- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Légies iPhone halvány színei
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Nokia N900 - egy kategória újraértelmezése
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3453 üzenetére
és (#3450) speed.fox:
Olyan nincs, hogy a Roco ne rakna rá cikkszámot. valahol az oldalán van a doboznak, habár a Roco.cc-t annyiszor alakították már át, hogy nagy eséllyel semmi infó nem lehet rajta. Ötlet, hogy külön kéne eladni a cuccokat. A kocsikért db-jáért 3-400-et, a mozdonyért, ha jó állapotú, max 10000-et kaszálhatsz.
-
speed.fox
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3446 üzenetére
Rendben, holnapi nap folyamán lövök pár képet! :-)
-
speed.fox
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3444 üzenetére
Köszönöm!
-
speed.fox
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3440 üzenetére
Az a helyzet hogy ez az én készletem és szeretném eladni mert már kinőttem ebből. A vonószerkezet ennél a típusnál ki illetve be pattintható, ez eset ki belőle. van még egy roco készletem is amiről semmit sem lehet tudni, neten nincs fent! Este készítek róluk képet, be tudnátok árazni hogy kb mennyit érhet??
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3437 üzenetére
Az meg van...Csak épp te raktad fel pár éve ide.
Nálam lehet érdeklődni át küldhetem pdf-be -
kooc
tag
válasz
YanezTTrain #3433 üzenetére
Üdv!
Nos, én még mindig várok..... -
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3433 üzenetére
Bizony ám! Én még azok közé a szerencsések közé tartozom, akik láthattak BCMot motorvonatot működésben, pedig nem vagyok idős ('85-ös). Azt a példányt szerelő vonatként használták és szüntelenül járta a baranyai (Pécs környéki) vasutakat. Messziről meg lehetett ismerni, hogy nem a megszokott szerelvény jön éppen.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3431 üzenetére
Igen. Csakhogy vannak olyan helyek, amikről már csat történetek és egy-egy darab ottfelejtett tárgy mondja meg, hogy egykor arra vasút haladt keresztül. A tervek rendszerint nem elérhetőek. Sok esetben már nincs is élő személy, aki pontosan emlékezne rá, hogy merre voltak a fontosabb részek. Így járt pl. a Pécs-Harkány vasútvonal. Ma már nyoma sincs. Itt-ott van csak egy-egy oda nem illő híd a semmi közepén, meg gyanúsan keskeny bevágások és érhetetlen módon kanyargós bicikli utak. Csupán ennyi maradt.
Itt is ez lesz a vége. Pár fénykép, pár videó, aztán jön ez: [link]
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #3429 üzenetére
Igen. Sajnos nem sokkal később a kultikus 64-es vonal utolsó szakasza is végleg megszűnt működni. Ezzel egy korszak véget ért és soha sem kezdőik újra.
Vannak nem túl messze ennél fájdalmasabb mementók is, pl. a Hetény-bányai kitérő csonkja a pályában, amiből csupán egy 50m-es szakaszt és az egyik útátjárót hagyta meg a gép.
Itt viszont a nagy sárga épület (a régi erőmű maradéka) műemléki védettség alatt áll. Csak tudnám meddig és minek. Mert semmit sem tesznek érte...
Sajnos nem csak nálunk pusztulnak ezek. Amerikában naponta több 100 km kerül felszedésre és mennek a kohóba újrahúzásra...
-
joe007
tag
válasz
YanezTTrain #3414 üzenetére
Szia!
köszi a gyors választ ezt találtam hirtelen link
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3408 üzenetére
Ok, köszi !
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3409 üzenetére
Húúú, ez gyönyörű !!!
Gratula !!Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3406 üzenetére
Szevasz
Köszönöm !
A műanyag golyóstoll betét nem rossz ötlet, ez nem jutott eszembe !!
Csak a vastagsága kérdés.Az ismétlő jelzőnél funkcióilag igazad lehet, még nem gondoltam át, hogy milyen mintázatokat is világíthat az. Annyiban viszont sajnos nem lehet közösíteni azonnal egyik vagy másik fehéret a sárgával, illetve a zölddel, mert nagyon eltér a nyitófeszültségük és mihelyst a sárga, vagy zöld közös áramkörben, közös ellenálláson osztozik a fehérrel, a fehér azonnal elalszik, mivel annak a nyitófeszültsége 2,8-2,9V körül van, a sárgának, illetve zöldnek pedig az üzemi feszültsége van 2,2V körül.
Így mindenképpen külön előtét ellenállásokat kell alkalmazzak, függetlenül a fukciótól.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3402 üzenetére
Igen, az a tartomány megfelelő.
Sajnos nem egyforma az egyes LEDek hatákonysága, a fehérek és a piros már kis áramál is jól világítanak, aztán jön a kék és a zöld, azok kb. közepesek, majd jön a sárga, ami viszont gyenge, és méggyengébb (van belőle 3 fajtám), így azt jól meg kell hajtani, illetve a többit nagyon lefokozni, hogy kiegyenlített legyen a jelző fénye minden színnél, szóval kell ez a tartomány !
A fehéreim között van olyan ami már megvilágításra is alkalmas, annyira erős, és a kékek között is vannak igen jó fényerejű fajták.
A PCtáp egy jó ötlet, én is terveztem, hogy az lesz az áramforrása az egész asztalnak.
De a régi FZ1-es trafó is jó lehet, némi kiegészítéssel, pl. a 16V váltóáramának egyenirányításával, majd egy fesz stabot rákötve.
Igazából több táp kellene, mert 3.3V-ról terveztem hajtani az épületek világítását, 5V-tal a logikai áramköröket, 12V-tal a pályát, amire PWM szabályozót terveztem a sebesség szabályozásához, bár a PCtáp 12V-ja ehhez kicsit kevés, mert nem lehet maximumot adni a pályára, olyan 13,5V kellene hozzá, pláne, ha még PWM szabályozó is van a táp után
és 12, vagy 16V egyenáramot adnék a váltóknak, pufferelve kondival, hogy kellő lökéssel induljon a váltó, a gyengébb pldányok is garantált átváltsanak. Sőt, ksíérleteztem még régen azzal, hogy mi lenne a leg hatákonyabb a váltók meghajtásához, a garantált átváltáshoz !
Arra jutottam, hogy a puffer kondival felvértezet táp mellett, még meg is szaggatnám az egyenáramot, hogy ne csak egyszer lökjön rajta, hanem sokszor, így még jobb a váltás, garantáltan a végállásba lökdösi.Üdv.
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3400 üzenetére
Szevasz
A nagyobbik SMD LED az 2,5mm x 1,5-ös, a kisebbek azok 1,5 x 1-es körül vannak és a legkisebbek, a két fehér, az pedig kb. 1,2 x 0,8mm-es.
Nekem is nagyon ki kellet nyitnom már a szemem, nem látok már én sem elég élesen közelre és spéci, tűhegyü csipesszel tudtam csak megfelelően a helyére igazítani a kisebbeket.
A kristály bennük igazából ugyanaz, mint a nagyobbakban, nyitófeszültségük ezért nem különbözik lényegesen, legfeljebb vannak esetleg közöttük 2mA-es változatok is, de az általam használtak mind normál, 20mA-esek. Az ellenállás is ennek megfelelően számolandó.
A felszerelésükhöz nem árt még egy tű hegyű páka sem.
Üdv.
-
applause
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3396 üzenetére
Köszi az infókat.
Roco mellett döntöttem. -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
YanezTTrain #3388 üzenetére
Mennyire hiteles? Szakadás is lesz?
-
applause
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3383 üzenetére
A kocsik mezei Jouef gyártmányok, olcsón vettem őket. Viszonylag jó állapotúak és így egyben jól mutatnak. Te is szépen haladsz, komoly munka ez a felső vezetékelés.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3374 üzenetére
Legfeljebb, ha rozsdamentes acél, akkor lehet kinn a szabadban, a réz illetve a cinezett vas is korrodál, de a krómmal futtatott réz sem igen bírja sokáig.
Ezeken kívül már csak a nemes fémek maradnak, de azokból kicsit drága lenne a pálya, ráadásul az azüst még nem is igazán ellenálló, lefeketedik már a kéntartalmú levegőtől is.Mondjuk egy kis ezüsttel ötvözött réz már lehet, hogy ellenállóbb lenne kémiailag és még mechanikailag is.
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3365 üzenetére
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3363 üzenetére
Szevasz
Az állomáson a tartó vezeték legalább egyik végét az oszlophoz valami erősebb rugóval kellene hozzá rögzíteni, akkor meg lenne az előfeszítése, de akár az eredetihez hasonlóan, egy nagyobbacsak ólom dabarrab is le lehet súlyozni !
Akkor ha vékonyabb drótból készíted, tányleg úgy fog működni, mint a valóságban !Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3361 üzenetére
Szépt kis dróthálózat !!
Gratulálok a munkához és a türelmedhez, ügyes !!
Üdv.
-
Szólista
senior tag
válasz
YanezTTrain #3352 üzenetére
Én is láttam több filmet is erről,nem piskota amitt épitettek.Azok a terepasztalok,épitmények is tetszenek amiknél az autok/függővasutak is mozognak.Itt is mozog nagyon sok minden nem csak a vonatok.
Régebben (jó pár éve)láttam egy olyan amerikai videot amin 2-3mozdony huzott 100vagont(megszámoltam)Természetesen nagyobb méretüek voltak mint az itt megszokott.
-
Szólista
senior tag
válasz
YanezTTrain #3350 üzenetére
A másik ahol ott hagyhatnak,kicsit közelebb van,Hamburgban:Miniatur Wunderland.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3344 üzenetére
Ennek az egyszerűbb változatai voltak egyszerű alapkészletekben.
De a mozdony ott csak kéttengelyes volt és a kocsik csak natur, fröccsentett műanyagok, festés nélkül.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3337 üzenetére
A jelalak a lényeg, az a kapcsolásból még nem derül ki számomra !
Ha a jelalakot tudjuk, akkor már meg lehet csinálni mással is.Elsőre valami négyszögjel generátorra gondoltam, de az itt szerintem nem lenne túl hasznos, sokkal inkább valami fűrészfog generátor, vagy legfeljebb minimális kitöltési idejű négyszög, amolyan tüske impulzusok sorozata 10KHz-en.
Aztán ennek az erőssége, vagy feszültségének a nagysága ami adja a világítás fényerejének szabályozását.Ennél pontosabbat nem tudok pontos leírás nélkül.
Üdv.
-
jancsi5
újonc
válasz
YanezTTrain #2205 üzenetére
Üdv.
Az semmi az én berendezésem 34 éves.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3328 üzenetére
No, ez nem is rossz ötlen, nem gondoltam rá, hogy így akár hibrid pályát lehet készíteni és mindkét, modellvasúti áramnem működhet egyszerre !!!
Igazi, komoly, több áramnemes terepasztalod lesz a végén !
Már csak a mozdonyok maguk nem többáramnemesek, mint a valóságban mostanság gyakran !Üdv.
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3329 üzenetére
Dede. A déli a 30-as, az északi a 29-es
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3324 üzenetére
Ügyes, szépen alakul !
A munkavezetéket hanyas rézdrótból készíted ?
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3320 üzenetére
Ha azt sikerül szépen elkészíteni, kellően vékony vezetékből, megfelelő formával, akkor az fantasztikusan emel az asztal értékén minden szempontból !!!
Az oszlopokat papírból, vagy műanyagból készítetted ?
Üdv.
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3320 üzenetére
Ügyes! Én is most gondolkozom, hogy villamosítom a tárgyemelőmet.
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3312 üzenetére
Esetleg realisztikusabb lenne, ha egy vékony rétegben beszórnád az ágyazatot valami ágyazatkővel, úgy, mint az ágyazat nélküli vágányokon.
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3310 üzenetére
Nagyon jó!
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3308 üzenetére
Igen lehetséges.
A magas frekvenciás, tű impulzusokat a nagy induktivitású, alacsony frekvencián működő motorok nem veszik el ez biztos, már csak a maguk tehetetlensége miatt is meg sem tudnának nyikkanni, és ráadásul a nagy induktivitású tekercselésük magas frekvenciával szemben minden bizonnyal jórészt szigetelőként viselkedik, míg egy kicsi induktivitású, magas frekvenciás tekercs ezt le tudja választani a vonalról, ilyesmi az elmélet, de agyakorlati pontos értékeket nem tudom.
De lehet hogy kicsi értékű kondival is meg lehet ugyanezt tenni, az a is képes magas frekvencián vezetővé válni, alacsony frekvencián meg szigetelni.Ehhez viszont már váltakozó áram kellene, egyenáramon nem megy.
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3291 üzenetére
Szevasz
A válaszom igen !
Az a szabályozó, amit én alkalmaztam, az LM317-es, lineáris integrált stabilizátor.
A bemeneti feszültsége kb. 3V-tól 40-ig terjedhet, a kimenete pedig 1,2V-tól 37V-ig állítható.
A nagyobb tokozású verziók 1,5A folyamatos terhelést bírnak, a kisebbek, amit használtam a kapcsolásomban, azok 500mA max. terhelést bírnak.Tehát bőven belefér a 24V-os fesz tüske a 40V-os bemeneti fesz. határba.
Ráadásul, ha a szabályozó bemenetére egy nagyobb kondit is kötünk, akkor az a 24V-os impulzus nagy részét el is nyeli és nem kerül rá az IC-re, így semmiképpen sem károsodhatnak, és garantált a kimeneti feszültség stabilan tartása is.
És mivel egy kétutas egyenirányítóval indul az egész kapcsolás, így maga a váltakozó áramú táplálás sem gond neki.
Az menetirányszerinti, irányváltó végzárfényt viszont nem tudom, hogy ebben a váltóáramú rendszerben meg lehetne e valósítani, csak olyan biztos, ami folyamatosan világít mindkét felé.Az áramkör puffer akkuval való kiegészítéséről írtam is, hogy én is gondolkodom rajta, van is ráv tervem, egy olyan megoldás lenne, hogy a kocsi aljára egy mikrokapcsolót tennék, amivel lehet ki-be lehet kapcsolni az akkukat, ha pl. eltesszük, nem használjuk egy ideig a kocsit, vagy nem akarjuk üzemeltetni a belső világítást.
A probléma az, hogy nem találtam eléggé kicsi méretű akkut, ami nem foglal el nagy helyet és nem rondítja el a kocsi belsejét.
Ráadásul vékonyban is csak hengeres van, szögletes nincsen, csak nagyobb, ami talán jobban illeszkedne a kocsi belsőhöz.Másik megoldás lehetne erre a szuper kondenzátoros megoldás, amiből igen nagy kapacitás igen kicsi méretben beszerezhető és akár a kocsi alján is elfér, tömege pedig gramm alatt van, tehát még a TT méretnél, esetemben sem okoz semmi gondot a vontatási tulajdonságokban !
Ennek már utána érdeklődtem, neten már 500-600Ft-ért lehet kapni alkamas példányt, az itteni boltokban viszont sajnos csak nagyon korlátozottan kaphatóak ezek, és drágábban.
900Ft-ért tudtak egyet mutatni, ami talán jó lenne, már nem elékszem pontosan a feszültség értékére, hogy megfelelő e vagy sem.
Jelenleg más projektem dolgozom, de ha majd újra belekezdek a modelvasúti kocsi világításba, akkor ennek a vágáre járok és szólok !Az eddigi áramköröm normál kondikkal készült, amikből megfelelő kapacitásút, és méretűt a kocsiba téve, mx. 5-6 másodprec utóvilágítást lehetett elérni. Ezeknek töredéke a kapacitása az említett másik típushoz képest.
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3290 üzenetére
Mestere vagy az épület készítésnek, ráadásul egyszerű anyagokból !!!
Üdv.
-
applause
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3302 üzenetére
Köszi.
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3302 üzenetére
Köszi!
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3300 üzenetére
Esetleg van esély, hogy ma felrakod? Nem csesztetni akarlak, csak nagyon furdal a kíváncsiság
Egyébként szép lett a ház.
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3297 üzenetére
MOst próbálom győzködni, hogy ruccanjon ki az őszi TEMOFESZTre.
Más: engem is érdekelne ez a Z és Ű kapcsolás.
-
applause
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3296 üzenetére
Kerestem, de nem találtam. Ha volnál szives és lerajzolnád és feltennéd. Köszi.
-
dragonfx
veterán
válasz
YanezTTrain #3274 üzenetére
igen keveset használt.
egy kereke hajtott gondolom mert az a nehezebb keréksor.
szerintme az áramszedő csak dísz.a világitás müködik.
Én a Piko sínen hazsnáltan ezt a vasutat régen volt asztalom.
volt tucatnyi kocsi is hozzá voltka más vasutak is.de eltüntek.ez maradt meg emlékbe.
ha valaki érdekel a kocsikról is feldobok képet és szívesen eladom.nekem csak porosodik egy dobozban meg van sínem is ha érdekel valakit.ElTomi>>köszi az infot majd lehet elnézek.jo tudni van ilyen is.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3268 üzenetére
________________
H0: 16,5 mm 1/87
H0m: 12 mm 1/87
H0e: 9 mm 1/87
________________
TT: 12 mm 1/120
TTm: 9 mm 1/120
TTe: 6,5 mm 1/120
_______________
N: 9 mm 1/160
Nm: 6,5 mm 1/160
_______________
Z: 6,5 mm 1/220
_______________ -
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3271 üzenetére
Vagy esetleg a legegyszerűbb megoldás: Vatera vagy Index fórum, Börze topic.
-
dragonfx
veterán
válasz
YanezTTrain #3268 üzenetére
na lemértem
a vonat alját
a 2 éle a keréknek 15mm
a 2 kerék széle 21mm. -
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3259 üzenetére
Azért mert N, H0-ban van lima
-
Soja
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3260 üzenetére
Oké, köszi.
Lassan beszerzem az alkatrészeket. Forrasztás előtt még lehet, hogy kérdezni fogok
-
dragonfx
veterán
válasz
YanezTTrain #3259 üzenetére
vagy van olyna hogy piko?
-
applause
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3254 üzenetére
Köszi, kibírta.
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3254 üzenetére
Ezek az elektronikák mágneses működtetésű állítóművek, nincs benne semmi féle IC-s humbuk, csak egy tekercs és egy mágnes, amit a tekercs behúz, vagy kitol és így állítja a váltót. De lévén ezek elég miniatűr eszközök, esélyes, hogy a 16 V hosszú távon tökrevágja az egészet.
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3249 üzenetére
Köszi! Az első két kocsi is megvan 30-40 éves, de biztosan '89 előttiek, mert még az NDK-s PIKO műhelyéből kerültek ki, csak épp vigyázva volt rá - eddig.
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3238 üzenetére
Azért én a Piko-t nem mondanám noname-nek
Inkább talán azért olcsóbb, mert mivel asztal alatti, nem kell olyan filigrán módon kidolgozni.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3229 üzenetére
Ezt nem tudtam.
Szerintem sem lehet több 1500V-nál, mivel a szigetelő mérete és formája teljesen az itthoni metró segédsín szigetelőkre hasonlít, ahol pedig csak 850V fut, egyen formában.
(megsülni már azon is bőven meg lehet)Asszem a 3 illetve 4 áramnemű járgányoknál is a minimum az 1500V, rendszerint DC-ben, kevesebbet még nem olvastam.
4 áramnemnél van 1500V és 3000V, rendszerint DC-ben, majd 15 és 25KV váltóban.Az elővárosi szerelvényeknél pedig előfordul 850, 1500, és még 3000V is, úgy rémlik.
A városi villany járgányok meg 400 és 700V között működnek (rendszerint 650V-on).
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3225 üzenetére
Jó látni ezt a sok szép régi járgányt, ráadásu gyönyörű, újszerű állapotban, amilyen itthon legfeljebb csak a vasúttörténeti parkban látni !!
Vajon miért van az, hogy úgy tűnik, jobban becsülik a régit, használják, és karbantartják, újszerű, jó állapotban működik minden, itthon meg utálják a régit és kihajítják ??
A járműpark is olyan hogy rozsda rozsda hátán és az összes szilen tkiporlott már a járgányokból, csörög a futóművük, mintha csak egy szák fémgolyót ráznák !
Igaz, ez utóbbinak a "jóminőségű" út is az okozója.Én is próbálom karban tartani az öreg járgányomat, de az itteni közalkalmazotti fizetésből elég nehéz, jó ha szinten tudom tartani, nem hogy javítani rajta.
Azért még próbálkozom.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3226 üzenetére
Itt azért kicsit veszélyesebb átsétálni a vágányokon, mit itthon !
Egyik, hogy gyorsan mennek, de főképpen, hogy ott van a tápvezeték is, amire szerintem még cipőtalpon keresztül sem lenne érdemes rálépni !Mekkora feszültségen üzemelnek ezek a segédsínes vonatok, mert biztosan nem 25KV-ról, mint itthon ?
Üdv.
-
applause
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3221 üzenetére
Mivel a feleségembennem áll meg a titok, így gyereknapra kellett valamit produkálnom. Beszereztem 2db használt készletet. Ebből lett most valami. Úgy döntöttem, hogy végleges pályánál A-s rendszerrel oldom meg a fővonalakat és a mellékágaknál felhasználom a most vásároltat (vagy eladom és az is A-s lesz). Az A-s rendszenél lehet kapni szigetelő papucsokat azzal meg tudom oldani a szakaszolást. A betápot legolcsóbb, legjobb forrasztani szerintem is.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3216 üzenetére
Jó, hogy ott még engedik az ilyen öreg taxikat is taxiként közlekedni, mert itt asszem már a kora miatt sem engednék, még ha az állapota meg is felelne, meg az emberek többsége is asszem azt mondaná, hogy "mi ez az ócskaság, nem konfortos, lassú,, ebbe én nem szállok be!"
(Bár lehet akadna pár olyan is aki pedig kifejezetten szívesen ülne bele.)Nekem egy öreg, 79-es, w123-as mercim van, igaz ez jelenleg nincs olyan makulátlan állapotban, hogy alkalmas lenne taxizásra, de mondom, tudtommal nem is engednék.
Az utolsó ilyen típusú taxit vagy 10-15 éve láttam.
w124-esek most is vannak szép számmal taxiként, többségében igen szép darabok.
Azok fiatalabbak, 85-92 között gyértották asszem.Üdv.:
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3212 üzenetére
Szevasz
A buszok még egész elmennek modernebb változatban is, jól néznek ki, de a taxik nagyon idétlenek, modern vonalak, de igen régies, kerekített formával...
A régebbi, szögletesebb mindjárt jobb !Ezek a vonatok mivel mennek, áram, vagy dízel ?
Felső vezetéket nem látok, de a sín érdekesen meg van emelve, mintha szigetelő papucsokon állna.
Netán abban jön az áram és nincsen segéd sín ?A cipők újfajta díszítés a fán, vagy csak valaki szórakozott kicsit ?
Látom, ott nincs sok víz a folyóban, errefelé a tavasz bőséges volt vízben.
Üdv.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
YanezTTrain #3210 üzenetére
Királyi gárda ide vagy oda, aki ezt a fejfedőt kitalálta...
-
applause
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3204 üzenetére
Akkor OSB lapból csinálom. Az alsó keretet pedig csapolom, hogy merev legyen.
A Petőfi csarnok melletti, így vidékről azt hallottam, hogy a rendőrök szórakoznak ott. -
applause
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3202 üzenetére
Akkor mindent a szemnek,semmit a kéznek. Egyszer azért felutazok szétnézni
A pálya alapjának jó-e a 8mm-es OSB lemez megfelelő alsó merevítéssel. A rétegelt lemezt drágállom.
-
applause
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3200 üzenetére
Köszi a tippet, majd megnézem a gyakorlatban.
Kérdésem, hogy mi a véleményetek a Lángnál lévő börzéről. Érdemes elmenni?
-
applause
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3198 üzenetére
Megpróbálom, majd úgy is összehozni.
Kérdésem lenne, hogy a régi U-s sineket miként lehet az sinekhez csalakoztatni. Barkácsolt-e már ilyet valaki. Igaz lehet kapni kapcsoló sínt, 61,88mm G62 méret, de nekem a síma váltókhoz kellene, ami felborítja a terveket. Mellesleg egy váltóhoz 3db kell. -
applause
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3187 üzenetére
Azt hiszem, hogy jól látod a helyzetet.
-
applause
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3184 üzenetére
Köszönöm a választ mindenkinek.
Eldölt, hogy H0-s méret épül. Azt még nem tudom, hogy új vagy használt síneket vásárolok - ez ugye anyagi kérdés is - az üzembiztosabb működés új vásárlására csábít. Most pályatervezésben vagyok, nézem a fellelhető irodalmat. A rendszert analogra tervezem. Úgy akarom építeni, hogy kezdetben játék legyen és idővel és az unoka hozzáállásától függöen fejleszthető legyen.
Továbbra is várom a hasznos tanácsokat. -
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3176 üzenetére
Az félelmetes sebesség !
Annak már a szele is elvisz, ha a közelében vagy !Érdekes, hogy Londonban nem csuklóval oldották meg a busz nagyobbítását, befogadóképesség növelését, hanem mintegy rátettek még egyet a tetjére.
Sok a kicsit, szük utca, vagy mi lehet ennek az oka ?
Vagy egyszerűen nekik ez jutottott eszükbe, nem a csukló, vagy a fogatban való közlekedés ?Üdv.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
YanezTTrain #3176 üzenetére
Ha jól tudom, már régi "London Cab" taxikat is lecserélték.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3173 üzenetére
Járnak még a régi, piros, emeletes londoni buszokból ?
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3171 üzenetére
Szevasz
Jah, ismerős a repülő, eddig 2 alkalommal mentem vele, több járaton át.
Amerikába 3 járattal, 2 átszálással, oda-vissza, portugáliába meg oda hárommal, vissza kettővel.A vonat út viszont tényleg szép és érdekes lehet, egyszer biztosan kipróbálnám !
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3168 üzenetére
Debrecenből autóval nem érek ennyi idő alatt Pestre !!
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #3145 üzenetére
Nem akarod kihozni őket a kemencei kisvasúti napra? Lesz 0e modulasztal (mondjuk ott mi DC-ben játszunk
)
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3162 üzenetére
Ügyes !
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3158 üzenetére
Jó, hogy ennyi féle kuplungot gyártanak, no meg sírendszert is, hogy törjük a fejünket, hogyan kapcsoljuk össze őket !
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3156 üzenetére
Nagyszerű, köszönöm !!
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3145 üzenetére
Igazán nagyon jól sikerült ez a saját készítés !
Nem is rossz ötlet a régi, már romos, sérült kocsik forgóvázait megmenteni és felhasználásukkal új kocsit építeni házilag !
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3131 üzenetére
Szép fogás !
Érdekes megoldás !Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3127 üzenetére
Hát nem semmi !
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3118 üzenetére
Érdekes megoldás, köszi az infót !
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3083 üzenetére
Akkor a harmadik "sín" az nem folyamatos, hanem pont szerű, minden talpfán van egy érintkező ?
Üdv.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3105 üzenetére
Sanyi amikor nála voltunk. még a fuggerth váltó állítókat is Multimausról vezérelte...Szóltam neki nézzen be ide csak nem találja a jelszavát..
-
jákob13
tag
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3102 üzenetére
Peconak saját elektromos váltóállítója van. Csak külön meg kell hozzá venni mint a többi gyártóéhoz hasonlóan.
-
P1eTr0
aktív tag
válasz
YanezTTrain #3097 üzenetére
A kompatibilitás ok. Egy fontos kérdés maradt csak, amire nem tudom a választ, hogy mondjuk a peco váltókat tudnám-e a MultiMaus-ról működtetni?
A többi dolog nagyjából világos (legalábbis úgy gondolom). -
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3093 üzenetére
Vasarely is megirigyelhetne!
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3093 üzenetére
Ez igen!
-
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3088 üzenetére
Az nem jó ha feljön a padlásra. Mert....
Inkább én megyek le, és bezárom a feljárót! -
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3086 üzenetére
Azt láttam, és le is markoltam onnan.
Most voltunk a párommal új szőnyegpadlót nézni, és a DIEGO-ba volt műfű 900 Ft./m2 áron. Azt hiszem ott fogom megvenni.
Alig várom már, hogy felköltözhessek, és üzembe helyezhessem az asztalomat a padláson.
Apárom még ennyit se fog látni mint most. :-D -
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3082 üzenetére
A tégla, és cserép anyagot honnan szerzed be?
Közbe rájöttem, hogy TT-s anyagom már van.
Tehát nem kérdés, hogy a H0-hoz mi fog menni.
Most vettem a vaterán 105 H0-s sínt+ 5-6 váltót 3000 Ft-ért.
Szerintem ez jó ár volt érte. -
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3080 üzenetére
Három sínes rendszer ??
Neked olyan van, nem a normál kétsínes ?Üdv.
-
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #3070 üzenetére
Jani!
A deltával óvatosan, mert ott szanaszét kell szakaszolni, különben akkora zárlat lesz, mint ide Lacháza
Nem mindenki 3 sines Märklinnel játszik -
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3076 üzenetére
Szia!
Mi a véleményed. a keskeny, kis vasút milyen nyomtávú legyen?
TT vagy N
A fővonal H0.Üdv
-
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3070 üzenetére
És sajna csak 2x1,5 lesz, nem 2x2
Nem fér el nagyobb.
Nagyon össze se akarom zsúfolni, nehogy átláthatatlan, élvezhetetlen legyen.
Én is úgy terveztem, hogy fent egy kis falu, a másik hegyrészen fakitermelés, le a fűrésztelepre, onnan a kész áru a főpályaudvarhoz. De ez még alakulgat.
Az aláírásod jogos.Üdv
-
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3070 üzenetére
Szia!
Nem rossz!
Mint írtam, ez csak egy alap gondolat, és majd még bővül, hisz van hely bőven. -
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3058 üzenetére
Meg van! Nagyon jó kis progi.
Már vagy 5x-re kezdem el.
De majd csak kész lesz egyszer. -
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #3046 üzenetére
Drágának drága, bödösnek kedetben büdös, de aztán megköt és nincsen szaga, másrészt ez rugalmas marad, elvileg nem türik, a szurok pedig előszőr még valamelyest rugalmas, de aztán idővel kristályos jellegű szerkezetet vesz fel és törik, porrá málik !
Legalábbis ilyen a szimpla bitumen kence.
Van kaucsukos bitumen alvázvédő anyag is autókhoz, az elvileg hosszabb időn keresztül rugalmas marad a gumi tartalma miatt (én az autóm alvázához ezt szoktam használni, Body 300)Jah és van szintén autó kaszni munkához kaucsuk, ragasztó-tömítő elnevezésű készítmény (Body 999), vagy még esetleg a Body 950, kaucsuk bázisú rücskösítő anyag.
Ezeket mindegyiket lehet kenni, megfelelő hígítással, és mindegyik gumis, nyúlékony réteget képez, nem törik.Üdv.
-
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3055 üzenetére
köszi. Ok! Ha lesz egy kis időm neki ugrok.
-
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3053 üzenetére
:-)
Egy 2x2, 2 szintes asztal.
Az alapméret H0, elől egy 3 vágányos főállomás, a háttérbe egy kisebb.
A háttérbe , a sarkoknál hegyekkel. onnan lejön egy kis erdei vasút TT-s, a főállomásra. A másik hegyen egy fakitermelőből jön le a TT, a fűrésztelephez. A két hgyet középtájon, fahíd köti össze, a hegy bejárat alagút, és a hídon megy át a fővonat.
Dióhéjban ennyi.
Egyenlőre csak a cuccokat szedem össze hozzá.
Úgy tervezem, ha meg van minden, akkor állok neki. -
pela03
csendes tag
válasz
YanezTTrain #3051 üzenetére
Köszi! Azt hiszem hamarosan kipróbálom.
-
jákob13
tag
válasz
YanezTTrain #3046 üzenetére
Én úgy gondoltam, hogy a gyurmát magában használnám. Viszont viaduktot előre el készített vázra el lehet belőle készíteni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Formula-1
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: OAK Mozart Wavetable
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- YouTube
- Az új vezér szerint már nincs a legjobb tíz chipgyártó között az Intel
- Futás, futópályák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- ricshard444: Fényképező ? Telefon helyett
- OLED TV topic
- Óvodások homokozója
- További aktív témák...
- AKCIÓ! ASRock H310CM i3 9100F 8GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB AeroCool Strike-X 500W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" WQHD HDR I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! nVidia Quadro P4000 8GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest