baj nem lett.
Gondoltam már rá hogy fixre teszem én is, de akkor meg ha épp családdal rohangálok, előtte akkor motortérben kell letekergetnem a szintet hogy ne vakítsam a szembejövőket.Mondjuk ha bele gondolok, olyan sokszor nem szokott ilyen történni.
-
Reaper04
aktív tag
Hát keresek tovább ... remélem találok.
Mondjuk a srác azt mondta, az sem baj, ha nem cserélem ki, csak így nem állít a lámpa, így ha hátra pakolok, akkor nem állít le a motor és a szembejövőket vakítom. Illetve minden bekapcsoláskor miután belőtt magát sok apró állítással (zörgéssel) leengedi magát.
Magát a fénycsóva magasságát a leengedés után beállítom a jóra, teáht látni mindenképp fogok, csak rossz érzés hogy valami rossz az autóban, ráadásul az a sok apró állítás olyan érzéssel tölt el, hogy ez miatt akár el is romolhat az állító motor, mert "elfárad"...Most már marhára elegem van a szomszédból ... a kár amit okozott: 15e horpadás javítás, 25e akksi +diag munkadíj, +31e érzékelő +munkadíj?
Vááá
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Voltam szervizben a lámpás problémám miatt.
Kiderült:
Amikor lemerült az akksim és a szomszéd kijött (aki a horpadást is okozta a rakétájával a kocsi tetején) mert neki se indult az autója, hogy bikázzuk be mindkettőt egy harmadik autóval. Apósomé pont otthon volt, mondta a szomszéd üljek be a sajátoméba és ő majd ráteszi a csipeszt a sarukra.
Szórakozott egy darabig nem indult az autó.
Aztán meguntam egy 10 perc után mondom ilyen nincs hogy nem indul be, kiszálltam rátettem normálisan és egyből beindult.Na kerettörténetről ennyit, szóval kiderül most szervizben hogy a bikázásnál volt egy pólus csere ami gallyra vágta az akksit (ami amúgy sem volt már az igazi), zárlatos lett, ami meg tönkre tette az első magasságérzékelőmet ami szabályozza a xenonom.
(Hála Istennek mással nem lett baj)
Oly annyira megpusztult az akksim, hogy amikor próbáltuk a lámpát, azután többet be sem indult az autó. Mondta a srác: "Ezzel nem mész haza." Majdnem másfél órát tököltünk ott, végül is akksi csere lett a vége.
24 volt a gyári akkumulátor, de -10 %-ot elengedtekSzóval akksi csere után megint kipróbáltuk a lámpát, sajna akkor sem ment, így megállapítottuk hogy rossz. (meg a clip is mutatta)
Mennyi újan? 31,5e Ft. Miért is ne
Miért gondoltam hogy 5e körül lesz...
Vagy bontott...Hazajöttem, már a 10+. bontót hívom országszerte, első fényszóró magasságérzékelő ügyében, de senkinek nincs. Szerintem azt se tudják, hogy eszik-e, vagy isszák, vagy ezek ilyen gyorsan elkelnek ?
Hol érdemes ilyeneket keresni? Ahol mondjuk biztos hogy van?
Segítsetek légyszi!!!!
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Pár napja 10e egykétszáz km volt a következő "nagy" szervizig.
Most ha minden igaz, 10e alatt van már a számláló, és kiírta hogy "change oil soon".
Na most a bibi az hogy kb 1 hónapja vagy másfél cseréltem ki az egészet.
tehát még új az olaj bent.Pénteken viszem szervizbe a lámpám miatt, akkor ha szólok hogy reseteljék a szerviz számlálót, akkor megoldja a problémát?
-
Reaper04
aktív tag
válasz
Kornel #14279 üzenetére
Épp kijött a szomszéd meg a neje, kimentem beszélni velük.
Mondtam hogy nézze meg a járgányt, elszörnyedt és egyből nekiállt magyarázkodni, hogy ők tulajdonképp nem is errefelé lövöldöztek hanem épp az ellenkező irányba, meg hogy mindenki lőtt mindenfelé.
Zárójelben hozzá teszem, hogy ők voltak egyedül itt az utcában akik lőttek ilyen sz@rokat.Mondta is hogy mentségemre mi másfelé lövöldöztünk. Ló*@s*t...
Meg lehet biztos csináltatni, néztem elvileg nem repedt meg, de lehet rajt egy apró mikro karc, vagy repedés ahol elkezdődhet a rozsdásodás... azt meg nagyon nem szeretném. Remélem csak horpadt és nincs semmi baja.
-
Reaper04
aktív tag
Hogy rohadnának meg.
Tudom hogy a szomszéd volt. 3/4 órán keresztül nem tudom hány zacskó rakétát ellőttek.
A fagyott földbe beleállt az udvarunkon a rakéta rúdja. Most ha az a szélvédőre esik nyíl egyenesen?Francba hát. És az a sz@r hogy még szólni se lehet úgy mond, mert nincs bizonyíték hogy ők voltak....
Ez a jégkár és horpadás javítás meg nem olcsó mulatság.
Végigsétáltam az utcában minden autó tetején hamu van, vagy mi ez nem tudom, néhányon egy kupac vörös por is még meg rakéta fejek. Mintha valami ítélet idő lett volna
-
Reaper04
aktív tag
B@@@@@@@@@@@@@@@@zm€g!!!!!!!!!!!
Most nézem a boci tetejét, egy hatalmas horpadás van rajta!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kocsi mögött meg egy rakéta farúd.Hogy az a jóóóóóóóóóóóóóóó.
-
Reaper04
aktív tag
Én voltam az első aki felkelt ?
Boldog Új Évet Mindenkinek! -
Reaper04
aktív tag
Estét mindenkinek.
60-70e körül renault can clip notesz nélkül, elvileg újan, megéri szerintetek?
Vagy hamisítvány lehet?Ipari notesszel 200 és 300 e körül vannak, de nekem nem kell hozzá az, van laptopom.
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Van valakinek vas megyében vagy a környezőkben renault clip diag műszere?
Alap helyzetbe szeretném állítani a fényszórókat és sajna csak ilyennel lehetségesTermészetesen meghálálnám a segítséget! Házhoz megyek
-
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #14076 üzenetére
Bejártam a garázs elé a motortérben feljebb tekertem a fényszórókat.
Most úgy mond túljártam az eszén...Mert ugye bekapcsoláskor párat állít és belövi magának a megfelelőt, de valamiért lassú apró mozgásokkal teljesen leengedi magát a fényszóró... Megvártam míg leenged és felállítottam a számomra megfelelő magasságba fénycsóvát.
Most jó magasságban van, de valami probléma akkor is van a magasság állítóval.
Volt már valakinek hasonló tapasztalata? Netán valaki meg tudná nekem nézni hogy neki mennyit állít bekapcsoláskor a magasságállító motor?(nekem először felhúzza teljesen és 3-mat enged le. Ez után sok apró szakaszos bürrögéssel leengedi)
Ez lehet annak a jele, hogy elromlott az állító motor? vagy az hogy néz ki "gyakorlatban" ?
-
Reaper04
aktív tag
Boldog karit mindenkinek!
Fejlemények a fényszóróval kapcsolatban. Amikor bekapcsolom mindig ugye állít egy párat. Az utolsónál belövi a jós szintre, de hallani hoyg apró halg mocorgással lejjebb állítja (meg látni is).
Az miért van?
Ugyan olyan hang mint amikor állít először, csak rövidebb és sok és folyamatosan leengedi. Mintha leeresztene.fene, elromolhatott a motor? De mind a kettőn egyszerre?
-
Reaper04
aktív tag
Majd este beállok fal elé megnézem.
Ő... abban tudtok segíteni hány % eltérés kell? 1.3-mat meg 1,2-t is találtam... vagy ez annyira nem is fontos?Úgy tanultam, hogy vízszintes talajon 5m-re a szintező fal elé kell állni, vezető bent ül. Lámpa magasságát lemérni (pl. 70cm) azt felmérni a falra és attól a ponttól lemérni az 1,3 vagy 1,2%-ot lefelé. Ott egy vonalat kell húzni és ahhoz kell a lámpát állítani.
Stimmt? -
Reaper04
aktív tag
Van állítója. Minden indításnál állít párat és úgy marad. 30km/h felett megint állít elvileg.
Meg ha jól tudom több érzékelője is van, elől is hátul is.De vajon mitől állítódott el? Vagy az érzékelő romolhatott el?
(és azt hogy lehet észrevenni? Vagy le tesztelni hogy érzékelő hiba?)Beállok fal elé majd holnap este megnézem hol van jelenleg a fény magassága.
Max utána állítok. -
Reaper04
aktív tag
Szia!
Igen gyári xenonos, állítóval, mosóval.
Van ötleted mit lehet csinálni ?mycso: Akkor nem tudom miért, de nagyon közelre világít. Az ablakokat már betanítottam
Rádióból meg nem a gyári van bent, azt nem érinti.szerk: Nem lehet hogy valami még is akkuproblémánál történhetett? Gondolok ez alatt arra, hogy 0-ázódott minden a fedélzeti com-ból, esp/asr kikapcsolva volt amikor először beindítottam... ilyesmi? Vagy ez alapból akku kivételnél jelentkezik?
Mitől állítódhat akkor el?
Haza felé jövet ahol senki nem látott menet közben lekapcsoltam, majd vissza. Először mintha jóra lőné be, de végül beállítja közelre.Közben olvastam, hogy van valami csavar ennek is a tetején, amivel lehet állítani a magasságot.
Jól néztem hogy 1,3 %-ra kell állítani a M2-nek? -
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
A segítségetek szeretném kérni.
Szerintetek lehetséges az, hogy miután múltkor lemerült az akkum, utána behoztam és feltöltöttem, most nem jó magasságba állítja a motor a fényszórókat?Szerintem közelre világít, éles az útra vetett fény széle a tompítottnál és vagy 10 m-re látok sötétben. A távolsági fényszóró pedig egy 20-30méter távolságra az autótól a földet lövi. Van egy nagy fénygombóc az úton.
Jól érzem hogy nem jó a fényszórók magassága és lehetséges hogy akksi probléma után újra kell programozni, ha lehet egyáltalán ilyet?
Köszi előre is a segítséget!
Üdv: Dave -
Reaper04
aktív tag
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
Igen. Bár én jobban bízok a vezetékesekben.Van olyan amit a noteszre kell dugni, aztán az autóra és úgy nézegetni az autót.
De meg ne vedd ennyiért a bluetooth-ost, van olcsóbban is mint 110$
: Inkább ezt
-
Reaper04
aktív tag
Csinos ... bááár, ölig nagy lábakon él
, Magyarországon nem célszerű szerintem... kisebb zökkenő már reszeli a kerékjáratban a doblemezt.
(vagy csak én látom olyan közel a gumit a kasznihoz?
)
Amúgy: Ilyenem van nekem is, csak nem így néz ki és nem ilyen motorral
(a fecske egy költöző madár, olyan mint a gólya csak sokkal kisebb és teljesen más)108e Km ?
-
Reaper04
aktív tag
Én egy 97-es 1.9 TDI Golf III Variant-ot vezettem egy hetes kirándulás alkalmával. Nem volt rossz végül is, de ha hasonlítani kell, akkor egyértelmű: Boci the best.
Amúgy még talán a stift ülését is kényelmesebbnek találom. Mintha puhább lenne, a golfé olyan merev.Mikor autót terveztünk venni a nejemmel, nézegettük a Vw-kel is, de nem jött be hogy szögletes bent minden. Olyan merev az is. Én szeretem a francia autókat, azon belül is a rönó a favorit, kénylemes, dinamikus és biztonságos. Aztán RÁtaláltunk eme gyönyörűségre
Szerelem az első látásra.
Nincs úgy bajom a VW-vel, talán csak az ára ahogy írtátok Ti is. Sógorék már 6 éve hajtják, 270e km van benne. Nem volt vele állításuk szerint baj, egészen mostanig. Ereszt valahol a szervója.
tresh: (13801) - Az enyém is ilyen. Jópofa. Viszont nem próbáltam mi van ha járó motornál kiszállok kártyával a zsebemben. Tényleg leáll az autó?
-
Reaper04
aktív tag
Gyárit nem sokat találtam, annál több univerzálisat. (még amúgy nem vettem, keresgélek)
Azok meg számomra túl csicsásak. Lehet valami bőrt nézek, az tetszik nagyon. (vagy bebőröztetem, lásd lejjebb)- van itt egy videó, egész jól megcsinálta a srác a bocit. (talán túl fekete)
- Innentől meg bőrözteti az ajtót, szép lett.
- Itt meg a váltógombja, szintén jóóóóó, tetszikszerk: Amúgy azt néztem a dacia gombjai is jók.
ESP: Persze, gondoltam
-
Reaper04
aktív tag
és ezek ? (tudom kamu...)
de miért írnak ennyit oda?
Szuzi 1M 390e km
Passat 2,1M -
Reaper04
aktív tag
miért?
más: Valaki szedett már le megane ii-ben váltó gombot? Hogyan kell, merre tekerjem, egyáltalán lehet tekerni valamerre?
Le szeretném cserélni, mert előző tulaj egy kicsit elkoptatta, tiszta karc. Mondjuk nekem is van gyűrűm, ez mennyire og meglátszani egy új gombon? (nem váltok durván) -
Reaper04
aktív tag
-
Reaper04
aktív tag
Máshol is kap(hat)sz róla számlát
De nem biztos hogy a számla a lényeg, van szervizkönyved? Vidd azt, és mond hogy kérek egy pecsétet oda.Az hitelesebb mint egy számla, azt bárkinek vehetted, de a kocsi saját szervizkönyvébe szereplők feltételezem azzal autóval történtek meg.
Márkaszerviz: Szerintem is kerülhető. (bár ki hogy gondolja) Én drágának tartom őket.
Sőt ha már lopás, márkaszerviz is akár benn lehet a buliban. Ők szolgáltatják az infókat (hisz ők mindent tudnak az adott autóról, hol mit rejtettek el...stb) kis részesedésért cserébe
Egy érdekes cikk ezzel kapcsolatbanszerk: Privi szerelőnél ott lehetsz. Előzőnél is, ennél is. Eddig nem volt baj.
Csak ne legyél láb alatt. Meg ha bemész a műhelybe, akkor azt csak saját felelősségedre, ez ki is lesz valahova írva. Szal ha rád esik egy autó, vagy egyéb (végső állomásos dolgok) akkor nem veszik elő a szervizt.Én pl. priváthoz járok, pecsételtetek ha olyan az elvégzendő munka, ha komolyabb munka, akkor kérek számlát. Ha csak olajcsere, szűrőcsere, vagy akármi akkor nem kell számla (így olcsóbb) de kérek pecsétet.
-
Reaper04
aktív tag
akkor ment egy pü
MMA87: Persze, hogy feltűnő. De sajna megcsinálják. Valakinél olvastam, hogy kinézett és látta hogy indul a trailer.
Állj be több megane mellé, a Tiéd hagy egy kicsit porosabbra
Vagy írd ki egy papírra, hogy az auto nem indul ezért áll itt, és tedd ki jól látható helyre
-
Reaper04
aktív tag
Jó az.
Váltózár hasznos, de talán ennél is jobb a motortér zár.
Azt a célt szolgálja hogy nem tudod a motorteret kinyitni a megfelelő kártya nélkül, ami legtöbb esetben érintős, tehát nem jellel kommunikál hanem mondjuk speckó mágnessel vagy hasonlókkal.
Xy helyre eldugod a vevőt, nálad meg van a pénzérme nagyságú kártya amit nem is kell magadnál tartanod, csak ha a motorteret akarod nyitni. (azt meg nem sűrűn nyitogatod.)
Azzal hogy nem tudják kinyitni a motorháztetőt, nem tudják cserélni a computert, vagy hatástalanítani az indításgátlót.
Váltózárral az szokott a baj lenni, hogy hátramenetben tudod csak zárni, de azt alulról 2-be tudják tenni és 2esben lehet utána vele közlekedni. Job váltózárak erre megoldást nyújtanak, meg fúrás védettek, ilyesmi.
erre a variációra adta meg tresh a választ. "Nem saját lábán viszik"Amúgy van bent valami. Látják benne hogy van ben ilyen meg olyan is meg még riasztó is, 2 utcával arrébb meg van egy ugyan ilyen de "védelem" nélkül (írtad Te is hogy sok van belőle) oda mennek és azt hiszik el. Lehető leg kevesebb munkával és kockázattal járót.
-
Reaper04
aktív tag
Elvileg összetettebb, meg mindig más kódot használ ha jól tudom.
Ha ezt lemásolják akkor a távirányító jeleit is. Mellesleg a távirányítót könnyebb is, mert távolabbról használod így messzebbről is másolható/fogható a jel, míg a szabad kezes rendszernél a jel csak ~1 méterre jut el az autótól.De ha el akarják lopni, elfogják. Nem azért mert rossz, vagy akármi.
Egy audia8helyett A6-ot sokkal nehezebb elvileg ellopni, de még is 2 perc alatt kinyitják és elviszik. Lást y0utub3.Alternatívákat tudsz használni a védelem érdekében: riasztó, váltózás, motortér zár, indításgátló... ilyenek.
közben tresh megelőzött
VW-t előbb viszik... illetve ha már megane, akkor dci. Vegyél benzinest
-
Reaper04
aktív tag
Szerintem jó dolog hogy nem nyitható belülről sem...
Ezt a járó motoros dolgot még nem próbáltam. Csak úgy hogy valaki ült a kocsiban én meg kiszálltam és visszamentem valamiért.
Te már próbáltad? Be lehet így is zárni, nem?ESP: Így lesz. Már mentem vele egy kisebb kört, remélem kirázkódott a motortérből.
-
Reaper04
aktív tag
Mikor lemerült az akksim próbáltam indítani jó párszor, majd bikázásnál is néhányszor, mire beindult.
Ezekkel a próbálkozásokkal mennyire ártottam, vagy árthatok a katalizátornak?
(benzin jut bele .. ott ég el, tönkre megy) -
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #13635 üzenetére
Utána olvastam (katt) a szabadkéz funkciónak. Találtam leírást erről a messzebb megyek bezár automatikusan dologról.
Van ilyen de két külön kártyával és ha az egyiket használod akkor annak elvész ezen tulajdonsága ?
"A kártyákat illetõen van két- és van
háromgombos. A 3. gomb csak a
csomagtérajtót nyitja.
Vigyázat!: ha a háromgombos kártyá-
nál valamelyik gombot megnyomjuk,
az �kiszáll� az automatikus távolsági
zárási funkcióból."Ezt mondjuk annyira nem értem. Én nyomkodtam az összes távirányítóm gombját már, akkor mindegyik kikapcsolta már ezt a távolsági zárás funkciót. De vajon akkor hogy lehet ezt vissza kapcsolni?
-
Reaper04
aktív tag
Szabad kéz funkció nekem speciel tetszik!
A kilincshez kell nyúlni, magától nyit. Zárni meg a kilincsen kell megnyomni egy gombot.
A hatósugáron túli zárást nem garantálom, nekem mondták hogy van ilyen, bár nekem nem jött össze, de lehet nem mentem tőle elég messze? Nem tudom.Mind kettő biztonságos. Ugyan azon elven működik. A kártyán amikor megnyomod a gombot elküldi az éterbe a kódot amit fogad az autó és nyit. A szabad kéz funkciónál ilyen elvileg nincs, vagy ha van is más módszerrel történik.
Van egy hatósugár, ami kb. 1 méter az ajtóktól.
Maga az autó keresi a kártyát és ha érzékeli a jelenlétét, akkor engedi nyitni az ajtót.+szabad kéz funkcióhoz hozzá tartozik még, hogy nem kell dugdosni a kártyát az olvasóba, elég ha nálad van bent a kabát zsebedben, vagy a táskádban.
-
Reaper04
aktív tag
Jah, jó pofa. Én is pont ezt mondtam amikor megtudtam, hogy van ilyen. (nekem új volt a 93'-mas suzuki swift-hez képest
Abban keményen tekerni kellett)
Amúgy ilyenkor nem csak az ablak húzódik fel, hanem a biztonsági központi zár is aktiválódik. Ami annyit jelent hogy nem tudod belülről sem kinyitni az autót.
Ez úgy is működik ha van szabad kéz funkció az autón és a kilincsen lévő gombot nyomod meg gyorsan 2x. -
Reaper04
aktív tag
válasz
rob210 #13621 üzenetére
Köszi!
Elolvastam kimentem, megcsináltam
Bár nem volt egészen egyértelmű....Leírom pontosan mit csináltam hátha esetleg később szüksége lesz valakinek rá. Szóval:
Renault Megane II 2003 1.6 16v Ablakemelő programozás (ha hosszabb ideig áram nélkül marad az autó, és az ablakot nem lehet egyből folyamatosan lehúzni, csak 2-3 centinként a gombját nyomogatva.)
Mind a 4 elektromos ablaknál külön meg kell csinálni. Minden ablak legyen felhúzva! Gyújtás!
Elsőként felfelé kell húzni az ablakot annak ellenére hogy fel van húzva 10 sec-ig. Ha ez megvan nyomjuk a lehúzó gombot szintén 10 sec-ig, ilyenkor már lehúzza teljesen (akadás mentesen), de nyomjuk tovább a gombot annak ellenére, hogy már lehúzta teljesen az ablakot.Ha ez meg van, ugyan ezt csináljuk meg a maradék 3 ablaknál és kész is. Megtanulta az elfelejtett funkciót.
-
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #13614 üzenetére
Észrevettem még egy "rendellenességet".
Mióta lemerült az akksim, nem jól működik az ablakemelőm.Mind a 4 ráadásul. Eddig úgy volt hogy ameddig nyomtam a gombot, addig engedett és emelt, most meg ha megnyomom egy 2-3 centit enged és ennyi. Ha megint megnyomom megint enged ennyit és megáll.
Minden jól működik, talán valami beállítási hiba?
Hogy lehet ezt orvosolni?(ez így nem egészen jó...)
Köszi előre is a segítséget
-
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #13613 üzenetére
Visszapakoltam mindent. Minden oké
Ja mégsem... az akku feletti műanyag dekor fedél egyik rugós feszítő alátéte (amibe bele megy a csavar) beleesett a motortérbe. (kb 1cmx1cm)
Néztem minden hol ... nem találom. Basszus
Van alvázvédő, talán arra esett rá valahova, nem tudom.Lehet ettől baja a motornak valahol?
-
Reaper04
aktív tag
válasz
rob210 #13607 üzenetére
Reggelre feltöltött az aksim. Mostanság majd vissza is tudom szerelni.
Remélem én is hogy csak ennyi volt a probléma. Jövőre, vagy esetleg azután terveztem cserét, amúgy én is az exide-eket nézegettem, sok jót írtak róla, meg még a perionnal szemeztem.
AMD Power: Így lesz
Már kicsit megtisztogattam, mert mikor rátettem a töltőt alig szikrázott. Megcsiszoltam már is szebb szikrákat dobott.
Más: Előző kérdésemre tudja valaki a választ?
Megane II 2003 1600ccm 16v K4M760 bocihoz mekkora hidegindító áram szükséges? (minimum)Megnéztem ami most van 55Ah és 420A.
Szerintetek? Nem kevés ez? -
Reaper04
aktív tag
válasz
rob210 #13603 üzenetére
Hát ... nem tudom. Fogyasztó biztos nem marad bent, mert amint nyitom a vezetőoldali ajtót lekapcsol mindent. Ritkán autózgatok. 3-4 naponta és ráadásul rövid távokat. Inkább erre fognám. Meg már ha jól tudom régebbi az aksi.
Úgy tudom rövid távokon többet merül mint tölt az akksi. Vagy?Nézegettem már akksikat, kipróbálom először így feltöltéssel. Aztán meglátjuk majd.
Megane II 1.6 16v (2003) K4M 760 bocinak mekkora a hidegindító áramra van szüksége?
Most egy 55 vagy 56 aH-s van bent (azt hiszem 480A a hideg indítása) . Talán még kevés is? -
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Ma nem indult a bociAkksi.... Pedig csak -5°C volt.
Sikerült após autójával bikázni, egy két próba és be is indult. Elmentem melóba. Visszafelé már pöccre indult.
Most behoztam feltettem töltőre.Úgy rá volt gyógyulva a saru .. pff Alig tudtam leszedni.
Remélem ez megoldja a problémát és nem kell cseréni.
Vagy mégis kellene? -
Reaper04
aktív tag
Nekem is M2-m van 1.6 16v.
2000 felett szoktam váltani általában, Nem szoktam nézegetni, csak ritkán, inkább motor hang alapján döntök.
De olyan 25-600-as fordulaton ha pontosítanom kellene.Nem vagyok egy sietős stílus, de szeretek vezetni. Dinamikus, de nem vad
Vagy csak én érzem így? -
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Ez a jelölés : Mégane/Scénic II Pk4
Mit takar egész pontosan? Elsősorban a pk4-re gondolok.Köszi előre is!
-
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #13446 üzenetére
javítanám magam:
Miután eltűnt a hiba, és kipróbáltam mivan ha kikapcsolom az esp/asr-t, nem villant fel a service lámpa.
Csak az asr/esp ikon, és a kijelzőn hogy "asr off".Valamint azt kifelejtettem hogy az abs ábrája se világít már...
Nem értem mi lehetett a baj. Nemrég voltam téli átvizsgáláson, azt mondták a fékek jók, nem kell betétet sem még cserélni.
Bár a hátsóknak van egy kis válla már, de az még nem olyan vészes.Felvillant az abs, meg az asr/esp is + service. Miért pont ezek? És vajon mitől?
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Ma reggel fél 7 fele egy 25 km szakasz felénél kaptam egy service lámpát és felvillant mellette az ABS és az ESP ábrája.
A monitoron meg "ASR/ESP system fault" vagy ESP/ASR nem tudom már melyik volt előbbA táv végéig nem tűnt el. Mikor elindultam vissza, beindításkor ott volt. Leállítottam, majd ismét gyújtás, nem tűnt el.
Kikapcsoltam mechanikusan az esp-t, majd vissza be és eltűnt a hiba.Azután megint leállítottam a motort, vissza be, nem volt hiba.
Gondoltam kipróbálom, mi van, ha kikapcsolom az esp-t. Nem történt semmi, csak aminek kell történnie: Felvillant a service lámpa, és mellette az ikonja, meg üzenetben is értesített, ugyan azzal a hibaüzenettel ami volt.
Vissza kapcsoltam és eltűnt ahogy kell.Szerintetek menet közben miért jelentkezett ez a probléma?
Azóta megtettem kb. 75 km-t, 3 részletben. Nem volt semmi probléma.
Érdemes lenne kivizsgáltatni, hogy mi történhetett?
Esetleg fals riasztás?Köszi előre is a segítséget!
-
Reaper04
aktív tag
válasz
WolfLenny #13351 üzenetére
Igazából nem tudom. Nem azért írtam, hogy kétségeket keltsek.. bár visszaolvasva eléggé így jött le
Elvileg nagyon sokféle probléma miatt lehet, de legyen így, hogy csak a fékolaj, mert azt könnyen orvosolni lehet.Olvastam gázpedál, lufik, szénkefe-szabályzó (kevés fesz), de fals riasztásokról is. (mondjuk utóbbi inkább service lámpás dolgok.)
Esetleg még azt megnézheted, hogy melyik lámpa nem villan fel gyújtáskor, vagy épp melyik marad úgy. Mert ugye minden kijelző, ábra felvillan, majd elalszik kis idő múlva.
Ha valamelyik úgy marad, akkor az a ludas.
Ha viszont a sok ábra közül egy (vagy több) nem villan fel, akkor az miatt is lehet.
például diaggal le lett tiltva (a biztonsági öv sípolása, ha nincs bekapcsolva. Vagy akármi), és mivel le van tiltva, nem villan fel a stop jel mellett...Vagy még akksival kapcsolatban megmérheted, mennyit ad le... ha kevés akkor valami a generátorral lehet. Írtak szénkefékről ... vagy ha az rendben fesz szabályzóról is.
-
Reaper04
aktív tag
válasz
rob210 #13337 üzenetére
már nem azért. Nem kötözködtem.
Szimplán nem értek hozzá és kértem hogy "segíííccs"hogy válogatós? Lehet... de érdekelt hogy amit találtam xy weblapon az pl. jó-e bele. Ezt a kérdést tettem fel csak. Gyári is jó természetesen,olyanokat én is találtam sokat, de más is érdekelt. Más áron ... más típus ...stb.)
-
Reaper04
aktív tag
válasz
laszlo168 #13332 üzenetére
...
rob210: Köszi.
Nem értem viszont ha nekem 6 literes, akkor miért írja mindegyiknél a másfél literhez, hogy 1 db kell.
És az az egy darab is -30 fokos.
(ha ezt hígítom ioncserélt vízzel ...annak nem lesz jó vége.)
Ezek gondolom a gyári fagyállók (tehát biztos jók bele). Akkor amiket lehet kapni máshol, azok nem is jók ?
Gondolok ez alatt arra, amit pl. linkeltem, rózsaszínű akármit. Mentes azoktól ami jó ha nincs bent, meg alubarát.
Akkor az mégsem jó bele?
" Írj pontos típusszámot a kocsiról, megnézem neked a minősítést aztán megmondom jó-e" -
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Ezzel a fagyállós dologgal kapcsolatban (13291) tud valaki segíteni? -
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #13114 üzenetére
Sziasztok!
Eljutottam végre a hűtővíz/fagyálló vásárláshoz.A szervizben zöldet mondtak gyárilag, 6 liter kell bele a papírok alapján.
Elméletileg alu barát kellene (erre rob210 is kitért).Találtam egy ilyet, illetve többet is, viszont nem zöld színű. Nem tudom mit jelentenek a színek, van egyáltalán jelentőségük? Pirosban van alubarát, amin-, nitrit-, nitrát-, szilikát és foszfátmentes. Ez elméletileg jó.
Szerintetek mehet bele ilyen? pl.1 a sok közül (olcsóbb)
2003, Megane II, 1.6 16v K4M760
Köszi előre is
-
Reaper04
aktív tag
válasz
FRENK1988 #13115 üzenetére
passzolok. Az enyémbe nem tudom most milyen színű van.
Olvastam a könyvében, hogy Glaceol RX "D" típusú hűtőfolyadék való bele. Már nem is találni ilyet. Gondolom más is megfelelő bele.+ még az előző kérdésekre kérnék szépen segítséget
(milyen hűtőfolyadékot, és a cserével kapcsolatban) -
Reaper04
aktív tag
válasz
rob210 #13112 üzenetére
mostanában nem.
Felhívtam a helyi rönósokat, mondták, hogy az "sokk".
Zöld színűt vegyek bele, -25°C körülit. Gyárilag meg -20 fokosat tesznek bele.Rákérdeztem puszta kíváncsiságból ,hogy mennyi lenne ha bevinném és kicserélnék: 12000 Ft.
"Meeeeeeeeennyiiiiiiiiii ?"
Pf... megköszöntem gyorsan és bye.Legközelebb veszek akkor fagyállót bele és lecserélem itthon.
Tudnál/tudnátok segíteni milyet vegyek akkor, meg mennyit?
+ még ebben nem cseréltem, úgy hogy, hogy is kell ? -
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #13087 üzenetére
közben rátaláltam a titokra :
Ezek szerint normális
Más és off:
Valaki budepestit megkérhetnék esetleg egy kis szívességre? Szeretnék vásárolni asszonykámnak karácsonyra egy szemhéjpúdert az Aréna plázában, vagy a Westendben lévő MAC boltból. Hívtam őket, de nem tudják küldeni, csak személyes átvétel játszik.
Valaki, be tudna menni helyettem az üzletbe megvenni a terméket és postázni a részemre?
Mindent fizetek természetesen...
Esetleg valaki ? -
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #13086 üzenetére
szerk még az előzőhöz:
Találtam képet, de nem ilyen: KattA hátsó rugók alap helyzetben kifli alakúak, nincs bennük a lengéscsillapító, vékonyabbak és hosszabbak mint az első tengelyen lévők (az vastag és a közepében van a lengéscsillapító.
A hátsónál nem jöttem rá melyik a lengéscsillapító...Normális jelenség ez ennél az autónál?
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
Persze, mindenképp! Egy db autó tesztelésével nem lehet egy szériát elemezni
Én is többet kipróbáltam mielőtt megvettem, ami most van.Más: Hogy van a 2003-mas 1.6 16v-s megane II nek a hátsó lengéscsillapítója?
Ahogy néztem nem a szokványos, hogy rugó és középen a lengéscsillapító.
1 db rugót láttam, közepében semmi, körülötte mondjuk voltak rudak, tartók meg mindenféle...
Mit kell erről tudni?Sógorom azt mondta, na többet nem ül be az autóba
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
Nálam közép tájban fog. Mondjuk autó válogatja ... de nekem így kényelmes.
Szerintem szokás kérdése
Én pl. mentem vele a vásárlás után a szervizbe, hogy nézzék meg mert furcsa volt számomra a gázadás ... mintha kicsit később reagált volna a "tettekre". Mondták hogy teljesen normális de egy 92-mas suzuki swift után ne csodálkozzak ilyeneketBovden vs. elektromos.
Ha párszor vezeted még, akkor megszokod te is.
Hogy lomha lenne? Írták már rá, hogy az 1.6 -hoz képest az... de családi autónak tervezték.
Ettől függetlenül lehet vele menni, ha akarsz.Múltkor pirosnál városból kifelé haverral gyorsultunk egyet. Neki egy civic-je volt Vti motorral, lehagytam
Bár lehet szimplán rossz napja volt a srácnak, viszont nem kell lebecsülni a bocit -
-
Reaper04
aktív tag
visszatérve a xenonhoz, olvasgattam még róla.
A könyvben ez áll:
FONTOS:
A gázkisüléses izzó cseréje után feltétlenül el kellvégezni a rendszer alaphelyzetbe állítását és be kellállítani a fényszórókat (lásd az
"Alaphelyzetbeállítás"
fejezetet).MEGJEGYZÉS:
Az izzó típusa: D2 5Ilyen típust nem nagyon találok, vagy ez a D2S ?
szerk: + ezt az alaphelyzetbe állítást valaki elvégezte már?
Szükség van diag műszerre is hozzá. Beállni egyenesre, kipakolni a kocsit, tompított fel, diagba be matani, ki-be kapcsolni... uhh.
-
Reaper04
aktív tag
óóó ,értem!
Eddig H7-et kerestem ,D2S-t találtam már párat, de azt hittem az nem az ...A távolságimnak orbitális fénye van. Nagyon tetszik. Ez miatt kérdeztem, hogy nem-e lehet xenon.
Szerintem az, de majd megcsekkolom, azt is.Milyen márkát érdemes venni? Vagy az mind egy?
Füge007: Gyári xenonom van, nem érhet meglepi
Apropó, volt valaki a "látni és látszani" projekten? (Átvizsgálják a világítással, láthatósággal kapcsolatos dolgokat az autón, matricát is kap az illető, mert nov. közepétől fokozottan ellenőrzik a világítást, hogy megfelelő-e... ha nem akkor keményebb bünti. )
-
Reaper04
aktív tag
-
Reaper04
aktív tag
Aham PH1-es boci.
Xenont szeretnék mindenképp bele csere esetén ,csak kíváncsiságból kérdeztem, milenne ha ...A távolsági az nem is xenon?
Pedig azt gondoltam ...
Akkor abból H1-et és halogént kell vennem, tompítottból meg H7-est és xenont.Olvastam több irományt is az otthoni cseréről, nem probléma. csak megijedtem, hogy mostaztán hűha lesz, ha itthon cserélem.
Nézegettem milyen izzók vannak, mindenhol trafósakat találok, nekem nem olyan kell, ugye? Akkor ezek szerint nekem van már bent trafó, meg ami kell hozzá, csak az izzót kellene megvennem ugye?
Pl. ez? Katt
Milyen márkát ajánlasz/ajánlotok xenon izzóból? -
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #12886 üzenetére
Közben nézegettem, és belezavarodtam...
Az én lámpám is így né ki: Katt
Ez akkor a gyári xenon?
Mert néztem a könyvében, hogy ezt a fajtát nem kéne itthon csinálni, hanem szervizben...
Vagy itthon is lehet, csak parasztvakítás?Mert van ez a fajta ... akkor ez a sima halogénes?
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
2003-mas 1.6 16v megane ii-be milyen fényszóró izzót kell venni?
Én H7-re emléxem, de az egyik műhelybe H1-et mondtak, mondván új a foglalataGyári xenonom van, auto magasság állítással.
Melyik kell akkor H1 vagy H7?
+ ha gyárilag xenonnal szerelt, tehetek bele halogént? Nem lesz neki baja?
Xenont szeretnék, csak érdeklődtem, hogy ezt is tudjam -
Reaper04
aktív tag
Szia!
Tudom már rég írtad, de nekem is tapasztalható ilyen jelenség.
4-5-ben ~50 km/h sebességnél apróbb rángatás
Már korábban kérdeztem én is ezzel kapcsolatban.
Annyi a különbség, hogy nekem benzines van. 1.6 16v 2003 Megane IIHa nagyobb a fordulat akkor semmi baj, ha alacsonyabb, akkor apró rángatások vannak. De csak ennyi. Erős a motor, gyorsul is ahogy kell. Nem vettem észre semmi mást.
Talán ez nem is probléma? -
Reaper04
aktív tag
-
Reaper04
aktív tag
Az ajtókárpittal nekem is meggyűlt a bajom az M2-ben. Próbáltam mindent úgy csinálni, ahogy leírták a könyvben, de nem sikerült.
Hála Istennek, amiért szétszedtem volna probléma, pár óra múlva megszűnt (térképzseb beázás).
Így nem volt szükséges szétszednem, de azért piszkálja a csőröm, mi a titok nyitja...
de ahogy írtad vannak "vicces" és rejtett csavarok ...
Egész véletlenül nem készítettél a szétszerelésről képeket?
vagy ... tudnál írásban (privi esetleg) ezzel kapcsolatban segíteni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop 3 - i7-10G I 16GB I 256SSD I 13,5" Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Bowers/Wilkins Px7 S2 fejhallgatók
- Microsoft Surface Pro 9 i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- 2 TB-os Kingston NV3 M.2 SSD - 6000 MB/s olvasás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest