- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
Új hozzászólás Aktív témák
-
zozoz1
aktív tag
Az Mz fénykora úgytűnik leáldozott. Sokunk nőt fel pedig az árnyékában....
Még a topikja is elhalt látom... -
R1200GS
aktív tag
Vásárolnék ETZ 250-re kilométerórát. Ha van valakinek eladó írjon privátot.
Ts-é is jó. -
Carlo009
tag
válasz
(ÉN)közPONT #72 üzenetére
Szia!
Ugye milyen jó volt velük motorozni? Szabadságérzetet ad, kikapcsolódásra is jó.
-
(ÉN)közPONT
őstag
Nagy respekt !!!!!!
125,150 ...ezeken tanultam annó motorozni régesrégen -
-
Carlo009
tag
válasz
Tothgera30 #66 üzenetére
Okesz!
De ne nekem írd,nem én árulom! Biztos félrekattintottál. Ez kmisi99 motorja.
Üdv! -
-
Carlo009
tag
válasz
Tothgera30 #64 üzenetére
A Próféta szóljon belőled!
Szurkolok,hogy minél többért kelljen el! -
-
-
Carlo009
tag
Úgy látom nagyon lassan megy ez a topic!
Nincs senkinek már MZ motorkerékpárja?
Igaz,hogy nekem sincs most,de bízom a jövőben,hogy sikerül majd venni egyet!
Lehetőleg 250-est. -
Carlo009
tag
Szia!
Nekem volt ETZ 250-esem régebben. Nagyon jó állapotban volt,jól be volt állítva a porlasztó is és erős is volt a motor. Nem volt széthajtva,nem csörgött.
Hosszú úton 90-es sebességgel 3,8-4l volt a fogyasztása.
Ha csak városban használja valaki,akkor persze több,mivel 50-60-nál nem ajánlatos vele lakott területen gyorsabban menni. Az is max 3. sebességfokozatban. Meg a sok megállás,elindulás,lámpák....stb. Városban kb:5-6,5l lehet a fogyasztása.
Üdv! -
sagvary
aktív tag
Egy ismerősöm ETZ 125-össel jár. Megdöbbentő, hogy állítása szerint országúton kb 70-nel vagy városban motorozva 4,0 - 4,5 litert fogyaszt. Olvastam, hogy a Honda Innova 125-ös 1,7 litert eszik 80-as tempóban. Akkor mennyit eszik az ETZ 250-es?
-
Carlo009
tag
A 150-es ETZ-k ára változó,ha erre gondolsz. Sok helyen árulnak,de a legtöbbön már nincs műszaki vizsga.
Ez mind-mind járulékos költség,ha valaki vesz egy ilyet. Pl: teletankolja,vesz bele új akkut,olajat cserél a váltóba esetleg teleszkópokba is. Műszakira felkészíti,fékpofákat,fékbetétet cserél venni kell égőkészletet,elsősegély csomagot lenni kell szerszámoknak...tartalék belső gumi se árt...stb.
Meg a többi hívatalos illeték: biztosítás,átíratás,okmányirodában új forgalmi,illeték....műszakiztatás díja. Ez mind összejöhet,akár ugyanannyiba is,amennyiért vette az illető a motort. Utána meg mindig tankolni,plussz olajat venni hozzá a benzinhez+ólom helyettesítő adalékot.
Egy ilyen motort állapottól függően: 30ezer FT-tól 200ezer FT-ig lehet venni.
Én inkább 250-es vagy 251-es ETZ-t vennék. 100ezer FT-ért már láttam 250-est elfogadható állapotban műszakival.
Üdv! -
sagvary
aktív tag
válasz
Tothgera30 #46 üzenetére
Vajon egy ilyen ETZ mennyit ér?
-
Carlo009
tag
Így igaz. Régebben nekem volt 250-es ETZ-m. Azzal városon kívül ha ráálltam 90-95km/h sebességre engem nagyritkán előzött meg autó. Inkább még én előztem,akkor odahúztam neki 100-110km/h-ra,de visszaálltam 90-re. Rengeteg Trabant,Wartburg,kis Polski...stb közlekedett és ezek mentek 80-nal 85-tel.
Ma meg a sok nyugati autó,mint az állat. Autópályáról nem is beszélve. -
sagvary
aktív tag
Az MZ-s világ olyan időben volt, amikor sokkal kevesebb és sokkal gyengébb, lassabb jármű volt alig kevesebb úton ezért nagyon alkalmas volt a környezet egy jó motorral közlekedni. Ma hihetetlen a tempo, a tömeg és az agresszió az utakon, ezért csak ahhoz illő járművel illeszkedik be egy motoros is a forgalomba. A régi korok MZ-je már nem elég tudású, ezért nem elég biztonságos, nem képes az autópályán az átlagos tempóra, még sokszor a külső sávban is ellenni. Persze ma is vannak olyan útvonalak ahol a régi élmény visszahozható, de ezekből kevés van, meg aztán biztos jön egy bömös, vagy egy terepjáró és félrelök. Állandóan veszélyezetetve van egy motoros. Több mint 30 éve amikor az ES125-össel jártam a győri KTMF és a szegedi lakás között 100 körüli tempóban akkor időnként megelőztek, de nem voltam útban az autóknak. Akkor még lehetett bárhol motorozni. Most ha nem akarja egy motoros feltartani a forgalmat, akkor a pályán legalább 130-cal kell tartósan mennie, a komolyabb országutakon is ajánlott a 110 feletti utazó tempó. Hát az én MZ-im ezt nem tudták volna. A gyorsabb sebesség meg persze biztos patkolás, ha valami történne. Ezért nem jó ma motorozni.
-
sagvary
aktív tag
Itt a válasz:
-
Carlo009
tag
válasz
Tothgera30 #46 üzenetére
Vajon mennyi egy 150-es ETZ-nek a végsebessége? 115km/ó?
-
Carlo009
tag
Nekem is volt régebben jó pár motorom,pl: 250-es ETZ,Pannónia T1-es lekrómozva...Trophy mz 250-es teljesen felújítva. Sokat motoroztam,mostanában csak a Net előtt ülök.....
Visszasírom a sok szép időt,amit motorozás közben éltem át....
De nincs veszve semmi....megpróbálok gyűjteni motorra. Kb: 100ezerért már elég jó 250-es ETZ-t lehet kapni. -
sagvary
aktív tag
Még tegnapelött, azaz 1973-1980 között 3 MZ-t hajtottam. Szerettem az ES125-öst, meg a TS125/150-est is. Egy bajom volt velük, az hogy kb 5.000 km után nagyon elkezdtek csörögni. mert a csapszeg nem bírta. Oda jobb kenés kellett volna. Az ES-sel amikor hasítottam a Móri-árokban, akkor meg leelőzött a kupplungláncom. Jó kis kaland volt.
Egy másik út alkalmával meg, volt vagy 38 fok, a defektet nem tudtam normálisan megcsinálni ezért a 4. defekt után Soltvadkerten a motoron ülve töltöttem az éjszakát, éppen lagzi volt a kocsmában, körbe táncolak a motorommal együtt a mulatozók, amikor már a hangulat kiindította őket az utcára. Na ez is jó muri volt! -
Carlo009
tag
válasz
Tothgera30 #46 üzenetére
Jól néz ki ez a motor. Gratulálok!
Nekem ilyen kellene 250-esben. -
WRoli
tag
Jó
Topic...és gratula a gépedhez
Tothgera30Szép állapot.. így kell őket kezelni!
üdv -
-
PH-User
addikt
válasz
venember83 #38 üzenetére
Talán nyárra összejön a műszaki és meg lesz a pénz a jogsira is, aztán vagy 3 év múlva pedig vinném veterán vizsgára, ha minden jól megy.
-
PH-User
addikt
-
PH-User
addikt
Beszéltem a dinamitosokkal, de nem vállalnak motorra legyártást, de főleg nem két üteműre.
http://www.mzclubhungary.com-on keresni kell iceman kollégát, neki egyik haverja tudja legyártani.
Egyébként megcsináltam a dekli letört darabját.
↓
-
Ahogy mondani szokták, olcsó húsnak híg a leve, tehát se olcsó, se felújított nem kellene, csak gyári, mint az Etz-m. Amúgy nem motorozni venném, valahogy most se járkálok vele, inkább csak nézegetném mint most az enyémet. De kisköbcentis kétütemű motorok mindig rabul ejtenek, főleg ha 2T-k, na meg a 125-ös 4T-k!
-
PH-User
addikt
válasz
Tothgera30 #21 üzenetére
Én is köszönöm szépen, igyekszem!
A 125-ös abból a szempontból jobb, hogy kevesebbet eszik, de tudja az is a 110km/h-t akár két személy alatt is. A 250-esnek nagyobb a nyomatéka, az kb. 120-125km/h-t megy.
Vannak olcsó 125-ösök a használtmotor.hu-n, majd ha úgy állsz anyagilag, nézz szét! -
-
PH-User
addikt
-
Akkor én is bekukkolok az Mz-vel.
A képet beillesztettem normálisan. Ezt a motor is megtette volna ha a Beillesztés gombra kattintasz a szerkesztőablakban...
[ Módosította: #65675776 ]
-
Pecc
őstag
Jó, hogy lett ez a topic
Műhelyben állt 23évet az MZ TS 125 standard letakarva. 2009 októberben némi tisztogatás után, olajcsere, első rúgásra indult, indul most is. Mindene eredeti, működik rajta minden megfelelően kivéve a kürtöt, azt nem sikerült életre kelteni mégidáig.
A motor színével megegyező színű sisak és szemüveg is van hozzá, valamint szerszámkészlet, eü csomag, ülés alatt a pumpa is ott van.
1976-os évjárat, 9000 km van benne, nem felújított! Még a gumik is gyáriak, ami persze tudom tapadásban semmit sem ér, de nem is járok vele
Sajnos jónéhány helyen korrodált, de majd nyáron remélhetőleg rendbe lesz rakva. Kipufogót pl, szeretném lekrómoztatni elsősorban. -
PH-User
addikt
Ezzel is buktak már, az alacsony felépítés és az alacsony kormány miatt a kanyaroknál vigyázni kell. Na megy a 19 lőerő is odatesz azért.
venember83 - Ez még a régi rendszámtábla, meg van az eredeti szürke forgalmija.
Nem tudom, fog-e veterán vizsgára menni, de azt igen, hogy új forgalmi kellesz reá.Pisztillus - Köszönöm szépen, igyekszem csinálgatni, már messze nem ilyen állapotban van, mint a képeken.
Teljesen újrakábeleztem, minden működik rajta, az akksi bivaly erős, kompresszió is elég erős benne. Krómokat letakarítottam, festést lemostam, alakítgatom. Azt hiszem, jövőhéten be is fog indulni.
Ariadne - Igen, az volt az utolsó sajnos.
-
PH-User
addikt
válasz
Pisztillus #2 üzenetére
Köszönöm szépen!
csaba54 -Kezdeném is a saját MZ-mel a sort.
MZ ES 250/2 Trophy 1973
Ingyen kaptam a motort. 20 év kényszerpihenő után megpróbálom feljavítani elfogadható szintre, százezreket nem akarok beleverni.
Csak, hogy stabilan menjen és öröm legyen hajtani.
Egyelőre csak elhozás előtti képekkel szolgálhatok nektek:Képfeltöltésre a KépHost.hu oldalt ajánlom!
-
csaba54
tag
mikori a legújabb MZ?
-
csaba54
tag
egész csinos
-
PH-User
addikt
Sziasztok!
Várok szeretettel minden MZ tulajt ide a topicba!
Bemutathatjátok motorotokat, leírhatjátok észrevételeiteket, segíthettek egymásnak.
Szeretném, ha képekkel is színeznétek hozzászólásaitokat, hadd lássuk, kinek, milyen gépe van!
Beküldhettek cikkeket, kapcsolási rajzokat, szerelési útmutatókat, mindent szívesen várunk!Tehát hajrá MZ-sek, mindent bele!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
- AKCIÓ! ASUS Z97-A Z97 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 13 2024 M4 512GB Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged