- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
Fasza....
Nagyon fasza....
Télen úgy raktam el a motort, hogy ezzel a gumival egy métert se vagyok hajlandó menni, tavasszal le kell cserélni.
Szerintem ebből egy jó ideig nem lesz semmi. Addig biciklizés... -
vlevi
nagyúr
válasz
tboy93 #125319 üzenetére
Arra is érdemes ránézni, mekkora indítóáramot bír még leadni.
Korábban írtam, hogy a 8-9 éves Banner akkum már annyira a végét járta, hogy 1 napos töltés után pöccre beindult a motor, de 10 perc múlva a benzinkútnál már teljesen megdöglött. A műszerfalon az óra átállt 12:00-ra, a napi számlálók lenullázódtak, satöbbi. Nagy keservesen egyet bírt fordítani a főtengelyen az indítómotor, de szerencsére a V-Stromnak ennyi elég volt, beindult. Utána, hogy mentem vele hosszab ideig, már nem volt gond, 1-2 óra motorozás után a meleg motort simán be bírta röffenteni. De 2-3x egymás után a hideg motort már nem... -
vlevi
nagyúr
válasz
bacus #125265 üzenetére
Hát, az szép feladat lenne, főleg, ha pl. a K4-es V-Stromon a gyújtás ráadására felkapcsol a 2x55W-os fényszóró, mert abban még olyan volt az elektronika. Talán valamikor később módosították, hogy amíg nem jár a motor, csak a helyzetjelző megy, az indítózás idejére pedig lekapcsol a világítás.
-
vlevi
nagyúr
Nekem is volt olyan, hogy eleinte azt hitte a Lidl-ös töltő, hogy ez egy 6V-os akksi
De elkezdte tölteni, aztán egy idő után átváltott 12V-ba.
Más kérdés, hogy az 8-9 éves akksi volt. Hiába volt töltőn pár napig, amikor egyszer elindultam vele, akkor pöccre beindult, de 2-3 km-el távolabb lévő benzinkúton, ahol megálltam tankolni, már alig bírta forgatni. Szóval erő már nem sok volt benne, csak kb 1 indításhozNem a fesszab, vagy a generátor volt a probléma, hanem az akksi, mert egész nap nem volt utána gond, csak meg kellett várni két leállás között, míg a generátor visszatölt annyit, amennyit az indítás kiszívott belőle...
-
vlevi
nagyúr
válasz
norbert1998 #125234 üzenetére
Tegyél a villa szárára gyosrkötözőt. Abból látni fogod, mennyit mozdul el.
-
vlevi
nagyúr
válasz
bayarena #125165 üzenetére
Melyik? Mert mindegyiket speed triple-nek hívják.
675, 765, 1200???
Vegyél egy MT07-et, lehet, hogy sokáig nem akarsz majd feljebb váltani :)
Nem is a loero a nagy különbség, hanem az, hogy a sor4 609cm3-t forgatni kell, hogy előjöjjön belőle az erő. A sor2 hamarabb kiadja magából amit tud, annál 9-10e környékére forgatva már nincs akkora tűzijáték. -
-
vlevi
nagyúr
-
vlevi
nagyúr
válasz
Geresics #124791 üzenetére
Készül egy új pálya Hajdúhadház, Bocskaikert között, ha hinni lehet a FB bejegyzésnek, ott lesznek a jövőben a képzések.
Ez nem "az a" pálya, amire gondoltok, ez egy 1600m körüli, kb Kakucsring méretű dolog lesz.Eddig is volt, hogy a Rabócsiringen tartották a képzéseket, mert van, ami a parkolóban már nem fér el.
Én sem ismerem őket, de sokkal közelebb vannak, mint ide Lacháza -
vlevi
nagyúr
válasz
bacus #124709 üzenetére
Nekem K4-esem volt, és sose viccelt meg az üzemanyag szint jelző.
Az első kocka kb 100km után fogyott el (kirándulós tempóban), és a többi is nagyjából egyenletesen.
De csak nagyon ritkán mentem vele annyit két tankolás között, hogy probléma legyen.A Tracerrel kicsit más a helyzet. A V-Strommal a 350km lazán összejött, de a Tracerben 22 helyett csak 18L a tank, és persze a +60ló egy kicsit többet is kér inni. Ezért nem is hibáztatom, csak éppen, mivel fél tankig nem látod, hogy fogyna,
[kép]
[kép]
ezért eleinte kicsit rosszul esett, hogy hirtelen eltűnt a benzinszintjelző csíknak a fele.
De mostmár úgy számolok, hogy, miután eltűnt az az első nagy csík, onnantól a kisebb csíkok 20-20km-t jelentenek kábé. Plusz a vésztartalék, amikor már az utolsó is eltűnik, és csak villog. Az asszem még 2.5L, azzal nagyon óvatosan egy 50-est el lehet menni. Persze nem Glockneren felfelé, hanem inkább a Nockalmon le"alap, hogy van üzemanyag szintjelző egy motoron."
Yamaha még meg is indokolta, hogy miért olyan a szintjelző, amit írtam. Szépen lerajzolták valahol, hogy nem tudnak olyan úszót gyártani, ami felérne a tank tetejéig, mert hamarabb felakad. Ezért csak kb a felétől mér.
[kép] -
vlevi
nagyúr
válasz
csongi #124706 üzenetére
Ez ilyen.
Úgylátszik, minél nagyobb neve van, annál inkább szarik az ilyen apróságokra.
15 éve a V-Stromra tudtak olyan üzemanyagszintjelzőt tenni, ami 5 szegmensben + tartalék tudta mutatni a szintet.
A Tracer (és az MT09) már olyan, hogy fél tankig teli mutatja, aztán kurvagyorsan elkezd fogyni a mutató.
Ezek szerint a Hondának még ennyire se sikerült??? -
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #124044 üzenetére
-
vlevi
nagyúr
válasz
Lomha 8V #123688 üzenetére
Hááát, tudom, hogy ezért kapni fogok, de ez a terület lenne az, ami a legjobban az elektromos motorokkal, robogókkal lenne megvalósítható.
Motorral spórolni, főleg úgy, hogy belátható időn belül megtérüljön, elég nehéz.
6-10eKm-es szerviz intervallum, a gumik marha drágák, nem tudod a motort minden nap használni, satöbbi.
Egy villanyos motorral az üzemanyag, szerviz költséget spórolod meg, sajnos gumival kb ugyanott vagy.
Csak, hát az elektromosok ára az, ami miatt annak a megtérülési esélye szinte nulla -
vlevi
nagyúr
Idézet egy másik fórumról
"Ha csak ennyi a baja akkor egy szervíz 1-2óra alatt megcsinálja, ha összetaschnerezed, akkor ez az idő növekszik."
-
vlevi
nagyúr
válasz
etnies #123476 üzenetére
A marketingesek nagyon jó érzékkel állítják össze az a extra listát, hogy mindegyik csomagból érdekelnek valami, aztán megvedd fullosan a gépet...
De már ez is milyen szo egy motoron, hogy extra lista???? Nagyon elszaladt a dolog, és en is azon a véleményen vagyok, hogy nem kellett volna ennyire fel extrazott motorokat gyártani.
Annyit nem ad a motorozáshoz, mint amennyit elkérnek érte. Szerintem. Oké, mindegyik extrát meg lehet magyarazni, hogy tök jó az ESA futómű, vagy a BT telefonos navigáció, de bőven meg lehet lenni nélkülük is. -
vlevi
nagyúr
válasz
JoinR #123440 üzenetére
"Kevesebbet csinálnak, ennyi."
Igen, ez valahol belejátszik az árakba, hogy a fejlesztési költség rohadt magas, és nem 10millió eladott autóra oszlik szét, hanem annak csak a töredékére.Másik meg, hogy érdekelne, hogy pl. Euróban, Fontban mennyit változtak az árak, mondjuk 2015 óta? Szerintem nem túl sokat. Ennyit legalábbis nem. És innentől már politika, hogy, ha bruttó 10ezer€, az nem mindegy, hogy 3milla, vagy 3.6 ...
-
vlevi
nagyúr
Pár napja beszélgettük, hogy megéri-e az árát az ezres V-Strom, amikor akciósan alig drágáb egy KTM 1290Adv.
Hááát, az akciók elmúltak, és itt a 2021-es árlista.
[link] -
vlevi
nagyúr
válasz
etnies #123337 üzenetére
Igen, nekem az valahogy jobbnak tűnt.
De mivel sok idő eltelt a két próba között (1 v. 2 év), egyáltalán nem mervado, amit állítok.
Sok dolog közre játszik ebben. A korábbi DL tesztre egy 650esrol ültem át, persze, hogy erősnek éreztem. A mostani, nyári próbára viszont a Tracer900 volt a viszonyítási alap, annál nagyon érezhetően gyengébbnek tűnik. Nem csoda, vagy 30 kilóval nehezebb, pár lóval gyengébb. És lehet, hogy emiatt éreztem alul különösen erőtlennek, mert hozzá szoktam a 3 henger simasagahoz :)
Viszont, akinek a korábbi típus van, asszem 17-ben vette, ő is próbálta az újat, és szerinte is egy nagyon más motor.Az viszont, amit bacus elrajtolt, az lehet az, amit én éreztem, hogy induláskor, ha alacsony a fordulat, akkor nagyon kelletlenül akar elindulni az új ezres.
-
vlevi
nagyúr
válasz
bacus #123330 üzenetére
De, voltam a tagja sokáig, csak nekem a Pesti, dunántúli összejövetelek nagyon messze vannak.
Igen, pont ezt írtam én is, 2004-ben nagy durranás volt a DL, de utána nem fejlesztettek rajta semmit. Igaz, minek fejlesszék, ha így is viszik, gondolhatják a japók.
Igen, hát, az ezredes, a 2015 utáni, az egy más világ. Akkor úgy voltam vele, hogy vagy az, vagy a 900-as Tracer...
De, hogy mást mondjak, ültem az új, 2020-ason. Az volt rajta az érzésem, hogy mit csináltak ezzel a motorral? Sok mindent megváltoztattak rajta a 2015-öshöz képest, és szerintem nem a jó irányba.
Valahogy más lett az üléspozicó, a blokk hangolása a +5lóerő miatt mintha beáldozták volna az alulról tolós nyomatékot.
Bezséltem olyannal, akinek a korábbi, 2016-7-es van, és próbálta az újat, neki is hasonló véleménye volt róla. -
vlevi
nagyúr
válasz
bacus #123326 üzenetére
Kicsit elfogult vagyok a DL irányába, mégiscsak 15 évig volt alattam
Mostmár biztosan nem akkora nagy durranás, de 2004-ben az volt, mert nem volt vetélytársa.
Hasonló árban volt, mint a Pegaso, BMW F650, Honda Transalp, csak éppen azoknál szűk 20 lóval erősebb.
Nem csoda, hogy 2x nyerte meg az AlpenmasterstAkkor még más erények voltak a fontosak abban a tesztben, mint manapság. Vagy, 2004, 5-ben tényleg nem volt normális kihívója.
De igazad van, bármelyik túraenduró után minden más kicsinek tud tűnni. Főleg, ha sokáig használta az ember, kell egy idő, míg fejben átszokik a más méretarányra.
"A lánc tisztító spré "
A hátsó kereket én le szoktam takarni, amikor a láncot tisztítom. Ártani nem árt, ha le van takarva, és azért csak ott van a festett felni, a gumi, aminek nem tudom, mennyire használ a lánc pucoló spré,vagy a petróleum. -
vlevi
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #122709 üzenetére
Én csak a motor bemutatós videót néztem, abban elég sokat beszéltek a szelepvezérlésről.
És persze arról is, hogy a fordítva forgó főtengelynek milyen előnyei vannak, pl. csökkenti az egykerekezési hajlamot, stb.
Annyi pénzem sosem lesz, hogy hosszú távon személyesen is meggyőződjek róla, hogy igazat mondanak-e, vagy sem -
vlevi
nagyúr
válasz
Somatom #122705 üzenetére
"Az a baj, hogy a Ducati vezérlése"
Az a jó, hogy most meg világmegváltó csodaként beszélnek az új Multistrada-ba beszerelt, rugós szelepvezérlésről
[link]
Mert rájöttek, hogy egy max 10 ezret forgó blokkba, ha más gyártó meg tudta oldani rugóval, akkor nekik is illene bepróbálkozni egy egyszerűbb szerkezettel. -
vlevi
nagyúr
válasz
csongi #122701 üzenetére
"Mármint úgy hallja nincs szelephézag hangja"
Mintha éppen itt olvastam volna, hogy a szelephézaggal inkább az szokott történni, hogy megszűnik, nem az, hogy megnő.
És akkor nem zárja be rendesen a szelepet, az meg szépen beég.
Viszont, azt, hogy nem záródik a szelep, azt nem lehet hallani. -
vlevi
nagyúr
válasz
bacus #122647 üzenetére
Errről a hangos kipuf dologról nekem az a véleményem, hogy nem a kipufnak kellene hangosnak lennie. Arra, hogy balesetveszély esetén felhívd magadra a figyelmet, van egy másik berendezés a motoron. A duda. Az lehet hangos.
De csak azért feltenni egy nyitott csövet a motorra, mert az jó lesz, mert meghallanak, azzal nem értek egyet.
Biztos van a nyitott cső pártiak között is olyan, amikor néhanapján jól jönne, ha nem ordítana a gépük, de mivel mindíg ordít, ezt nem tudják megtenni.
pl. reggel 6-kor a társasházból elindulni marha jó lehet, ha az egész lakópark felébred...
Aki pedig ezt elintézi azzal, hogy leszarom más mit gondol, azokról inkább nincs véleményem. -
vlevi
nagyúr
Bármelyik droidos teló elég a navigálási feladatokra.
Amiben van 4giga RAM, és minél nagyobb akksi.
Ja, és legyen a lehető legnagyobb a fényereje a kijelzőnek.
Simán navigálásra az én régi, Alcatel telefonom is használható, Google térkép, Waze, Igo elmegy rajta, úgy, hogy közben pl. az RBiker rögzíti a tracklogot.
Pedig abban 1 Giga RAM van.
Csak éppen ne akarja vele napközben fényképet csinálni, mert akkor kihajítja a memóriából az összes futó alkalmazást, és kezdheted elölrőlGoogle térképnek pedig az esetek nagy részében már net sem kell, csak induláskor a tervezéshez, mert, ha le van töltve offlineba a terület térképe, akkor azzal el tud navigálgatni.
Ezt pl. a Waze nem tudja, ezért nem is használom a Waze-t, az én 100megás mobilnet csomagomat nagyon hamar kimeríti.Nekem az a bajom a mai telefon tartókkal, hogy nem tartanak lépést a telefonok méretével. Illetve, meg sem próbálják tartani a lépést.
Egy mai telefon legalább 15 centi magas, 8-9-10 centi széles.
A szélességgel nincs is gond, de a magasság...
Régen, amíg a telefonok kisebbek voltak 5" méretnél, ezek a tartók teljesen befogták a teljes telefont, mostmár, ahogy a runner által berakott tartón is látszik, a telefon alsó harmadát fogja csak.
Persze, hogy rázkódik a telefon, ha két, egymáshoz közeli ponton tartja csak a tartó.
Ha mondjuk ez fémből lenne (természetesen gumírozott sarkokkal).
[link]Egy ilyen tartó pl. akkor lehet szívás, ha a telefonod gombjai ott vannak, ahol ez tartja.
És persze az is lehet, hogy pontosan ezért nem csinálják nagyobbra az ilyen fajta tartókat, mert a telefonok gombja a teló felső felében vannak.
[link] -
vlevi
nagyúr
válasz
etnies #121686 üzenetére
csak tankolni állok meg 350-400 km környékén
KB ez az egy dolog, amit a DL-bol hiányolok a Yamaha Tracerben.
22 helyett csak 18L a tank, és valamivel többet is fogyaszt.
Az más kérdés, ha 25literes tanúja lenne, akkor se menne el 400km-t, mert olyan simán, zoxo nélkül viszi akar a 180-at is, hogy szinte kívánja, hogy pályán ne 120-130-al menjek vele :) -
vlevi
nagyúr
válasz
martonx #121587 üzenetére
Nem lehet általánosítani, de talán próbáljuk meg. 192 centihez már túraendurót érdemes nézegetni.
Mint pl. az említett Pegaso.
Vagy, ha van valakinek tapasztalata a Kawa KLE500-al, talán arról is érdemes egy kicsit beszélgetni.
Hogyan vettünk NAGYON OLCSÓN TúraEndurót? | Kawasaki KLE500 teszt
Ha pedig feljebb megyünk az árral, akkor az alsó polcon már talán vannak DL650-ek is. Igaz, csak nagyon az alsó polcon (legelső, 2004-es évjáratok)
De az igaz, ahogy előttem is írták, jogsi megszerzése, ruha, bukósisak, és motor együtt nagyon nehezen fér bele az 1milliós keretbe. -
vlevi
nagyúr
Igazából a gyorsváltó is ezt csinálja.
Annyi a feladat, hogy a váltás idejére tehermentesítsd a váltót, lényegében a gyorsváltók is ezt csinálják, versenysportban már évtizedek óta, az utóbbi pár évben pedig a civil életben is.
A gyorsváltóval ellentétben neked egy kicsit el kell venned a gázt, ezzel tehermentesíted az erőátvitelt, akkor szinte 0 erőkifejtéssel bekattan a következő fokozatba a váltó.
[link]
Ezzel természetesen a kuplungot kíméled egy kicsit. Másod szerint viszont a váltót terheled ezzel egy kicsit jobban, mert a kiemelőre akkor is jut valami erő, amíg nem tehermentesült teljesen az erőátviteli rendszer.
Az, hogy hol az igazság, azt nem tudom.
Én is szoktam néha kuplung nélkül váltani, és szerintem nekem a felfelé váltás így simábban megy, mint némelyik gyorsváltó. Persze a gyorsváltó lényege, hogy nem veszed el a gázt, ezért ott rögtön visszajön az erő, ezért tűnhet darabosabbnak. -
vlevi
nagyúr
válasz
imrufo #121327 üzenetére
Nekem a lidl-s töltő, igaz jopar eves, de egy nagyon lemerült akksit feltoltott.
Igaz, jo ideig gondolkodott rajta, hogy ez most 6, vagy 12 voltos, de aztán csak sikerült neki 12voltos akksikent fel tölteni.
Az mar nem a töltő hibája, hogy végül kimerült, cella zarlatos volt az akksi, rovid idő alatt szinte lenullazta magát.
Az ldi, Lidl toltokkel csak annyi az érdekesség, hogy minden alkalommal egy kicsit más tipus van akcióban.
Amikor en vettem a lidl-s, akkor meg sajnos nem tudtam, hogy nemsokára olyan toltore lesz szükségem, ami tud AGM-t tölteni, így kénytelen voltam következő évben venni meg egyet, ami látszólag ugyanaz, csak a típus száma más, es az mar AGM-re is jo. -
vlevi
nagyúr
válasz
dangerzone #121260 üzenetére
Valahol próbálj ki egy CB500X, NC750X, ... motort. És utána ezeknek a normál változatát, a csupasz CB500-t, NC750-t.
Nem kell megilyedni az NC 750-től, alig 50 lóerősek, igaz, alulról is nyomatékos.
Legfőbb különbség valóban a pakolhatóság, de a másik a szélvédelem. Hosszabb egyenes szakaszokon, ahol kieresztenéd 100 fölé is, ott már jól jön, hogy leveszi a terhelést a felsőtestről. -
vlevi
nagyúr
Nyugi, a Yamaha ventillátor pl. 105-nél kapcsol be...
És ez nem baj. Igaz, hogy iskolában azt tanultuk, hogy a víz forráspontja 100°, de egyrészt ez a folyadék nyomás alatt van, másrészt nem tiszta víz, hanem etilén-glikol-víz keverék, aminek jóval magasabb a forráspontja, mint 100°C. -
-
vlevi
nagyúr
válasz
Vityaa #120726 üzenetére
390 után elég nagy ugrás lesz ez. Ha jól emlékszem, a 790-es KTM még az MT09-nél is durvább egy dög. Természetesen a szó jobb értelmében, egy igazi rosszalkodós gép
"a budapesti robogósok java továbbra is egy kretén"
Szerintem ez nagyon sok közlekedőre elmondható, csak éppen a robogósokon lehet leghamarabb észrevenni. Egy autót (de még egy rendes, nagyköbcentis motort se) nem tudod ide-oda bedugdosni minden résbe, egy robesz azonban erre lett kitalálva.
Mondjuk én robogóval se közlekednék úgy sem, mint más motorral... -
vlevi
nagyúr
válasz
Steven #120243 üzenetére
Én a múlt héten mentem fél órát az új 1050-es V-Strom XT-vel.
Sajnos nem figyeltem, hogy milyen motormódban, meg izé, hogy volt állítva, de emlékeim szerint a 2 évvel ezelőtti, még kereklámpás dodókacsa fejű 1000-es jobb volt.
Mintha az üléspozicó is más lenne, valahogy nem éreztem rajta azt a hűdenagyon terebélyes helyet, amit annak idején a 2004-es, 650-es V-Stromon tapasztaltam.
Alacsony fordulaton, elinduláskor furcsán dadogós volt, lehet, csak elszoktam 1 év alatt a két hengertől.
Motorfék viszont van, gáz elengedésére azonnal bebólint, nem úgy mint a 3 hengeres Tracer. Persze biztos van olyan motorfék üzemmód, amivel ez szabályozható. Traceren ilyen variálási lehetőség nem nagyon van, habár A módban agresszívabb valamivel. De nem annyira, mint az MT09
Erőben tényleg nem éreztem olyan fickósnak mint a Tracer900-at. Igaz, az húszegynéháyn kilóval könnyebb, és majdnem ennyivel több ló, és persze a nyomatékgörbe is más. Ja, és lehet, hogy erre is van valami harciasabb motormód, de nem próbáltam, nekem a Tracer STD módja tökéletesen megfelel, azt nem szoktam állítgatni.
Annak idején, amikor egymás után kipróbáltam Kecskeméten a V-Strom 1000-t, és a Tracer900-at, akkor a Tracer900 volt a furcsa, de aztán még 1-2 alkalommal el tudtam vinni 1-1 rövid körre, és akkor megtetszett, és azt vettem, de mostmár, hogy próbáltam az 1050 V-Stromot, már nem bánom.
Egyébként hallottam valahol olyan véleményt, hogy a korábbi ezredeshez képest beáldoztak egy kicsit az alacsonyan ébredő nyomatékból a csúcsteljesítmény növelésének érdekében. Nem tudom ebből mi igaz. -
vlevi
nagyúr
válasz
zgospel #119921 üzenetére
Igazából nem is trükközés ez.
Az itthoni autókereskedők sem vesznek meg minden autót, ami a telephelyen áll.
Kivonják a forgalomból, mert a saját nevére íratás is nagy költség, teljesen feleslegesen, ha másnak akarja tovább adni, és, ha forgalomban van, akkor a telephelyen álló autóra is kell fizetni a kötelezőt, súlyadót. -
vlevi
nagyúr
válasz
csongi #119416 üzenetére
Annyira nem más a rugóút, 140mm-t írnak mindkettőre. Biztos nem pont ugyanannyi, a hosszabb lengővilla miatt, de hogy az egyikre 5mm lánc feszességet írjanak, az sokak szerint nagyon kevés. A 40mm viszont lehet, hogy már sok.
pl. guminyomás. A 2015-s tracerre 2.5 elöl, 2.9 hátul, egyszeméllyel, 90kilóval.
A új tracer ugyanerre 2.25 elöl, 2.5 hátul.
Kétszemeléyre írja a 2.5/2.9 nyomást. -
vlevi
nagyúr
Az a vicces az egészben, hogy a gyarak maguk se tudjak, hogy mit írjanak.
A 2015-s és a 2018-as tracer gepkonyveben teljesen más guminyomás értetek szerepelnek, a lacfeszesseg se ugyanaz. Az egyikben gitárhúr feszességű 5-10 mm-t írnak, a másikban 30-40mm-t. Pedig a két gep között csak annyi az eltérés, hogy 5 centivel hosszabb a lengokar -
-
vlevi
nagyúr
válasz
Xaels #118779 üzenetére
"Én 978km-t mentem a hétvégén "
Én ugyanezt szombat, vasárnap csináltam végig.
Ezzel nem felvágni akarok, sőt, arra rávilágítani, hogy abban a formában, ahogy én ezen a hétvén kirándultam, az kb minden motorral teljesíthető lenne.
Van az elején és a végén 100-150km egyenes szakasz, napközben pedig 20,30,50 kmenként megálló, nézelődés, pihi, kaja, satöbbi. És ezeken a rövidebb szakaszokon pedig olyan helyen mész, ahol nincs nagy tempó, kanyarok annál inkább. Emiatt még csupaszon sem probléma a menetszél. -
vlevi
nagyúr
válasz
Xaels #118779 üzenetére
Én is ismerek pár embert, aki nakeddel túrázik, akár csoportban is.
pl. kimegy a labancokhoz egy hétre, az oda-vissza utat be kell vállalni, hogy gyorsan odaérsz egyenes úton.
Utána viszont meg lehet állni fél-egy óránként két szerpentin között, és akkor működhet az adrenalinbomba.
De mondjuk ez nekem már nem lenne kellemes, mert én a túrázásban inkább a túrázást keresem, és ahhoz tényleg jobb egy szélvédelemmel bíró. pl. MT-09 helyett Tracer -
vlevi
nagyúr
válasz
Geresics #118731 üzenetére
Helyzetjelző, satöbbi helyekre szokták még bekötni a töltőt, mert az lekapcsol, ha nincs ráadva a motorra a gyújtás.
Ha azonban tervezel róla kompresszoros pumpát üzemeltetni, akkor arra nem valószínű, hogy jó, de erre a célra be lehet tenni az ülés alá egy olyan csatlakozót, ami tényleg fixen az akksira van kötve.
Egyébként a V-Stromon nekem is tizenévig volt úgy a szivargyújtó csati, hogy fixen az akksira volt kötve, nem volt kedvem (lusta voltam) megbontani a fejidomot, hogy találjak helyet a jobb bekötési helyre. -
vlevi
nagyúr
válasz
Steven #118690 üzenetére
Gratula hozzá.
Nálam két esélyes volt a dolog tavaly, kacsacsőrű DL1000, vagy a Tracer. Végül ez utóbbi lett, főként azért, mert nem nagyon tudtam dönteni, és a három henger, a pár kilóval kisebb suly elcsabitott.
Ez a DL blokk tényleg nem hasonlítható az előző, SV-bol származó erőforrásra.
Ja, amúgy szerintem nincs olyan motor, aminek gyárilag jó a szelvedelme. Kivéve talán a naked kategória, mert ott alap, hogy nincs, és senki sem akar javítani rajta :) -
vlevi
nagyúr
válasz
etnies #118651 üzenetére
Pont ma jöttem át Egerben, végig a 25-s út városi szakaszán. Ment előttem egy Harley, előtte egy autó. Kb folyamatos volt a kocsisor, de nem volt gond. A harley se volt túl hangos, de azért lehetett halkan rendesen, ahogy pöfög. Az egyik kereszteződésben az előttünk menő autós úgy g9ndolta, hogy lemegy a jobbra kanyarodós savba, majd, amikor a harley mellé ért, akkor hirtelen visssza. Nem lett csatt, mert éppen elfértek, de kizárt, hogy nem tudta, hogy ott van mögötte, mellete egy motoros, mert kb 10 perce mentünk így hárman egymás után.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Viiktor1989 #118556 üzenetére
Jó, de akkor NE ÍGY csinald:
[link]
:) -
vlevi
nagyúr
válasz
Viiktor1989 #118551 üzenetére
Motort bedönteni rendesen csak ellen kormányzással tudod.
Akkor is ez történik, amikor testsúly áthelyezéssel próbálsz bedönteni, csak jóval kisebb hatásfokkal.
Ja, és kis sebességnél inkább kifele kell ülni, nem a kanyar belső ívéhez, mert lassu menetben nincs elég centrifugális erő, ami megtartana a motort egyensúlyban. -
vlevi
nagyúr
válasz
etnies #118512 üzenetére
Van persze rajta kézi kapcsoló is, meg sport módok is.
De az ilyen mellékes dolgok, mint, hogy nem tudod otthagyni sebességbe rakva, ezért kell rá külön parkoló fék, hogy guruljon le a dombról, ésatöbbi.
Nem, valahogy nem vonz a dolog. Ha csak egy egyszer A-bol B-be menésre használt valami lenne, akkor talán, a kényelem miatt.
De motort nem azért veszünk, hogy kényelmesebb legyen :) -
vlevi
nagyúr
válasz
etnies #118500 üzenetére
Én az első Africa Twinnel mentem DCT-vel. Igaz, nem volt lehetőségem hosszan kipróbálni, de az ott, akkor, minden, az automata váltó üzemmóddal kapcsolatos rossz érzésemet beigazolta.
Ha azt szerettem volna, hogy visszaváltson, akkor egyáltalán nem úgy, és akkor váltogattott vissza, ahogy az nekem jó lett volna, de amikor visszaváltott, akkor marhára nem esett jól.
Csúsztaott kuplunggal sem tudok vele araszolni, a DCT erre nem alkalmas.
Motorfék sem úgy adja elő magát, mint megszoktam.
Tudom, azóta már sokat változott a DCT, és hosszabb idő kell hozzá, hogy megszokja az ember, és ilyen ingázós motorba még akár jó is lehet, de én inkább elmotorozom azt az 1000liter benzint, amibe a DCT kerül
Valahogy mindíg ott lenne a fejemben az az érzés, hogy, na, most a következő kanyarban vajon úgy fog-e váltani, ahogy eddig, vagy valamilyen körülményt figyelembe véve, lesz valami új? -
vlevi
nagyúr
válasz
etnies #118260 üzenetére
"pályán csak 150-el megyek óra szerint"
Nekem 650-es V-Stromod van, igaz?
Én már sajnáltam annál a fordulatszámnál hajtani. Az enyém 2004-es volt, annál óra szerint 110-nél 5000-t forgott, a tartós 7000-es fordulatszám nekem nem teccet.Most a 900-as Tracer meg alig bír lassabban menni 150-nél
De tényleg. Ha pályán megyek, oda kell figyelni, hogy ne húzzak egy kicsi gázt se, mert észre se veszem, és 160. Igaz, ennek a vége leszabályzással 225, anélkül valahol 250 fölött lenne
"Ha meg oldaldobozok is vannak"
Szerintem Tamás9x hosszabb kirándulásra gondolt, és oda kell a sok doboz.
A kisebb köbcentis túraenduróknak nem érdemes tépni a száját. -
vlevi
nagyúr
válasz
Xaels #118249 üzenetére
Ez is igaz.
Annyira, hogy amelyiken van plexi, ott a fórumokban elég jelentős részt tesz ki annak megtárgyalása, hogy a gyári plexi mennyire szar, és ki milyent használ helyette.
Ez típustól függetlenül bármelyikre igaz.Pont a napokban láttam pl. a vadiúj BMW F900XR tesztjét. Alacsony plexi állásban még jó volt, de, ahogy felemelte a plexit magasabb állásba, elvileg csökkent a menetszél, de olyan turbulencia lett, hogy inkább visszarakta alsó állásba
-
vlevi
nagyúr
válasz
mokus1 #118240 üzenetére
MT-07 még könnyebb
Menetkészen 180kiló.
Ennek csak annyi hátránya van, hogy nincs még belőle annyi idős darab, ami a kezdő motorosnak a használt piacon is vonzó lenne."Egyébként ebben a kategóriában még mit érdemes nézni? "
Honda CBF600. Ebből is van idomos.
Suzuki Bandit? Nem tudom, azt csak képeken láttam. -
vlevi
nagyúr
válasz
#31733248 #118106 üzenetére
Felre erted. Pont azt akartam modnanni, hogy 15 ev alatt 20ekm-t belerakni a -motorba, nem semmi. Nagyon nagy motiváció kell hozzá, hogy ne menj le a garázsba, és egész szezonban csak ott álljon, hogy véletlenül se menjen bele km.
Én nem használom az autót, és igy van benne 50ezer... -
vlevi
nagyúr
válasz
runner 125 #118103 üzenetére
Jó, tudom, ne menjünk bele mélyebben, de 2004, 2006-os motorok 20ekm-el?
Az mit csinált vele, évente elgurult vele egyszer szervízbe?
Ezt már azért nem venném meg, mert annyit állt, hogy berohadt a dugattyúA kocsim 15 éves, és úgy van benne 50ekm, hogy nyaranta csak azért gurulok vele arrébb, mert nem ér el az akksi töltő kábele a kocsiig
-
vlevi
nagyúr
válasz
-Mosquito- #118062 üzenetére
"De utassal/csomaggal,ez a Le lehet kevéske lesz."
Ez is viszonylagos. Országúti kirándulásra gond nélkül elég. Ha nyugisabb, kirándulósabb társasággal mész el többnapos túrákra, akkor nem fogja kevésnek érezni.
Nem tudom, hogy az újabbaknál volt-e ebben változtatás,nekem a legelső V-Strom 650 volt, az a hosszú autópályázást nem szereti, legalábbis nekem nem tetszett, hogy egész nap folyamatosan 7000 körül kell tartani a fordulatszámot, hogy 130-140 körül haladjak vele.
100-120-al viszont olyan érzésed van rajta, hogy a világból kimenne veled. -
vlevi
nagyúr
válasz
-Mosquito- #118007 üzenetére
Elhiszem, hogy megvan benne a 160 ló, csak azt mondtam, hogy annyira kiszámíthatóan adja elő ezt a teljesítményt, hogy a kb 100 lóval gyengebb DL650-rol átülve is kezelhető volt.
#118026: Így van, szerintem kecskeméten odaadjak neked. Asszem egyébként pont a múlt héten volt nekik ilyen nyílt tesztnek -féleségük. Persze, gondolom felvezetővel, ami nem olyan túl jó, mert nem a saját tempódban mész, nem tudsz figyelni a motorra.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Geresics #117994 üzenetére
Ahogy korábban említettem, mentem tavaly Kecskeméten egy rövid kört az 1290Adv-vel.
Én hirtelen azt mondanám, hogy nem érzed benne a 160 lovat, annyira nyugisan adja le. Vagy csak a tesztmotorba fixen be volt állítva a lúzer mód? Nem tudom
De tény, hogy a 790Duke sokkal bakkecskébbnek, izgágábbnak tűnt.
pl. az 1290Adv-n, ha visszaengedtem a gázt, akkor szép nyugodtan visszaesett a fordulat, a 790Duke-nál viszont mondhatni azonnali volt a gázreakció. -
vlevi
nagyúr
válasz
runner 125 #117986 üzenetére
Akkor csinálj úgy, mint geresics, vegyél KTM-t, de alakkor már abból is az 1290 Súper Duke-t. Na, az tol :)
-
vlevi
nagyúr
válasz
Geresics #117971 üzenetére
Én is emiatt raktam korábban a V-Stromra sima 12V-s aljzatot.
Illetve, ha lett volna kedvem bontani egy kicsit a fejidomot, akkor lehetett volna sima töltő is.
Kell keresni egy olyan helyet, ahol csak akkor van áram, ha rajta van a gyújtás.
pl. helyzetjelző izzó kábele, vagy hasonló. -
vlevi
nagyúr
válasz
Geresics #117949 üzenetére
"és van, aki a helyekbe, ahova eljut a motorral. "
Én nagyjából a harmadik kategóriába tartozok, és szerintem ennek a célcsoportnak a V-Strom 650 tökéletes választás.
De, ha a GS-el hasonlítjuk össze, akkor két dolgot módosítanék az összehasonlításon.
Vagy a 650 V-Strom helyett az ezredeset hasonlítsuk a GS-hez, legalább teljesítményben hasonlóak lesznek, vagy pedig a GS ne az a GS legyen, hanem, ahogy te is írtad, F800. Ha Mackó elfér rajta, akkor olyan nagy baj nem lehet a méreteivel. Az is igaz, hogy abból meg 2 dolog hiányzik, amivel a BMW-t azonosítja az ember. A boxer és a kardán (és a telibever futómű)
De azt már a BMW is belátta, hogy az 1200GS az már inkább csak S(trasse), a G(elande)-t meghagyják az F800, 850-nek.De, aki az 1200GS-t nézte ki magának, ha meggyőzzük őt arról, és magában is elfogadja, hogy a V-Strom jobb neki, akkor is, évek múlva is ott fog motoszkálni a fejében, hogy mi lett volna, ha GS-t vesz.
Ez ellen nem lehet mit tenni, én a Tracer mellett döntöttem, ugyanígy vagyok vele, néha motoszkál a fejemben a mi lett volna, ha érzés. Hiába próbáltam ki a Tracert, a nagy V-Stromot, Africa Twin-t, 1290ADv-t. Szigorúan mindegyiket csak pár km-es nyíltnapon, szóval nem mérvadó egyik próba sem.
A Tracer kicsit kisebb, mint a másik 3, könnyebb, van benne kraft bőségesen, a 3 henger izgalmas kuriózum, szóval az lett a választott. -
vlevi
nagyúr
válasz
V.Stryker #117934 üzenetére
Hát, igen, csak ne feledjük, a kis V-Strom feleakkora, mint a GS, mind kobcentiben, nyomatékban, lóerőben, és arban is.
Váló igaz, nem egy adrenalinjaimba, de túrázni elég a teljesítménye, ha a túrázás azt jelenti, hogy országúton nyugisan végig kanyargásunk az országban szép helyeket nézegetve. -
vlevi
nagyúr
Kanyartechnika
[link]Hat a nincs :)
A lényeg 24mp körül történik -
vlevi
nagyúr
válasz
eron009 #117812 üzenetére
Szerintem se rossz az n87.
2017-ben vettem, most kellett benne cserelnem a pinlockot, mert valamitől bemattult. De a mechanikája, napszemüvege, bélése rendben van, 3 év és huszonezer km után is.
Testük hozza, hogy én maszkkal használom, így a bélésbe szinte sose izzadok bele, pedig szokott rólam folyni a víz.
Előtte HJC FG volt, az se volt rossz sisak (az valamikor 2010 körülvettem talán). -
vlevi
nagyúr
válasz
Geresics #117659 üzenetére
Lovas túrista se
De, akkor, emlékeztetőül itt a korábbi tábla.
Másik hasonló dolog.
Bélapátfalva mellől elhorták a fél hegyet, és most a meddőhányó teteje, a kopár szikla természetvédelmi terület. -
vlevi
nagyúr
válasz
Geresics #117650 üzenetére
Kicsit témába vágós kérdés.
[link]
Vajon mit jelenthet az a lábas fedőre mondat, hogy turisztikai létesítmények látogatóinak gépjármű-gyalogos és kerékpár forgalma?
Ez olyan, mint a kivéve célforgalom? Ha megállok abban az utcában valahol, akkor az már célforgalom volt?Kb olyan ez, mint amit a zempléni erdőben láttam táblát, behajtani tilos, kivéve gépjárművel... A KRAZ bemehet, a biciklis nem???
-
vlevi
nagyúr
válasz
rayoliviero #117516 üzenetére
-
vlevi
nagyúr
válasz
citkar #116838 üzenetére
Persze. A platni az mindegy, csak monokey szabványú legyen.
Nekem a DL-650-en pl. nem gyári oldaldoboztartó volt, hanem házilag gyártott, a motorozz.hu-ról volt valaki, aki csinálna.
SW Motec pl. csinál olyan általános tartót, amire pluszként lehet megvenni a Givihez tartozó felfogatási pontokat.
Ebből [link] lesz ez, [link] , ha felrakod hozzá ezeket [link] -
vlevi
nagyúr
válasz
citkar #116800 üzenetére
Nem vagyok biztos benne, de valószínű, hogy a felfogatási pontok azonosak.
Az első, rácsos aljú platninál biztosan, mert az egy általános tartó, amit úgy rögzítesz a motorra, ahogy sikerül találnod helyet a motor gyári topcase tartóján.
A második, az már csak Givi speciális tartókozonzolra rakható fel, annak megvan az a 4 pontja, amihez rögzíteni kell, de a képeket elnézegetve azok a felfogatási pontok ugyanott vannak.
A Monokey az elterjedtebb, szerintem érdemesebb azt választani.
Képesmotort nézted? [link]
Itt is van rengeteg doboz, de arra figyelj, amihez nincs odaírva a típusa, azok a kínai Givi másolatok. -
vlevi
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- LG 34WQ75X-B - 34" Ívelt IPS Panel - 3440x1440 2K QHD - 60Hz 5ms - FreeSync - USB Type-C 90W
- AKCIÓ! Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- LG 38WN95C - 38" Ívelt NANO IPS - 3840x1600 - 144hz 1ms - Nvidia G-Sync - AMD FreeSync - ThunderBolt
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest